У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Ключові заходи вдосконалення системи первинного фінансового моніторингу

     

      Значення фінансових установ і, зокрема банків, у діючій системі фінансового моніторингу є настільки суттєвим, що вони стали одним із основних елементів цієї системи. Фінансовий моніторинг є важливим напрямом банківської діяльності, а одним із найперспективніших напрямів розвитку системи ЗПВГ/ФТ може стати розвиток ризик-орієнтованої системи фінансового моніторингу в банківських установах із передачею їм додаткових функцій щодо проведення додаткового поглибленого аналізу підозрілої діяльності клієнтів.

      Проведені нами дослідження дозволяють зробити висновки щодо причин недосконалості та неефективності національної системи ЗПВГ/ФТ та первинного фінансового моніторингу, зокрема. До них відносяться:

      - незлагоджене співробітництво між органами державного ФМ, первинного ФМ та правоохоронними органами, а також відсутність зацікавленості у кінцевому результаті співпраці;

      - високий рівень корупції у всіх сферах суспільства, включаючи правоохоронну та судову систему;

      - неналежний рівень професійної підготовки та кваліфікації працівників, які безпосередньо здійснюють ФМ в банківських установах, та працівників, які проводять розслідування злочинів, пов’язаних із відмиванням грошей та фінансуванням тероризму; - високий рівень зарегульованості та формалізації банківської сфери і системи ФМ, зокрема;

      - відсутність належного науково-методичного забезпечення організації і здійснення первинного ФМ та підготовки і підвищення кваліфікації фахівців;

      - відсутність загальнодержавної централізованої системи оцінки ризиків відмивання грошей;

      - відсутність єдиної бази даних про репутацію клієнтів, політичних діячів, осіб причетних до відмивання грошей та інших фінансових злочинів;

      - недосконала методика перевірок банківських установ щодо їх можливої причетності до відмивання грошей або фінансування тероризму;

      - неефективна система відповідальності за порушення законодавства у сфері ЗПВГ/ФТ;

      - відсутність якісної оцінки результативності та ефективності національної системи фінансового моніторингу;

      - відсутність єдиного функціонального інституту, який би в рамках системи ЗПВГ/ФТ однозначно встановив для банків вимоги, які би дозволили їм уникнути або зменшити ризики відмивання.

      З метою створення надійного інституту протидії відмиванню коштів необхідно реорганізувати діючу систему фінансового моніторингу, яка буде відповідати міжнародним і внутрішнім стандартам ЗПВГ/ФТ, а також буде забезпечувати високий рівень захисту та контролю ризиків відмивання доходів. Необхідно внести зміни у діюче законодавство, нормативні акти НБУ та ДСФМ, а також прийняти нові нормативно-правові акти, які забезпечать ефективну взаємодію іноземних органів фінансової розвідки, співпрацю між державними органами і приватними структурами, припинення корупційних схем, в тому числі, посилення кримінальної відповідальності за фінансові злочини та відмивання грошей, зокрема.

      Проблема існуючої системи фінансового моніторингу полягає в тому, що кожен її учасник надає процесу протидії відмиванню грошей та фінансуванню тероризму свій індивідуальний зміст і у відповідності з ним будує свою діяльність, не будучи зацікавленим у кінцевому результаті боротьби з відмиванням доходів. Наявність такої свободи призводить до того, що фактичний стан системи фінансового моніторингу, як правило, відрізняється від планового, а при відсутності відповідного контролю події перестають бути детермінованими та не піддаються прогнозуванню і призводять до змін у системі. Тому з метою підвищення рівня інтеграції між всіма елементами системи ФМ її необхідно реформувати.

      Реалізація нових механізмів та змін в діючій структурі державного контролю за фінансовими потоками дозволить дати позитивний результат. Так, базовим блоком для побудови сприятливого середовища організування української системи фінансового моніторингу стане створення цілісної незалежної системи ЗПВГ/ФТ. Виділимо такі основні напрями перебудови національної системи фінансового моніторингу:

      - структурно-організаційний;

      - нормативно-правовий;

      - науково-дослідний.

      Реорганізація системи фінансового моніторингу неможлива без формування «ядра» цієї системи, яке забезпечить ефект синергії, об’єднуючи зусилля приватного сектору, державних наглядових та правоохоронних органів, а також наукових кіл, для боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом та фінансуванням тероризму. Роль «ядра» національної системи фінансового моніторингу повинна виконувати Державна служба фінансового моніторингу України, якій необхідно повернути її спеціальний статус, а також підзвітність лише Кабінету Міністрів України, а не Міністерству фінансів України, яке теж є суб’єктом державного ФМ. Необхідно повернути регіональні відділення ДСФМ із розширенням їх повноважень щодо міжнародного співробітництва із сусідніми країнами. Після аналізу статистичних даних національної системи ЗПВГ/ФТ нами було виявлено, що результативність системи ФМ знизилась після скасування регіональних відділень ДСФМ, зменшилась кількість переданих узагальнених та додаткових матеріалів, кримінальних справ і вироків суду. Адже регіональні відділення ДСФМ не лише супроводжували направлені до правоохоронних органів узагальнені матеріали, а й надавали їм інформаційну та консультативну допомогу, що є особливо корисним, зважаючи на той факт, що регіональними підрозділами правоохоронних органів розглядалось близько 75% наданих узагальнених матеріалів. Регіональні підрозділи налагоджували взаємодію, інформаційний обмін та координацію діяльності регіональних підрозділів органів влади у сфері ЗПВГ/ФТ, координували та надавали методичне забезпечення суб’єктам фінансового моніторингу, як первинного так і державного, на місці виявляли проблемні місця у сфері ЗПВГ/ФТ з метою їх оперативного вирішення. Таким чином, їх скасування знизило результативність національної системи ЗПВГ/ФТ на всіх рівнях, починаючи від СПФМ і закінчуючи судами. Зважаючи на особливість та стратегічне розташування Львівської області, транскордонне співробітництво у сфері ЗПВГ/ФТ за участю регіонального відділення Держфінмоніторингу могло би сприяти розкриттю злочинів на даній території. Проте регіональні відділення закрили, залишивши лише Навчально-методичні центри у Західному регіоні із розташуванням у Львові та у Східному регіоні із розташуванням у Харкові. Хоча якість навчання без необхідної бази, яку формували регіональні відділення Держфінмоніторингу, безумовно буде знижуватись.

      Більше того, в системі фінансового моніторингу варто визначити базову опору, яка буде вирішувати завдання наукових розробок, консолідації відносин у сфері ЗПВГ/ФТ. Базову опору національної системи фінансового моніторингу повинен сформувати Науково-дослідний інститут фінансового моніторингу, який пропонуємо створити на базі існуючого Навчально-методичного центру. Він повинен стати платформою для об’єднання наукових зусиль, інновацій та пропозицій всіх елементів системи - суб’єктів державного ФМ, СПФМ, асоціації банків, виробників програмного забезпечення та інших зацікавлених сторін, а також науковців задля пошуку нових ідей, наукових розробок, розвитку національної системи ФМ, проведення досліджень з метою підвищення її ефективності, дослідження нових схем і типологій відмивання грошей та фінансування тероризму та методів боротьби з ними, внесення пропозицій щодо змін у законодавстві та публікації літератури з даної тематики.

      На базі Навчально-методичного центру необхідно здійснювати навчання та підвищення кваліфікації осіб, чия робота пов’язана із здійсненням фінансового моніторингу. На сьогодні таке навчання проводиться, проте воно не забезпечує всіх необхідних потреб. Нами пропонується розробити окремі програми залежно від типу суб’єкта ФМ, а також сектору економіки та виду діяльності, яким дана особа займається, наприклад, страхова діяльність, приватне банківське обслуговування, інвестиційна діяльність, управління активами, торгівля цінними паперами тощо. Для банківських працівників необхідно створити багатосторонню програму навчання, яка би включала програму щодо запобігання використанню банківських установ для відмиванням грошей або фінансуванням тероризму в Центрі навчання, самостійне навчання у відділеннях, он-лайн курси, навчання менеджерів з питань внутрішнього контролю та фінансового моніторингу тощо. Використання інформаційних технологій та віддалене навчання дозволить охопити більшу частку слухачів та періодично оновлювати інформацію і проводити експрес-курси для тих, хто вже освоїв базову програму. Крім того, необхідно проводити спеціалізовані семінари щодо вузьких проблемних питань.

      Вся работа доступна по " http://mydisser.com/ru/catalog/view/16859.html " target="_blank">Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.