У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Зарубіжний досвід сприяння малому підприємництву

     

      Світовий досвід розвитку МБ указує на те, що максимальна його ефективність досягається в умовах існування приватної форми власності. Перевагою цієї форми можна назвати можливість оперативного реагування на зміни умов господарювання через зосередження функцій управління безпосередньо у власника. Серед недоліків слід відзначити обмеженість фінансових ресурсів і винятково високий рівень ризику [17; 20; 34;, 35; 51].

      У розвинених країнах МП відіграє важливу економічну та соціальну роль, адже воно забезпечує більше 50 % виробництва ВВП та робочих місць. МБ у цих країнах становить основу соціально-економічного розвитку.

      Світові тенденції демонструють те, що уряди країн прагнуть зменшити адміністративне навантаження на суб’єкти економічної діяльності, особливо в частині контрольної і наглядової діяльності держави.

      Прикладом таких країн є: Грузія (2001 р.), Канада (1985 р.), Латвія (1999 р.), Мексика (1990 р.), Хорватія (1999 р.), Польща (2004 р.), Румунія (2003 р.), Узбекистан (1999 р.) та ін.

      Основними результатами реформ у зазначених країнах були: зменшення кількості надзвичайних ситуацій, нещасних випадків на робочому місці; підвищення ефективності роботи державних контролюючих і наглядових органів; формування сприятливого бізнес-середовища, яке означає зменшення кількості і строків проведення перевірок, зниження адміністративного навантаження на бізнес; зменшення кількості форм звітності; зниження корупції в органах державної влади [172].

      У країнах ЄС чисельність зайнятого населення у сфері МП перевищує 50 %, у США рівняється 54 %, а у Японії становить близько 80 %. Варто зазначити, що у складі ВВП країн Європи продукція малих підприємств складає від 30 % до 50 %. Натомість в Україні, за даними 2011 року, цей показник складав 7 %.

      Стимулювання та підтримка сфери МП є однією з головних компонент державної економічної політики багатьох держав. Із цією метою створено спеціальні державні органи управління та підтримки МБ. Наприклад, у Канаді діє Міністерство у справах малого бізнесу, у Японії − Національна адміністрація малого бізнесу; у Росії − Державний комітет Російської Федерації з підтримки та розвитку МП; у США − Адміністрація малого бізнесу; у Бельгії, Люксембурзі − Міністерство середнього класу; у ФРН, Франції, Італії − відповідні департаменти міністерств економіки, промисловості або торгівлі тощо [64, 17, 20, 74], (див. додаток Г).

      Також у багатьох країнах ЄС відповідальність за сферу МП одночасно несуть декілька міністерств або спеціальних відділів із питань підтримки МП, які діють при міністерствах. Загалом державне регулювання МБ у Європі здійснюється шляхом нормативно-правового забезпечення та розробки й реалізації державних програм сприяння розвиткові МП. Варто зазначити, що комплекс заходів, які використовуються в регуляторній політиці сфери підтримки МП розвинених країн, має враховувати особливості національного господарства. У зв’язку з цим зарубіжний досвід слід тлумачити крізь призму взаємопов’язаних чинників (історично-політичних, соціально-економічних, адміністративних, правових, інституційних, технічних, психологічних). Наприклад, у ЄС реалізується політика підтримки МП, головною метою якої є збалансування інтересів держави та бізнесу, забезпечення оптимального бізнес-середовища для здійснення господарської діяльності та конкурентоспроможності МБ.

      Серед основних цілей регулювання та підтримки МБ у ЄС виділяють такі: зміцнення єдиного внутрішнього ринку ЄС; усунення адміністративних бар’єрів; гармонізація законодавчої бази, посилення взаємодії країн ЄС для більш глибокої кооперації та економічного співробітництва.

      До головних принципів ЄС у галузі регулювання та підтримки МП відносять: створення єдиного економічного простору ЄС методом уніфікації та скринінгу законодавства у сфері МБ, активізація взаємодії країн-членів ЄС у питаннях формування економічного й валютного союзів.

      Варто зазначити, що нині регуляторна політика держав-членів ЄС надає пріоритет більш гнучким видам підтримки малих підприємств, зокрема у формі консультаційної або інформаційної допомоги. Із цією метою в країнах ЄС утворено розгалужену систему організацій різних форм власності, які регулюють та здійснюють підтримку розвитку МП. Фінансування заходів підтримки МБ здійснюється структурними фондами Євросоюзу, зокрема Фондом регіонального розвитку та Соціальним фондом.

      Підкреслимо, що МБ посідає важливе місце в економічному та соціальному житті США. Ця країна має найвищий рівень підприємницької активності у світі. Наприклад, на його частку у сфері обслуговування доводиться 81 % валового продукту приватного сектора, у будівництві  до 80 %, у сфері фінансів − 60 %, у роздрібній торгівлі − 55 %, у переробній промисловості − 21 %. Важливу роль МБ відіграє у вирішенні проблем зайнятості населення. Близько 80 % усіх новостворених робочих місць було у сфері МП. Політика уряду США значною мірою спрямована на підтримку МП, у зв’язку з чим країна щорічно отримує мільярдні надходження з податку на прибуток малих підприємств. Отже, МБ посідає вагоме місце у сфері дослідницьких і науково-виробничих розробок.

      Вся работа доступна по " http://mydisser.com/ru/catalog/view/16862.html " target="_blank">Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.