У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Методичні підходи до формування механізму прямого оподаткування у сільському господарстві

     

      Однією з ключових передумов ефективного розвитку аграрного сектору є формування сприятливого економічного середовища, в тому числі й шляхом застосування оптимальної за структурою та змістом системи прямого оподаткування. Діяльність у сільському господарстві, в силу притаманних йому специфічних характеристик, суттєво відрізняється від ведення бізнесу в інших галузях, що визначає об’єктивність існування певних особливостей функціонування податкового механізму в аграрному секторі.

      Сучасні економісти приділяють значну увагу дослідженню впливу податків на різні сфери підприємницької діяльності, а також визначення їх місця у фінансовій системі держави. Дослідниками найчастіше використовується поняття «податковий механізм», яке не має однозначного трактування в економічній літературі, тому це питання й досі залишається дискусійним [4; 10; 48; 112; 208].

      Механізм в абстрактному тлумаченні – це система елементів, призна-чена для перетворення руху одного або декількох елементів у необхідний рух або певний результат [125, с. 69]. Перефразовуючи це означення, можна детермінувати механізм оподаткування як систему елементів податкових відносин, що приводять в дію податкову політику держави. Окремі економісти під механізмом розуміють сукупність процесів, прийомів, методів, підходів у здійсненні певних дій для досягнення постав-леної мети [44, с. 153]. Інші визначають податковий механізм, як «сукупність організаційно-правових норм і методів управління оподаткуванням, включаючи широкий арсенал різного роду надбудованих інструментів» [208, с. 24].

      У законодавчих актах України використовувався термін «механізм справляння податків і зборів» [157, ст. 1], однак чіткого визначення сутності поняття не дається в жодному законодавчому акті. Тому виникає ще одне питання: чим механізм оподаткування відрізняється від механізму справляння податків? На нашу думку, тлумачення у науковій літературі і в законодавчих актах повинні бути однозначними, щоб уникнути ускладнень при здійсненні оподаткування на практиці. За визначенням В. Лащака «податковий механізм» ‒ це впроваджена законодавством організація встановлення і реалізації (дії, впливу) різних податків та способів їхнього обрахування і стягнення, з певними формами, методами, засобами [67, с. 7].

      Н. Прокопенко визначає категорію «податковий механізм» з позиції виконання ним регулюючої функції: «податкові механізми – це сукупність податкових заходів регулювання конкретних економічних процесів» [162, с. 18]. Аналогічної думки дотримується Ю. Ярмоленко [217]. Окремі науковці вважають, що податковий механізм спрямований виключно на виконання податкового законодавства, що, на нашу думку, методологічно неправильно, оскільки за межами визначення залишаються форми, методи та інструменти реалізації податкової політики, що сприяє ігноруванню закономірностей формування податкової системи.

      Деякі російські автори, розглядаючи поняття податкового механізму, ототожнюють його з іншими категоріями, відмінними за понятійним значенням (податковий процес чи податковий менеджмент) [8, с. 37].

      Л. Перекрестова, Г. Чухніна розглядають податковий механізм з позиції методології встановлення та методики справляння податків. Під податковим механізмом автори розуміють сферу податкової теорії, що розглядає його як об’єктивно необхідний процесс управління відносинами перерозподілу, які складаються при усуспільнені частини створеного у виробництві національного доходу [118, с. 67].

      На нашу думку, поняття «податковий механізм» і «механізм оподаткування» хоч є близькими, але не тотожними, тому вважаємо за необхідне розмежувати ці поняття, уточнити їх сутність та визначити складові елементи.

      Податковий механізм – імперативний важіль, за допомогою якого держава впливає на економічні процеси, що відбуваються в країні, створює необхідні умови для накопичення капіталу з метою подальшого міжгалузевого перерозподілу за допомогою визначеного законодавством нормативно-правового забезпечення, форм, методів та інструментарію регулювання податкових відносин (дод. Г).

      Механізм оподаткування – порядок формування і реалізації взаємо-пов’язаних елементів податків, що забезпечує в процесі їх взаємоузгодженого функціонування досягнення цілей податкової політики. Спеціальні норми для кожного податку визначають його основні елементи: суб’єкт; об’єкт; ставка; джерело сплати податку; порядок обчислення; податковий період; одиниця оподаткування; податкові пільги; строк і порядок сплати та подання звітності. Взаємозв’язок цих елементів утворює механізм оподаткування, специфіка якого проявляється в реалізації принципів оподаткування. Окремі елементи створюють ефективний механізм лише тоді, коли між ними формуються зв’язки сумісності, взаємоузгодження, відповідності [185, с. 33]. Наведені дефініції «податковий механізм» і «механізм оподаткування» пропонуємо застосовувати при розгляді питань податкового характеру в науковій літературі та законодавчих актах.

      Склад системи прямого оподаткування у сільському господарстві відзначається наявністю особливого набору податкових інструментів, що визначає можливість оподаткування товаровиробників як в межах загальної системи, так і в межах двох альтернативних систем – спеціального режиму прямого оподаткування – ФСП та спрощеної системи оподаткування (рис. 1.3).

      Розглянемо особливості формування елементів механізму оподатку-вання в розрізі наведеної сукупності податкових форм.

      Однією зі специфічних особливостей оподаткування аграрного сектору економіки є підхід до такого елемента податку, як суб’єкт оподаткування. Для побудови ефективного механізму оподаткування в галузі необхідно уточнити визначення суб’єкта оподаткування, що дасть змогу окреслити чітке коло суб’єктів, для яких, через механізми податкового регулювання, буде врівноважене податкове навантаження.

      Суб’єкт оподаткування – це особа (юридична або фізична), на яку покладено обов’язки нараховувати, сплачувати, утримувати і перераховувати податки до бюджету. Суб’єктом оподаткування у сільському господарстві виступає сільськогосподарський товаровиробник.

      Вся работа доступна по " http://mydisser.com/ru/catalog/view/17072.html " target="_blank">Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.