У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Стратегічні орієнтири в прогнозно-плановій документації як опірні детермінанти глобалізаційним викликам



          Стрімкий розвиток процесу глобалізації в кінці 20-го століття зумовив переміщення основних центрів внутрішньої та міждержавної конкурентної боротьби за інвестиційні, трудові, матеріальні, енергетичні та фінансові ресурси у великі міста. Це відбулося, внаслідок трансформації їх в самостійні суб’єкти соціально-економічного життя. Швидка інтеграція та концентрація нових видів економічної діяльності та промисловості високих технологій, фінансових, культурно-освітніх та торгівельних послуг, матеріальних та духовних цінностей, інфраструктури стали основними сучасними характеристиками розвитку великих міст.           Дані зміни зумовили необхідність вироблення містами самостійної політики та встановлення чітких стратегічних орієнтирів соціально-економічної розвитку.          З моменту проголошення незалежності України, в більшості міст процес управління здійснювався на основі суб’єктивних директивних рішень та політичного впливу центральної та місцевих адміністрацій з мінімальною участю громадськості. Використання методів          прогнозування та планування в управлінні соціально-економічним розвитком міст, як пережиток радянської системи (директивне планування), було зведене до мінімуму або взагалі виключене з практики управління на всіх рівнях. В цей же час, активне розгортання процесів трансформації української економіки до ринкових зразків, окрім позитивних змін, призвело до загострення численних соціальних та економічних проблем, вирішити які лише ринковими методами було вкрай важко.          За таких умов, українському керівництву довелося шукати дієві шляхи вирішення згаданих проблем. Одним з таких шляхів стало адаптація і використання досвіду стратегічного планування країн з розвинутою ринковою економікою на державному, регіональному та муніципальному рівні.          На нашу думку, під стратегічним плануванням на рівні міста варто розуміти специфічний вид прикладної діяльності, основною метою якого є розробка рішень у певних сферах життєдіяльності міст на середньо та довгострокову перспективу.           Як процес, стратегічне прогнозування та планування розвитку міста включає окреслення образу міста як цілісної системи в перспективі, а також передбачає формування наперед визначеного переліку цілей, завдань, проведення робіт та інших заходів, які сприятимуть досягненню в майбутньому бажаного стану міста.           Починаючи з середини 50-х років XX ст. в країнах з розвинутою ринковою економікою спостерігалося активне впровадження та практичне використання інструментів планування та прогнозування в процесі управління розвитком міст. Практично у всіх європейських країнах, а також у США, профільними інститутами були розроблені довгострокові прогнозні документи з розвитку економіки, які в подальшому отримали значне поширення на різних рівнях державного управління соціально-економічним розвитком. Визначення довгострокових тенденцій національного та світового соціально-економічного розвитку здійснювалася з метою розробки перспективної політики інвестування та інноваційної діяльності, розробки плану дій в боротьбі за ринки, джерела енергії та сировини. В даних умовах дуже широке застосування отримали, запропоновані в управлінні підприємницькими та корпоративними структурами та апробовані на практичній діяльності, методи стратегічного прогнозування та планування. Разом з активним розвитком на державному та місцевому рівнях, відбулося суттєве пожвавлення процесу стратегічного планування розвитку міст, що було зумовлено значними складнощами у вирішенні гострих соціально-економічних проблем у коротко та середньострокових періодах.           Активне поширення стратегічного планування розвитку міст в країнах Центральної та Східної Європи, а також в країнах Балтії пропало на другу половину 1990-х рр., і було зумовлене, з одного боку, міжнародними програмами сприяння розвитку демократії, а з іншого – ініціативою власної наукової спільноти та прогресивних представників муніципальної влади.          

Вся работа доступна по Ссылке

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.