Методичні підходи до аналізу маркетингу відносин у сільськогосподарських підприємствах
Процес аналізу маркетингу відносин у сільськогосподарських підприємствах є одним із етапів комплексного впровадження даної концепції в їх практичну діяльність. Важливість ефективного здійснення маркетингового аналізу обумовлена тим, що його результат є основою для формування стратегічних й тактичних рішень у галузі налагодження партнерства із суб’єктами аграрного ринку. Тому методика оцінювання повинна якнайточніше враховувати специфіку досліджуваної галузі, а також бути максимально адаптованою до можливостей підприємств.
Зважаючи на сучасний стан забезпечення підприємств АПК необхідними теоретико-аналітичними даними про стан функціонування ринку у розрізі мікро- та макрочинників, варто зазначити, що розробка методичних підходів до оцінювання маркетингу відносин в даній галузі має стати відправною точкою для всебічної характеристики взаємодії суб’єктів агроринку та побудови прогнозів їх майбутньої співпраці із чітким формулюванням стратегічних напрямків розвитку.
Тому, що стосується діяльності сільськогосподарських формувань, саме аспект адаптації до їх можливостей повинен розглядатись при розробленні методики аналізу будь-якого господарського процесу як один із основних. Це пов’язано із двома важливими факторами: по-перше – відсутність системного підходу до формування маркетингової інформаційної системи у діяльності сільськогосподарських підприємствах; по-друге – багатоаспектність та складність ведення бухгалтерського обліку. Важливість першого фактору пояснюється залежністю ефективності аналізу та прийняття раціональних управлінських рішень від інформаційного забезпечення підприємств, а другий – впливає на можливості оцінювання аспектів співпраці із окремими суб’єктами ринку, оскільки він ґрунтується на використанні конкретних обліково-аналітичних даних.
Зважаючи на зазначені особливості та враховуючи специфіку налагодження відносин між підприємствами на ринку товарів промислового призначення, запропоновано послідовність етапів, за допомогою яких можна здійснювати аналіз маркетингу відносин у сільськогосподарських підприємствах