Аналіз дієвості комплексного методу формування бізнес-стратегії підприємства
На сьогоднішній день національні виробничі підприємства мають в своєму розпорядженні широкий набір інструментів для планування власної виробничої діяльності. Але при цьому більшість із них майже не використовує останні, а бо ж застосовує їх на локальних етапах планування виробничої діяльності. Разом з тим сучасні тенденції розвитку національного ринку вимагають все більшого врахування впливу зовнішніх та внутрішніх факторів на показники ефективності виробника в їх тісній взаємодії один з одним. Ігноруючи зазначені вимоги, підприємство ризикує недоотримати можливий прибуток або ж і взагалі втратити власний капітал. Саме тому, автором даної роботи було розроблено комплексний підхід до розв’язання задачі формування бізнес-стратегії підприємства. Доведемо дієвість та ефективність запропонованого підходу у разі його застосування. Проведемо порівняльний аналіз результатів застосування авторського варіанту і більш традиційних методів. На початковому етапі процес формування бізнес-стратегії вимагає здійснення аналізу зовнішньго середовища підприємства через досліджень кон’юнктури ринку товарів виробників-конкурентів із подальшим їх аналізом шляхом застосування методу аналізу відповідностей. Як було визначено раніше, в результаті використання даного методу визначаються цільові сегменти, склад та кількість основних конкурентів (табл. 3.4). Отримані в ході дослідження результати також підтверджує метод кластерного поділу ринку на сегменти. Метод кластерної сегментації було застосовано послідовно в розрізі кожної групи опитуваних респондентів відповідно до величини їх середньомісячного бюджету на одного члена сім’ї. Зазначена процедура проводилася з побудовою дендрограм ієрархічної агломеративної кластеризації, алгоритм – метод Уорда. За міру подібності було обрано квадрат евклідової відстані.