У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Система митного оподаткування зовнішньоторговельних операцій: структура та функції

На сучасному етапі розбудови економіки є актуальною підтримка і створення ефективних регуляторів для здійснення державної політики, спрямованої на економічне процвітання країни. Це стосується, зокрема, формування ефективної системи митного оподаткування, оскільки саме економічне регулювання – основна складова цієї категорії. При цьому дуже важливо зважати на те, що оподатковувати … – це не лише право знищувати, а й право створювати».

Для держави, що розвивається, митна політика є важливим інструментом забезпечення її державних інтересів, а саме [55]:

– захисту національного ринку;

– забезпечення надходжень до бюджету;

– забезпечення безпеки та добробуту населення.

В даному випадку, здійснення ефективної митної політики означає, передусім, захист національного ринку й національного товаровиробника, а вже потім – наповнення Державного бюджету.

Митне оподаткування – це частина загальнодержавної системи оподаткування, невід’ємна складова зовнішньоторговельної, фіскальної та регуляторної політики будь-якої країни світу [56, с. 144]. Податкова  політика у сфері ЗЕД має бути системою таких економічних заходів у сфері податків, які водночас давали б змогу здійснювати контроль та регулювання ЗЕД, сприяли збалансуванню вітчизняної економіки, забезпечували надходження коштів до бюджету країни. Існування в країні ефективної системи оподаткування обумовлено певними загальнодержавними принципами, які визначає Податковий кодекс України [57]. Виокремлюють і певні принципи оподаткування при здійсненні ЗЕД, які визначені законом України «Про зовнішньоекономічну діяльність» [58].

Суттєвим упущенням Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», на нашу думку є те, що законодавцем не сформульовано принципів системи митного оподаткування України. Як наслідок проведення певних ототожнень приходимо висновку, що митне оподаткування ґрунтується на загальних принципах системи оподаткування в Україні, а саме:

– невідворотність – неминуча відповідальність у разі порушення норм митного законодавства при здійсненні зовнішньоторговельних операцій, незалежно від того виявлено це порушення під час здійснення процедури митного контролю та митного оформлення у зоні митного контролю чи у результаті митного постаудиту;

– обов’язковість – впровадження норм щодо сплати податків для товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначених на підставі достовірних даних про об’єкт оподаткування;

– фіскальна достатність – встановлення ставок митних платежів з одного боку оптимальних за розміром, з іншого – з урахуванням  необхідності досягнення збалансованості витрат бюджету з його надходженнями. Немаловажним аспектом в даному випадку є відповідність рівня митного оподаткування вимогами та нормативними актами міжнародних організацій, зокрема СОТ;

 – рівність – недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації забезпечення однакового підходу до суб’єктів ЗЕД при визначенні обов’язків щодо сплати митних платежів;

– стабільність – забезпечення незмінності митних платежів та їх ставок, без гласного попередження та реальних економічно-обґрунтованих підстав;

– єдиний підхід – забезпечення єдиного підходу до розробки податкових та митних законів з обов’язковим визначенням платника митних платежів, об’єкта оподаткування, ставок, строків та порядку сплати податку, підстав для надання пільг;

– доступність – забезпечення простоти, зрозумілості та однозначного тлумачення норм митного-податкового законодавства для платників митних податків – суб’єктів ЗЕД. При цьому складність, а інколи і подвійне тлумачення окремих норм митного законодавства є однією з негативних вад характерних національному митному законодавству, якої необхідно позбавлятися в максимально короткій часовій перспективі.

Вважаємо, що визначені вище принципи за умови максимально повного та об’єктивного їх дотримання, сприятимуть розвитку системи митного оподаткування, яка слугуватиме оптимізації та зростанню національної економіки, її відкриттю та інтеграції до світових торговельно-інвестиційних потоків.

Оскільки не існує єдиного визначення поняття «митне оподаткування», вважаємо, що зміст вказаної категорії становить митно-тарифні відносини, які виникають на етапі митного оформлення між митними декларантами-суб’єктами ЗЕД та державою і стосуються питань щодо справляння митних платежів з товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон.

Ключовими елементами національної системи митного оподаткування є непрямі податки – мито, акцизний податок, податок на додану вартість та митний збір. При цьому основу регулятивного потенціалу митного оподаткування та митно-тарифних відносин становить мито, фіскального – акцизний податок та ПДВ. Окремої уваги заслуговує митний збір, як неподаткова категорія, а плата за надані послуги митно-адміністративного характеру. Вказані вище елементи системи митного оподаткування є, безперечно, ключовими в рамках подальшого наукового дослідження, а тому будуть детально розглянуті далі.

Здійснюючи дослідження системи митного оподаткування варто також зауважити, що у процесі розробки методологічного підходу щодо формування системи оподаткування експортно-імпортних операцій необхідно виходити зі сприйняття податків на експортно-імпортні операції, з одного боку, як важливого індикатора адаптаційної здатності суб’єкта і, водночас, з іншого – як об’єкта управління на рівні всіх ланок національного господарства [59].

Будь-яка система складається з елементів, складових, логічно доведених обґрунтувань тощо. Що стосується структурної побудови системи митного оподаткування в Україні, то основним її елементом виступають митні платежі. Вони обов’язково сплачуються суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності під час переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України. Отже, можна стверджувати, що регулювання процесів справляння митних платежів – це одна зі складових економічної політики держави, а система митного оподаткування – активний чинник розвитку системи господарювання. На рис. 1.8 подано схему впливу митного оподаткування на деякі економічні показники в Україні. Аналізуючи вказаний рисунок, формується висновок про те, що митні платежі виконують одну з найголовніших функцій держави і є найважливішими складовими у здійсненні експортно-імпортних операцій.

 

 

Вся работа доступна по <a href=

" http://mydisser.com/ru/catalog/view/16992.html    " target="_blank">Ссылке</a>

</p>

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.