У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Структура фінансового забезпечення соціально орієнтованого розвитку економіки регіону

Реалізація фінансової моделі соціально орієнтованого розвитку економіки регіонів вимагає консолідації сил та ресурсів регіональних органів управління на розв’язання проблем забезпечення збалансованого соціально-економічного розвитку, вирішення яких передбачає структуризацію фінансових джерел за напрямами соціалізації економіки регіону. В умовах сьогодення спостерігається високий рівень централізації фінансових ресурсів регіону, за якого забезпечуються лише мінімально необхідні, та в окремих випадках безпечні умови його соціально-економічного розвитку, нівелюючи таким чином з однієї сторони потреби регіонів-донорів в процесі розподілу ВВП, та через перерозподільчі механізми не стимулює регіони-реципієнти до пошуку диверсифікованих джерел фінансового забезпечення за решта напрямами СОРЕР (забезпечення конкурентоспроможності, процесів розширеного відтворення). Це актуалізує питання щодо формування оптимальної структури фінансування за напрямами соціально орієнтованого розвитку економіки регіону, за якої одночасно забезпечуватиметься економічна ефективність та соціальна справедливість, що вимагає розробки концептуально нового підходу до побудови такої структури.

У сучасній науковій літературі зустрічаються окремі дослідження, які стосуються проблем фінансового забезпечення соціально-економічного розвитку регіонів держави. Вагомий внесок у розвиток такої проблематики внесли такі науковці   як   В.   Адрущенко,  М.   Бутко,  І.   Вахович,  Б.   Кваснюк,   М.  Козоріз, А. Кондрашихін, І. Луніна, М. Мельник, І. Сторонянська, В. Онищенко та ін. Однак, існуючі підходи містять ряд недоліків та суперечностей, наявність яких не дозволяє забезпечити збалансоване фінансування за напрямами соціально орієнтованого розвитку економіки регіону: акцентування уваги виключно на міжбюджетних трансфертах як джерела фінансування соціально-економічного розвитку регіону, що формує значну централізацію місцевих бюджетів (міжбюджетні трансферти можна розглядати лише як джерело фінансування забезпечення соціально-економічної безпеки регіону); відсутність погляду щодо виваженого розподілу фінансових ресурсів за напрямами СОРЕР; неврахування принципів соціально орієнтованого розвитку економіки регіону при формуванні оптимальної структури витрат на соціальний та економічний розвиток за напрямами СОРЕР.

Наявність цих недоліків та суперечностей в значній мірі обумовлені нехтуванням основних засадничих основ концепцій та теорій соціальної ринкової економіки. В основу формування структури витрат на збалансований соціально-економічний розвиток пропонується покласти такі теорії та концепції:

- теорії соціальної ринкової економіки (теорія соціального консенсусу, теорія соціальної ринкової економіки), за якими, центральне місце в структурі фінансового забезпечення соціально орієнтованого розвитку економіки регіону належить бюджетному фінансуванню соціальної сфери регіонів у межах нормативних значень, що визначають їх соціальну безпеку. Натомість, залишаються поза увагою інші джерела фінансування, які повинні спрямовуватися на стимулювання економічного розвитку, як напряму забезпечення його конкурентоспроможності. Оскільки соціально орієнтована економіка регіону повинна передбачати наявність балансу між соціальною та економічною сферами, знаходження точки соціально-економічної рівноваги, при якій спостерігається економічна ефективність та соціальна справедливість, то відповідно за цими теоріями спостерігається неоптимальна структура фінансового забезпечення за напрямами соціалізації економіки регіону в напрямі невиправданого зростання ролі бюджетів;

- теорії безпеки (теорія соціальної та економічної безпеки), згідно яких фінансуються виключно заходи щодо забезпечення мінімально безпечного рівня регіонального розвитку, що дозволяє досягти соціально-економічної безпеки як первинного елемента процесів соціалізації економіки регіону та уникнути дестабілізуючих процесів у соціально-економічному розвитку регіонів держави. Згідноз даними теоріями усім регіонам держави створено рівні стартові можливості до подальшого формування власних фінансових ресурсів та залучення інвестиційно-кредитних ресурсів через створення сприятливого, стійкого інвестиційного клімату у регіоні. Це дозволить диверсифікувати джерела фінансового забезпечення соціально орієнтованого розвитку економіки регіону;

 - теорії розподілу доходів (теорія розподілу доходів, теорія граничної корисності; соціальної теорії розподілу). Згідно з цими теоріями, в процесі розподілу значна частина фінансових ресурсів акумулюється в централізованих фондах без врахування інтересів регіонів, які, в свою чергу, в процесі перерозподілу доходів отримують з цих же фондів трансфертні надходження, які спрямовуються лише на забезпечення соціально-економічної безпеки регіону та простого відтворення.

Практично жодна з цих теорій цілісно та системно не може бути покладена в основу фінансування процесів соціалізації економіки регіону, оскільки спостерігається полярність у виборі джерел ФЗСОРЕР, що порушує збалансований соціально-економічний розвиток регіону. Пропонуємо структуру фінансового забезпечення соціально орієнтованого розвитку економіки регіону формувати виходячи із принципових положень розробленої вище концепції збалансованого соціально-економічного розвитку регіону (див. п. 1.1), основними засадничими принципами побудови якої є:

- соціальна справедливість у розподілі та використанні бюджетних коштів. Бюджетні ресурси мають гарантувати соціально-економічну безпеку кожного регіону держави, забезпечуючи досягнення порогових значень показників, що характеризують та відображають процеси простого відтворення соціально-економічної системи. За умови наявності суперечностей між соціальною справедливістю та економічним зростанням, при якому регіон не зацікавлений розширювати та ефективно використовувати свої можливості для задоволення власних потреб та не активній участі регіональних суб’єктів господарювання у створенні ВРП, починається соціальне утриманство регіонів, невиправдана розтрата фінансових ресурсів. Задля забезпечення оптимального фінансування процесів соціалізації економіки регіонів необхідно детально опрацювати принципи фінансування соціальних програм із врахуванням регіональних пріоритетів, формування виважених механізмів акумулювання й витрачання коштів на розвиток соціальної сфери, підвищення питомої ваги платних послуг у соціальній сфері разом із забезпеченням безкоштовних мінімальних гарантій медичного обслуговування, розробку організаційно-правових і науково-методичних основ надання цільової адресної допомоги але лише на початковому етапі і т. д.;

  • забезпечення збалансованого приросту власних та залучених джерел фінансового забезпечення СОРЕР. Це дозволить збалансувати структуру фінансового забезпечення за напрямами СОРЕР;
  • забезпечення оптимальної структури фінансового забезпечення СОРЕР із одночасним забезпеченням фінансування досягнення соціально-економічної безпеки регіонів держави, простого відтворення соціально-економічної системи за рахунок власних ресурсів (бюджетних ресурсів та ресурсів соціальних фондів) та забезпечення конкурентоспроможності регіонів держави, розширеного відтворення соціально-економічної системи за рахунок залучених джерел (інвестиційні та кредитні ресурси), в результаті чого досягатиметься соціально-економічний розвиток регіонів країни та можливості їх переходу на модель соціалізації економіки.

Це дозволило виокремити основні теоретичні підвалини побудови структури фінансового забезпечення соціально орієнтованого розвитку економіки регіону:

  • забезпечення оптимальної структури витрат на соціальний та економічний розвиток за напрямами соціально орієнтованого розвитку економіки регіону шляхом залучення різних джерел фінансування, що дозволить досягти економічної ефективності та соціальної справедливості в розподілі ВВП;
  • забезпечення систематизації кількісних та якісних параметрів фінансового забезпечення соціально орієнтованого розвитку економіки регіону, яка з одного боку враховує ефективність використання та збільшення власних фінансових ресурсів (бюджетні ресурси та ресурси соціальних фондів), що спрямовуються на забезпечення соціально-економічної безпеки регіону та простого відтворення регіональної соціально-економічної системи, а з іншого – залучення інвестиційно-кредитних ресурсів на забезпечення конкурентоспроможності регіону та розширеного відтворення його соціально-економічної системи;
  • встановлення пропорцій збалансування між економічними результатами та соціальними витратами; соціальними результатами та економічними витратами; економічною ефективністю та соціальною справедливістю.

Вся работа доступна по ссылке  http://mydisser.com/ru/catalog/view/15071.html   

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.