Быстрый переход к готовым работам
|
Шляхи активізації торгівельно-економічних відносин України з країнами ПСАНесприятливі тенденції, які склалися у зовнішній торгівлі України (зниження конкурентоспроможності експортерів і загроза пасивного зовнішньоторговельного сальдо) вимагають пошуку шляхів більш ефективного та інтенсивного використання експортного потенціалу України. Незважаючи на географічну віддаленість від ПСА, культурні і соціально-економічні відмінності, а також недавні несприятливі події існують об’єктивні передумови для розширення економічних зв’язків. У регіоні є місткі ринки збуту, менш вибагливі й більш доступні, ніж в США та ЄС, а господарські системи деяких країн технологічно сумісні з українською. Як суб'єкт міжнародної політики Україна посідає належне місце у системі зовнішньополітичних пріоритетів країн ПСА, насамперед у контексті українсько-російських та українсько-американських відносин, де вона розглядається як певна політична альтернатива. Зацікавлення в активізації економічної взаємодії та науково-технічного співробітництва з Києвом виявляють практично всі країни регіону:
Загалом завдання України у регіоні можна визначити так:
Оскільки правилами жодного з економічних угруповань регіону для окремої країни не передбачається статусу асоційованого члена або спостерігача, то сьогодні важко передбачити можливість безпосередньої участі України у діяльності торговельно-економічних об'єднань країн ПСА, але це не означає, що вони повністю зачинені для співробітництва. Україна має дипломатичні відносини з усіма країнами ПСА. Вирішальним чинником інтеграції нині стає не відмінність природно-географічних, соціокультурних умов розвитку чи їх інституціонального оформлення, а спільність економічних інтересів та інформаційно-технологічного взаємозв'язку. Першочерговим напрямом активізації зусиль уряду України є подальший розвиток міждержавних двосторонніх відносин з країнами регіону. Так, угоди про повітряне сполучення та уникнення подвійного оподаткування між Україною та В’єтнамом практично не реалізуються. Залишається декларацією угода про співробітництво між НБУ та Державним банком В’єтнаму, хоча відносна фінансова стабільність і фактична відмова від практики бартерних розрахунків створюють сприятливі умови для співпраці саме у цій сфері. Через відсутність в обох країнах першокласних банків і страхування зовнішніх трансакцій підприємці змушені вдаватися до послуг посередників. Свого часу Україна та В‘єтнам вели переговори щодо створення зони вільної торгівлі. Проте, після активізації участі В’єтнаму у процесах регіональної інтеграції, в’єтнамська сторона у вересні 2002 р. припинила діалог з цього питання. Між тим, економічні реалії вимагають спрощення ведення зовнішньої торгівлі навіть і з такими нестратегічними партнерами, як В’єтнам. Подальшому розширенню української присутності у регіоні сприяло б також відкриття прямого авіасполучення між Києвом та Бангкоком і Сінгапуром; ліній морських вантажоперевезень із заходженням українських суден до найбільших портів регіону. Цьому могла б сприяти Торгово-промислова палата України. В сфері експортної політики України в торгівлі з країнами ПСА пріоритетним має стати досягнення наступних цілей:
Особливо актуальною стає цілеспрямована політика держави з підтримки експорту, що має здійснюватися в наступних напрямках:
Розширенню наукового співробітництва України з найбільш розвинутими країнами ПСА могли б також сприяти: вдосконалення національного правового поля, особливо в питаннях захисту прав інтелектуальної власності, розвиток патентно-ліцензійної системи, визначення статусу технопарків та технополісів, більш широке застосування фіксованого оподаткування прикладних робіт у галузі інформаційних технологій, нових методів створення та обробки конструкційних матеріалів, проектування складних технічних систем тощо, підключення наукових установ України до міжнародних науково-технологічних програм. Прикладом успішної українсько-азіатської співпраці є робота парку високотехнологічного співробітництва, розташованого у м. Цзінань провінції Шаньдун (Китай), відкритий в листопаді 2002 р. Метою діяльності технопарку є налагодження взаємовигідного трансферу високих технологій, спільної розробки науково-технічних проектів та їх освоєння, впровадження у виробництво і подальший вихід на китайський, український та інші ринки; створення СП з реалізації наукоємної і високотехнологічної продукції тощо. З жовтня 2003 р. на площах технопарку регулярно проводяться Дні науки України в КНР. Прискорена інформатизація зв’язків України з країнами регіону може бути досягнута за умови створення комплексної інформаційної бази в сфері ЗЕД й державного моніторингу експортно-імпортних операцій, єдиної інформаційної бази даних тендерів в країнах ПСА; впровадження в практику господарської діяльності міжнародних стандартів бухгалтерського і статистичного обліку, стимулювання підключення суб’єктів ЗЕД до міжнародних інформаційних мереж. Як доводить практика, дуже ефективним важелем просування вітчизняної продукції за кордон можуть стати спеціалізовані неурядові організації, наприклад, ТПП. Так, давно назріла необхідність створення Українсько-китайської торгової палати, яка займатиметься сприянням українським компаніям в КНР (у вигляді консультацій і експертних оцінок китайських компаній, інформації про ринкову інфраструктуру, допомоги в пошуку партнерів, переговорах тощо). Членами такої неурядової структури можуть стати українські і іноземні компанії, що мають ділові зв'язки в КНР, а також китайські підприємства, зацікавлені у встановленні співпраці з українськими партнерами. Українські фінансові компанії, забезпечивши свою присутність в Гонконгу, могли б перейняти на себе функції обслуговування товарообміну України з країнами як ПСА, так і всього АТР - оскільки Гонконг, один із світових фінансових центрів, не має з країнами ПСА істотних транспортних, митних, валютних і мовних обмежень. Для цього необхідно розмістити необхідну інформацію в базах даних бірж, банків, страхових компаній, агентств по нерухомості, фірм транспортних перевезень. Доцільним є відкриття в Гонконгу консульства України, а також відділення Торговельно-промислової палати.
Вся работа доступна по ссылке |
|