У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Оцінка стану внутрішнього середовища торговельних підприємств та її вплив на розробку фінансової стратегії формування капіталу

Внутрішнє середовище кожної організації формується під впливом перемінних, які безпосередньо впливають на процес перетворень (виробництва продукції, послуг). Внутрішні змінні - це ситуаційні фактори всередині організації, що постійно знаходяться в полі зору менеджерів: цілі, структура організації, її завдання, технологія і люди. Щодо формування капіталу ключові чинники внутрішнього середовища визначаються організаційно-правовою формою підприємства. У розділі 1 показано, що принципово відрізняються умовами формування капіталу споживчі товариства і інші організаційно-правові форми (ПрАТ, ТОВ, ПП, МПП).

Торговельна галузь має вищу, порівняно з іншими галузями, оборотність капіталу, що дозволяє  їй краще протистояти несприятливим змінам економічної кон’юнктури. Тому при визначенні можливих механізмів ефективного управління торговельними підприємствами споживчої кооперації безумовний інтерес являє механізм адаптації. Саме адаптація до макро-, мезо- і мікроекономічних збурень зовнішнього середовища  дозволяє прогнозувати поведінку підприємства і формувати раціональні стратегії управління [154]. 

Програма завершення розмежування і закріплення власності в споживчій кооперації України  розроблена з урахуванням курсу держави на реформування національної економіки. Вона базується на основоположних кооперативних цінностях і принципах, визнаних Міжнародним кооперативним альянсом, членом якого є Укоопспілка [155]. Статутний капітал споживчих товариств, підприємств (об'єднань) районних і обласних споживспілок, Кримспоживспілки, Укоопспілки з метою наступної передачі частки капіталу від одних суб'єктів права власності у власність інших суб'єктів розділяється на дві частини: неподільну (стратегічну) і подільну (нестратегічну).

Положення про майнові сертифікати на право на пай (частки) в майні споживчого товариства, підприємства споживспілки та ведення реєстрів власників майнових сертифікатів [156] розроблено відповідно до Програми завершення розмежування і закріплення власності в споживчій кооперації України. Майновий сертифікат на право на пай (частку) у майні споживчого товариства  - іменний документ, який видається споживчим товариством члену споживчого товариства (на його вимогу) та засвідчує право на пай (частку).

Громадське майно (основні засоби) споживчої кооперації України  є власністю споживчих товариств, райспоживспілок, облспоживспілок, Кримспоживспілки і Укоопспілки, поділяється на неподільне (стратегічне) і подільне (нестратегічне) [157]. Перехід організацій споживчої кооперації до ринкових стосунків висуває ряд проблем організаційного, технічного і методологічного характеру, у складі яких важливого значення набуває проблема збільшення ефективності контролю за збереженням кооперативної власності. Першочергова увага у цьому контексті повинна приділятися внутрішньовідомчому і внутрішньогосподарському контролю [158, c.6]. У системі Укоопспілки внутрішньовідомчий контроль здійснюють контрольно-ревізійні, фінансово-економічні й торговельні управління, управління обліку та звітності; ревізійні комісії Укоопспілки, обласних і районних споживспілок у формі тематичних перевірок і ревізій з метою оцінки виконання прий­нятих фінансово-господарських планів, збереження кооперативної власності, раціонального використання фінансових і трудових ресурсів.

Проте організація і методика обліку та аналізу в підприємствах споживчої кооперації не зовсім відповідає вимогам ринкового середовища. Чинна система обліку та аналізу фінансових результатів не забезпечує прийняття ефективних управлінських рішень, спрямованих на досягнення позитивних кінцевих результатів господарсько-фінансової діяльності підприємств [159, c.6]. На практиці лише деякі підприємства споживчої кооперації зас­тосовують систему управлінського обліку для ефективнішого вирішення пи­тань і проблем ведення бізнесу, багато керівників не завжди усвідомлюють роль управлінського обліку на підприємстві та недостатньо чітко розуміють поставлену мету і завдання [160, c.258]. Створенню інформаційної основи для організації належного контролю за торговельними витратами у системі споживчої кооперації сприятиме визначення центрів відповідальності за витратами (центрів фінансової відповідальності – ЦФВ) та закріплення за ними персональної відповідальності керівників цих центрів. Конкретний набір показників, які застосовують для оцінки діяльності ЦФВ, залежатиме від їхніх типів або статусу (центр витрат – ЦВ; центр прибутку – ЦП), а також від характеру управлінських рішень, прийнятих на різних етапах торговельного процесу [161, c.5]. У споживчій кооперації доцільно застосовувати метод бюджетування “від попереднього періоду”. Всі складені підприємствами і затверджені облспоживспілкою бюджети у цілому формують зведений бюджет облспоживспілки та є залежними. Отже, складання бюджетів через комунікацію ЦФВ і фінансово-економічне управління облспоживспілки виступає підґрунтям для всебічного систематичного управління витратами у системі споживчої кооперації України.

Порядок розподілу і використання прибутку споживчого товариства визначається зборами засновників згідно з законодавством України та нормативними актами Укоопспілки. Чистий прибуток за рік спрямовується на: виробничий і соціальний розвиток підприємства; створення резервного (страхового) фонду; кооперативні виплати, виплати на паї, виконання інших статутних завдань. Збитки підприємства списуються за рахунок резервного (страхового) фонду та інших джерел, визначених засновниками.

Кооперативні виплати - частина доходу споживчого товариства, що розподіляється за результатами фінансового року між членами (асоційованими членами) споживчого товариства пропорційно їх участі в господарській діяльності споживчого товариства, у порядку, визначеному рішенням загальних зборів його членів [162]. Участь члена (асоційованого члена) споживчого товариства в його господарській діяльності полягає, зокрема: у придбанні товарів в об'єктах роздрібної торгівлі та харчування споживчого товариства; у формуванні фінансових ресурсів споживчого товариства.

Виплати на паї - виплати частини доходу споживчого товариства на паї члена (асоційованого члена) споживчого товариства. Розмір виплат на паї встановлюється рішенням загальних зборів членів споживчого товариства після відрахувань обов'язкових коштів на формування і поповнення його фондів. Загальна сума виплат на паї не може перевищувати 20 відсотків доходу, визначеного для розподілу.

Головна ідея реформування відносин власності у споживчій кооперації полягає в досягненні справедливого розподілу кооперативного капіталу, обґрунтованого виділення подільної (нестратегіної) і неподільної (стратегічної) частини, закріплення подільної (нестратегічної) частини за пайовиками, активізації на цій основі процесу демократизації внутрішньо-кооперативних відносин і багатоаспектної діяльності системи. Неподільний (стратегічний) громадський капітал виступає гарантом існування споживчої кооперації, слугує в інтересах добробуту як нинішніх, так і майбутніх пайовиків. За кожним пайовиком закріплюються дві майнові частки: частка в подільному капіталі споживчого товариства, членом якого він є, і частка в подільному капіталі, переданому споживчому товариству Укоопспілкою, обласними (республіканським) і районними споживчими спілками. Пайовий капітал споживчого товариства формують:

обов'язковий пайовий внесок – це грошовий чи майновий поворотний внесок члена споживчого товариства у створення та розвиток споживчого товариства, який здійснюється сплатою грошей, передачею споживчому товариству майна, у тому числі майнових прав, земельних ділянок;

додатковий пайовий внесок - добровільний грошовий чи інший майновий поворотний внесок члена споживчого товариства понад обов'язковий пайовий внесок у пайовому фонді споживчого товариства;

цільовий внесок - грошовий, інший майновий чи немайновий внесок члена кооперативної організації, що вноситься понад обов'язковий пайовий внесок, для забезпечення її статутної діяльності.

Споживче товариство може приймати додаткові внески лише за рішенням загальних зборів членів споживчого товариства або уповноваженого ними органу. Правління споживчого товариства подає на їх розгляд: розрахунок потреби у фінансових ресурсах на поповнення оборотного капіталу на наступний рік;  розрахунок планових розмірів кооперативних виплат, які не можуть перевищувати середньозваженої облікової ставки Національного банку України за 9 місяців звітного року.

 

 

Вся работа доступна по ссылке

https://mydisser.com/ru/catalog/view/39122.html  

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.