Быстрый переход к готовым работам
|
Вплив факторів ринкового середовища на споживчу цінність транспортних послугТранспортний сектор відіграє важливу роль у соціально-економічному розвитку України, його частка у валовому внутрішньому продукті України становить близько 10 %, а частка працівників галузі в загальній кількості працюючих – 7 % [96]. Державна адміністрація залізничного транспорту України – «Укрзалізниця» є органом управління «Українськими залізницями». До українських залізниць належать Донецька, Львівська, Одеська, Південна, Південно-Західна та Придніпровська дороги. До складу залізниць України входять 1340 залізничних станцій, 129 пасажирських вокзалів, 57 локомотивних і 48 вагонних депо. На залізничному транспорті працює понад 390 тисяч осіб. Вигідне географічне розташування України обумовлює проходження її територією міжнародних транспортних коридорів. Основною виробничою проблемою пасажирських перевезень українськими залізницям є фізичне й моральне старіння рухомого складу. Станом на грудень 2011 р. парк вагонів складається з 7314 одиниць, з яких 3211 вичерпали нормативний ресурс експлуатації. За рахунок капітально-відновлювального ремонту на 10–15 років подовжено термін служби 20% вагонів. У період 2012–2017 рр. щорічно 300-400 вагонів підлягатимуть вилученню з парку. Наявні темпи старіння парку пасажирських вагонів значно випереджають його оновлення. Коефіцієнт зносу становить 86 %, що удвічі перевищує допустимий світовою практикою рівень. Обсяги закупівлі нових вагонів є недостатніми. За 17 років придбано близько 500 одиниць, а щорічну потребу можна оцінити у 200 вагонів [84]. Таким чином, необхідність придбання пасажирського рухомого складу є очевидною. Виокремимо коло підприємств – суб’єктів даного дослідження, які відчуватимуть позитивні ефекти від удосконалення маркетингового управління пасажирськими перевезеннями та впровадження для їх здійснення ПВПРС, та є основними отримувачами результатів дисертаційної роботи. Приймаючи до уваги процеси реформування залізниць, ними можуть бути майбутні державні або приватні компанії-оператори рухомого складу, а сьогодні – Донецька, Львівська, Одеська, Південна, Південно-Західна та Придніпровська залізниці. Фінансово-економічний стан та структура парку рухомого складу яких наведені у джерелах [59; 96; 104]. Прообразом оператора рухомого складу є «Українська залізнична швидкісна компанія», яка почала свою діяльність у 2012 р. Серед ефектів, які згадувалися, виділимо збільшення надходжень у наслідок залучення нових пасажирів, збільшення частоти використання залізничного транспорту наявними клієнтами, зменшення питомої ціни володіння рухомим складом, можливість збільшити ціну на перевезення у більш комфортабельних умовах. Усі зазначені ефекти пов’язані із рівнем СЦ пасажирських перевезень. Перейдемо до аналізу основних рушійних сил та тенденцій вітчизняного ринку пасажирських перевезень, що визначають СЦ послуг, які залізниці надають пасажирам. Спочатку проаналізуємо динаміку кількості перевезених пасажирів та пасажирооборот за 2002–2011 рр. основними видами транспорту – залізничним, авіаційним, водним та автомобільним. Після нетривалого зростання кількості перевезених пасажирів у 2002–2003 рр. почалася тенденція до поступового її зниження (табл. 2.2.1). У головного конкурента залізниць – автомобільного транспорту – кількість перевезених пасажирів зростала до 2008 р. включно, потім почалося стрімке її падіння, що, ймовірно, було зумовлено фінансовою кризою. Післякризове зменшення кількості перевезених пасажирів на залізничному транспорті було не таким суттєвим – пояснення полягає у відмінностях цілей поїздок цими видами транспорту. Авіаційний транспорт нарощував обсяги перевезень пасажирів аж до початку кризи, потім відбулося їх падіння, але за рік кількість пасажирів майже відновилася. Аналіз пасажирообороту залізниць України показує, що він залишався досить сталим за винятком одного післякризового 2009 року (табл. 2.2.2). Пасажирооборот автомобільного транспорту збільшувався до 2008 р., але почав стрімко падати у 2009–2010 рр. «Провал» пасажирообороту після кризи 2008 р. для авіаційних перевезень закінчився швидко, за один 2009 рік
Вся работа доступна по ссылке |
|