Быстрый переход к готовым работам
|
Стратегічні інструменти формування якості освітніх послуг у процесі управління конкурентоспроможністю ВНЗПротягом останніх років не лише в Україні, а й у цілому світі спостерігається тенденція масового попиту на вищу освіту. Чисельність випускників загальноосвітніх навчальних закладів, які прагнуть вступити до ВНЗ зросла у 1,5 рази порівняно з 80-90-ми роками минулого століття. Очевидним є той факт, що головну роль у такій тенденції відіграє постійне зростання вимог до професіоналізму працівників з боку ринку праці, а також бачення у вищій освіті чогось на зразок «соціального ліфта», який забезпечує підйом матеріального рівня і якості життя. Незалежно від соціального статусу та матеріального становища абсолютна більшість молодих людей розглядають можливість отримання вищої освіти не тільки як своє конституційне право, а як життєву необхідність. Проблема доступності вищої освіти постала одним із основних питань соціальної політики у багатьох країнах світу. Забезпечення рівного доступу до вищої освіти для всіх верств населення сприятиме економічному росту країни та гармонійному розвитку суспільства. У ряді європейських країн для подолання нерівності у доступі до вищої освіти прийнято застосовувати дві стратегії: стратегію «соціального вирівнювання» і стратегію «інституціональних змін». Стратегія «соціального вирівнювання» спрямована на подолання уже існуючої соціально-економічної нерівності у доступі до вищої освіти. Головним інструментом такої стратегії є цільові програми направлені на конкретні верстви населення (доступність освіти для етнічних меншин, соціальна підтримка студентів із малозабезпечених сімей, пільги для студентів-інвалідів тощо). У Фінляндії ця стратегія реалізується у формі підвищення розміру соціальних стипендій і введення системи кредитування вищої освіти. У Великобританії забезпечення можливості отримання вищої освіти для якомога більшої чисельності населення є пріоритетною задачею у програмі розвитку країни. З цією метою в державі діє розширена програма студентського кредитування та система диференціації плати за навчання у ВНЗ для студентів різних соціальних груп. Стратегія «інституціональних змін» спрямована на подолання прірви між професійною та вищою освітою. Прикладом реалізації цієї стратегії є державна політика Словенії у забезпеченні доступності вищої освіти. Для досягнення цієї мети були проведені структурні зміни у системі середньої освіти, зокрема, державний випускний екзамен був змінений на професійний випускний екзамен, що розширило доступ до університетської освіти випускників гімназій і професійних навчальних закладів.
Вся работа доступна по ссылке |
|