Діагностика сформованості культури особистісного самоствердження старшокласників
З метою вивчення стану сформованості культури особистісного самоствердження старшокласників нами було проведено констатувальний експеримент, який проводився на базі загальноосвітніх шкіл м. Рівне: НВК № 2, ЗОШ№ 4, НВК № 12, 13, 15, 18, 20, 23, НВК "Школа I–III ступенів – гімназія" м.Острога, Бабинської загальноосвітньої школи I–III ступенів, Млинівської районної гімназії Рівненської області, загальноосвітньої школи № 6 I–III ступенів м.Ізмаїл Одеської області, загальноосвітньої школи № 37 I–III ступенів м.Сімферополя АР Крим, Октябрської загальноосвітньої школи № 3 імені І.Гаспринського I–III ступенів Красногвардійского району АР Крим.
Всього у різних видах експерименту взяли участь 1500 учнів, 365 вчителів і 80 керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
Вихідними теоретичними передумовами з рішення проблеми діагностики виступили такі:
- У діагностиці слід враховувати не зіставлення з будь–якою нормою, а реальний рівень, на якому перебуває учень у даний момент. Темпи і масштаби просування від особистого, стартового рівня і будуть кінцевим результатом його розвитку.
- Педагогічна діагностика не є для нас самоціллю. Вона розглядається нами не лише як інструмент пізнання самоствердження старшокласника, але й як інструмент, який створює умови для самоствердження особистості раннього юнацького віку в соціально–ціннісній діяльності.
Отже, теоретичні основи діагностики мають практичну спрямованість, у якій виражається увесь цілісний процес створення психолого–педагогічних умов для самоствердження особистості старшокласника: його прогнозування, здійснення, удосконалення, оцінка результативності, корекція.
Визначення рівня культури особистісного самоствердження в ранньому юнацькому віці вимагає комплексного використання різноманітних методів вивчення особистості (емпіричні, психолого–педагогічні, діагностичні, прогностичні, методи математичної статистики та ін.):
- Методи, які спрямовані на вивчення мотивів самоствердження (фокусована бесіда, анкетування, спостереження, діагностичні тести та ін.).
- Методи, які виявляють рівень сформованості культури особистісного самоствердження (анкетування, інтерв'ювання, тести, аналіз продуктів діяльності учнів та ін.).
- Методи, які пов'язані з вивченням поведінки і діяльності учнів, умінь, навичок, звичок, прояву культури особистісного самоствердження в діяльності (спостереження, природний експеримент, методика вибору та ін.).
На констатувальному етапі експерименту були поставлені такі завдання:
- Вивчення наявного стану самоствердження в старшокласників;
- Вивчення рівнів і типів сформованості культури особистісного самоствердження школярів експериментальних і контрольних груп;
- Визначення домінуючих мотивів самоствердження старшокласників;
- Виявлення основних сфер, в яких може розвиватися виховання культури самоствердження особистості в ранньому юнацькому віці;
- Проведення дослідження елементів самоствердження у досліджуваних експериментальної і контрольної груп (мотиваційного, когнітивного, діяльнісно–перетворювального);
- Експериментально перевірити ефективність діяльності вчителів з виховання в старших школярів культури особистісного самоствердження.
Вся работа доступна по ссылке
https://mydisser.com/ru/catalog/view/328090.html