Быстрый переход к готовым работам
|
Фактори, які впливають на формування мотивації школярів до занять фізичними вправамиФормування мотивів відбувається під впливом умов навколишнього середовища і становлення особистісної сфери дитини. У психології особистість розуміється як сукупність індивідуальних властивостей психіки, які керують і визначають активну діяльність людини. У сфері фізичного виховання, як і в інших видах діяльності, задіяні всі три складових людини як системи. Біологічне й особистісне є визначальним її мотивів, ідеалів, мети, способів їхнього досягнення і видів діяльності. Тому людину у сфері фізичного виховання, очевидно, доцільно розглядати як біологічно-особистісно-соціальну систему [108]. Слід уточнити питання про співвідношення особистого і соціального в людині. Передбачається, що поведінка людини визначається взаємовідношенням внутрішніх і зовнішніх факторів. Вся увага впливу на людину втілюється через «сукупність внутрішніх умов», що в підсумку утворить те, яке визначає особисте, індивідуальне, обумовлює її індивідуальне сприйняття світу. Один і той же зовнішній вплив різними людьми сприймається неоднаково і може викликати різні зворотні реакції залежно від стану, загальної культури, типу темпераменту і т.д. Ступінь індивідуалізації зовнішнього, тобто виховування, складає близько 40-50% [3]. Фізичне виховання у шкільному віці спрямоване на досягнення високого рівня фізичного здоров’я. Виникає питання, за яких обставин людина починає займатися фізичними вправами, в якому віці і що заважає цим заняттям. Причини, які спонукають до занять фізичною активністю в літературі виділялися досить чітко [105, 128, 177]. 1. Нормалізація маси тіла хвилює багатьох людей. Найчастіше на це звертають увагу у зрілому віці, але є дані, що і в підлітковому віці ця причина є стимулюючою [105]. Це потребує детальнішого дослідження. 2. Зниження ризику розвитку гіпертензії хвилює біля половини населення зрілого віку, однак зміцнення здоров’я засобами фізичного виховання визнають і школярі [5, 52, 61, 105]. 3. Зниження стресу і депресії. У сучасному суспільстві спостерігається значне збільшення людей, що страждають на депресію та підвищений стан тривоги [177]. 4. Задоволення. Хоч багато людей починають займатися фізичною культурою, щоб зміцнити здоров’я та схуднути, однак якщо людина не отримує задоволення від занять, вона може кинути заняття. Головна причина участі багатьох підлітків в організованій спортивній діяльності − отримання задоволення [107, 121, 154]. 5. Розвиток самооцінки. Заняття фізичними вправами пов’язані з виникненням почуття подолання труднощів, яке любить людей більш впевнених у собі, у своєму зовнішньому вигляді. 6. Спілкування. Дуже часто люди починають займатися якимось видом рухової активності для можливості спілкування з іншими людьми. Підлітки відзначають, що вони обрали певний вид спорту „за компанією”, тому що хтось з їх мікроосередку пішов туди займатись [137].
Вся работа доступна по ссылке |
|