Быстрый переход к готовым работам
|
Концепція формування комплексу теоретичних знань в умовах переходу сталого розвиткуУ процесі розроблення концепції формування теоретичних знань з теорії сталого розвитку у майбутніх екологів ми виходили з розуміння «концепції формування теоретичних знань» у вигляді сукупності теоретичних положень, що розкривають як сутність самого процесу розробки змісту освіти для сталого розвитку, так і процесу засвоєння цих знань студентами бакалаврського і магістерського освітньо-кваліфікаційних рівнів. Для розроблення концепції формування теоретичних знань з теорії сталого розвитку необхідно було визначити структуру предметних компетенцій щодо концептуальних положень процесу переходу до сталого розвитку, а також структуру навчального предмету «Стратегія сталого розвитку» з врахуванням екологічних, економічних і соціальних аспектів сталого розвитку (що відображено в монографії [85, с.210-211]). До базових положень концепції формування теоретичних знань з теорії сталого розвитку у майбутніх екологів нами включено наступні:
Узагальнюючи положення концепції формування у майбутніх екологів теоретичних знань з теорії сталого розвитку можна виокремити в системі навчання необхідність формування:
У Національній програмі «Освіта» акцентовано увагу викладачів на необхідність вдосконалення системи навчання на основі впровадження новітніх педагогічних технологій і оновлення форм, методів і змісту освіти, які б забезпечували особистісний і професійний розвиток студента [343]. При цьому, проблема нераціонального використання сучасних інноваційних педагогічних технологій є однією з найбільш складних в сучасній педагогіці [501, c.229]. Під виразом «педагогічна технологія» ми розуміємо дефініцію, запропоновану ЮНЕСКО [570], як «комплексну методологію розвитку, використання і оцінювання інтегрального процесу навчання,… яка базується на врахуванні можливостей людини і технічних засобів навчання…» [501, c.231]. Не менш влучне визначення педагогічної технології наведено і в посібнику з педагогіки В. Сластьоніна – «послідовна взаємозв’язана система дій педагога, спрямована на вирішення педагогічних задач або планомірне і послідовне втілення на практиці заздалегідь спроектованого педагогічного процесу» [476, c.231 (курсив і переклад з російської наш – В.М.)]. С.А. Сисоєва зазначає, що педагогічні технології мають забезпечувати здатності до особистісно-професійного розвитку і саморозвитку особистості фахівця і тим самим його професійну і соціальну мобільність, конкурентоспроможність та адаптивність [471].
Вся работа доступна по ссылке |
|