Быстрый переход к готовым работам
|
Режими рухової активності учнів загальноосвітніх навчальних закладівЧисленними науковими дослідженнями [50; 64; 108; 117; 182; 185; 190] доведено, що фізичний стан і здоров’я людини перебуває в прямій залежності від обсягу рухової активності. Рухову активність доцільно розглядати також як важливий чинник збереження високої не лише фізичної, а й психічної працездатності людини. Вона не лише засіб здійснення рухової функції, а й має загальне біологічне значення [62; 140; 153; 203; 215]. На всіх етапах життя людини рухова активність відіграє важливу роль. У дитинстві вона забезпечує нормальний ріст і розвиток організму, сприяє повноцінному вияву генетичного потенціалу, підвищує опір до захворювань. Саме в період росту організм найбільш чутливий до впливу негативних чинників зовнішнього середовища, включаючи й обмежену рухову активність [125]. У наукових працях обґрунтовано оптимальний обсяг рухової активності: розглянуто питання виміру й оцінки режиму рухової активності [8; 92; 100; 136; 183; 197; 212]; досліджено добовий та тижневий обсяги рухової активності осіб різного віку й фізичного стану [68; 78; 122; 129; 180; 186; 199]; установлено норми рухової активності залежно від статево-вікових особливостей [87; 134; 152; 175; 189; 195], визначено способи оцінки рухової активності: підрахунок локомоцій, добових енерговитрат та метод формалізованої самозвітності [68; 71; 87; 152; 210; 214]. Науково-дослідний інститут фізіології дітей і підлітків рекомендував для школярів щоденний двогодинний обсяг рухової активності, щоб задовольняти потреби в русі. За цей час можна досягти достатнього фізіологічного навантаження, яке залежить від виду вправ, величини навантажень на перервах, моторної насиченості уроків фізичної культури та додаткових занять у позаурочний час. Міжнародна рада з фізичного виховання і спорту у 1968 р. оприлюднила спеціальний маніфест про спорт, у якому здійснено спробу визначити щоденну тривалість занять фізичними вправами в школі. На думку експертів, для них потрібно відвести від 1/6 до 1/3 навчального часу [187]. Отже, науковці сходяться на думці, що оптимальний обсяг рухової активності має становити 12–14 год на тиждень за умови належних фізіологічних навантажень.
Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/40128.html |
|