У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Взаємодія слідчого з оперативними підрозділами та іншими суб’єктами на початковому етапі розслідування нецільового використання бюджетних коштів

Ефективне розкриття та розслідування злочинів, пов’язаних з нецільовим використанням бюджетних коштів, потребує організації належної взаємодії між працівниками правоохоронних органів, насамперед ОВС.

Особливості взаємодії під час виявлення та розслідування цих кримінальних правопорушень слід розглядати на міжвідомчому та внутрішньовідомчому рівнях.

Головними формами взаємодії при розслідуванні злочинів у бюджетній сфері України є такі:

1) спільна діяльність слідчих й оперативно-розшукових працівників під час документування злочинної діяльності в бюджетній сфері;

2) спільний аналіз матеріалів, одержаних у процесі перевірки заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини з метою забезпечення швидкості й обґрунтованості розслідування кримінального провадження;

3) спільна діяльність слідчого й оперативних працівників в організації проведення слідчих (розшукових) та негласних слідчих (розшукових) дій;

4) спільна діяльність під час виконання оперативними працівниками доручень слідчого;

5) взаємний обмін інформацією про проведені заходи, їх результати, взаємна консультативна та методична допомога;

6) спільна розшукова діяльність;

7) спільна пошукова діяльність (щодо пошуку майна, здобутого злочинним шляхом, співучасників, установлення їх місцезнаходження тощо);

8) спільна організаційна діяльність (відрядження, вжиття заходів із забезпечення належних умов для розслідування, своєчасного отримання довідкової інформації тощо);

9) розслідування злочину СОГ [13; 49; 134; 186, с. 199−200; 215, с. 304−305].

Водночас під час виявлення та розслідування злочинів, пов’язаних з нецільовим використанням бюджетних коштів, особливо ефективною є взаємодія слідчого з працівниками підрозділів ДСБЕЗ, оскільки серед головних завдань підрозділу є вжиття оперативно-розшукових заходів щодо попередження та викриття злочинів у сфері економіки, захисту бюджетних коштів від злочинних посягань, виявлення злочинів у сфері службової і господарської діяльності, а також забезпечення відшкодування завданих злочинами матеріальних збитків [137].

Інструкції з організації взаємодії органів досудового розслідування з іншими органами та підрозділами внутрішніх справ щодо попередження, виявлення та розслідування кримінальних правопорушень, затверджена наказом МВС України від 14 серпня 2012 р. № 700, передбачає такі особливості взаємодії при досудовому розслідуванні кримінальних правопорушень у сфері господарської та службової діяльності: 1) досудове розслідування кримінальних правопорушень у сфері господарської та службової діяльності здійснюється виключно спеціалізованими підрозділами слідчих управлінь (відділів) ГУМВС, УМВС та слідчими територіальних ОВС, які спеціалізуються на розслідуванні кримінальних правопорушень зазначеної категорії (93,7 % опитаних працівників ОВС відмічають, що розслідувати ці злочини повинні виключно спеціалізовані слідчі підрозділи); 2) матеріали оперативного підрозділу, в яких зафіксовано фактичні дані про протиправні діяння у сфері господарської та службової діяльності окремих осіб і груп, відповідальність за які передбачена КК України, що направляються до слідчого підрозділу для початку та здійснення досудового розслідування, в обов’язковому порядку повинні містити відомості про проведену роботу із забезпечення відшкодування завданої шкоди, у тому числі вжиті заходи з розшуку майна і коштів, на які може бути накладено арешт, та про їх місцезнаходження; 3) начальник слідчого підрозділу особисто вивчає всі кримінальні провадження про кримінальні правопорушення у сфері господарської чи службової діяльності, в яких не встановлено осіб, що їх учинили. Забезпечує виконання слідчим всіх необхідних слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, спрямованих на їх виявлення; щомісяця під час здачі звітів надає до слідчого управління (відділу) ГУМВС, УМВС для вивчення кримінальні провадження про кримінальні правопорушення вказаної категорії, відомості про які внесено до ЄРДР у звітному періоді та за якими не повідомлено про підозру; 4) за результатами вивчення зазначених кримінальних проваджень начальником слідчого управління (відділу) ГУМВС, УМВС надаються письмові вказівки та забезпечується контроль за їх виконанням.

Основними формами взаємодії слідчих і співробітників оперативних підрозділів під час розслідування злочинів, пов’язаних з нецільовим використанням бюджетних коштів, згідно з положеннями нового КПК України та Інструкції з організації взаємодії органів досудового розслідування з іншими органами та підрозділами внутрішніх справ у попередженні, виявленні та розслідуванні кримінальних правопорушень, затвердженої наказом МВС України від 14 серпня 2012 р. № 700, є такі:

1) негайне інформування співробітником оперативного підрозділу слідчого про одержані дані щодо обставин вчинення злочинів, пов’язаних з нецільовим використанням бюджетних коштів та причетних до них осіб, для їх подальшої фіксації шляхом проведення слідчих (розшукових) дій;

2) спільний аналіз матеріалів, одержаних під час перевірки заяв, повідомлень та іншої інформації про ці злочини. Суб’єктами такої взаємодії є слідчі й керівники слідчого підрозділу, з одного боку, і співробітник оперативного підрозділу та його керівник – з іншого. Під час цієї діяльності слідчий надає консультації оперативному працівникові щодо достатності наявних матеріалів, зазначає напрями пошуку додаткової інформації, роз’яснює основні правові правила оформлення матеріалів для забезпечення можливості їх використання в подальшому як доказів. Водночас оперативний працівник роз’яснює слідчому сутність виявлених подій, компоненти майбутньої слідчої ситуації (наприклад, можливість використання фактору раптовості), коло осіб, стосовно яких є дані про причетність до злочинів, тощо.

Необхідність залучення керівників відповідних підрозділів пояснюється потребою оперативного реагування на суперечки, своєчасне прийняття рішення щодо реалізації оперативних матеріалів і створення в подальшому СОГ. Результатом такої взаємодії є якісно оформлені матеріали, своєчасно прийняте рішення про початок кримінального провадження й обрання оптимального комплексу початкових слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій [186, с. 199];

3) спільна робота у складі СОГ, що утворюється для швидкого й повного розслідування тяжких, особливо тяжких злочинів, а також кримінальних правопорушень, які викликали значний суспільний резонанс. Цю форму взаємодії доцільно застосовувати в разі, якщо нецільове використання бюджетних коштів викликало суспільний резонанс або поєднане з вчиненням тяжких та особливо тяжких злочинів;

4) спільна діяльність слідчих і співробітників оперативних підрозділів щодо організації проведення слідчих (розшукових) та негласних слідчих (розшукових) дій. Підрозділи ДСБЕЗ мають право проводити в порядку провадження дізнання і за дорученням слідчих органів у кримінальних провадженнях обшуки, вилучення, допити та інші дії відповідно до кримінально-процесуального законодавства [137]. Під час виконання доручень слідчого, прокурора співробітник оперативного підрозділу користується повноваженнями слідчого. Співробітники оперативних підрозділів не мають права здійснювати процесуальні дії у кримінальному провадженні за власною ініціативою або звертатися з клопотаннями до слідчого судді чи прокурора. (ст. 41 нового КПК України).

 

 

Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/37615.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.