Діагностика рівнів сформованості моральної відповідальності сільської учнівської і студентської молоді
Діагностика рівнів сформованості моральної відповідальності проводилася в межах природного педагогічного експерименту, в звичних для досліджуваних умовах життєдіяльності. Педагогічний експеримент реалізувався протягом 2007-2014 років. Основним етапами педагогічного експерименту були наступні:
підготовчий (2007 – 2009 рр.) – передбачав розробку науково-методичних засад експериментальної роботи (висвітлені у попередніх розділах дисертаційної роботи), обґрунтування методологічного інструментарію дослідження;
констатувальний (2009 – 2010 рр.) – передбачав вивчення особливостей різних груп сільської молоді, сформованість моральних якостей у молоді, а також діагностику сформованості складових моральної відповідальності сільської молоді за допомогою ряду методів і методик, на їх основні визначення контрольних та експериментальних груп;
формувальний (2010 – 2013 рр.) – передбачав реалізацію технології виховання моральної відповідальності сільської молоді (висвітлена в параграфі 3.4) в експериментальних групах;
контрольний (2013-2014 рр.) – передбачав аналіз результатів впровадження технології виховання моральної відповідальності сільської молоді, порівняння рівнів сформованості моральної відповідальності молоді в контрольних та експериментальних групах із застосуванням методів математичної статистики, узагальнення та апробація результатів експериментальної роботи.