Быстрый переход к готовым работам
|
Компонентно-структурний аналіз професійної омпетентності вчителя іноземних мовРозглядаючи зміст і основні компоненти професійної компетентності вчителя іноземних мов, ми враховували діалектику загального, особистісного й одиничного. Так, професійна компетентність учителя синтезує в собі, по-перше, загальні вимоги до педагога як до особистості, по-друге, особливості його професійно-педагогічної діяльності, по-третє, конкретний прояв цих властивостей, вимог, рис, притаманних особистості, в діяльності окремого вчителя. Ми вважаємо, що компонентами професійної компетентності вчителя іноземних мов є такі: когнітивно-технологічний, соціальний, полікультурний, аутопсихологічний та персональний (див. схему 1.2). Розглянемо кожний з компонентів та проаналізуємо їхній вплив на формування професійної компетентності в майбутніх учителів іноземних мов. На нашу думку, першим компонентом професійної компетентності майбутніх учителів іноземних мов є когнітивно-технологічний, до якого
Схема 1.2 Структура професійної компетентності майбутніх учителів іноземних мов.
входять професійні знання, вміння, навички. Сучасному вчителеві також необхідно володіти широким спектром педагогічних технологій та педагогічним менеджментом. Знання - особлива форма духовного засвоєння результатів пізнання, процесу відображення дійсності, яка характеризується усвідомленням їх істинності [62]. Багатогранність педагогічної діяльності вимагає від майбутнього вчителя опанування різносторонніх загальних і спеціальних знань, які відповідають базовому рівню професійної освіти (див табл. 1.3). Говорячи про формування професійної компетентності в майбутніх учителів іноземних мов, вважаємо за необхідне окремо розглянути іншомовну комунікативну компетенцію, що має бути сформована в студентів факультетів іноземної філології. Дослідники визначають іншомовну комунікативну компетенцію, як засвоєння етно- і соціально-психологічних еталонів, стандартів, стереотипів поведінки; ступінь володіння “технікою” спілкування іноземною мовою [92]. Ми поділяємо думку С.Ю. Ніколаєвої та її співавторів, які вважають, що це поняття крім вищезазначених, містить ще й мовну Таблиця 1.3 Види знань, що необхідні компетентному вчителю
компетенцію. [153]. Знання мови складається з опанування чотирьох видів мовленнєвої діяльності (говоріння, читання, письма та аудіювання), що, на думку І.О. Зимньої, включає мову й мовлення як засоби її реалізації [84]. У процесі виконання мовленнєвих дій, які є одиницями мовленнєвої діяльності, формуються навички, а в процесі виконання мовленнєвої діяльності формуються вміння. С.Л. Рубінштейн вказує на те, що засвоєння системи знань, поєднане з оволодінням відповідними навичками, – це основний зміст та найважливіше завдання навчання [215]. Як зазначає С.У. Гончаренко, вміння – це «засвоєний суб’єктом спосіб виконання дій, який забезпечує сукупність набутих знань і навичок” [62: 58]. Відповідно до чотирьох видів мовленнєвої діяльності в майбутніх учителів іноземних мов повинні бути сформовані чотири основні вміння: говоріння (в діалогічній та монологічній формах), письма, аудіювання й читання, а такожмовленнєві навички.
Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/521282.html |
|