У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Поняття реклами та рекламної діяльності. Відмежування рекламної діяльності від суміжних понять

Виникнення реклами стало цілком обгрунтованим етапом історії розвитку економічної системи людства, тому що стародавні торговці таким же чином були під впливом проблем конкуренції, як і сучасні підприємці. Перші згадування про цей вид суспільної діяльності відносяться до періоду, коли з′явився суспільний розподіл праці та виробництво на обмін. Необхідною умовою торгівельної діяльності та отримання прибутку було сповіщення людей про товари та послуги, які пропонувалися. Задля визначення місця продажу створювалися вивіски, надавалися назви торговим точкам, були презентовані товари в вікнах або безпосередньо перед входом у крамницю.

Сучасна реклама є багатоаспектною, може проявлятися в різних формах. Її достатньо примітивні види були використані ще в часи «до нашої ери». Найдавнішим зразком рекламного звернення, який дійшов до наших днів, вважається єгипетський папірус. Єгиптяни і стародавні греки використовували для рекламування папірус і наскельний живопис. В епоху фараонів цей засіб був застосований для сповіщення громадськості про продаж рабів. Стародавня Греція та Рим, які досягли розвитку вже в глибокій старовині, також в цей час застосовували рекламні оголошення, написані на дерев'яних дощечках, вигравірювані на міді або кістці, що оприлюднювалися на площах і в інших місцях масового скупчення людей. Перші ознаки такого виду реклами як політична реклама були помічені в Помпеї. Це був заклик голосувати за певного кандидата.

У середині 1440 років німецький ювелір Йоганн Генсфляйш цур Ладен цум Гутенберг створив європейський спосіб друкарства рухливими літерами, тобто друкарський верстат, який став розповсюдженим у всьому світі, що стало передумовою виникнення різних видів друкованої реклами.

Перше рекламне повідомлення у друкованому вигляді світ побачив у 1473 році в Англії (Лондон). Цим повідомленням стала листівка про продаж книги релігійного змісту, яку видрукував та розповсюдив Уільям Кокстон. Подібні друковані повідомлення, як новий вид реклами швидко здобули визнання та широке розповсюдження й вже до кінця ХV століття з'являються нові види рекламної продукції, такі як: друковане оголошення, каталог, проспект, прейскурант, «летючий листок» та афіша. У цей же період у Європі вже працювало близько 200 друкарень у 69 містах [3, с.100].

У період 1840-1915 років реклама перетворилася з окремого явища у сучасний інститут з усіма притаманними йому основними формами, функціями та засобами впливу. Водночас виникла загальнонаціональна реклама, тобто реклама від імені виробників. Рекламне агентство перетворилося з оптового продавця місця для реклами у ділового партнера з усім комплексом послуг, при цьому набуло творчих та дослідних функцій. Склалася система комісійних відрахувань як форма компенсації за послуги агентства. Засоби розповсюдження інформації почали розглядати рекламу як основне джерело грошових надходжень. Також виникає система саморегулювання реклами, оскільки мала місце критика цієї діяльності. На цей час отримали свого розвитку рекламні організації й  розпочалися жваві дискусії на предмет теорії та практики застосування тактичних прийомів у рекламі. Ця епоха є достатньо важливою для правильного розуміння сучасної реклами на етапі так званого вдосконалення [153, с.80].

Після Першої світової війни в історії розвитку реклами відбулася революція, коли конкуренція між монополістами досягла найвищої сходинки. Саме тоді в рекламі почали використовувати методи статистичного та психологічного аналізу, образотворчого мистецтва та дизайну.

Технічний прогрес і впровадження нових технологій стали передумовою подальшого розвитку друкованої реклами та появи нових форм та видів. У XX столітті зі зростанням масової інформації та різних засобів зв′язку, таких як: радіо, телебачення, газети, журнали та Інтернет, реклама стала важливим аспектом для комерціалізації продуктів. Люди почали усвідомлювати її потенціал, тому незабаром реклама переросла в прибутковий бізнес. ХХ століття принесло ряд винаходів і подій, що істотно прискорили розвиток рекламної теорії і практики. Рекламні плакати стали великими і яскравими, з'являються барвисті театральні афіші і афішні тумби, широкого поширення набувають плакати із використанням інститутів інтелектуальної власності та авторських прав. Перший рекламний ролик був створений відомими братами Люм'єр. Це була реклама шампанських вин. Слід зазначити, що саме Луї Жан Люм'єр є родоначальником французької кіноіндустрії та кінорежисури. Сучасний глядач перенаситився великої кількості реклами на телебаченні та й в Інтернеті і сприймає її з роздратуванням, тоді ж як ролик у свій час справив величезне враження на аудиторію. Одночасно з розвитком форм реклами розширювалися її спрямованість та тематика.

Незважаючи на планову економіку і супутній дефіцит, комерційна реклама все ж таки мала своє місце в СРСР. Слід констатувати, що найбільше реклами було  опубліковано за часів НЕП 1920-х років.

У роки Другої світової війни традиційна рекламна діяльність різко скоротилася. Виробництво споживчих товарів поступилося виробництву танків, літаків, гармат, обмундирування, джипів та іншого військового спорядження [157, c.82].

Протягом тривалого часу реклама в СРСР існувала в суворо обмеженому просторі в рамках планової економіки і була монополізована державою. Так, наприклад, широко поширювався слоган «Радянське ‒ значить відмінне», а на радянському телебаченні виходила рекламна телепередача «Більше хороших товарів». Розвиток інституту реклами пройшов певні етапи, і на кожному з них рекламний продукт та засоби його поширення змінювалися, що відобразилось на становленні законодавства, прикладом є Декрет «Про введення державної монополії на оголошення», який прийнято 20 листопада 1927 року [168, с.7]. Початок перебудови в середині 1980-х ознаменував появу в засобах масової інформації реклами західного зразка. Це було серйозне випробування громадської думки, незвиклої до подібної масової та інформаційної культури. Слід зазначити, що «Перший канал» почав трансляцію реклами в 1988 році.

 

 

Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/37282.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.