У нас уже 87427 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Прожитковий мінімум та його роль у визначенні розміру допомог малозабезпеченим особам

Вперше як державний соціальний стандарт прожитковий мінімум був легалізований Конституцією України, яка у ст. 46 передбачає, що пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають гарантувати людині рівень життя не нижче базового соціального стандарту.

Отож, прожитковий мінімум має вагоме значення щодо визначення розміру допомог за правом соціального забезпечення, оскільки на його базі визначається вартісна величина, тобто грошова оцінка основних потреб людини, необхідних для забезпечення її життєдіяльності. Тому зупинимось на цьому питанні детальніше.

Перші спроби обчислити прожитковий мінімум були зроблені ще у 20 роки минулого століття з метою визначення мінімальної заробітної плати. В той час вони проводилися в рамках обстеження бюджетів і побуту радянських сімей. Пізніше ці розрахунки були призупинені і відновилися лише у 60-х роках. Але зважаючи на те, що бідність в країні офіційно не визнавалась терміни „прожитковий мінімум” та „рівень малозабезпеченості” завоювали право на офіційне визнання лише на початку 1970-х рр. разом з розробкою програми допомоги дітям в малозабезпечених сім’ях. Дані категорії, які визначались як певна мінімальна межа, що забезпечує біологічне та соціальне відтворення людини та працівника, мали велике практичне значення. Тоталітарна держава, здійснюючи суворо централізоване регулювання мінімальної оплати праці, спиралася саме на них. Як вказують фахівці, в той час прожитковий мінімум, в  силу замкненості проблеми, законодавчо не затверджувався і тим більше не рекламувався, але постійно експериментально розраховувався. Велись теоретичні дискусії стосовно, що таке прожитковий мінімум, мінімальний споживчий бюджет, на що повинна орієнтуватися мінімальна заробітна плата

 

і як вона з ними співвідноситься. Так, в 1965 році прожитковий мінімум було встановлено в розмірі 40 руб., а мінімальна заробітна плата на його основі – в розмірі 60 руб. Було загально прийнято, що мінімум оплати праці повинен бути не нижче ніж півтора мінімальних бюджети, щоб забезпечувати відтворення робітника і половину утриманця відповідно з показниками сімейного навантаження. В 1975 році мінімум було підвищено до 50 руб., а відповідна йому заробітна плата лише до 70 руб. Населення, яке мало дохід нижче мінімуму матеріальної забезпечення, розглядалось як малозабезпечене. В кінці 1980-х рр. прожитковий рівень (або межа малозабезпеченості) визначалась у розмірі 100 руб., а мінімальна заробітна плата – 165 руб. [12, с. 33-34]1.

Побудова в Україні системи соціальних стандартів розпочалася з Закону УРСР “Про мінімальний споживчий бюджет” від 3 липня 1991 р., який заклав основи соціального захисту і соціальних гарантій для соціально незахищених верств населення.

 

Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/532257.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:


© 2006-2016. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.