У нас уже 121157 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Упровадження психолого-педагогічних умов виховання ціннісного ставлення до книги в навчально-виховний процес

У цьому підрозділі представлено хід формувального експерименту, спрямованого на перевірку ефективності визначених психолого-педагогічних умов виховання ціннісного ставлення до книги в старших дошкільників.

Завдання формувального етапу експерименту полягали в такому: 1) розробити модель поетапної реалізації психолого-педагогічних умов виховання ціннісного ставлення в старших дошкільників; 2) упровадити розроблений комплекс психолого-педагогічних умов виховання ціннісного ставлення в освітнє середовище дошкільного закладу; 3) перевірити ефективність розроблених умов.

Нами було розроблено модель реалізації психолого-педагогічних умов, основу якої склали етапи формування ціннісного ставлення до книги, які співвідносились із етапами трансформації образу книги в аспекті її значущості для дитини: книга-розвага, книга – джерело емоційних переживань, книга – джерело інформації, книга – засіб особистісного розвитку, книга – витвір мистецтва, книга – джерело смислів (див. рис 3.2).

На кожному етапі один із компонентів ціннісного ставлення до книги був домінантним з урахуванням значення інших компонентів, які знаходяться з ним у тісній взаємодії. Так, на першому етапі – мотиваційному – ми намагалися зацікавити дітей книгою, привертаючи, у першу чергу, увагу до її зовнішньої привабливості. На другому етапі – емоційно-оцінному – ми ставили за мету викликати позитивні емоційні відчуття від спілкування зі книгою, залучити дітей до оцінювання книги на основі власних емоційних відчуттів. Третій етап – інтелектуально-пізнавальний – був пов’язаний із організацією пізнавальної діяльності старших дошкільників, де джерелом інформації слугувала книга. Саме на цьому етапі ми планували зміщення акцентів із зовнішнього боку книги на її зміст.

Четвертий, соціально-психологічний етап, ми вважали переломним, оскільки на ньому книга, за нашим задумом, починала бути засобом виховання особистості та відігравати для дитини особисто значущу роль. Було припущено, що після цього етапу дитина готова до усвідомлення мистецької цінності книги, тому наступним етапом нами було заплановано перехід до художньо-естетичного етапу. Завершальним етапом, який має свідчити про сформованість ціннісного ставлення дошкільника до книги, визначено особистісно значущий, на якому книга допомагає дитині відкрити для себе смисл у прочитаному.

Згідно з дослідженнями психологів, перший, мотиваційний, етап виховання ціннісного ставлення до книги, коли книга сприймається дитиною як забава, характерний для молодшого дошкільного віку. За умови вчасного розвитку художньо-естетичного сприймання книга стає для дитини джерелом емоційних переживань приблизно в середньому дошкільному віці.

 

 

Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/40071.html

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:


© 2006-2016. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.