Быстрый переход к готовым работам
|
Теоретичне обґрунтування та розробка педагогічних умов формування дослідницької компетентності майбутніх викладачів вищих навчальних закладівНеобхідність формування в студентської молоді вмінь до науково-дослідницької діяльності задекларована в низці законодавчих актів та нормативно-правових документів. Зокрема, у Законі України „Про вищу освіту” вказано, що наукова діяльність у вищих навчальних закладах є невід’ємним складником освітньої діяльності і здійснюється з метою інтеграції наукової, навчальної й виробничої діяльності в системі вищої освіти. А одним з важливих шляхів забезпечення наукової діяльності вищих навчальних закладів є безпосередня участь учасників навчально-виховного процесу в науково-дослідних і дослідно-конструкторських роботах та організація наукових, науково-практичних, науково-методичних семінарів, конференцій, олімпіад, конкурсів, науково-дослідних, курсових, дипломних та інших робіт учасників навчально-виховного процесу [39]. Як ми відзначали у п. 1.1, вищі навчальні заклади, що здійснюють підготовку магістрів, на сьогодні є важливими центрами наукових досліджень у галузі педагогіки вищої школи, тому саме тут, під час навчання, магістранти мають змогу оволодіти здатностями науково-дослідницької діяльності. Безперечно, така ґрунтовна дослідницька підготовка необхідна як для магістрантів, які в майбутньому хотіли б вступити до аспірантури, так і для випускників програми, що будуть реалізувати практичну педагогічну діяльність у технікумі, коледжі, академії чи університеті. Видатний український мислитель, організатор науки й наукових напрямів В. Вернадський, характеризуючи роботу викладача вищої школи, у „Листах про вищу освіту” (1913 р.) відзначав, що у вищому навчальному закладі наукова робота така ж важлива, як і навчальна, і з цією останньою взаємопов’язана і взаємозалежна. Лише поступове усвідомлення нерозривності наукової роботи з правильно поставленим викладанням у вищій школі стає панівним в академічному середовищі [39]. Актуальність проблеми формування дослідницької компетентності майбутніх викладачів посилюється сучасними особливостями навчального процесу у вищих навчальних закладах, до яких О. Заболотній [75, с. 29 – 30] услід за О. Гурою [57] та П. Лузаном [106] відносить:
З позиції важливості й необхідності науково-дослідницької діяльності студентів як провідного „компонента підготовки висококваліфікованих кадрів” формулює основні її завдання З. Слєпкань [174, c. 166 – 177]:
Зазначимо, що, по-перше, указані завдання є основними орієнтирами і для організації нашого дослідження; по-друге, слід погодитися з думками автора про те, що переважна кількість вищих навчальних закладів не готують студентів до науково-інноваційної діяльності.
Вся работа доступна по ссылке https://mydisser.com/ru/catalog/view/40292.html |
|