У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Політика ціноутворення в України
Количество страниц 43
ВУЗ КНЭУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 18064.doc 
Содержание ЗМІСТ
Вступ 3
Розділ 1. Економічне значення ціноутворення 5
1.1. Поняття ціни та ціноутворення 5
1.2. Мета ціноутворення 8
1.3. Методи державного регулювання цін 13
Розділ 2. Фактори ціноутворення 15
2.1. Фактори, що впливають на обсяг пропозиції товару 15
2.1. Фактори, що впливають на обсяг попиту 17
2.2. Фактори, зовнішні стосовно взаємодії покупців і продавців 18
Розділ 3. Ціноутворення в Україні 24
3.1. Правове забезпечення регулювання цін в Україні 24
3.2. Органи державного регулювання цін, їх повноваження 34
3.3. Антимонопольне регулювання цін 37
Висновки 41
Використана література: 43





Вступ

Ринкові перетворення в економіці спрямовані на кардинальну перебудову не лише існуючої системи цін і методології їх встановлення, а й організації самого процесу ціноутворення. Підвищення відповідальності господарюючих суб'єктів за результати своєї господарської діяльності, з одного боку, і необхідність реорганізації в діяльності органів ціноутворення та контролю за цінами, - з іншого визначили лінію на демократизацію політики ціноутворення.
Політика ціноутворення є складовою загальної економічної та соціальної політики України і спрямована на забезпечення:
- рівних економічних умов і стимулів для розвитку всіх форм власності, економічної самостійності підприємств, організацій та адміністративно-територіальних регіонів держави;
- збалансованого ринку засобів виробництва, товарів і послуг;
- протидії монопольним тенденціям виробників продукції, товарів та послуг;
- об'єктивних співвідношень у цінах на промислову та сільськогосподарську продукцію, що забезпечує еквівалентність обміну;
- розширення сфери застосування вільних цін;
- підвищення якості продукції;
- соціальних гарантій насамперед для низькооплачуваних та малозабезпечених громадян, включаючи систему компенсаційних виплат у зв'язку зі зростанням цін і тарифів;
- створення необхідних економічних гарантій для виробників;
орієнтації цін внутрішнього ринку на рівень цін світового ринку.
Держава не може стояти осторонь формування цін на внутрішніх національних ринках. Державне регулювання цін являє собою діяльність держави, спрямовану на встановлення і збереження такого рівня цін, який забезпечував би рентабельну діяльність суб'єктів господарювання, паритет цін різних галузей народного господарства, реальність заробітної плати, стійкість валюти та інші економічні параметри в державі.
Державне регулювання цін — це не разовий акт встановлення рівня цін, їх динаміки і співвідношення, а комплекс заходів щодо активізації всіх ціноутворюючих факторів.
Мета роботи: Розглянути роль ціни та механізми ціноутворення в економіці України.
Список литературы Висновки

Державне регулювання цін являє собою діяльність держави, спрямовану на встановлення і збереження такого рівня цін, який забезпечував би рентабельну діяльність суб'єктів господарювання, паритет цін різних галузей народного господарства, реальність заробітної плати, стійкість валюти та інші економічні параметри в державі. Державне регулювання цін — це не разовий акт встановлення рівня цін, їх динаміки і співвідношення, а комплекс заходів щодо активізації всіх ціноутворюючих факторів.
Мета державного регулювання цін у будь-якій країні залежить від багатьох чинників: національних особливостей, кліматичних умов, наявності сировини, матеріалів, політичної ситуації в країні, становища держави у світовому поділі праці. Метою державного регулювання цін в Україні на сучасному етапі розвитку економіки є:
— забезпечення такого співвідношення між монополією та конкуренцією, яке не призводило б до руйнівних наслідків для економіки; здійснення соціальної політики держави та захист окремих верств населення;
— стримування інфляційного підвищення цін через запровадження заходів, які усували б причини його виникнення;
— соціальний захист населення, тобто диференційований підхід до встановлення чи змін роздрібних цін на окремі товари або послуги. Це здійснюється з урахуванням ролі товарів у формуванні реальних доходів населення шляхом забезпеченості продуктами різних груп і верств населення, які мають різний рівень доходів. Такі заходи можуть передбачати надання пільг на житлово-комунальні послуги, проїзд у транспорті тощо;
— формування нового попиту населення та культури споживання завдяки встановленню знижених цін, податкових пільг на товари, обсяги реалізації яких держава прагне збільшити;
— запобігання споживанню соціальне шкідливих товарів або тих, що можуть загрожувати життю та здоров'ю людини.
У цілому світова практика господарювання довела, що державне регулювання цін може включати заходи законодавчого і судового характеру, адже в одних випадках ціноутворення в Україні регламентується законами Верховної Ради та розпорядженнями державних і місцевих органів влади, в інших — ті чи інші спірні питання вирішуються в судовому (арбітражному) порядку.
Таким чином, державне регулювання цін — це гнучка виважена система заходів впливу на процеси ціноутворення, спрямована на забезпечення:
- рівних економічних умов і стимулів для розвитку всіх форм власності, економічної самостійності підприємств і регіонів;
- збалансування ринку засобів виробництва і предметів споживання;
- протидії монопольним тенденціям виробництва товарів;
- об'єктивних співвідношень у цінах на промислову і сільськогосподарську продукцію, що сприяє еквівалентному обміну;
- розширення сфери застосування вільних цін;
- підвищення якості продукції;
- соціальних гарантій, у першу чергу - для малозабезпечених прошарків населення;
- створення необхідних економічних гарантій для виробників;
- орієнтації цін внутрішнього ринку на рівень світових цін.







Використана література:


1. КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
2. ГОСПОДАРСЬКИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, N 18, N 19-20, N 21-22, ст.144 )
3. МИТНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2002, N 38-39, ст.288 )
4. З А К О Н У К Р А Ї Н И «Про захист економічної конкуренції» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2001, N 12, ст.64 )
5. З А К О Н У К Р А Ї Н И «Про захист прав споживачів» ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 1991, N 30, ст.379 )
6. З А К О Н У К Р А Ї Н И «Про Єдиний митний тариф» ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 1992, N 19, ст.259 )
7. З А К О Н У К Р А Ї Н И «Про місцеве самоврядування в Україні» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1997, N 24, ст.170 )
З А К О Н У К Р А Ї Н И «Про оплату праці» ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 1995, N 17, ст.121 )
8. ЗА К О Н У К Р А Ї Н И «Про оподаткування прибутку підприємств» (Відомості Верховної Ради (ВВР) 1995, N 4, ст. 28 )
9. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про ціни і ціноутворення» ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 1990, N 52, ст.650 )
10. Бугулов В.Н. Ціноутворення в умовах ринку: Навч. Посібник. - К.: МАУП, 1996. - 52с.
11. Герасименок В.В. Ценовая политика М.: Финанстатинформ, 1995
12. Ціноутворення в умовах формування ринкових відносин в АПК /За ред. Саблука II.Т., Ситника В.П., Шпачака О.П., К.: 1997.
13. Ценообразование: Учебн. Пособие для вузов/ Всерос. заоч. фин.-зкон. ин-т;
14. И.К.Салимжанов, О.В.Португалова, Т.И.Рощина й др.; Под.ред. И.К.Салимжанова. - 2-е изд., доп., М.: АО «Финстатинформ», 1996. - 159 с.
15. Цены и ценообразование: Учебник для вузов, 3-е изд./ Под ред.В.Е.Есипова. – СПб: Издательство «Питер», 2000. – 464с.
16. Шкварук Л.О. Ціни і ціноутворення. – Навч. посібник.- К.: Кондор, 2003.- 214 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
240
Скачать бесплатно 18064.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.