У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Аналіз проблеми прояви агресії в кризові періоди
Количество страниц 36
ВУЗ КНЭУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 18351.doc 
Содержание РЕФЕРАТ

КУРСОВА РОБОТА: 38 сторінок, 16 джерел.
ОБ’ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ: психологічний стан, психологічні стосунки.
ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ: агресія в кризові періоди.
МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ: простежити проблему прояву агресії в кризові періоди.
ЗАВДАННЯ:
- визначити поняття агресії;
- розглянути теорії походження агресії;
- розглянути причини виникнення агресії в кризові періоди;
- виявити, як проявляється агресія в кризові періоди;
- провести дослідження особливостей прояву агресії в період кризи підліткового віку;
- зробити відповідні висновки.
НОВИЗНА РОБОТИ полягає у спробі уявити сучасний погляд на вивчаючу проблему, у спробі представити самостійну точку зору.
МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ: аналіз першоджерел; метод системного аналізу.
СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ: викладання вікової психології у середніх спеціальних та вищих учбових закладах.



АГРЕСІЯ, АГРЕСИВНІСТЬ, АГРЕСИВНА ДІЯ, ФРУСТРАЦІЯ, ТЕОРІЯ ПОТЯГУ, ФРУСТРАЦІЙНА ТЕОРІЯ, ТЕОРІЯ СОЦІАЛЬНОГО НАВЧАННЯ, РОЗДРАТУВАННЯ, НЕГАТИВІЗМ, ОБРАЗА, ПІДОЗРІЛІСТЬ, ВЕРБАЛЬНА АГРЕСІЯ, ФІЗИЧНА АГРЕСІЯ, УПЕРТІСТЬ


ЗМІСТ

РЕФЕРАТ 2
ВСТУП 4
1 ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА 6
1.1 Теорії виникнення агресії 6
1.1.1 Теорія потягу (психоаналітичний підхід) 6
1.1.2 Екологічний підхід 7
1.1.3 Фрустраційна теорія (гомеостатична модель) 7
1.1.4 Теорія соціального навчання (біхевіористична модель) 8
1.2 Прояв агресії в кризові періоди 14
1.2.1 Дитяча агресивність. Вікові особливості прояву дитячої агресивності 14
1.2.2 Причини виникнення та шляхи усунення агресії в період кризи трьох років 15
1.2.3 Причини виникнення та шляхи усунення агресії в період кризи семи років 21
1.2.4 Причини виникнення та шляхи усунення агресії в період кризи підліткового віку 26
2 ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА 29
2.1 Дослідження особливостей прояву агресивності в підлітковому віці 29
2.1.1 Організація дослідження 29
2.1.2 Результати дослідження 31
ВИСНОВКИ 33
СПИСОК ВИКОРИСТАННИХ ДЖЕРЕЛ 35
ДОДАТОК 36

ВСТУП

Слово агресія походить від латинського “aggredi”, що означає “нападати”. Воно здавна існує в європейських мовах, однак, значення йому надавалося не завжди однакове. До початку XIX століття агресивним вважалося будь-яке активне поводження, як доброзичливе, так і вороже. Пізніше, значення цього слова змінилося, стало більш вузьким. Під агресією стали розуміти вороже поводження у відношенні оточуючих людей [1,118].
Існує безліч теоретичних обґрунтувань виникнення агресії, її природи і факторів, що впливають на її прояв. Але усі вони підпадають під наступні чотири категорії. Агресія відноситься до:
1. Уродженим спонуканням і задаткам;
2. Потребам, що активізуються зовнішніми стимулами;
3. Пізнавальним і емоційним процесам;
4. Актуальним соціальним умовам у поєднанні з попереднім навчанням.
Під агресивністю можна розуміти властивість особистості, що характеризується наявністю деструктивних тенденцій, в основному в області суб’єкт - суб’єктних відносин. Імовірно, деструктивний компонент людської активності є необхідним у творчій діяльності, тому що потреби індивідуального розвитку з неминучістю формують у людях здатність до усунення і руйнування перешкод, подоланню того, що протидіє цьому процесові.
Агресивність має якісну і кількісну характеристики. Як і усяка властивість, вона має різний ступінь виразності: від майже повної відсутності до її граничного розвитку. Кожна особистість повинна мати визначений ступінь агресивності. Відсутність її веде до пасивності, відомості, конформності і т.д. Надмірний розвиток її починає визначати весь вигляд особистості, що може стати конфліктною, нездатною до свідомої кооперації, і т.д. Сама по собі агресивність не робить суб'єкта свідомо небезпечним, тому що, з одного боку, існуючий зв'язок між агресивністю й агресією не є твердим, а, з іншої сторони, сам акт агресії може не приймати свідомо небезпечні і не схвалювані форми. У життєвій свідомості агресивність є синонімом "зловмисної активності". Однак саме по собі деструктивне поводження "зловмисністю" не володіє, таким його робить мотив діяльності, ті цінності, заради досягнення і володіння якими активність розвертається. Зовнішні практичні дії можуть бути подібні, але їхні мотиваційні компоненти прямо протилежні [1,120].
Список литературы ВИСНОВКИ


Отже можна зробити такі висновки:
• Слово агресія походить від латинського “aggredi”, що означає “нападати”. Воно здавна існує в європейських мовах, однак, значення йому надавалося не завжди однакове.
• Агресія відноситься до:
- уродженим спонуканням і задаткам;
- потребам, що активізуються зовнішніми стимулами;
- пізнавальним і емоційним процесам;
- актуальним соціальним умовам у поєднанні з попереднім навчанням.
• Агресію можна розглядати як біологічно доцільну форму поведінки, що сприяє виживанню й адаптації. З іншого боку, агресія розцінюється як зло, як поведінка, що суперечить позитивній сутності людей.
• В психології виділяють такі теорії, щодо походження агресії:
- теорія потягу;
- екологічний підхід;
- фрустраційна теорія;
- теорія соціального навчання.
• З вищезгаданих теорій, що пояснюють природу агресивності, можна зробити наступні висновки:
- прояв агресії пояснюють біологічні і соціальні фактори;
- агресивність може бути не тільки жорстокою, але і нормальною реакцією індивідуума в ході боротьби за виживання;
- агресивні дії можуть бути ослаблені або спрямовані в соціально прийнятні рамки за допомогою позитивного підкріплення неагресивного поводження, орієнтації людини на позитивну модель поводження, зміна умов, що сприяють проявові агресії.
• Піддатливість до агресивних дій формується при недостатньо збалансованій соціалізації.
• На соціалізацію агресії впливають два основних фактори:
- зразок відносин і поведінки батьків;
- характер підкріплення агресивної поведінки з боку навколишніх.
• Огляд взаємозв'язку між стилем сімейного керівництва, відносин батьків до дитини й агресивним поводженням дозволяє прийти до висновку, що це фактори, що визначають агресивну поведінку дитини. Особливо це буде позначатися на дітях молодшого шкільного віку, тому що родина (до приходу дитини в дитячу установу) є першим етапом соціалізації дитини.
• Роботу з корекції агресивної поведінки у дітей молодшого шкільного віку варто починати не тільки із самою дитиною, але і з її батьками.
• В даний час агресивне поводження підлітків є проблемою, що хвилює і батьків і вчителів. Психологічна атмосфера в дитячому колективі найчастіше залежить від дітей, більш агресивних стосовно навколишніх.

СПИСОК ВИКОРИСТАННИХ ДЖЕРЕЛ


1. Айзенк Г. Структура личности. – СПб, 1999. – 340 с.
2. Лоренц К. Агрессия. – М., 1994. – 520 с.
3. Байярд Р.Т., Байярд Д. Ваш неспокойный подросток. – М., 1991. – 410 с.
4. Возрастная и педагогическая психология. / Под ред. Гамезо и др.– М.,1994.–510 с.
5. Обухова Л.Ф. Возрастная психология. – М., 1996. – 390 с.
6. Фромм А. Азбука для родителей. – СПб., 1991. – 420 с.
7. Немов Р.С. Психология. – М., 1980. – 482 с.
8. Петровский А.В. Возрастная и психологическая психология. – М., 1995. – 281 с.
9. Мухина В.С. Детская психология. – М., 1995. – 430 с.
10. Райс Ф. Психология подросткового и юношеского возраста. – СПб., 2000. – 513 с.
11. Хрестоматия по возрастной психологии. / Под ред. Д.И. Фельденштейна – М., 1996. – 480 с.
12. Клер Е. Особенности трехлетнего ребенка. – М., 1997. – 420 с.
13. Выготский В.С. Вопрос детской психологии. – СПб., в 1997 г.
14. Эльконин Д.Б. К вопросу периодизации психологического развития в детском возрасте. – М., 1994. – 340 с.
15. Учителям и родителям о психологии подростка./Под ред. Г.Г.Аракелова. - М., 1990. – 480 с.
16. Колесников В.М. Лекции по психологии индивидуальности. – М., 1996. – 245 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300
Скачать бесплатно 18351.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.