У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Теоретичні основи, порядок формування і розподілу прибутку на підприємстві. Напрями підвищення прибутку
Количество страниц 120
ВУЗ Київському національному університеті імені Тараса Шевченка
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 18355.doc 
Содержание ЗМІСТ


ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА 6
1.1. Значення та роль прибутку для суб’єктів господарювання 6
1.2. Економічна сутність та види прибутку підприємства 12
1.3. Аналіз і систематизація наукових поглядів щодо формування прибутку 310
1.4. Нормативно-правові аспекти формування та розподілу прибутку підприємств 34
Висновки до розділу 1 45
РОЗДІЛ 2. ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ І РОЗПОДІЛУ ПРИБУТКУ НА 46
ВАТ «ЖИТОМИРСЬКИЙ МАСЛОЗАВОД» 46
2.1. Організаційно-економічна характеристика
ВАТ «Житомирський маслозавод» 46
2.2. Аналіз формування прибутку ВАТ „Житомирський маслозавод” 56
2.3. Порядок розподілу прибутку на ВАТ «Житомирський маслозавод» 64
Висновки до розділу 2 68
РОЗДІЛ 3. НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ ПРИБУТКУ НА ПІДПРИЄМСТВІ 69
3.1. Фінансовий аналіз діяльності ВАТ «Житомирський маслозавод» 69
3.2. Управління формування операційного прибутку на основі системи «взаємозв’язок витрат, обсягів реалізації та прибутку» 81
3.3. Планування прибутку як напрям удосконалення фінансової діяльності підприємства 94
Висновки до розділу 3 104
РОЗДІЛ 4. ОХОРОНА ПРАЦІ НА ВАТ „ЖИТОМИРСЬКИЙ МАСЛОЗАВОД” 106
4.1. Загальні положення охорони праці 106
4.2. Особливості охорони праці на ВАТ „Житомирський маслозавод” 108
Висновки до розділу 4.........................................................................................111
ВИСНОВКИ І ПРОПОЗИЦІЇ 113
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 118



ВСТУП

Процес здійснення господарської діяльності господарюючими суб’єктами передбачає ефективне поєднання великої кількості організаційних, трудових, матеріальних, фінансових тощо ресурсів. Даний ефект вимірюється шляхом співставлення отриманого результату з витратами живої і уречевленої праці на його досягнення. Якість і обсяг виробленої продукції, продуктивність праці, рівень собівартості характеризують фінансові результати діяльності.
У величині фінансових результатів безпосередньо відзеркалюються усі аспекти діяльності господарюючого суб’єкта: технологія і організація виробництва, система внутрішнього та зовнішнього управління, особливості діяльності.
Результати господарської діяльності є економічний її підсумок у грошовій формі, який має два „полюси” прояву: позитивний і негативний, тобто прибуток і збиток.
Позитивний фінансовий результат – прибуток – є метою, заради якої працює або, принаймні, повинно працювати підприємство.
Показники прибутковості є визначальними в оцінках ефективності функціонування господарюючого суб'єкта за всіма видами діяльності. В прибутку акумулюються результати виробництва й реалізації продукції (робіт, послуг), їх якості й асортименту, ефективності використання виробничих і фінансових ресурсів, результати ділового партнерства та виробничо-фінансового менеджменту.
Враховуючи, що діяльність господарюючого суб'єкта може бути не тільки прибутковою, а й збитковою, формуватися за дією факторів внутрішнього і зовнішнього економічного середовища, в обліку й аналізі дають загальну оцінку фінансових результатів, які характеризуються системою абсолютних і відносних показників.
Абсолютними показниками є суми прибутку (чи збитку) за структурою його утворення чи розподілу і використання. Відносні показники фінансових результатів — значення рентабельності, які характеризують відносний (у процентах) ступінь прибутковості вкладеного капіталу в цілому і за його структурою, здійснених витрат чи отриманого доходу.
Нові умови господарювання вимагають від підприємств та підприємців повної відповідальності за результати діяльності та за прийняті фінансові рішення. Вкладаючи кошти власні чи підприємства в ту чи іншу сферу діяльності, необхідно бути впевненим у віддачі, яку отримаєш. Тому будь-яке рішення вимагає оцінки як попередньої діяльності, так і прогнозу на майбутнє.
Сьогодні головною метою створення та діяльності підприємства є отримання прибутку. Ефективність же діяльності дозволяє оцінити показник прибутковості, який враховує не лише прибуток, а й витрати. Розрахунок показників прибутковості дозволяє керівникам господарюючих суб’єктів і підприємцям зорієнтуватися в економічному рівні вирішення відповідних питань і прийняття необхідних заходів по поліпшенню їх вирішення. Тому тема обраної бакалаврської роботи є актуальною та своєчасною.
Сума отриманого підприємством прибутку – показник, який характеризує результативність роботи підприємства. Отримання прибутку є головною метою господарської діяльності. В умовах конкуренції ця мета є об’єктивно визначеною: для того, щоб залишитися на ринку, підприємство повинно всю свою діяльність орієнтувати на максимізацію прибутку.
Ця тема є актуальна. Мета кожного підприємства – отримати прибуток. Але досягти цієї мети неможливо без знань сучасних теорій, а й вмінь аналізувати і застосовувати їх на практиці.
Метою дипломної роботи є дослідження теоретичних і практичних питань щодо формування та розподілу прибутку на підприємствах.
Завданнями дипломної роботи є:
 визначити економічну сутність прибутку, його види та значення для господарюючих суб’єктів;
 дослідити основні методичні підходи до аналізу прибутку;
 визначити нормативно-правові аспекти формування прибутку;
 проаналізувати основні показники фінансової та господарської діяльності підприємства;
 проаналізувати структуру та склад прибутку підприємства;
 визначити основні напрямки зростання прибутку підприємства
Предметом дипломної роботи є визначення економічної суті прибутку, його зв’язку з ефективністю господарювання.
Об’єктом дипломної роботи є господарська діяльність ВАТ „Житомирський маслозавод”.
Методологія дослідження ґрунтується на загальних наукових методах пізнання, принципах системного аналізу, теоріях ринкової економіки. Теоретичною і методологічною основою роботи є вчення про наукові методи пізнання, фундаментальні праці вітчизняних та зарубіжних економістів з питань економічного аналізу та фінансового менеджменту, закони України та інші нормативні акти.
Інформаційною базою також стала фінансова звітність ВАТ «Житомирський маслозавод». Для вирішення поставлених задач протягом дослідження застосовувалися системний підхід, комплексність, логічні прийоми аналізу, в т. ч. порівняння та ін.

Список литературы ВИСНОВКИ І ПРОПОЗИЦІЇ

Сума отриманого підприємством прибутку – показник, який характеризує результативність роботи підприємства. Отримання прибутку є головною метою господарської діяльності. В умовах конкуренції ця мета є об’єктивно визначеною: для того, щоб залишитися на ринку, підприємство повинно всю свою діяльність орієнтувати на максимізацію прибутку.
Прибуток є критерієм і показником ефективності діяльності підприємства. Іншими словами, сам факт прибутковості уже свідчить про ефективну діяльність підприємств. Підприємству потрібен не взагалі який-небудь прибуток, а конкретна його величина для задоволення потреб усіх зацікавлених осіб: власників підприємства, його працівників і кредиторів.
Прибуток виконує важливу роль в діяльності підприємства: він є джерелом заохочення працівників, розширення виробництва, сплати податків тощо.
Абсолютна величина прибутку важлива, коли мова йде про фінансові ресурси, які можуть бути використані підприємством. Але для характеристики ефективності господарювання цього абсолютного показника недостатньо. Отже, щоб оцінити результати господарювання, його ефективність, ефективність використання складових процесу виробництва, за допомогою яких отримано прибуток, його суму потрібно віднести до відповідних показників.
В підсумку одержується рентабельність. Рентабельність – це відносний показник інтенсивності виробництва, який характеризує рівень прибутковості відповідних складових процесу виробництва або сукупних витрат підприємства. Розрахунок показників рентабельності та їх аналіз дозволяє керівникам господарюючих суб’єктів зорієнтуватися в економічному рівні вирішення відповідних питань і прийняття необхідних заходів по поліпшенню їх вирішення.
Отже, можна зробити висновок, що можливості підприємств впливати на обсяг прибутку від реалізації, змінюючи обсяги виробництва продукції, залишки нереалізованої продукції, її рентабельність, є досить суттєвими. Собівартість є узагальнюючим, якісним показником діяльності підприємств, показником її ефективності. Є певні особливості у формуванні собівартості продукції (робіт, послуг) залежно від сфери діяльності, галузі господарства.
Порівняно з аналізуючи ми періодами відбулося зменшення операційних доходів, збільшення адміністративних витрат (72,2%, 14,53%) і витрат на збут (157,34%, 59,10%). У складі фінансових результатів від інших видів діяльності також відбулися як позитивні, так і негативні зміни (збільшення інших фінансових доходів, інших доходів, збільшення інших витрат, зменшення доходу від участі в капіталі тощо).
Чистий прибуток зростає швидше, ніж валовий прибуток і прибуток від звичайної діяльності (54,90%, 80,05%). Реальний прибуток підприємство отримує після реалізації продукції, однак нова вартість утворюється тільки в процесі виробництва. Тому, аналізуючи, прибуток, який підприємство отримує у процесі реалізації продукції, можна зробити висновки щодо ефективності виробництва: саме тут знаходяться резерви зростання прибутку від реалізації.
Негативно вплинуло на величину прибутку збільшення собівартості продукції (зокрема, виду „Морозиво”, що зменшило валовий прибуток на 9537,15 тис. грн.). Вказана сума є резервом підвищення прибутку за умови більш ефективного використання виробничих ресурсів.
ВАТ „Житомирському маслозаводу” необхідно переглянути доцільність випуску продукції „Морозиво” через невідповідність зростання собівартості та цін реалізації на даний вид продукції. Отже, отриманий підприємством прибуток є об'єктом розподілу. У розподілі прибутку можна виділити два етапи.
На поповнення резервного фонду кошти підприємством не виділяються. Підприємство витрачає кошти на виробничий та соціальний розвиток, матеріальне стимулювання. Значні суми чистого прибутку залишаються нерозподіленими. Внаслідок значного збільшення суми чистого прибутку у 2007 р. розмір коштів, які спрямовувалися на розвиток підприємства, значно збільшилися. Використання чистого прибутку підприємство могло здійснювати через попереднє формування цільових грошових фондів або спрямовуючи кошти безпосередньо на фінансування витрат. Можливий також був розподіл чистого прибутку частково через попереднє формування цільових фондів, а частково шляхом безпосереднього фінансування витрат.
Аналіз фінансово – господарської діяльності ВАТ „Житомирський маслозавод” проведений за такими основними методиками: аналіз майнового положення, аналіз ліквідності, аналіз фінансової стійкості, аналіз ділової активності, аналіз рівня ефективності господарської діяльності підприємства.
Аналіз результатів діяльності підприємства в останній період свідчить, що з кожним роком підприємство покращує свої основні господарські показники, завдяки зусиллям керівництва та трудового колективу, зростання попиту на продукцію. Так, реалізована продукція збільшилась на 34505,3 тис.грн порівняно з 2005 роком. Фонд оплати праці збільшився у 1,05 рази, середньоспискова чисельність працівників у 1,12 рази та становить 1512 чоловік, а середня заробітна плата (в місяць) склала 1327 грн.
В результаті своє активної діяльності на ринку, підприємство намагається збільшити розміри прибутку. Зростання дозволило б збільшити статті використання прибутку та суми по них. Розуміючи необхідність технічного переозброєння виробництва, розширення виробничих потужностей та виробничої площі, збільшилось відрахування на виробничий розвиток.
За структурою виробництва основних видів продукції підприємство вважає найбільш пріоритетним для себе видом – морозиво. ВАТ „Житомирський маслозавод” порівняно з іншими вітчизняними виробниками молочної продукції – невелике підприємство за обсягами випуску, але конкурентоспроможне за показниками якості, естетичності, широти асортименту та цінами.
Для аналізу можливості втрат платоспроможності спрогнозували величину виробничих запасів на 2004 рік, прийнявши до уваги темп інфляції та розширення об’ємів діяльності підприємства. Та на основі цього розрахували прибуток за аналізуючий період. ВАТ „Житомирський маслозавод” планує збільшити список клієнтів, завдяки розповсюдженню (продажу) своєї продукції за кордоном: у Росію, у Конго (Африка). За даними зробимо висновок, що на прогнозний період 2008 рік чистий прибуток збільшиться на 2226,5 тис. грн., завдяки збільшенню виручки від реалізації, іншим операційним доходам.
Таким чином, підприємству доцільно збільшити об’єми продукції, воно ставить себе у вигідне положення. Проведення прогнозу підприємство ВАТ „Житомирський маслозавод” з врахуванням інфляції, приводить до оцінки реалізації рівня прибутку.
На основі прогнозу підприємства бачимо збільшення об’єму продукції. Якість прогнозу залежить від кількості прогнозних показників, точності експертних оцінок, кількості варіантів моделювання. А для забезпечення керівництва точної інформації, вважаємо за необхідне проводити прогнозування.
Щоб поліпшити фінансові результати ВАТ «Житомирський маслозавод», та сприяти реалізації виявлених резервів також можливо застосувати як в короткостроковому і середньостроковому, так і в довгостроковому періоді наступні заходи: розглянути і усунути причини виникнення перевитрат фінансових ресурсів на матеріальні та інші операційні витрати; впровадити на підприємстві системи управлінського обліку витрат в розрізі центрів відповідальності та витрат по окремим групам товарної продукції; підвищити у складі реалізації питому ваги дрібнооптової товарної продукції; здійснити ефективну цінову політику, диференційовану по відношенню до окремих категорій покупців тощо.
З вивчення стану охорони праці на підприємстві можна зробити наступний висновок. Основними причинами травматизму є: недотримання працівниками інструкцій та правил техніки безпеки, невикористання захисних пристроїв, несправність обладнання, інструменту, технічних засобів, недостатня механізація процесу виробництва тощо.
Проведені на підприємстві дослідження дозволили встановити, що більшість випадків травматизму трапляється з працівниками, які працюють на заводі менше 5 років, багаточасову денну зміну, в другій половині дня, коли наступає втомленість робітників.
Всі ці причини травматизму вимагають від керівництва підприємства проводити виховну роботу з порушниками інструкції та правил техніки безпеки для полегшення праці робітників.




СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Баканов М.И., Шеремет А.Д. Теория анализа хозяйственной деятельности. - М.: Финансы и статистика, 1998. – 453 с.
2. Бандурка АМ., Червяков И.М., Посылкина О.Б. Финансово-экономический анализ. - Харьков: Изд-во Харьковского ун-та внутренних дел, 1999. – 560 с.
3. Бланк И.А. Стратегия и тактика управления финансами. Киев, МП „ИТЕМ лтд”, СП „АДЕФ-Украина”, 1996. – 534 с.
4. Бутинець Ф.Ф., Івахненков С.В. Інформаційні системи обліку. Курс лекцій. - Житомир: ЖІТІ, 1997. – 530 с.
5. Бухгалтерський облік в Україні / За редакцією Р. Л. Хом`яка. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка” 2008. – 410 с.
6. Бухгалтерський облік і фінансова звітність в Україні / Під ред. С. В. Голова– Дніпропетровськ. ТОВ “Баланс”, 2007. – 353 с.
7. Бухгалтерський словник / За ред. проф. Ф. Ф. Бутинця– Житомир: ПП “Рута”, 2008. – 250 с.
8. Бухгалтерський фінансовий облік / За редакцією проф. Ф. Ф. Бутинця– Житомир: ПП “Рута”, 2003. – 450 с.
9. Василик О.Д. Державні фінанси України: Навч. посібник. – К.: Вища школа. 2002. – 383 с.
10. Василик О.Д. Теорія фінансів: Підручник.-К.: НІОС. 2000. – 416 с.
11. Григорьев В.В. Оценка предприятия: Имущественній поход: Учеб.пособие.-м.: Дело, 2000
12. Грачова Р. Як визначити реальний фінансово-майновий стан свого підприємства.//Дебет-Кредит. – 2006. - №34.
13. Давидов Г.М. Аудит. - К.: Т-во "Знання", КОО, 2008. – 420 с.
14. Ефимова О.В. Как анализировать финансовое положение предприятия. — М.: 1994. – 351 с.
15. Ефимова О.В. Финансовый анализ. — М.: Бухгалтерский учет, 1996. – 415 с.
16. Івахненко В. Горбаток М., Льовочкін В. Економічний аналіз. - К.: КНЕУ, 1999. – 459 с.
17. Івахненко В.М. Курс економічного аналізу. - К.: Знання Прес, 2000. – 473 с.
18. Івахненков С.В. Інформаційні технології в організації бухгалтерського обліку та аудиту. Навчальний посібник. К: Знання-Прес, 2003. – 349 с.
19. Іващенко В,І., Болюх М.А. Економічний аналіз господарської діяльності. - К.: ЗАТ "СЛАВА", 1999. – 468 с.
20. Калюга Е.В. Фінансово-господарський контроль у системі управління.-К: Ельга, Ніка-Центр, 2006 – 360 с.
21. Ковбасюк М.Р. Економічний аналіз діяльності комерційних банків і підприємств. / Навчальний посібник. – К: Видавничий дім «Скарби», 2001. – 336 с.
22. Кожанова Є. П., Отенко І. П. Економічний аналіз: Навчальний посібник для са¬мостійного вивчення дисципліни- X.: ВД «ІНЖЕК», 2008. -208 с.
23. Коробов М.Я. Фінансово-економічний аналіз діяльності підприємств. - К.: Т-во "Знання", КОО, 2000. – 460 с.
24. Крейнина А.С.Анализ финансового состояния предприятия.– М.,1995.
25. Ковалев В.В. Финансовый анализ: управление капиталом. Выбор инвестиций. Анализ отчетности. – М.:Финансы и статистика, 1998.-460
26. Кулаковська Л.П. Основи аудиту: Курс лекцій. — Житомир: ЖІТІ, 2000. – 362 с.
27. Нікбахт В., Гропеллі А. Фінанси / Пер. з англ. – К.: Основи, 1993.
28. Марочкіна А.М. Бухгалтерський облік за Національними стандартами. — Харків: Торсінг, 2007. – 410 с.
29. Мельник В.М. Основи економічного аналізу. – Ірпінь, 2000. – 319 с.
30. Мних Д.В., Буряк П.Ю, Економічний аналіз на промисловому підприємстві. - Львів: Наука, 1998. – 527 с.
31. Мочерний С.В. та ін. Основи економічної теорії. / За ред. С.В. Мочерного. К.: «Академія», 1997.- 350 с.
32. Попович П.Я. Економічний аналіз та аудит на підприємстві. - Тернопіль: Економічна думка, 1998. – 472 с.
33. Потемкина В.М. Финансы предприятий: Учебное пособие.— Донецк: «КИТИС», 2000. – 410 с.
34. Ришар Ж. Аудит и анализ хозяйственной деятельности предприятия. / Пер. с фр. Под ред. Л. П. Белых. – М.: Аудит, ЮНИТИ, 1997- 436 с.
35. Савицкая Г.Б. Анализ хозяйственной деятельности предприятия. - Минск: ООО "Новое знание", 1999. – 372 с.
36. Сердюк В.Н. Бухгалтерский учет: Учебно-практическое пособие. — 4-е изд.— Донецк: ДонНУ, 2002. – 452 с.
37. Стражев В.И. и др. Анализ хозяйственной деятельности в промышленности. - Минск: Высшая школа, 1999. – 473 с.
38. Тарасюк Г.М., Шваб Л.І. Планування діяльності підприємства. Навч. посіб. – К.:”Каравела”, 2006. – 432 с.
39. Філімоненков О.С. Фінанси підприємств: Навчальний посібник. – К.: Ельга, Ніка-Центр, 2002. – 360 с.
40. Фінанси підприємств: Підручник / Керівник авт. кол. і наук. ред. проф. А. М. Поддєрьогін. 3-тє вид., перероб. та доп. - К.: КНЕУ, 2000. - 460 с.
41. Фінансовий аналіз: Навчальний посіб. / Г.В. Митрофанов, Г.О. Кравченко, Н.С. Барабаш та ін.; За ред. проф. Г.В. Митрофанова. – К.: Київ нац. торг.-екон. ун-т.: 2002, - 301 с.
42. Фінансовий менеджмент./За ред. Проф. Г.Г.Кірейцева. – Київ:ЦУЛ, 2002. -496 с.
43. Финансы / Под ред. В.М. Родионовой. —М.: Финансы и статистика, 1995. – 454 с.
44. Финансовый менеджмент / Под ред. Стояновой Е.С. – М.: Перспектива, 1993. – 358 с.
45. Финансовый менеджмент: теория и практика / под ред. Стояновой. Е.С. – М.: Перспектива, 1996. – 318 с.
46. Чабанова Н.В. Василенко Ю.А. Бухгалтерський фінансовий облік. – К.: Академія, 2008. – 480 с.
47. Черелевский Л.М. Економічний аналіз на підприємствах промисловості і торгівлі. – К., 2003. – 473 с.
48. Шеремет А.Д. Методика финансового анализа. М:Инфра-М, 1996. – 176 с.
49. Шеремет А.Д., Сайфулин Р.С. Методика финансового анализа. - М.: ИНФРА-М, 1995. – 460 с.
50. Цал - Цалко Ю.С. Фінансова звітність підприємства та її аналіз.: Навчальний посібник. - 2-е вид.-К.: Цул, 2002 – 360 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
600
Скачать бесплатно 18355.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.