У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Експериментальне психологічне вивчення впливу стресу на організм
Количество страниц 39
ВУЗ КНУСА
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 18952.doc 
Содержание ЗМІСТ
Вступ.............................................................................................................................3

Розділ I. Теоретичний огляд основ стресу………………………………………….7
Розділ ІІ Аналіз проблеми стресу.
2.1. Динаміка розвитку стресового стану.......................................................15
2.2. Психокоректувальні напрями зміни «стресового сценарію»................18

Розділ IІI Експериментальне психологічне вивчення впливу стресу на організм.
3.1. Методики дослідження...............................................................................25
3.2. Результати досліджень і їх аналіз..............................................................26
3.3. Короткі рекомендації Г. Сельє...................................................................27

Висновок.....................................................................................................................29
Використана література............................................................................................33 Додатки………………………………………………………………………………36
1………………………………………………………...……………………36
2…………………………………………………………………………...…38




Вступ
Дана робота присвячена аналізу стресу, причинам його виникнення, впливу його на організм людини, а також вивченню способів боротьби із стресами і методів профілактики стресу.
Стрес став однією з проблем сучасного суспільства, при цьому й досі немає однозначної думки про роль стресу в житті людини. Масова свідомість нав'язує обивателю стереотип універсальної причини неприємностей людини і одночасно пропонує виправдання своїх шкідливих звичок і неправильних вчинків посиланнями на стрес.
У роботі пропонується можливість проаналізувати проблему стресу з різних точок зору і спробувати дійти розуміння його ролі в житті людини індустріального суспільства, його фізіологічне, психологічне і соціальне коріння, а також пропонується пошук шляхів допомоги людині в цьому непростому, часом жорстокому світі.
Основним вектором розвитку фізіології і медицини середини ХIХ - початку ХХ ст. стало формування уявлень про інтегроване функціонування організму як єдиного цілого у всьому різномаїтті взаємодій із зовнішнім середовищем. Істотний внесок у розвиток даного напряму вніс, зокрема, відомий німецький лікар і патологоанатом Р. Вірхов. Згідно розробленої ним теорії целлюлярної паталогії, всяке захворювання є сумою порушень на клітинному рівні, а хвороба - це цілісний процес, що має певну локалізацію і причинно-наслідковий ланцюжок послідовних змін. Він вперше показав соціальну природу багатьох поширених захворювань. [7, c. 14]
Безпосереднім прародителем концепції стресу став найбільший французький фізіолог Д.Бернар. Він експериментально розробив принципи підтримки постійності внутрішнього середовища організму, що лежать в основі теорії гомеостазу. Для того, щоб вижити в зовнішніх умовах, що постійно змінюються, організм повинен зберігати збалансований режим протікання життєво важливих функцій в мінімальному діапазоні допустимих змін: для нормальної життєдіяльності у нас повинна підтримуватися постійна температура тіла, кров'яний тиск і осмотичний тиск в клітинах, склад крові, зміст кислоти в шлунковому соку і багато що інше. Будь-який вихід за межі допустимого діапазону чреватий зривом механізмів адаптації, виникненням хвороб і навіть летальним результатом. Так, ми всі знаємо, що нормальна температура тіла людини коливається в межах 36-37оС, а її пониження або підвищення від 34оС до 40,5оС представляє реальну загрозу її життю, тоді як температура оточуючого середовища може змінюватися в межах декількох десятків градусів. Для того, щоб організм міг пластично адаптуватися і активно діяти в такому мінливому зовнішньому світі, природа забезпечила нас складними регуляторними механізмами, що включають злагоджену роботу нейрогуморальних, бар'єрних і видільних систем. [9, c. 45]
Теорія гомеостазу одержала розвиток в роботах відомого американського психофізіолога У. Кеннона, що показав вирішальну роль вегетативної нервової системи і гормональної регуляції у формуванні пристосовної поведінки. Ним вперше був продемонстрований безпосередній зв'язок між гуморальними механізмами енергетичної мобілізації і виникненням емоційних реакцій, що визначають цілісний патерн реагування живої істоти на ускладнення ситуації.
Поняття стресу швидко вийшло за межі суто професійного використання і стало надбанням масової свідомості. Проте, не дивлячись на "загальнодоступність", його зміст має глибоке природонаукове коріння. Родоначальником концепції стресу був один з найбільших фізіологів ХХ ст. Г.Селье. Він народився в 1907 р. в передмісті Відня, центрі Австро-угорської імперії, здобув початкову медичну освіту в Празі, а потім в університетах Парижа і Риму. Рятуючись від нацизму, він емігрував до Америки і, пропрацювавши два роки в знаменитому медичному центрі США - Університеті Дж. Гопкінса, продовжив дослідження в університеті Макгілла в Канаді. Важкий шлях емігранта дав йому багато що в плані формування загальнонаукової філософії мислення. Ввібравши принципи цілісності аналізу явищ, що розвиваються в європейському природознавстві, і пройшовши школу "суворого експерименту" в США, він зміг побачити щось узагальнююче і унікальне в побічних результатах своїх дослідів над гризунами, яких піддавав різним пошкоджуючим діям. Результати досліджень дали йому підставу сформулювати оригінальну концепцію загального адаптаційного синдрому, скорочено позначеного як стрес (від англ. stress - тиск, напруга, натиск). Вперше основні положення концепції були опубліковані ним в статті, що вийшла в журналі Nature в листопаді 1936 р.
Нобелівський лауреат Ганс Сельє визначав стрес як «неспіцифічну відповідь організму на будь-яку пред'явлену йому вимогу». [26, c. 5] Розвиваючи його вчення, Р. Лазарус в 1977 році ввів поняття «психологічний стрес», визначивши його як комплексну реакцію людини на особливості взаємодії між особою і навколишнім світом, хоча згодом це поняття було уточнено. Великий внесок у вивчення страсу зробив також російський учений К.Судаков, який показав значення індивідуальних особливостей організму у протіканні стресів.
У серії досліджень М. Фрідмана і Р. Ройзенмана проведений аналіз поведінки великого контингенту осіб розумової праці (науковці, інженери, адміністратори), зайнятих управлінською діяльністю. Ними виділені два основні типи: А - схильних до стресу, В - стійких до стресу осіб. Представники типу А характеризуються яскраво обкресленим поведінковим синдромом, що визначає стиль їх життя. У них частіше спостерігається “виражена схильність до конкуренції, прагнення до досягнення мети, агресивність, нетерплячість, неспокій, гіперактивність, експресивна мова, постійна напруга лицьової мускулатури, відчуття постійного браку часу і підвищеної активності”. Платнею за це є втрата здоров'я, часто вже у молодому віці.
Актуальність даного дослідження полягає в тому, що воно направлене на виявлення причин, що викликають стрес, а також вивчає способи підвищення стійкості людської психіки до стресу, що в свою чергу є важливим чинником в успішній боротьбі з цією непростою і все набираючою оберти «недугою» нового тисячоліття
Об'єкт дослідження: стрес.
Предмет: особливості прояву стресу, його впливи на організм і наслідки, які він викликає.
Мета:
1. вивчити механізми зниження стійкості до стресу;
2. вивчити способи підвищення стійкості до стресу.
Завдання даної курсової роботи:
1. аналіз психолого-педагогічної літератури по проблемі стресу;
2. вивчення основних причин виникнення стресу у людей різної вікової категорії і соціального статусу, стадії його розвитку, і способи подолання;
3. провести емпіричне дослідження впливу стресу на вибірці досліджуваних.
Гіпотеза взаємозвязок між довготривалим впливом стресу на організм та негативними наслідками цього впливу на даний організм.
Методи дослідження:
1. дослідження літературних джерел;
2. методика діагностування рівня стресу (Бостонський тест на стійкість до стресу та шкала стресів (по Холмсу і Рах).


Список литературы ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

1. Ю. Щербатих «Психологія стрессу» - М.: Вид-во Ексмо, 2005.
2. Гнєзділов А.В. «Психологія і психотерапія втрат». –Санкт-Петербург.:
Вид-во «Мова», 2002.
3. Александровский Ю.А., Соціально-стресові розлади, М., Медицина, 1983.
4. Китаєв-Смик Л.А. Психологія стресу, -М., 1983.
5. Загальна психологія: Богословський В.В., Стеканов А.Д.,– М.: 1991
6. Березін Ф.Б. Психічна и психофізіологична адаптація, М., Медицина, 1988.
7. Тарабріна Н.В. Практикум по психології, Пітєр,2001.
8. Краєва С.О. Учбовий посібник, ЮУрГУ., 2001.
9. Александровський Ю.А., Пограничні психічні розлади, М., Медицина, 1983.
10.Апчел В.Я., Циган В.Н. Стресс и стійкість до стресу людини, Пітєр,1999.
11.Психологія: Підручник/ Під ред. Б.А. Сосновского. - М.: 2005.
12.Психологія: Підручник/ Під ред. І.В. Дубровіної – М.: 2004.
13.Рубінштейн С.Л. Проблеми загальної психології.- М., 1989.
14.Загальна психологія. Підручник для пед вузів / Під ред. проф. А.В.Петровського. - М.: Освіта, 1976.
15. Нємов Р.С. Психологія. Книга 1. Загальні основи психології. -М.: «Владос», 1999.
16. Крисько В.Г. Загальна психологія в схемах і коментарях до них. Навчально-методична допомога. М.: «Флінта». 1998.
17. Загальна психологія . Є.І.Рогов. М.: «Владос». - 1995.
18. Столяренко Л.Д., Самигін С.І. Психологія і педагогіка в питаннях і відповідях - М.: Ростов - на Дону: Фенікс. - 1999.
19. Психологія. Підручник. /Під ред. А.А.Крилова. - М.: Проспект. - 2000.
20 Загальна психологія. /Під ред. В.В.Богословського, А.Г.Ковальовой, А.А.Степанової, С.Н.Шабаліної. - М.: Освіта, 1973.
21. Крутецький В.А. Психологія. - М.: Освіта, 1986.
22. Коломінській Я.Л. Людина: психологія. М.: Освіта, 1980.
23. Рушман Є.М. Чи треба тікати від стресу? М.: 1990.
24. Бенджамин Колодзін. Як вижити після психічної травми М.: 1995.
25 Трігранян Р.А. Стрес і його значення для організму. - М.: Наука, 1988
26. Сельє Г. Стрес без дістрессу. Москва «Прогрес» 1982.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300
Скачать бесплатно 18952.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.