У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Доходи і видатки місцевого бюджету та їх формування
Количество страниц 101
ВУЗ КПУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 18964.doc 
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………….
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ДОХОДІВ І
ВИДАТКІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ………………………………………….
1.1 Сутність, призначення та роль місцевих бюджетів у системі місцевих фінансів………………………………………………………………………..
1.2 Правове регулювання фінансової діяльності органів місцевого самоврядування……………………………………………………………….
1.3 Дискусійні питання формування і використання коштів місцевих
Бюджетів…………………………………………………………………………..
РОЗДІЛ 2 ФОРМУВАННЯ І ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ БЮДЖЕТУ НА ПРИКЛАДІ КОРОСТ ЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ……………………………..
2.1 Характеристика фінансової діяльності органів місцевого
самоврядування……………………………………………………………………
2.2 Аналіз доходів місцевого бюджету………………………………………….
2.3 Аналіз видатків місцевого бюджету…………………………………………
2.4 Стан збалансування місцевого бюджету…………………………………….
РОЗДІЛ 3 ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ФОРМУВАННЯ ДОХОДІВ І ВИДАТКІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ…………. 3.1 Застосування програмно-цільових методів у процесі бюджетного планування…………………………………………………………………………..
3.2 Удосконалення фінансового механізму формування місцевих бюджетів….
3.3 Шляхи подолання горизонтальних і вертикальних фіскальних
дисбалансів…………………………………………………………………………..
РОЗДІЛ 4 ОХОРОНА ПРАЦІ В БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВАХ………………..
ВИСНОВКИ І ПРОПОЗИЦІЇ……………………………………………………….
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………………….




ВСТУП
Разом із здобуттям незалежності перед Українською державою постало важливе завдання  створення власної фінансової і бюджетної систем, а в даний час  їх подальше вдосконалення. Вирішення цього завдання вимагає переосмислення природи бюджету взагалі і місцевих бюджетів зокрема, визначення їх місця і ролі в економічній системі держави, теоретичного обгрунтування процесів формування доходної бази і напрямків витрачання бюджетних коштів, сутності місцевого оподаткування і його ролі в доходах місцевих бюджетів, створення ефективної системи міжбюджетних відносин. В умовах переходу до ринку зростає значення місцевих бюджетів у проведенні економічної політики, вирішенні соціальних проблем, підтримці незахищених і малозабезпечених верств населення, що також вимагає відповідного теоретичного обгрунтування і практичного вивчення.
Актуальність теми. Стратегічні цілі та пріоритети національного розвитку передбачають побудову демократичного суспільства, однією з найбільш важливих підвалин якого є місцеве самоврядування. Починаючи з 1990 року в Україні проходить складний і багатоплановий процес відродження інституту місцевого самоврядування, зміцнення правових, організаційних і фінансових засад його функціонування. На сучасному етапі розвиток місцевого самоврядування визнаний одним із найпріоритетніших напрямків державної політики.
Розширення функцій і повноважень органів місцевого самоврядування, яке відбулося протягом останніх років, не супроводжувалося адекватним збільшенням обсягів фінансових ресурсів, що надходять у їх розпорядження. Незначними залишаються власні доходи і, зокрема, місцеві податки і збори, а також надходження від підприємств і організацій, що належать до місцевого господарства. Постійно зростає дотаційна залежність місцевих бюджетів від державного бюджету, подальшого вдосконалення потребує порядок розрахунку бюджетних трансфертів. Серйозною перешкодою на шляху зміцнення місцевих бюджетів стала нестабільність законодавства, неузгодженість і суперечливість окремих його положень. У звязку з цим виняткової актуальності набули теоретичні і практичні проблеми функціонування місцевих бюджетів, організації міжбюджетних відносин, здійснення місцевого оподаткування.
Проблематика місцевих бюджетів займає важливе місце в дослідженнях зарубіжних вчених. Теоретичні витоки сучасних уявлень про природу і функції бюджетів місцевих адміністрацій, засади міжурядових відносин, сутність, роль і завдання місцевого оподаткування, фінансового вирівнювання, бюджетних трансфертів знаходимо у працях таких корифеїв фінансової науки як А.Вагнер, Р.Гнейст, К.Рау, Л.Штейн; сучасних науковців Заходу: Р.Аграноффа, Дж.Аронсона, Ш.Бланкарта, Р.Джекмена, Р.Майсгрейва, Ю.Немеца, У.Оутса, М.Перлмана, Г.Райта, П.Рассела, Ч.Тібо, К.Фостера, Дж.Хіллі, С.Чапкової, А.Шаха та інших. В даний час питання місцевих бюджетів знаходяться в центрі уваги багатьох фахівців, зокрема, вони порушуються в працях таких вітчизняних вчених як О.Василик, В.Геєць, М.Долішний, Б.Кваснюк, Т.Ковальчук, В.Кравченко, В.Лагутін, І.Луніна, В.Опарін, В.Федосов, Н.Чумаченко, А.Чухно, С.Юрій. Але, слід зазначити, що більшість робіт вітчизняних вчених стосуються визначеного кола питань або лише окремих аспектів бюджетної практики. В той же час динаміка зрушень в економічній системі нашої держави вимагає проведення подальших теоретичних досліджень усієї сукупності проблем, пов’язаних з функціонуванням місцевих бюджетів, вивчення власного історичного досвіду, практики ринкових країн з метою її застосування в Україні, глибокого аналізу статистичного матеріалу щодо формування і використання коштів місцевих бюджетів України.
Мета дослідження полягає у виявленні сутності, закономірностей становлення і розвитку місцевих бюджетів, їх ролі в економічній системі держави в умовах переходу до ринку. Поставлена мета зумовила вирішення таких основних завдань:
 обгрунтувати основні теоретичні положення щодо ролі місцевих бюджетів у забезпеченні економічного розвитку, фінансової стабільності та підвищення добробуту громадян;
– дослідити основні тенденції розподілу ресурсів бюджетної системи України, обґрунтувати шляхи його оптимізації;
– проаналізувати й оцінити чинну практику формування і використання коштів місцевих бюджетів, обгрунтувати напрями її вдосконалення;
Об’єктом дослідження є місцевий бюджет Коростеня.
Предметом дослідження є економічні відносини з приводу формування і використання коштів місцевих бюджетів на сучасному етапі ринкової трансформації та становлення демократичних засад в Україні.
Методологія та методика дослідження базується на діалектичному і системному підході, у відповідності до якого фінансова, бюджетна і податкова системи розглядаються у нерозривному зв’язку і розвитку. Для досягнення поставленої в роботі мети використовувалися методи аналізу і синтезу, індукції і дедукції, економіко-математичні і статистичні методи. У роботі широко використовується графічний метод.
Інформаційну базу дослідження складають законодавчі та нормативно-правові акти з питань фінансів, бюджету, оподаткування; звітні дані Міністерства фінансів України і Державного казначейства України; статистичні матеріали Державного комітету статистики України; аналітичні матеріали Групи фіскального аналізу при Комітеті Верховної Ради України з питань бюджету; матеріали, опубліковані в рамках Програми сприяння парламенту України. В процесі дослідження вивчалися праці провідних зарубіжних і вітчизняних вчених і практиків з широкого спектру економічних і фінансових проблем.
Список литературы ВИСНОВКИ І ПРОПОЗИЦІЇ
В результаті проведеного дипломного дослідження виявлено, що місцеві бюджети – це не просто балансові розрахунки доходів і витрат, які мобілізуються і витрачаються на відповідній території, а й важлива фінансова категорія, основу якої становить система фінансових відносин, що складається між місцевими та державним бюджетом, а також усередині сукупності місцевих бюджетів. Місцеві бюджети є головним каналом доведення до населення кінцевих результатів суспільного виробництва, спрямованих на суспільне споживання. Саме через них суспільні фонди споживання розподіляються в територіальному розрізах, тобто між окремими адміністративно-територіальними одиницями і соціальними групами населення. Крім того, саме з місцевих бюджетів фінансується розвиток галузей виробничої сфери, в першу чергу місцевої промисловості і комунального господарства.
Водночас, саме в цій, найчисельнішій ланці бюджетної системи, існує чи не найбільше проблем, пов’язаних із їх формуванням та виконанням, що потребують свого негайного вирішення.
Практичне дослідження процесу формування місцевих бюджетів довело, що на сьогоднішній день місцеві органи влади не володіють достатніми фінансовими ресурсами для організації управління економікою і соціальною сферою на своєму рівні. Це обумовлено цілою низкою обставин:
- високими рівнем концентрації фінансових ресурсів у державному бюджеті країни, що знижує значення регіональних і місцевих бюджетів у вирішенні життєво важливих для населення задач (власні доходи бюджету м. Коростень становлять лише 26 % від усіх доходів бюджету);
- домінуючою роллю регулюючих доходів у структурі надходжень коштів до місцевого бюджету і низькою часткою закріплених за територіями податкових платежів (частка дотації та сум загальнодержавних регулюючих податків і зборів становить 74 % у загальній структурі доходів бюджету Коростеня);
- нині діючою практикою формування місцевих бюджетів, при якій збережений поки що в своїй основі механізм централізованого встановлення нормативів відрахувань від регулюючих доходів, хоча вони й знаходяться у протиріччі з принципами бюджетної децентралізації;
- тенденцією встановлення видатків униз по бюджетній системі без відповідного підкріплення дохідними джерелами, що призводить до дотаційності багатьох, раніше збалансованих місцевих бюджетів.
Принципи ж побудови і механізм функціонування нинішньої бюджетної системи склались ще в 30-ті роки і повністю відповідали характеру і методам адміністративно-командної системи управління народним господарством країни. Принципи єдності і так званого “демократичного”, а в дійсності жорстокого централізму обумовили слідуючі характерні риси бюджетної системи України:
- стягування значної частки фінансових ресурсів до державного бюджету;
- поділ усіх доходних джерел на власні та закріплені, що передаються у відання середнього та низового рівнів державної влади, і регулюючі, обсягом яких розпоряджався вищестоящий орган влади;
- широкі масштаби перерозподілу фінансових ресурсів між ланками бюджетної системи, що призвело до постійного зростання частки регулюючих доходів у місцевих бюджетах – в середньому 70-75 %;
- суб’єктивізм при вирішенні питання про обсяг коштів, що передаються до конкретного нижчестоящого бюджету;
- орієнтована на видатки методологія формування місцевих бюджетів, що виховала у нижчестоящих управлінських структур утриманство і тверду впевненість в тому, що за все в кінцевому рахунку відповідає держава, центральні органи влади;
- щорічний перегляд нормативів відрахувань від регулюючих доходів, що давало необмежені можливості тримати в залежності нижчестоящі органи влади, впливаючи таким чином на формування дохідної частини відповідних бюджетів;
- численність форм міжбюджетного перерозподілу фінансових ресурсів, що дозволяла у всіх випадках застосовувати суб’єктивний “індивідуальний” підхід при вирішенні питання про надання фінансової допомоги нижчестоящого бюджету.
Результати дослідження підтвердили, що використання в регіонах України індивідуальних нормативів відрахувань від загальнодержавних податків призводить до того, що в кожному з них залишається різна частина зібраних податків, а динаміка доходів у розрахунку на одиницю податкових надходжень по місцевих бюджетах у цілому є досить суперечливою і важко передбачуваною. Так, зокрема досліджено, що збільшення (або зменшення) питомої ваги доходів відповідних сільських Рад у загальній сумі доходів району не спричиняє відповідного збільшення (або зменшення) доходів їх місцевих бюджетів. Відсутність чіткого взаємозв’язку між обсягами податків, які збираються, і доходами місцевих бюджетів позбавляє місцеві органи влади стимулів до збільшення державних доходів, що, в свою чергу загострює проблему нестачі коштів не тільки на місцевому, але й на загальнодержавному рівні.
Міжрегіональний перерозподіл державних доходів досі не має ні чітко сформульованого змістовного обгрунтування, ні чітких правил і формул. Необ’єктивність такого перерозподілу призвели до того, що сільські Ради, де рівень податкових надходжень у розрахунку на душу населення є вищим, ніж у середньому по району, опиняються у гіршому становищі з точки зору доходів місцевих бюджетів порівняно з сільськими Радами, де він, відповідно, є нижчим.
Таким чином, аналіз проблем функціонування місцевих бюджетів базового рівня бюджетної системи, а також теорії та практики існування бюджетних систем в країнах з ринковою економікою дає змогу зробити висновки щодо здійснення заходів, спрямованих на покращання умов формування місцевих бюджетів.
По-перше, необхідно чітко розподілити компетенції щодо розв’язання конкретних завдань між центральними органами влади і органами регіонального та місцевого самоврядування, і поступово здійснювати перехід до децентралізації державних фінансів. Так, на державному рівні (за рахунок коштів державного бюджету) повинні фінансуватися лише ті видатки, котрі пов’язані з забезпеченням загальнодержавних потреб: оборона країни, утримання законодавчої і виконавчої влади, розвиток фундаментальної науки, структурна перебудова економіки. Фінансові ж проблеми місцевого рівня раціонально вирішувати за рахунок коштів відповідних бюджетів.
У зв’язку з цим необхідно розподілити джерела податкових надходжень між центральними і місцевими владами в жорсткій ув’язці з виконуваними ними функціями, що повинно знайти своє відображення у законодавстві про місцеве самоврядування. До місцевих, зокрема, можна було б віднести помайнові податки, податок на землю, податок на промисел, збір за забруднення навколишнього середовища, а можливо – і прибутковий податок з громадян. У всякому випадку за рахунок власних податкових джерел місцеві органи влади повинні фінансувати до 60-80 % своїх потреб.
По-друге, необхідно вдосконалити механізм міжтериторіального фінансового вирівнювання. Практика показала, що такий метод регулювання місцевих бюджетів як вилучення надлишків бюджетних коштів до бюджету вищого рівня та застосування індивідуальних підходів до встановлення нормативів відрахувань від загальнодержавних податків і зборів має багато недоліків: він не тільки негативно виливає на дохідну базу місцевих бюджетів, а й позбавляє місцеві органи влади стимулів до збільшення своїх доходів. Спираючись на зарубіжний досвід, необхідно створити спеціальні бюджетні фонди фінансового вирівнювання територій. А перерозподіл доходів між бюджетами одного рівня доцільно було б здійснювати з урахуванням податкової сили територій та мінімального рівня, до якого повинні вирівнюватись фінансові можливості цих територій. Тому вже сьогодні назріла необхідність визначення обгрунтованого нормативу бюджетної забезпеченості кожної області, району, міста з урахуванням економічного, соціального, природного й екологічного стану відповідних територій. Існування таких показників дасть змогу визначити реальний розмір фінансових ресурсів для задоволення необхідних потреб регіонів, а також значно вдосконалити процедуру бюджетного планування.
Таким чином, вирішення цих та інших проблем стосовно формування і використання місцевих бюджетів в значній мірі визначило б розширення економічної самостійності регіонів країни. Адже те, наскільки вони політично незалежні і фінансово забезпечені, справляє істотний вплив на формування демократичних, ринково орієнтованих систем і підвищує шанси на успіх реформ.
Місцева влада часто постає перед необхідністю робити непростий вибір місцевих податків, цілей, на які будуть спрямовані її видатки, та методів управління і стимулювання процесів економічного розвитку. З цієї причини фінансування і формування бюджету місцевої влади є однією з найважливіших сфер державних фінансів, і тому потребує свого подальшого дослідження та пошуку нових підходів до реформування.


СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Бюджетний кодекс України. - К.: Вид-во ВР України, 2001. - 80 с.
2. Закон України “Про внесення змін і доповнень до Закону України ”Про формування місцевих органів влади і місцевого самоврядування” від 28.06.1994 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1994. - № 126. – С. 786-788.
3. Закон України “Про внесення змін і доповнень до Закону України ”Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування” від 16.03.1993 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1993. - № 19. – С. 497 - 498.
4. Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні” від 21 травня 1997 року // Відомості Верховної Ради України. – 1997. – С.379-429.
5. Закон України “Про місцеві державні адміністрації” від 9.04.1999 року // Відомості Верховної Ради України. – 1999. - №20-21. – С.426 – 443.
6. Закон – практика – проблеми: Бюджет – 2001 та розвиток міжбюджетних відносин. - К.: Парламентське вид-во, 2001. - 101 с.
7. Збірник нормативних актів про місцеве самоврядування в України. - ВАТ “Білоцерківська друкарня”, 2001. - 110 с.
8. Андрущенко В.Л. Фінансова думка Заходу в ХХ столітті: (Теоретична концептуалізація і наукова проблематика державних фінансів). - Л.: Каменяр, 2000. - 304 с.
9. Бабич Л., Барсук Р., Давиденко С., Остапенко Л. Податкове реформування в Україні: напрями удосконалення // Економіка України. - 1998. - №8. - С.9 - 21.
10. Базилевич В.Д., БаластрикЛ.О. Державні фінанси. - К.: Атіка, 2002. - 368 с.
11. Бак Н.А. Міжбюджетні відносини як складова бюджетного регулювання // Фінанси України. – 2002. - №5. - С.78-82.
12. Бескид Й.М. Теоретичні підвалини дослідження суті державного бюджету України // Фінанси України. - 1998. - №1. - С.16-18.
13. Буковинський А. Концептуальні засади управління бюджетними коштами в Україні // Фінанси України. - 2001. -№5. - С.24-33.
14. Буковинський А. Удосконалення вирівнювання фінансового забезпечення територіальних громад // Фінанси України. -1999. - №5. - С.80-84.
15. Буряковський В.В. Роль податків у наповненні бюджетів усіх рівнів // Фінанси України. - 2001. - №5. - С.78-81.
16. Бюджет – 2001 та розвиток міжбюджетних відносин. - К.: Парламентське видавництво, 2001. - С. 3-8.
17. Бюджетний і Податковий огляд. Спец. випуск. Моніторинг запровадження міжбюджетної реформи в Україні. - К.: Вид-ня Групи фіскального аналізу при Комітеті Верховної Ради України з питань бюджету, 2001. -185 с.
18. Бюджетний і Податковий огляд. Третій квартал 2001 р. Аналіз проекту Бюджету – 2002. - К.: 2001. - 14 с.
19. Василенко Л.І., Бабич П.С. Місцеві фінанси та фінансова незалежність // Фінанси України. - 1998. - №8. - С.112-117.
20. Василик А.Д. Государственный бюджет СССР: Учеб. Пособие. - К.: Вища школа, 1982. - 279 с.
21. Василик О.Д., Буковинський С.А., Павлюк К.В. Фінансова стабілізація: суть, заходи, проблеми // Фінанси України. - 1996. - №3-4. - С.5-28.
22. Василик О.Д. Державні фінанси України: Навч. посібник. - К.: Вища школа, 1997. - 383 с.
23. Василик О.Д. Теорія фінансів. - К.: НІОС. - 2000. – 416 с.
24. Василик О.Д. Фінансова система України // Фінанси УКРАЇНИ. - 1995. - №1. - С.11-22.
25. Василик О.Д., Буковинський С.А., Павлюк К.В. Баланс фінансових ресурсів та витрат держави // Фінанси України. - 1996. - №1. С.23-31.
26. Василик О.Д., Павлюк К.В. Фінансова стабілізація як фактор економічного зростання // Фінанси України. - 1998. - №12. - С.5-11.
27. Василик О.Д., Павлюк К.В. Державні фінанси України. - К.: НІОС. - 2002. - 608 с.
28. Галушко А.С. Формування державного та місцевих бюджетів в умовах трансформації економіки // Фінанси України. - 2001. - №5. - С.51-57.
29. Гецько В.В. Місцеві фінанси: суть, структура і принципи формування ресурсів // Фінанси України. – 1999. - №5. - С.103-107.
30. Голікова Т. Методологічні засади розмежування функцій державного управління і місцевого самоврядування // Економіка України. - 1996. - № 4. - С. 48-52.
31. Державне управління перехідних суспільств в умовах глобалізації. - К.: ЗАТ “ВІПОЛ”, 2001. - С. 31.
32. Державні фінанси: Теорія і практика перехідного періоду в Центральній Європі / Пер. з англ. Ю.Немец (ред.). - К.: Основи, 1998. - 542 с.
33. Кириленко О.П. Фінанси. – Тернопіль.: Економічна думка, 1998. – 163 с.
34. Кириленко О.П. Місцеві бюджети України ( історія, теорія, практика). – К.: НІОС, 2000. – 384 с.
35. Кравченко В.І. Концептуальні засади реформування міжбюджетних відносин // Реформа міжбюджетних відносин і проблеми розвитку податкової системи України. Матеріали науково-практичної конференції, 1999, Київ-Ірпінь. – Ірпінь. – 2000. – С.9-11.
36. Луніна І. Міжбюджетні відносини в Україні: концептуальні підходи до реформування // Економіка України. 2002. -№5. – С.10-16.
37. Опарін В.М., Малько В.І., Кондратюк С.Я.Бюджетна система: Навчально-методичний посібник для самост. вивч. дисц., - К.: КНЕУ, 2000.- 208 с.
38. Пасічник Ю.В. Бюджетна система України та зарубіжних країн. – К.: “Знання – Прес”. – 2002. – С. 487.
39. Податки в Україні: від каральної до стимулюючої функції. –К.: Альтерпрес, 2003. –120 с.
40. Слухай С.В. Прямі бюджетні трансферти в системі міжбюджетних відносин // Фінанси України. – 1996. - № 12. – С. 22-32.
41. Слухай С.В. Фінансове вирівнювання на рівні територіальних громад – досвід ФРН // Фінанси України. – 1998. - № 5. – С. 42-53.
42. Статистичний щорічник України за 2008 рік / Держкомстат України; за ред. О.Г.Осауленка; від. за вип. В.А.Головко. – К.: Техніка, 2009. – 576 с.
43. Суторміна В.М., Федосов В.М., Андрущенко В.Л. Держава – податки – бізнес: (Із світового досвіду регулювання ринкової економіки). К.: Либідь, 1992. – 328 с.
44. Тріпак М.М. Формування доходів бюджетів місцевого самоврядування // Фінанси України. – 2001. - №10. – С.17-22.
45. Федеральный бюджет и регионы: опыт анализа финансовых потоков / Моск. Центр Ин-та «Восток-Запад». - М.: Диалог-МГУ, 1999. – 235 с.
46. Чугунов І.Я. Бюджетний механізм регулювання економічного розвитку. – К.: НІОС, 2003. – 488 с.
47. Юрій С.І. Концептуальні засади сутності бюджету //Фінанси України. – 2001. - №10. – С.3-10.
48. Юрій С.І., Бескид Й.М.Бюджетна система України. – К.: Таксон, 2002. - 256 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
700
Скачать бесплатно 18964.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.