У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Психологічна служба в сивстемі освіти України і в роботі керіника центру практичної психології
Количество страниц 32
ВУЗ КПУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19347.doc 
Содержание Вступ 3
Проблеми розвитку психологічної служби в системі освіти України і в роботі керівника Центру практичної психології 6
Нормативно правова база, яка регламентує діяльність керівника Центру практичної психології 10
Опис змісту, структури та форм роботи керівника Центру практичної психології 18
Висновки 29
Список літератури 32


Вступ

Актуальність психологічного супроводу навчально-виховного процесу зумовлена новими соціальними вимогами, відповідними стратегічними змінами розвитку освіти України та загальносвітовими тенденціями Забезпечуючи психологічну складову організації освітнього середовища, працівники психологічної служби системи освіти повинні забезпечити умови, які б сприяли розвиткові індивідуальності кожної дитини, збереженню її здоров'я, формуванню у неї готовності до самостійного життя в суспільстві після завершення навчання.
Психологічну службу системи освіти необхідно розглядати як багаторівневу організаційну систему, яка включає основні структурні одиниці і забезпечує надання ефективної психологічної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу. Спектр завдань на різних рівнях функціонування цієї системи має бути диференційованим. При цьому цільовий напрямок діяльності психологічної служби залишається єдиним.
Відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України психологічна служба в системі освіти України складається з трьох основних ланок: Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи; обласних, районних (міських) центрів практичної психології і соціальної роботи або головних психологів районних (міських) методичних кабінетів; практичних психологів, соціальних педагогів, які працюють у навчальних закладах.
А науково-методичне керівництво психологічною службою системи освіти здійснює Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи, який створюється Міністерством освіти України та АПН України, і діє на підставі Статуту.
Обласні центри практичної психології і соціальної роботи створюються Міністерством освіти Автономної Республіки Крим, управліннями освіти обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій і методично підпорядковуються Українському науково-методичному центру практичної психології і соціальної роботи. Центри можуть функціонувати як структурні підрозділи інститутів удосконалення вчителів або як юридичні особи.
Районні (міські) центри практичної психології і соціальної роботи створюються районними (міськими) відділами освіти і методично підпорядковуються обласним центрам.
Практичний психолог і соціальний педагог є головними ланками системи соціального і психологічного забезпечення на рівні навчального закладу і долучені до вирішення основних завдань цієї системи.
Основною метою діяльності психологічної служби системи освіти є підвищення якості і забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології і соціальної роботи, спрямованих на збереження і укріплення здоров'я, підвищення адаптивних можливостей, створення умов для повно цінного і гармонійного розвитку всіх учасників навчально-виховного процесу, посилення розвивального і виховного компонентів системи освіти.
Сучасні тенденції розвитку освіти формують загальне спрямування діяльності психологічної служби, яка повинна сприяти вирішенню освітніх і виховних задач, професійної гнучкості молоді, формуванню готовності до особистісного, професійного, політичного вибору, формуванню соціальної компетентності як передумови ефективної соціалізації молоді.
Важливими завданням діяльності психологічної служби є забезпечення супроводу дітей з особливими освітніми потребами, захист психічного і соціального здоров'я дитини на всіх рівнях навчання.
Діяльність спеціалістів психологічної служби повинна бути спря-мована на забезпечення, захист прав і свобод дітей, створення умов комфортного освітнього середовища. За такого підходу основну увагу у вибудовуванні траєкторії розвитку служби слід приділити питанню формування професійної компетентності у спеціалістів, готовності до виконання не лише функціональних завдань, а й надання системи послуг, які потребують учасники навчально-виховного процесу: учні, батьки, педагогічні працівники, представники громади.
Питання забезпечення високої якості освіти безпосередньо пов'язане з такими категоріями як розвиток, самореалізація, самоповага, здоров'я, адаптивність, самооцінка. Врахування визначених понять в ході реалізації навчального процесу має стати пріоритетом у наближенні системи освіти України до європейських стандартів.
Таким чином, діяльність Центру практичної психології дуже важлива для сучасного суспільства, він спрямовує Україну до європейських стандартів освіти та сприяє покращенню соціальної та психологічної атмосфери в суспільстві.
Важливою є діяльність керівника Центру практичної психології. Адже він повинен контролювати всі види діяльності Центру та відповідати за виконання всіх запланованих методичних заходів.
Досить актуальною є проблема змісту, структури та форм роботи керівника Центру практичної психології, адже з кожним роком навантаження та завдання роботи керівника збільшуються, розширюється його сфера впливу на практичних психологів та методистів Центру.
Отже, актуальність теми дослідження зумовлена важливістю розкриття особливостей діяльності керівника Центру, змісту, специфіки структури та форм роботи.
Метою нашої роботи є дослідження змісту, структури та форм роботи керівника Центру практичної психології.
Для виконанням мети варто здійснити такі завдання:
• Проаналізувати методичні матеріали, присвячені проблемі діяльності Центрів практичної психології;
• Дослідити нормативно-правову базу документації, якою регламентується діяльність керівника Центру практичної психології;
• Вказати сутність, зміст та особливості професійної діяльності керівника Центру практичної психології.
Список литературы Висновки

Проаналізувавши особливості здійснення діяльності керівника Центру практичної психології, ми можемо виокремити такі важливі моменти:
1. Керівник Центру практичної психології є керівником різного рівня психологічної служби, яка підрозділяється на три ланки: Український науково-методичний Центр практичної психології і соціальної роботи; обласні, районні (міські) центри практичної психології і соціальної роботи; практичні психологи, соціальні педагоги, які працюють у навчальних закладах.
2. Керівник Центру практичної психології повинен керуватися у своїх діях нормативно-правовими документами, серед яких ми вказали основні міністерські накази, положення та постанови, а також Конституцією України, Законом України «Про освіту», Декларацією прав людини, Конвенцією ООН про права дитини, етичним кодексом психолога, іншими законодавчими і нормативно-правовими актами та документами з питань навчання і виховання дітей і молоді.
3. Розглядаючи особливості становлення психологічної служби в системі освіти України, ми вказали на її досягнення та проблеми, які варто вирішувати спільними зусиллями і під вмілим управлінням керівника Центру практичної психології. До найгостріших проблем, з якими варто боротися керівнику Центру практичної психології, відносяться обмежене методичне забезпечення роботи всіх ланок психологічної служби освіти України, недостатньо виважена система фінансування шкіл та невизначеність щодо кількісного навантаження та розподілення практичних психологів по навчальних закладах, неможливість здійснення ефективної роботи всіх взаємопов’язаних частин психологічної служби освіти України.
4. Ми вказали звітну документацію, яку повинен подавати керівник Центру практичної психології до Відділу Освіти, вказали, які вміння та навички повинен мати керівник Центру практичної психології. Вказали особливості регламентації його робочого часу, специфіку його затвердження на посаду тощо.
5. У відповідності до змісту діяльності керівника Центру практичної психології від виконує такі положення: дотримання державних вимог до змісту діяльності психологічної служби закладів освіти; науково-методичне забезпечення усіх напрямків роботи психологічної служби закладів освіти; виконання замовлень на науково-дослідні роботи у галузі практичної психології та соціальної роботи; здійснення аналізу, оцінки і прогнозу розвитку психологічної служби, участь у формуванні освітньої політики району (міста); координація наукових досліджень та методичних розробок, впровадження досягнень психологічної науки та передового досвіду; ведення банків даних та розгортання єдиної інформаційної системи психологічної служби; забезпечення функціонування психометричної комісії, організація експертизи психологічних методів, методик, інновацій у галузі освіти району (міста); організація діяльності методичних об'єднань практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів; координування роботою тимчасових творчих груп практичних психологів з відпрацюванням певних програм соціально-психологічної допомоги школі; сприяння кваліфікаційному, творчому, науковому росту працівників психологічної служби; удосконалення форм і методів підготовки і підвищення кваліфікації працівників психологічної служби району (міста); проведення семінарів, тренінгів для соціальних педагогів, практичних психологів, педагогів, керівників навчальних закладів; надання методичних консультацій практичним психологам, соціальним педагогам, вчителям, керівникам навчальних закладів; перевірка, аналіз, затвердження річних планів, збір звітної документації практичних психологів, соціальних педагогів закладів освіти району(міста); перевірка стану психологічної служби в закладах освіти району(міста); участь в роботі атестаційних комісій при атестації практичних психологів та соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів; розробка, виготовлення та тиражування інструментарію для практичних психологів, соціальних педагогів; проведення соціологічних досліджень на запит завідуючого рай- (міськ-) відділу освіти; організація співробітництва методистів рай- (міськ-) Центрів з іншими установами, що допомагають соціально-психологічному супроводженню дітей; участь в експертизі діяльності державних і недержавних соціальних і психологічних служб району (міста); соціально-психологічне консультування юридичних, фізичних осіб та інша госпрозрахункова діяльність, що не суперечить чинному законодавству.
6. Також ми виокремили такі структурні частини діяльності керівника Центру практичної психології: методична, організаційна, прогностична, діагностична, експертна.
7. У відповідності до форм роботи керівник Центру практичної психології здійснює консультації, експертизу, планування, контроль, оцінювання, атестування, перевірки, методичні розробки тощо.
Як бачимо, відповідальність за роботу Центру практичної психології лежить на керівникові, який повинен знати всі законодавчі та нормативні документи, контролювати роботу свого центру та підлеглих йому центрів районного чи міського рівнів, координувати дії практичних психологів та методистів, здійснювати методичну роботу.
Перспектива у розвитку психологічної служби в системі освіти України, яка відображена в Концепції розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2012 року, вимагає від керівника Центру практичної психології значних зусиль професійного та особистого спрямування, напрацювання власних психологічних, методичних та особистісних ефективних методик роботи.

Список літератури

1. Закон України «Про освіту» // Відомості ВР. – 1991. - № 34. – 451.
2. Наказ 15. 08. 2000. № 386 Про затвердження Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи. – http://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=113
3. Наказ 15.08.2001. № 592/33 Про забезпечення розвитку психологічної служби в системі освіти України// http://www2.znz.edu-ua.net/doc.php?id=183.
4. Наказ 19.09. 90 № 616 Про затвердження положення про психологічну службу в системі народної освіти // http://www.uazakon.com/document/tpart17/isx17428.htm
5. Наказ 20.05.2001 № 330 Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України // http://oipopp.ed-sp.net/content/view/62/36/
6. Наказ 30. 12.1999. № 922/4215 Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України // http://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=112
7. Наказ управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації від 18.02.2002 р. № 51 – ОД «Про впровадження посадової інструкції методистів-психологів рай(міськ) центрів практичної психології і соціальної роботи, методистів, які відповідають за психологічну службу рай(міськ) відділів освіти»// http://osvita.automir.biz/psih/documents/nakaz5
8. Рішення 23.04.2004 № 5/6-3 Про стан і перспективи розвитку психологічної служби системи освіти України // Голос України. – 2004. - № 45. – С. 4-5.
9. Протокол № 5/6-3 2004 р. Про стан і перспективи розвитку психологічної служби системи освіти України// Український науково-методичний центр практичної психології- і соціальної роботи. – К., 2004.
10. Лист 27.08.2000 № 1/9 Щодо планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України // http://www.osvita.irpin.com/viddil/v5/d39.htm
11. Проект Концепції розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2012 року // http://www.mon.gov.ua/gr/obg/2008/18_04_08.
12. Дуткевич Т.В., Савицька О.В. Практична психологія: Вступ у спеціальність: Навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 256 с.
13. Збірник нормативно-правових документів психологічної служби системи освіти України. / Упоряд. В. Г. Панок, А. Г. Обухівська — К., 2006. 248 с.
14. Збірник нормативно-правових документів психологічної служби та ПМПК системи освіти України. / Упоряд. В. Г. Панок, І.І. Цушко, А. Г. Обухівська — К.: Шк. світ. 2008. — 256 с.
15. Романова Н.Ф. Психологічні служби системи освіти в Україні: перспектива та особливості розвитку // Соціальна робота в Україні: теорія і практика. – № 3, 2008. – С 94-102.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300
Скачать бесплатно 19347.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.