У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Формування усвідомленого читання молодших школярів
Количество страниц 69
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19629.doc 
Содержание Зміст

Введення...........................................................................................................……3
Розділ 1. Психолого-педагогічні основи формування
усвідомленого читання молодших школярів
1.1. Психологічні особливості процесу читання у дітей......................….6
1.2. Проблеми усвідомленого читання молодших школярів............................14
1.3. Характеристика і шляхи формування усвідомленого читання............…..22

Розділ 2. Дослідно – експериментальна робота по формуванню
усвідомленого читання у молодших школярів
2.1. Методика експериментальної діяльності по виявленню
рівня якості читання учнів 4 класу ……......................................…….42
2.2. Формуючий експеримент…………………………………………..…...49
2.3. Підсумки експериментального навчання……………………………………...53

Висновок.....................................................................................................……60
Список використаної літератури.....................................................................62
Додатки

Введення
Актуальність вибраної теми. В даний час читання розглядається як одна з вищих інтелектуальних функцій, як цілеспрямована діяльність, яка може змінювати погляди, заглиблювати розуміння, відтворювати досвід, впливати на поведінку, удосконалювати особу.
В порівнянні з темою твору, яка просто вказує читачеві на те, яку частину того, що оточує нас «зовнішнього» для нас або нашого внутрішнього світу досліджує письменник, пафос літературного твору і авторська ідея, усвідомлено або інтуїтивно вкладені письменником в літературний твір визначають приховані в нім причинно-наслідкові зв'язки і відповідають на два дуже важливих для читача питання:
1) чому, змальовуючи те, що привернуло його увагу, письменник обрав саме той емоційно-оцінювальний аспект, який ми так добре відчуваємо або повинні відчути, читаючи літературний твір;
2) навіщо він це зробив?
Якщо учень починає думати над питаннями такого характеру, то можна говорити про усвідомлене читання. Якщо у школяра виникає бажання після прочитання літературного твору дізнатися про авторську ідею і взагалі про автора даного літературного твору як про письменника і людину – це сигнал про те, що школяр готовий до вивчення літератури, до усвідомленого читання творів. Такий рівень сприйняття тексту літературного твору зазвичай досягається майже всіма молодшими школярами до кінця четвертого року формування у них читацької самостійності.
Одне з важливих завдань початкової школи – формування у дітей навички усвідомленого читання, що є фундаментом всього подальшої освіти. Випускники молодших класів повинні мати швидке, осмислене, правильне і виразне читання. Проте майже в кожному класі знаходиться декілька учнів, які не укладаються в нормативи, передбачені шкільною програмою. Загалом, уміючи читати, вони проробляють це дуже повільно з багаточисельними помилками. Діти при читанні пропускають, замінюють, переставляють букви, склади спотворюють або не дочитують закінчення слів. Для багатьох характерний вгадуюче читання, є труднощі в злитті складів. Спотворення звукового складу слова і труднощі злиття складів в більшості випадків утрудняють дітям розуміння прочитаного.
Виходячи з цього, проблема усвідомленості читання представляється однією з актуальних в сучасній методиці викладання мови в національній школі. Відсутність мовної середи позначається на мовній підготовці учнів, утрудняє усвідомленість, повне розуміння прочитаного твору.
Об'єкт дослідження: процес навчання читання молодших школярів.
Предмет дослідження: формування усвідомленого читання в учнів 4 класу.
Метою даного дослідження є визначення ефективності вживаних нами прийомів постановки питань і творчого переказу на формування усвідомленого читання.
Поставлена мета привела до вирішення наступних завдань:
 вивчення психологічної, педагогічної літератури з проблеми дослідження;
 виявити проблему після формування усвідомленого читання;
 розробити систему методів, направлених на формування усвідомленого читання;
 експериментально обґрунтувати ефективність учбових програм по читанню;
 проведення і аналіз результатів педагогічного експерименту.
Як гіпотеза дослідження послужило наступне припущення: процес формування усвідомленого читання молодших школярів буде ефективним, якщо використовувати систему прийомів по формуванню усвідомленого читання.
Методологічною основою дослідження стали роботи психологів, педагогів, методистів про процеси навчання читання молодших школярів. Наша робота заснована на теоретичних і практичних працях в області педагогіки таких дослідників, як П.П. Блонського, К.Д.Ушинського, М.Р.Львова, в області психології таких, як Л.С. Виготського, А.Н. Леонтьева, А.В. Запоріжця, С.Л. Рубінштейна А.Р.Лурія і інших.
В ході вирішення поставлених завдань були використані наступні методи:
- аналіз психолого-педагогічної і методичної літератури;
- спостереження за учбовим процесом в досліджуваних класах;
- соціометричний дослід;
- педагогічний експеримент.
Практична значущість дослідження полягає в тому, що матеріал може бути використаний вчителями і методистами, студентами.
Експеримент проведений в ? середній загальноосвітній школі. В ході експерименту брали участь учні 4 класу, в кількості 14 чоловік.
Структура дипломної роботи. Робота складається з введення, двох розділів, висновку, списку використаної літератури і додатка.
Список литературы Список викоританої літератури:
1. Абрамович Г.Л. Введение в литературоведение /Г.Л. Абрамович –М.,1979.-325с.
2. Беленькая Л.И. Ребенок и книга. О читателе восьми – девяти лет /Л.И. Беленькая – М.: Просвещение, 1969. –167с.
3. Васильева М.С., Оморокова М.И., Светловская Н.Н. Актуальные проблемы методики обучения чтению в начальных классах /М.С. Васильева, М.И. Оморокова, Н.Н. Светловская – М.: Педагогика, 1977. – 215 с.
4. Водовозов В.И. Избранные педагогические сочинения. АПН СССР /В.И. Водовозов - М.: Педагогика, 1986. – 476 с.
5. Воскресенская А.И., Закожурникова М.Л. Практическое руководство к преподаванию русского языка в начальной школе /А.И. Воскресенская, М.Л. Закожурникова–М.: Учпедгиз, 1950.- 368с.
6. Воюшина М.П. Анализ художественного произведения на уроках чтения во втором классе четырехлетней начальной школы./ М.П. Воюшина – Л.: ЛГПИ им. А.И. Герцена, 1989 - с.58
7. Воюшина М.П. Анализ художественного произведения / М.П. Воюшина //Начальная школа – 1989 - №5- С.16-20
8. Выготский Л.С. Психология искусства /Л.С.Выготский – М.: Просвещение, 1989 – 315 с.
9. Гамезо М.В. Курс общей, возрастной и педагогической психологии /М.В. Гамезо – М.: Просвещение, 1982 – 190 с.
10. Граблева В.Н. Словесное рисование на уроках чтения при изучении лирических произведений /В.Н. Граблева //Начальная школа – 2000 - №11- С.19-25
11. Детская литература /Под ред. Е.Е. Зубаревой. М.: Просвещение 1989 – 399 с.
12. Зимняя И.А. Педагогическая психология: Учебник для студентов вузов /И.А. Зимняя - М.: Логос, 2000 – 383 с.
13. Изволенская Л.Н. Методика формирования умения составлять план /Л.Н. Изволенская //Начальная школа. – 1990 - №12.- С.31-34
14. Каноныкин Н.П., Щербакова Н.А. Методика преподавания русского языка в начальной школе /Н.П. Каноныкин, Н.А. Щербакова– Л., 1955 – 315 с.
15. Козырева А.С. Виды работы над тестом на уроках чтения /А.С. Козырева //Начальная школа. – 1990 - №3.- С.67-68
16. Колесникова О.И. Филологические основы работы над произведением на уроках литературного чтения /О.И. Колесникова //Начальная школа. – 2000 - №11- С.6-13.
17. Костин Н.А. Методика русского языка в начальной школе /Н.А. Костин – М., 1949 – 289 с.
18. Кочаровская З.Д. Краткие пересказ в начальных классах /З.Д. Кочаровская //Начальная школа. – 1981. - №5- С.20-23.
19. Кубасова О.В. Прием драматизации на уроках чтения /О.В. Кубасова //Начальная школа. – 1985. - №12 -С. 30-34.
20. Кубасова О.В. Развитие воссоздающего воображения на уроках чтеният/О.В. Кубасова //Начальная школа. – 1991. - №9- С. 26-31.
21. Кудрина Г.Н., Новлянская З.Н., Мелик-Пашаев А.А. Как развивать художественное восприятие у школьников /Г.Н. Кудрина, З.Н. Новлянская, А.А. Мелик-Пашаев - М.: Просвещение, 1988. – 79 с.
22. Левидов А.М. Автор – образ – читатель /А.М. Левидов - Л.: Издательство Ленинградского университета.- 1983. – 350 с.
23. Левин В.А. Когда маленький школьник становится большим читателем /В.А. Левин – М.: Лаида.- 1994. – 192 с.
24. Леонтьев А.А. Обучение чтению младших школьников: Из опыта работы./А.А. Леонтьев – М.: Просвещение.- 1981. – 215с.
25. Леонтьев А.А. Основы психолингвистики: Учебник для студентов вузов. /А.А. Леонтьев – М.: Смысл.- 1997. – 288 с.
26. Липкина А.И., Оморокова М.И. Работа над устной речью учащихся на уроках чтения в начальных классах /А.И. Липкина, М.И. Оморокова – М.: Просвещение.- 1967. – 112 с.
27. Лошкарева Н.А. Рекомендации о развитии общих умений и навыков школьников./Н.А. Лошкарева – Киев.- 1984. – С.17.
28. Львов М.Р., Горецкий В.Г., Сосновская О.В. Методика преподавания русского языка в начальных классах /М.Р. Львов, В.Г. Горецкий, О.В. Сосновская – М.: Академия.- 2000. – 368 с.
29. Малахова Е.П. О восприятии книги детьми младшего возраста. – В кн.: Вопросы детской литературы /Е.П. Малахова - М.: Детгиз., 1955. – С.208-232.
30. Мали Л.Д. Элементы драматизации на уроках чтения /Л.Д. Мали //Начальная школа. – 1981. – №3. – С.27-31.
31. Методические основы языкового образования и литературного развития младших школьников/ Под ред. Т.Г. Рамзаевой. – С – Пб.: Специальная литература.- 1997. – 168 с.
32. Молдавская Н.Д. Литературное развитие школьников в процессе обучения /Н.Д. Молдавская – М.: Просвещение.- 1976.- 224 с.
33. Морозова Н.Г. Психологические предпосылки понимания прочитанного младшими школьниками /Морозова Н.Г. – В кн.: Основы методики обучения русскому языку. М., 1965 – С.27.
34. Ни Л.Ф. Пути обучения продуктивному пересказу /Л.Ф. Ни. //Начальная школа. – 1997. - №5.- С.59-63.
35. Никифорова О.И. Восприятие художественной литературы школьниками /О.И. Никифорова – М.: Учпедгиз.- 1959- 206 с.
36. Никифорова О.И. Психология восприятия художественной литературы /О.И. Никифорова – М.: Книга.- 1972. – 206 с.
37. Петровский А.В. Общая психологият/А.В. Петровский – М.: Просвещение.- 1986. – 463 с.
38. Полозова Т.Д., Полозова Т.А. Всем лучшим во мне я обязан книгам: Кн. для учителя /Т.Д. Полозова, Т.А. Полозова - М., Просвещение.- 1990. - 254с.
39. Программы общеобразовательных учреждений //Начальные класса 1 –3. – М.: Просвещение.- 1994. –.160 с.
40. Психология. Словарь/Под общ. ред. А.В.Петровского, М.Г.Ярошевского. - 2-е изд., испр. и доп. - М.: Политиздат.- 1990. - 494с.
41. Рамзаева Т.Г., Львов М.Р. Методика Обучения русскому языку в начальных классах /Т.Г. Рамзаева, М.Р. Львов – М.: Просвещение, 1979. – 431 с.
42. Реан А.А., Бордовская Н.В., Розум С.И. Психология и педагогика /А.А. Реан, Н.В. Бордовская, С.И. Розум - СПб.: Питер.- 2000. – 432 с.
43. Редозубов С.П. Методика Обучения чтению и письму в начальной школе: Избранные труды /С.П. Редозубов – М.: Издательство АПН РСФСР.- 1961. – 427 с.
44. Родная речь: Книга 2, часть вторая. – М.: Просвещение.- 1993. – 224 с.
45. Рождественский Н.С. Методика начального обучения русскому языку /Н.С. Рождественский – М.: Просвещение.- 1965. – 347с.
46. Рожина Л.Н. Психология воспитания литературного героя школьниками /Л.Н. Рожина – М.: Просвещение.- 1977. – 158 с.
47. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии /С.Л. Рубинштейн – СПб.: Питер.- 1999. – 720 с.
48. Русский язык в начальных классах. Теория и практика обучения /Под ред. М.С. Соловейчик. М.: Просвещение.- 1993. – .384 с.
49. Рыбникова М.А. Очерки о методике литературного чтения: Пособие для учителя. - 4-е изд., испр./М.А. Рыбникова - М.: Просвещение, 1985. - 288с.
50. Сальникова Т.П. Методика обучения чтению: учеб.-метод. пособие для преп. и студ. пед. учеб. завед./Т.П. Сальникова - М., Просвещение, 1996. – 154 с.
51. Светловская Н.Н. О некоторых нерешенных проблемах чтения /Н.Н. Светловская //Начальная школа. – 1965. - №7.- С.28-32.
52. Столяренко Л.Д. Основы психологии /Л.Д. Столяренко – Ростов-на-Дону: Феникс, 1999. – 671 с.
53. Стоюнин В.Я. Избранные педагогические сочинения/ Сост. Г.Г.Савенок./В.Я. Стоюнин - М.: Педагогика, 1991. - 368с.
54. Ткачева Т.А., Толмачев А.А. Методы сбора, обработки и представления информации в педагогическом исследовании. Пособие для студентов и аспирантов /Т.А. Ткачева, А.А. Толмачев - Красноярск: Издательство КГПИ, 1992. – С.88.
55. Ушинский К.Д. Избранные педагогические сочинения /К.Д. Ушинский – М.: Просвещение, 1968. – 557с.
56. Ушинский К.Д. Собрание сочинений. /К.Д. Ушинский – М.: Изд-во Академии пед. наук.- т.7.- 1949.
57. Шпунтов А.И., Иванина Е.И. Когда художественное произведение может быть воспринято младшими школьниками полноценно / А.И. Шпунтов, Е.И. Иванина //Начальная школа. – 1995 - №10. – С.20-24
58. Щепетова Н.Н. Методика чтения в начальной школе / Н.Н. Щепетова – М. Просвещение, 1950. – 220 с.
59. Якобсон П.М. Психология художественного восприятия /П.М. Якобсон – М.: Искусство, 1964. – С.86.
60. Яковлева В.И. Обучение пересказыванию прочитанного /В.И. Яковлева //Начальная школа. – 1985. - №2- С.50-57.
61. Яковлева В.И. Учить вдумчивому чтению /В.И. Яковлева //Начальная школа.- 1990. - №1 - С.20-26.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
2700
Скачать бесплатно 19629.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.