У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Співвідношення стилів виховання і егоцентризму у підлітків
Количество страниц 66
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19630.doc 
Содержание Зміст
Введення………………………………………………………………………….. 3
Розділ I. Сучасний стан проблеми вивчення егоцентризму в психологічній науці………………………………………………………………………….........7
§ 1.1. Феномен егоцентризму в дослідженнях вітчизняних і зарубіжних психологів ………………………………………………………………………..7
§ 1.2. Особливості розвитку егоцентризму в підлітковому віці…………….. 11
§ 1.3. Значення стилю виховання в розвитку егоцентризму у підлітків …….14
Висновки по першому розділу …………………………………………………26
Розділ II. Емпірична частина дослідження співвідношення егоцентризму підлітків і стилів виховання ……………………………………………………28
§ 2.1. Опис методик, вибірки і процедури дослідження…………………….. 28
§ 2.2. Аналіз і обговорення отриманих результатів ………………………….31
§ 2.3. Програма психо-корекційної роботи по оптимізації стосунків підлітків і батьків …………………………………………………………………………..46
Висновок ………………………………………………………………………..54
Список літератури ……………………………………………………………...58

Введення
Тема дипломної роботи визначена як співвідношення стилів виховання і егоцентризму у підлітків. Світ розглядається людиною егоцентричним виключно в контексті власної зручності і виняткової значущості. У сучасній науці під поняттям егоцентризм прийнято розуміти недостатню розвиненість вищих психічних функцій, що перешкоджає формуванню здатності сприйняття точки зору іншої людини. Недоліки виховання, а в даній роботі, розглянемо саме егоцентризм, виявляються в тому, що людина буває не здатна відстрочити задоволення якої-небудь потреби і підпорядковує цьому всі свої думки і відчуття. Подолання егоцентризму – одне з найголовніших завдань виховання: формування у дитини здатності оцінювати різні точки зору і терпляче відноситься до незвичних думок.
Актуальність дослідження дуже добре виявляється в сучасних школах всього світу. Соціалізація дитяти, підлітка, хлопця – це адаптація його до існування в соціумі. Це поняття явно залежно від достатку змінних завдань, що стоять перед ними. Це дозволяє визначити процес соціалізації як конструктивний або деструктивний. Процес особового формування, що складається під впливом реальних соціальних сил і дій, конструктивних або деструктивних по відношенню до даної особи і даного соціуму - вплив на процес соціалізації – це діяльність, що складається під впливом певних соціальних тенденцій, що несуть з собою трансляцію молодшим поколінням перш за все певних смислових утворень: смислових, цільових і операціональних установок, особових цінностей, смислових конструктів, диспозицій і мотивів. «Конструювання діяльності зростаючих людей, що здійснюється одночасно з формуванням їх свідомості, завжди відбувається в процесі взаємодії зі Світом Дорослих, - пише Д.І. Фельдштейн. – По суті, перед нами дві системи діяльності: дитини і дорослого. Вони існують і паралельно, і взаємопов'язано. При цьому між ними об'єктивно створюється особливий простір взаємодії» .
У цьому просторі істотну роль грає чинник позитивного або негативного відношення дорослого до дітей. Це відношення, по суті, і робить дорослого посередником розгортання стосунків дитини, що формують його соціальні установки, диспозиції, а в далекій перспективі – його життєву позицію. У найзагальнішій формі можна говорити про повноцінні або неповноцінні стосунки співпраці поколінь, або навіть про збочення їх стосунків, сприяючих формуванню збочених варіантів провідної діяльності, тобто деструктивних по відношенню до особи і до соціуму. Неповноцінна або деструктивна по своєму смисловому вмісту провідна діяльність є передумовою формування деструктивної або неефективної соціалізації, що служить причиною формування аналогічної життєвої позиції. Так формуються типи егоцентричної негативістської або соціоцентричної особи, свідомо соціально неповноцінні.
Мета дослідження обумовлена, перш за все, темою роботи. Так само переслідується мета дослідження сприйняття підлітками родинної обстановки і внутрішньосімейного розвитку.
Основні завдання дослідження відображені в наступних напрямах:
1. У першому розділі описати сучасний стан проблеми вивчення егоцентризму в психологічній науці;
2. Виявити, наскільки висвітлена проблема феномену егоцентризму в дослідженнях вітчизняних і зарубіжних психологів;
3. Визначити особливості розвитку егоцентризму в підлітковому віці;
4. Показати значення стилю виховання в розвитку егоцентризму у підлітків;
5. У другому розділі провести емпіричне дослідження співвідношення егоцентризму підлітків і стилів виховання;
6. Описати методики, вибірки і процедури дослідження;
7. Детально проаналізувати отримані результати;
8. Розробити програму психо-корекційної роботи з підлітками і батьками з метою оптимізації стосунків підлітків і батьків.
Гіпотеза дипломної роботи
Приступаючи до дослідження, ми передбачимо що:
1) Існують статевовікові відмінності в розвитку егоцентризму у підлітків;
2) Існує взаємозв'язок між стилями виховання і рівнем розвитку егоцентризму у підлітків: диктат, опіка і невтручання сприяють фіксованості дитини на своїй персоні, а тактика співпраці, навпаки, допомагає загострити увагу підлітка на потребах інших.
Предмет дослідження: статевовікова регуляція егоцентризму у підлітків, а також співвідношення стилів сучасного виховання з розвитком егоцентризму підлітків.
Об'єкт дослідження:
Сприйняття підлітків середньої школи себе на світі, що розвивається, у взаємозв'язку з родинними традиціями.
Предмет дослідження – взаємозв'язок в динаміці стилів родинного виховання з формуванням егоцентризму підлітків.
Методи дослідження: у роботі розглянемо два класи середньої школи, узявши за основу дослідження дві методики. Одна з них ADOB, або «Підлітки про батьків». Інша – тест егоцентричних асоціацій ЕАТ, що дозволяє виявити рівень егоцентризму у підлітка.
Мета дослідження:
Виявити статевовікові відмінності егоцентризму у підлітків і роль сім'ї в його формуванні.


Список литературы Список використаної літератури:
1. Baumrind D. Parenting styles and adolescent development // Lerner R.М., Petersen А.С., Brooks-Gunn J. (eds). Encyclopedia of adolescence. V. 2. N.Y., 1991. Р. 746 758.
2. Elkind D. Egocentrism in adolescence // Child Development. - 1967, Vol. 38, No. 4.
3. Schaefer Е.S. Converging conceptual model for maternal behaviour and for children behaviour // J. Abnormal and Soc. Psychol. 1959. Р. 226 235.
4. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания. Л., 1986.
5. Анастази А. Психологическое тестирование. Ч. 1 2. М., 1982.
6. Андреева Г.М. Социальная психология. М.: Аспект-Прогресс, 1998. - С. 274-277
7. Бандура А., Уолтерс Р. Подростковая агрессия. Изучение влияния воспитания в семейных отношений. М.: Апрель Пресс, Изд-во ЭКСМО-Пресс, 1999. - С.431.
8. Бодалев А. А. (отв. ред.). Активные методы обучения педагогическому общению и его оптимизации. М., 1983.
9. Бодалев А. А. Личность и общение. М., 1983.
10. Бодалев А. А., Ковалев Г. А. (отв. ред.). Общение и развитие психики. М., 1986.
11. Бодалев А. А., Кричевский Р. Л. (отв. ред.). Общение и формирование личности школьника. М., 1987.
12. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. - М.: Просвещение, 1968 г.
13. Божович Л.И. Проблемы формирования личности. - М.: Изд-во Институт практической психологии, 1995.
14. Выготский Л.С. Педология подростка. - Соб. соч. М., 1984.
15. Ганушкин П.Б. Клиника психопатий, их статика, динамика, систематика. - Н. Новгород: НГМА, 2000. – С.141-230.
16. Деркач А. А. Социально-психологические основы совершенствования деятельности воспитания: Автореф. докт. дис. Л., 1981.
17. Диагностика и коррекция социальной дезадаптации подростков. /Под. ред. С.А. Беличевой. Ред. изд. центр Консор циума Социальное здоровье России. - М., 1999.
18. Дружинин В.Н. Психология общих способностей. - СПб.: Питер Ком, 1999.
19. Золотнякова А. С. Проблемы психологии общения. Ростов н/Д, 1976.
20. Изучение мотивации поведения детей и подростков. /Под ред. Л.И. Божович, Л.В. Благонадежиной. - М.: Педагогика, 1972.
21. Ковалева А.И., Луков В.А. Социология молодежи: Теоретические вопросы. - М.: Социум, 1999.
22. Кондратьев М.Ю. Подросток в замкнутом круге общения. М.: Институт практической психологии, 1997.
23. Кондратьева С. В. Психолого-педагогические аспекты проблемы понимания людьми друг друга // Психология межличностного познания / Под ред. А.А. Бодалева. М.: Педагогика, 1981.
24. Кулагина И.Ю. Возрастная психология (Развитие ребенка от рождения до 17 лет). - М.: УРАО, 1998.
25. Куницына В. Н. Стиль общения и его формирование. Л., 1985.
26. Лабунская В. А. Невербальное поведение. Ростов н/Д, 1986.
27. Лейтес Н.С. Возрастная одаренность и индивидуальные различия. - М.: Академия, 1996.
28. Лейтес Н.С. Психология одаренности детей и подростков. - М.: Академия, 1996.
29. Леонтьев А. А. Психология общения. - М.: Тарту, 1974.
30. Лисина М. И. Общение со взрослыми у детей первых семи лет жизни // Хрестоматия по возрастной и педагогической психологии: Работы советских психологов периода 1946 – 1980 годов / Под ред. И.И. Ильясова и В.Я. Ляудис. М.: Изд-во МГУ, 1981.
31. Личко А.Е. Типы акцентуаций характера и психопатий у подростков. - М.: ООО АПРЕЛЬ ПРЕСС, 1999. - С.291.
32. Ломов Б. Ф. Методологические и теоретические проблемы психологии. М., 1984.
33. Макаренко А. С. Соч.: В 7 т. Т. 4. М., 1957. Т. 5. М., 1958.
34. Маслоу А.Г. Психология бытия. М., 1997. - С. 28 31
35. Мелибруда Е. Я — ты — мы. М., 1986.
36. Мишель Кле Психология подростка (Психосексуальное развитие) /Пер. с фр. М.: Педагогика, 1991.
37. Можгинский Ю.Б. Агрессия подростков: Эмоциональный и кризисный механизм. Серия «Мир медицины». - СПб: Лань, 1999.
38. Мудрик А. В. Общение как фактор воспитания школьников: Автореф. докт. дис. Л., 1981.
39. Обозов Н. Н. Межличностные отношения. Л., 1979.
40. Обухова Л.Ф. Возрастная психология. М.: Педагогическое общество России. 1999.
41. Обухова Л.Ф. Теория Пиаже: за и против. М., 1987.
42. Оконешникова А. П. Межэтническое восприятие и понимание людьми друг друга: Автореф. докт. дис. Якутск, 1988.
43. Панферов В. Н. Общение как предмет социально-психологических исследований: Автореф. докт. дис. Л., 1983.
44. Пашукова Т. И. О механизме эмпатии и некоторых ее психических коррелятах // Вопросы межличностного познания. Краснодар, 1983.
45. Пашукова Т.И. Исследование эгоцентризма с помощью эгоцентрического ассоциативного теста / Новые исследования в психологии и возрастной физиологии. Педагогика, 1991. -С.45-48.
46. Петровский А.В. Психология развивающейся личности. - М.: Педагогика, 1987.
47. Пиаже Ж. Речь и мышление ребенка. Новое издание. - М., 1994.
48. Практикум по возрастной психологии. /Под ред. Л.А.Головей, Е.Ф.Рыбалко, 2002
49. Психологические тесты /Под. ред. А.А.Карелина: В 2 т. М.: ВЛАДОС, 1999.
50. Психосоциальная коррекция и реабилитация несовершеннолетних с девиантным поведением. /Под. ред. С.А.Беличевой. Ред. изд. центр Консорциума «Социальное здоровье России» М., 1999.
51. Райс Ф. Психология подросткового и юношеского возраста. - СПб.: Питер, 2000.
52. Раттер Майкл Помощь трудным детям. М.: Апрель Пресс, 1999.
53. Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. - М.: Владос, 1998. - Кн. 2. - С. 144.
54. Семенюк Л.М. Психологические особенности агрессивного поведения подростков и условия его коррекции. М.: Московский психолого-социальный институт: Флинта, 1998. С.333.
55. Славина Л.С. Трудные дети. М.: Институт практической психологии, 1998.
56. Смирнова Е.О. Становление межличностных отношений в раннем онтогенезе // Вопр. психол. 1994. 6. С. 5 16.
57. Спиваковская А. С. Как быть родителями. М., 1986.
58. Степанов В.Г. Психология трудных школьников. М.: Академия, 1998.
59. Фельдштейн Д.И. Психология взросления: структурно-содержательные характеристики процесса развития личности: Избранные труды. - М.: Московский психолого-социальный институт: ФЛИНТа, 1999.
60. Фельдштейн Д.И. Психология становления личности. М., 1994. С. 146
61. Фельдштейн Д.И. Социальное развитие в пространстве-времени Детства. М., 1997. С. 85
62. Фромм Э. Душа человека. М., 1998. С.207
63. Холодная М.А. Психология интеллекта: парадоксы, исследования. - Томск: Барс, 1997.
64. Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности (Основные положения, исследования и применение) - СПб.: Питер, 1997.
65. Шульга Т.И., Слот В., Спаниярд Х. Методика работы с детьми группы риска. - М.: УРАО, 1999.
66. Эйдемиллер Э.Г., Юстицкий В.В. Методы семейной диагностики и психотерапии. - М., 1996.
67. Эриксон Эрик Идентичность: юность и кризис. М.: Прогресс, 1996.
68. Яценко Т. С. Социально-психологическое обучение при подготовке будущих учителей. Киев, 1987.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
1620
Скачать бесплатно 19630.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.