У нас уже
242733
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
Емпіричне дослідження і практичні рекомендації щодо підготовки дитини до навчання у школі
Количество страниц
46
ВУЗ
ТНУ
Год сдачи
2010
Бесплатно скачать
19657.doc
Содержание
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ 5
1.1 Вивчення проблеми готовності до шкільного навчання у вітчизняній зарубіжній психології. 5
1.2 Психологічна та фізіологічна готовність дитини до навчання у школі як психолого-педагогічна проблема. 9
1.3 Критерії готовності дитини до навчання у школі. 16
1.4 Психодіагностичні методики для визначення ступеня готовності дитини до навчання у школі. 20
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПІДГОТОВКИ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ 26
2.1 Зміст і організація дослідження. 26
2.2 Аналіз результатів дослідження. 31
2.3 Практичні рекомендації щодо підготовки дитини до навчання у школі. 34
ВИСНОВКИ 39
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 41
ДОДАТКИ 44
ВСТУП
Школа досить сильно змінилася останнім часом, і багатьом дітям неймовірно важко цілком відповідати її вимогам. У багатьох ліцеях і гімназіях програма перевантажена до крайності: з першого класу вводиться маса додаткових предметів - риторика, іноземна мова, історія культури. Для багатьох (особливо тих, хто хворів) це непосильне навантаження. І через якийсь час вони починають хронічно утомлюватися, відбувається нервове виснаження. Навчання, домашня робота, догани вчителів, нотації вдома: за п'ять навчальних днів діти так утомлюються, що двох вихідних їм не вистачає, щоб цілком "відновитися" і відпочити. Утома накопичується, і через два - три місяці навчання трапляється саме те, на що скаржаться вчителі: знижується увага, падає інтерес до навчання. Крім того відповідно до медичної статистики, зараз у нашій країні з абсолютним здоров'ям народжується тільки одна третина дітей.
Коли дитина готується піти в школу, батькам завжди страшно - чи справиться? Адже шкільна програма не розрахована на слабких: марафон, у який пускається семирічка, зажадає від нього напруги всіх сил.
Існує ряд випадків, коли дитину до школи готувати необхідно особливо уважно: якщо вагітність і пологи протікали з ускладненнями; якщо дитина перенесла родову травму або народилася недоношеною; якщо дитина страждає шлунково-кишковими захворюваннями, енурезом, піддана частим застудам, є порушення сну; якщо дитина важко знаходить контакт з однолітками, емоційно нестійка; якщо ви зауважуєте рухове розгальмування.
Дуже важливо вчасно звернути увагу на дітей, якщо активність носить не цілком здоровий характер.
Але часто в школі навчання непросто дається не тільки дітям з тими або іншими відхиленнями, а зовсім звичайним, на яких уся родина покладає великі надії. Саме тому так важливо задуматися заздалегідь - чи готова ваша дитина до навчання? Чи зможе висидіти всі уроки? Як побудувати відношення з однолітками?
У зв'язку з цим гостро постає проблема готовності дитини до шкільного навчання. Тривалий час вважалося, що критерієм готовності дитини до навчання є рівень її розумового розвитку. Л.С. Виготський одним з перших сформулював думку про те, що готовність до шкільного навчання полягає не стільки в кількісному запасі уявлень, скільки в рівні розвитку пізнавальних процесів.
Об’єктом дослідження є психодіагностика і процес підготовки дітей до навчання у школі.
Предмет – є особливості психологічної готовності дітей до шкільного навчання.
Метою дослідження є теоретично та емпірично дослідити особливості психологічної готовності дітей до шкільного навчання.
Завдання дослідження:
1. Провести теоретичний аналіз вітчизняної та зарубіжної психологічної літератури щодо особливостей розробленості проблематики готовності дитини до школи.
2. Емпірично дослідити особливості готовності дитини до навчання в школі.
3. Здійснити статистичну обробку та надати психологічну інтерпретацію отриманим результатам емпіричного дослідження.
4. Розробити практичні рекомендації щодо підготовки дитини до навчання у школі в умовах дитячого навчального закладу.
Список литературы
ВИСНОВКИ
Проведено теоретичний аналіз вітчизняної та зарубіжної психологічної літератури щодо особливостей розробленості проблематики готовності дитини до школи. Досліджено теоретичні аспекти особливостей феномену готовності дитини до навчання в школі, а також роль дитячих навчальних закладів в процесі підготовки. В першому розділі розглядається проблематика готовності до шкільного навчання у вітчизняній зарубіжній психології. Складовими компонентами психологічної готовності дитини до школи є: мотиваційна (особистісна), інтелектуальна, емоційно - вольова. Отже, психологічна готовність до школи полягає не в тім, що в дитини виявляються сформованими самі ці якості, а в тім, що вона опановує передумовами до наступного їхнього засвоєння. Задача виявлення змісту психологічної готовності до школи це і є задача встановлення передумов "власне шкільних" психологічних якостей, що можуть і повинні бути сформовані в дитини до моменту вступу в школу.
Емпірично досліджено особливості готовності дитини до навчання в школі. Основна мета психологічного обстеження дитини при прийомі до школи - виявлення її індивідуальних особливостей.
Здійснено статистичну обробку та надано психологічну інтерпретацію отриманим результатам емпіричного дослідження. За Методикою 1. Оцінка психосоцільної зрілості по тестовій бесіді можна констатувати за отриманими балами, що досліджувані з групи що відвідували дитсадок шкільно-зрілі, а група дітей, що не відвідували - умовно неготові до шкільного життя. За Методикою 2. Визначення домінування пізнавального або ігрового мотиву аффективно-потребнісної сфері дитини за Гуткіною в дітей, що відвідували дитсадок домінує мотив пізнавальний (23 особи проти 2 осіб з домінуванням ігрового мотиву), а в дітей, що не відвідували дитсадка - домінує мотив ігровий (17 осіб проти 8 осіб з домінуванням пізнавального мотиву). За методикою 3. Імітація написаного тексту. (Варіант завдання з тесту "Шкільної зрілості" А. Керна і І. Йирасека) досліджувані з групи що відвідували дитсадок вважаються зрілими для шкільного навчання, а група дітей, що не відвідували мають потребу в додаткових заняттях, особливо пильній увазі в початковий період навчання. У них, швидше за все, виникають проблеми з розумінням завдань учителя, освоєнням малюнка і письма.
Розроблено практичні рекомендації щодо підготовки дитини до навчання у школі.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Акименко Ю.Ф. Психологічна корекція ставлення батьків до дітей молодшого шкільного віку: дисертація канд. психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2003.
2. Бардин К. В. Подготовка ребенка к школе. — М.: Знание, 1983.
3. Барташнікова І. А., Барташніков О. О. Як визначити рівень розумового розвитку дитини? Діагностика готовності дітей до навчання в школі. — Тернопіль: “Богдан”, 1998.
4. Безруких М. Не готов к школе. Почему?: Шк. трудности / Безруких Марьяна, Ефимова Светлана, Круглов Борис // Семья и школа. - 1995.- 11. - С.5-7.
5. Безруких М. Подготовка к школе: Как растут года? // Начальная школа. - 1997.- 13-15, 17, 19, 22.- Прил. к газ. Первое сент.
6. Безруких М. М., Ефимова С. П. Ребенок идет в школу. — М.: Academia, 1996. С. 12 – 70.
7. Біла О.Г. Психокорекційні можливості методу активного соціально-психологічного навчання (на матеріалі підготовки психологів-практиків): Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Черкаський держ. ун-т ім. Богдана Хмельницького. - Черкаси, 2001. - 241арк. - Бібліогр.: арк. 172-187.
8. Божович Л. И. Психологические вопросы готовности ребенка к школьному обучению // Вопросы психологии ребенка дошкольного возраста / Под ред. А. Н. Леонтьева, А. В. Запорожца. — М., 1995. С. 132 – 142.
9. Ваш ребенок - первокласник: Дайджест / Сост. О.К.Африкантова. - Екатеринбург: Свердловская областная библиотека для детей и юношества, 1998. - 71 с.
10. Вахортова Е.К., Дятко Н.В., Сазонова Е.В. Экспресс-диагностика готовности к школе: Набор методик для педагогов и школьных психологов. — М.: Генезис, 1999.
11. Венгер А.Л., Цукерман Н.К. Схема индивидуального обследования детей младшего школьного возраста – Томск., 1993.
12. Гамезо М.В., Герасимова В.С., Орлова Л.М. Старший дошкольник и младший школьник: психодиагностика и коррекция развития. — М., Воронеж, 1998.
13. Готовимся к школе: Кн. для родителей будущих первоклассиков / Рис. Н.В.Иштриковой; Худож. И.Чукавина. - М.: АСТ: Олимп, 1999. - 156 с.: іл. - (Книга для родителей будущих первоклассников).
14. Гуткина Н.И. Психологическая готовность к школе. 4-е издание, переработ. и дополн. - СПб..:Питер, 2004. - 208 с.
15. Гуткина Н.Й. Психологическая готовность к школе. — М.: НПО «Образование», 1996.
16. Диагностика психологической готовности детей к обучению в школе. / Сост. Антонова Г.П., Антонова И.П., Антонова Н.А. — Донецк, 1999.
17. Дзюбко Людмила. Як підготувати дитину до школи: Поради батькам // Початкова освіта. - 2003.- 45. - С.7-8.
18. Дятленко Н.М. Психологічні умови розвитку самоповаги у дошкільників: Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Київський міський педагогічний ун-т ім. Б.Д.Грінченка. - К., 2002. - 205 арк. - Бібліогр.: арк. 171-186.
19. Карабанова О.А. Игра в коррекции психического развития ребенка. – М., 1997.
20. Карабаева О. Школа для самых маленьких: Подготовка детей в 1-й кл.: Учителю на заметку // Начальная школа. - 1997.- 42.- Прил. к газ. Первое сент. - С.5-12.
21. Карпенко З.С. Діагностика психічного розвитку дітей 6—7 роуів. — Івано-Франківськ, 1993.
22. Кравцова Е.Е. Психологические проблемы готовности детей к обучению в школе. — М.: Педагогика, 1991.
23. Лисина Н.И., Копчеля Г.И. Общение со взрослыми и психологическая подготовка детей к школе. – Кишенев, 1987.
24. Лисина М.И., Сильвестру А.И. Психология самосознания у дошкольников. Кишинев: Штиинца, 1983.
25. Мухина, В.С. Детская психология / В. С. Мухина. - 2-е изд. - М.: Апрель Пресс: ЭКСМО-Пресс, 1999. - 352 с.: іл. - (Мир психологии).
26. Обухова Л.Ф. Детская психология: теории, факты, проблемы. – М., 1995.
27. Овчарова Р. В. Справочная книга школьного психолога. — М.: Просвещение, 1996. С. 87 – 102.
28. Пльбух Ю.З. Вимірювання інтелекту дітей. — К., 1992.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
250
Скачать бесплатно
19657.doc
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
25.03.24
Іміджування в процесі функціонування державної влади
25.03.24
Політичний імідж як складова публічної взаємодії
25.03.24
Методологія сучасних іміджевих досліджень
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.