У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Дослідження виникнення конфліктів між батьками та дітьми
Количество страниц 89
ВУЗ ТНУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19659.doc 
Содержание ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГА З ПРОБЛЕМ СІМ’Ї ТА ШЛЮБУ 8
1.1 Міжособистісні стосунки між батьками та дітьми. 8
1.2 Сімейні конфлікти між батьками та дітьми. 31
Короткі висновки 39
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВИНИКНЕННЯ КОНФЛІКТІВ МІЖ БАТЬКАМИ ТА ДІТЬМИ 41
2.1. Організація та методика дослідження виникнення конфліктів між батьками та дітьми. 41
2.2. Аналіз результатів дослідження. 47
Короткі висновки 59
РОЗДІЛ 3. ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОПРОФІЛАКТИКИ ТА ЗАСОБИ ПОПЕРЕДЖЕННЯ ВИНИКНЕННЯ КОНФЛІКТІВ МІЖ БАТЬКАМИ ТА ДІТЬМИ. 61
3.1. Особливості психологічного консультування з проблем батьків та дітей. 61
3.2. Психологічна консультація з проблем стосунків батьків та дітей. 72
Короткі висновки 87
ВИСНОВОК 89
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 92
ДОДАТКИ 101




ВСТУП
Водночас, як вказують деякі дослідники, сім’я як система, суспільний інститут переживає сьогодні своєрідну “вікову кризу”: відбувається перехід сім’ї як системи, що функціонує, на якісно інший рівень. Оскільки в сучасних умовах матеріальний фактор перестає бути відповідальністю виключно чоловіка за виживання сім’ї, відбувається закономірний перехід з одного етапу розвитку (патріархату) на інший (біархат). При цьому домінуючими стають функції задоволення більш високого рівня потреб емоційно-інтелектуальної, духовної сфери.
Також в останні десятиліття відбулося усвідомлення того факту, що сім’я є одним з вирішальних чинників становлення та розвитку особистості. Так, багато психологів і психотерапевтів розглядають психологічні проблеми чи навіть психічні розлади особистості, соматичні захворювання як функцію внутрішньосімейної взаємодії. Ці ідеї розвиваються насамперед представниками сімейної системної психотерапії. Так, В.Сатир зазначає, що подружні стосунки являють собою стрижень для формування інших стосунків у сім’ї; дисгармонійні стосунки між батьками обов’язково відбиваються на їхній батьківській функції. На думку К.Вітакера, те, що сім’я звичайно приходить до терапевта з проблемою якогось одного її члена, повинно розглядатися лише як “вхідний квиток”. В процесі терапії необхідно розширити уявлення про те, у чому саме полягає проблема, і представити цю проблему як функцію внутрішньосімейної взаємодії.
На сьогодні дослідження сім’ї в Україні, практична робота з сім’єю є доволі популярним напрямком психологічної науки і практики, особливо порівняно з попередніми роками, коли ця проблема знаходилася на периферії наукової думки. Так, зростають – як кількісно, так і якісно – установи та організації, що займаються проблемами сім’ї на державному рівні. Це насамперед установи, які реалізують державну політику допомоги сім’ї (Центри соціальних служб для молоді, відділи сім’ї та молоді, Служба у справах неповнолітніх). Діяльність недержавних фондів, організацій (Спілка захисту сім’ї та особистості, Центр екології сім’ї та ін.) також робить вагомий внесок у сферу практичної допомоги сім’ї та наукових досліджень. Ґрунтовними психологічними та соціально-психологічними дослідженнями проблем сім’ї займаються такі провідні наукові установи, як Державний інститут проблем сім’ї та молоді, Інститут психології АПН України, Інститут соціальної і політичної психології АПН України, Інститут проблем виховання АПН України.
Досліджуючи різні сім’ї – проблемні, аномальні, нетипові тощо, констатуючи, можливо, певні негативні тенденції, слід все ж пам’ятати про те, що кожна сім’я володіє внутрішніми ресурсами та потенціалом для розвитку. Будь-який кризовий момент не обов’язково має виключно негативне значення, а дозволяє сім’ї, усвідомивши та асимілювавши власний досвід, перейти на інший рівень функціонування – рівень більш глибоких, більш задовільних стосунків, за яких враховуються потреби кожного. Ейдеміллер Є. Г. визначив сім’ю як групу людей, які спільно проживають. “Здорова сім’я” – це сім’я, в якій існує висока міра внутрішньої єдності та високий ступінь індивідуалізації, вона підтримує свободу перегрупувань та відносну свободу розвитку підгруп, дозволяє вільно виходити та повертатись, не викликаючи чвари. Індивідуалізація у здоровій сім’я робить можливим високий ступінь мобільності, за якої кожний з членів сім’ї може виступати в різних ролях, не ігноруючи при цьому виконання своїх базових ролей, які обумовлені культурою, релігією, традицією, віком, психічною та фізичною зрілістю”.
Як показує аналіз, психологічні дослідження сім’ї ведуться у таких площинах:
1. Батьки – діти: різні аспекти сімейного виховання (зокрема сучасні тенденції у сімейному вихованні, позиції батьків, гендерні стереотипи у сімейному вихованні), взаємовплив між поколіннями. Доволі поширеними є дослідження, які розглядають вплив сім’ї на становлення тих чи інших особливостей, властивостей дитини. Так, окремі дослідження свідчать про те, що причини дитячої злочинності, девіантної або залежної поведінки, інших негараздів значною мірою зумовлені несприятливою сімейною ситуацією – асоціальним способом життя батьків, бездоглядністю дитини, наявністю конфліктів або сімейного насильства, емоційним неприйняттям дитини, фрустрацією її базових потреб. 2. Стосунки між шлюбними партнерами, їх розвиток на різних етапах подружнього життя та вплив на загальну сімейну динаміку: адаптація шлюбних партнерів у молодій сім’ї, подружні конфлікти, кризові періоди та ресурси сім’ї у їх подоланні, розвиток стосунків між членами подружжя, дослідження нетипових сімей (порівняння громадянського шлюбу з традиційним, різновікові шлюби, проблемні сім’ї тощо).
Проблеми стосунків між батьками та дітьми хвилюють суспільство довгими століттями, бо те провалля, що існує між ними, нічим неможливо заповнити. Проблема конфліктів між батьками і дітьми, як правило, вивчається в контексті більш великих досліджень; сімейних відносин, вікових криз, впливу подружніх конфліктів на розвиток дітей та ін. Але неможливо знайти таку родину, де б були відсутні конфлікти між батьками і дітьми. Навіть у забезпечених родинах у більш ніж 30% випадків відзначаються конфліктні взаємини (з погляду підлітка) з обома батьками. Конфлікт поколінь – річ природна для будь-якого суспільства, оскільки представники обох поколінь живуть за своєю системою цінностей. З метою попередження конфліктів у цьому випадку дорослим дітям і їхнім батькам слід розкривати розуміння своїх цінностей, пояснювати, чому в тій чи іншій ситуації вони роблять так, а не інакше. Часто такий діалог призводить до порозуміння. Окрім цього, причиною частих сварок може стати недовіра батьків до дітей, коли батьки вважають, що без їхньої допомоги дорослі діти не дадуть собі раду в житті. Батьки не довіряють дітям, тому що їхні мама з татом не довіряли їм. Як відомо, сценарії виховання переносяться з покоління в покоління. Психолог у цій ситуації радить батькам стати для своїх дорослих дітей порадниками, а не керівниками, відпустити їх у вільне плавання, – тоді для дітей є простір для особистого розвитку. Дітям теж не слід закриватися від батьків, боятися говорити про свої почуття, тобто в свою чергу показувати приклад довіри.
Дослідження цього напрямку свідчать про те, що сьогодні трансформується, розширюється розуміння сутності та розуміння різних феноменів, наявних у сімейно-подружньому житті. Зокрема, дослідження психологів свідчать, що у 80–85% сімей постійно відбуваються конфлікти, в 15–20% наявні сварки через різні причини. При цьому доведено, що подружні конфлікти відіграють ключову роль у сімейних стосунках, оскільки представляють собою спосіб вираження і подолання суперечностей, що лежать в основі такої складної системи, як сім’я. Також змінюється ставлення до розлучення як до події, що має виключно негативне значення.
Сучасна сім’я характеризується значними структурними та змістовими трансформаціями, що спричиняють зміну її функціонування як системи. Глибоке вивчення цих трансформацій та їх наслідків є одним із перспективних, малорозроблених напрямків психологічних досліджень сім’ї.
Розглянемо дослідницький апарат роботи:
Об'єкт дослідження – міжособистісні стосунки батьків та дітей.
Предмет дослідження – форми та методи роботи психолога з попередження конфліктів між батьками та дітьми.
Мета дослідження – дослідити особливості сімейних стосунків між
батьками та дітьми та діяльності психолога з їх вирішення.
Практичне значення даної роботи полягає у науковому аналізі існуючих проблем особливості сімейних стосунків між
батьками та дітьми та діяльності психолога щодо їх вирішення, перевірка її ефективності на практиці.
Завдання дослідження:
1. Провести аналіз наукових видань щодо досліджуваної проблеми сучасної сім’ї й сімейних конфліктів.
2. Здійснити збір експериментальних даних відповідно до експериментального плану.
3. Здійснити аналіз отриманих результатів за допомогою методів математичної статистики.
4. Обґрунтувати отримані результати.
Список литературы ВИСНОВОК
У дипломній роботі представлене теоретичне узагальнення та експериментальне вирішення проблеми ефективного попередження та розв’язання конфліктів з батьками у підлітковому віці, яке полягає у розкритті особливостей психологічної діагностики та виявленні соціально-психологічних чинників виникнення міжособистісних конфліктів у підлітковому віці, визначенні ефективних психолого-педагогічних умов успішного попередження та розв’язання міжособистісних конфліктів, формуванні конфліктної компетентності активними соціально-психологічними методами навчання. Проблема дослідження відносин батьків та дітей має тривалу історію, впродовж якої накопичено значний обсяг теоретичних та емпіричних знань про закономірності виникнення, протікання та розв’язання міжособистісних конфліктів. У психології до даної проблеми зверталися представники практично усіх шкіл і напрямків. Кожен науковий напрямок зробив певний внесок у розуміння конфлікту як складного явища, яке виникає у процесі взаємодії людей. Сучасна зарубіжна психологія конфлікту є прикладною галуззю досліджень. У вітчизняній психології не було сформульовано єдиного розуміння міжособистісного конфлікту та чіткого підходу до вивчення даного феномену. Конфлікти, які виникають на різних етапах онтогенезу, зумовлюються різними індивідуальними, психологічними та соціальними чинниками. У дітей старшого дошкільного віку серед чинників виникнення конфліктів з дорослими часто є наслідком недостатності уваги з боку дорослих, дефіциту доброго ставлення, байдужості. У підлітковому віці конфлікти є відображенням особливостей процесу соціалізації особистості. Необхідність вивчення соціально-психологічних чинників міжособистісних конфліктів у підлітковому віці зумовлена новою соціальною ситуацією розвитку, особливостями міжособистісної взаємодії підлітка з оточуючими та тими особистісними і соціальними завданнями, які обумовлюють необхідність удосконалення комунікативних умінь і навичок, набутих на попередніх вікових етапах. Вивчення особливостей усвідомлення юнаками соціально-психологічних чинників виникнення конфліктів показало, що ранньому юнацькому віку властиве: розуміння конфлікту переважно як негативного явища; достатньо адекватне усвідомлення міри власної схильності до конфліктності та її спрямованості на певні об’єкти; приписування ініціативи міжособистісних конфліктів іншим людям; протиріччя між частотою проявів конфліктності та неадекватно високого самооцінного розвитку особистісних якостей та наявності знань для попередження конфліктів; бажання розширити свої знання і набути умінь і навичок щодо попередження конфліктів. Конфлікти у сім’ях зумовлюються взаємодією соціально-психологічних чинників, провідними серед яких є особливості індивідуального стилю спілкування, сформованого у особистості, індивідуально-психологічні особливості особистості та її соціальний статус у групі.
Ι. Значну роль у сімейних відносинах відіграють подружні конфлікти. Вони виникають через незадоволення потреб подружжя. Найбільш конфліктними є кризові періоди в розвитку родини. У залежності від рівня конфліктності можна виділяти кризові, конфліктні, проблемні і невротичні родини. Сімейні конфлікти мають психотравматичні наслідки: стан повної сімейної незадоволеності, «сімейна тривога», нервово-психічна напруга, стан провини. Фахівцями вироблені рекомендації з регулювання подружніх конфліктів.
ΙΙ. Конфлікти між батьками і дітьми виникають через деструктивні внутрішньосімейні відносини, недоліки у сімейному вихованні, вікові кризи дітей, індивідуально-психологічні особливості батьків і дітей. Безконфліктному спілкуванню батьків з дітьми сприяє підвищення педагогічної культури батьків, організація родини на колективних початках, підкріплення словесних вимог організацією виховання, інтересом батьків до внутрішнього світу дітей.
Сутність психологічного консультування конфліктних родин полягає у виробленні спеціальних рекомендацій зі зміни несприятливих психологічних факторів, що утрудняють функціонування родини і створюють у ній конфліктні відносини.
Сім’я виконує функцію інституту соціалізації, проте особистісний розвиток кожної дитини знаходиться залежним від інтимних внутрішньо сімейних стосунків та від внутрішньої комунікації.
ΙΙΙ. Покращити ці стосунки можна сприйняттям дитини як особистості, умінням налагодити відкриту комунікацію, здатністю батьків надавати безпечний простір для власного опанування соціального життя. Гіперустановки батьків призводить до компенсаторних характеристик дітей, які обмежують здатність дитини реально оцінити соціальне життя, знаходити адекватне своїм потребам місце.
Сім’я дає можливість опанувати соціальні ролі, сімейні ролі, гендерні аспекти взаємодії. Дає розуміння ієрархії і взаємодії на одному соціальному рівні, Але відповідно до власного емоційного стану зумовлює емоційний та особистісний розвиток дитини.
Емпіричне дослідження показало: конфліктні відносини в сім’ях з авторитарним стилем виховання, директивним спрямуванням виховного впливу, підвишений контроль призводить до агресивного і часом ворожого ставлення батьків до дітей та навпаки, що показали результати тестування з визначеними методиками. А в сім’ях з оптимальним стилем виховання показники конфліктності та агресивності майже відстутні, або легко виражені.
Наведено особливості психопрофілактики та засоби попередження виникнення конфліктів між батьками та дітьми.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Айшервуд М. М. Полноценная жизнь инвалида: Пер. с англ. – М.: Педагогика, 1991. – 88 с.
2. Алешина Ю. Е. Семейное и индивидуальное психологическое консультирование. – М.: Редакционно-издательский центр Консорциума «Социальное здоровье России», 1993. - 172 с.
3. Антология русской классической социологии. Под ред Клементьева Д.С., Панковой Л.Н. – М.: Изд-во Московского гос. ун-та, 1995. – 435 с.
4. Ассаджоли Р. и др. Психосинтез: теория и практика: Пер.- М.: REFL-book, 1994.- 314 с.
5. Антонов А.И., Медков В.М. Социология семьи. - М.: МГУ, 1996. – 421 с.
6. Антонов А. И., Медков В.М., Нетрусов М.А. Демография се¬мьи — проблемы моделирования семейного цикла жизни // Вестник МГУ. Сер. 18. Социология и политология. 1997. № 2. С. 122-135.
7. Асп Э. Введение в социологию. - СПб: Алетейя, 1998. – 243 с.
8. Батаршев А.В. Психология индивидуальных различий: От темпераметра - к характеру и типологии личности. - М.: Владос, 2001. - 255 с.
9. Батаршев А.В. Психология личности и общения. - М.: Владос, 2004. - 246 с.
10. Беннис У., Шепард Г. Теория группового развития// Современная зарубежная социальная психология. Тексты/ Под ред. Г.М. Андреевой, Н.Н. Богомоловой, Л.А. Петровской. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1984. - С.142-161.
11. Блазер А. Хайм Э., Рингер Х., Томмен М. Проблемно-ориентированная психотерапия. Интегративный подход, - М.: Независимая фирма «Класс», 1998. – 272 с.
12. Божович Л.И. Этапы формирования личности в онтогенезе. Ч. III / Психология личности. Хрестоматия. - Самара: Бахрах-М, 2000.- 243с.
13. Браун Дж. Кристенсен Д. Теория и практика семейной психотерапии. – СПб.: Питер, 2001. – 352 с.
14. Бурганова Л.А., Филатов А.Н., Якубова Л.М. Социология. Учебное пособие для студентов, - М.: МГУ, 1996. – 354 с.
15. Бурлачук Л. Ф., Грабская И. А., Кочарян А. С. Основы психотерапии.- К.: Ника-Центр; М.: Алетейа, 1999.- 320 с.
16. Бьюдженталь Д. Искусство психотерапевта. – СПб.: Питер, 2001. – 304 с.
17. Бэндлер Р., Гриндер Д. Из лягушек в принцы: Нейролингвистическое программирование. – Воронеж: НПО «Модэк», 1994. – 239 с.
18. Вайсс Д. Как работает психотерапия: Процесс и техника. - М.: 1998. - 240 с.
19. Валиева С.Ф. Роль семьи в процессе социализации ребенка // Вестник МГУ. Сер. 18. Социология и политология. 1997. № 3. С.77-98.
20. Васьковская С. В., Горностай П. П. Психологическое консультирование: Ситуационные задачи. – Киев: Вища шк., 1996. – 192 с.
21. Вацлавик П., Бивин Д., Джексон Д. Прагматика человеческих коммуникаций: Изучение паттернов, патологий и парадоксов взаимодействия / Пер. с англ. А. Суворовой. – М.: Апрель-Пресс, Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2000. – 320 с.
22. Вебер Г. Кризисы любви: Системная психотерапия Берта Хеллингера. – М.: Издательство Института Психотерапии, 2002. – 304с.
23. Введение в социологию. Учебное пособие. Изд-во Каз. гос. технологич. ун-та, 1995.- 326 с.
24. Витакер К. Бамберри В. Танцы с семьей: Семейная терапия: символический подход, основанный на личностном опыте. М.: "Класс". 1996. – 286 с.
25. Витакер К. Полночные размышления семейного терапевта. М.: "Класс", 1998. – 330 с.
26. Волков Ю.Г., Добреньков В.И., Нечипуренко В.Н., Попов А.В. Социология. - М., 2000. – 431 с.
27. Воугел Э. Семья и родство // Американская социология. М.,1972. – 320 с.
28. Гидденс Э. Пол, патриархат и развитие капитализма // Со¬циологические исследования. 1992. № 7. С.46-59
29. Гидденс Э. Социология. - М.: Эдиториал УРСС, 1999.- 704 с.
30. Гречихин В. Г. Лекции по методике и технике социологических исследований. – М.: МГУ, 1988. - 232 с.
31. Головаха Е. И., Кроник А. А. Психологическое время личности. - Киев: Наукова думка, 1984. - 208 с.
32. Голод С. И. Семья и брак. Историко-социологическое иссле¬дование. СПб., 1998.- 230 с.
33. Голод С. И., Клецин А.А. Состояние и перспективы разви¬тия семьи. Теоретико-типологический анализ. Эмпирическое обоснование. СПб., 1994.- 178 с.
34. Горностай П.П., Васьковская С.В. Теория и практика психологического консультирования: Проблемный подход. – Киев: Наукова думка, 1995. – 128 с.
35. Громов И.А., Мацкевич А.Ю., Семенов В.А. Западная теоретическая социология. Монография. – СПб., 1996.- 227 с.
36. Гулина М.А. Терапевтическая и консультативная психология. – СПб.: Издательство «Речь», 2001. – 352 с.
37. Девятко И. Модели объяснения и логика социологического исследования. - М., 1996. – 224 с.
38. Джеймс М. Брак и Любов. – М., 1985. – 170 с.
39. Джулиус Э.К., Пэпп П. Семейная хореография: алкоголическая семейная система на протяжении нескольких поколений// Семейная психотерапия. Хрестоматия/ Составители: Эйдемиллер Э.Г., Александрова Н.В., Юстицкис В. – СПб: Питер, 2000. – С. 479 – 496.
40. Дружинин В.Н. Психология семьи. Екатеринбург: Деловая книга, 2000. – 208 с.
41. Добсон Дж.Ч. Родителям и молодоженам: доктор Добсон отвечает на ваши вопросы.-Центр общечел. ценностей, 1992.
42. Дрейкурс Р., Золц В. Счастье вашего ребенка: Кн. для родителей. Пер. с англ. - М.: Прогресс, 1986. - 240 с.
43. Елизаров А.Н. Неблагополучная семья в рамках структурного подхода// Вестник психосоциальной и коррекционно-реабилитационной работы. Журнал. – 2002. - №1. – С. 36 – 44.
44. Елизаров А.Н. Роль духовных ценностных ориентаций в процессе интеграции семьи// Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. – 1997. - №3. – С.59 – 67.
45. Елизаров А.Н. К проблеме поиска основного интегрирующего фактора семьи// Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. – 1996. - №1. – С.42 – 49.
46. Елизаров А.Н. Ценностные ориентации неблагополучных семей// Социологические исследования. Научный журнал. – 1995. - №7. – С.93 – 99.
47. За пределами психики: Терапевтическое путешествие К. Витакера. – М.: Независимая фирма «Класс», 1999. – 400 с.
48. Калина Н. Ф. Основы психотерапии: Семиотика в психотерапии.М.: Рефл-бук; К.: Ваклер, 1997.- 272 с.
49. Келлерман П. Ф. Психодрама крупным планом: Анализ терапевтических механизмов / Пер. с англ.- М.: Класс, 1998.- 240 с.
50. Кернберг О. Отношения любви: Норма и патология. - М.: Независимая фирма «Класс», 2000. –256 с.
51. Киппер Д. Клинические ролевые игры и психодрама: Пер. с анг. - М.: Независ. фирма "Класс", 1993. - 222 с.
52. Клонингер С. Теории личности: познание человека. - 3-е изд. - СПб.: Питер, 2003. - 718 с.
53. Ковалев С.В. Подготовка старшеклассников к семейной жизни: тесты, опросники, ролевые игры: Кн. для учителя. - М.: Просвещение, 1991. - 143 с.
54. Ковалев С.В. Психология семейных отношений. -М.: Педагогика, 1987. – 234 с.
55. Ковалев С.В. Психология современной семьи. -М.:Просвещение, 1988. – 179 с.
56. Коннер. Р.Ф. Зырянова. Ю.И. Каленский. М.И. Дроздовский. Ю.В. Стратегический подход к семейной психотерапии. Методическое пособие для врачей-курсантов. Новокузнецк, 1998. – 210 с.
57. Кондратенко В.Т., Донской Д.И. Общая психотерапия. – М., 1993.- 320 с.
58. Кон И.С. Постоянство и изменчивость личности // Психологический журнал. - 1987. - Т.8, № 4. - С. 126-137.
59. Котлер Дж., Браун Р. Психотерапевтическое консультирование. –СПб.: Питер, 2001. – 464с.
60. Кочюнас Р.-А. Б. Основы психологического консультирования: Пер. с лит. – М.: Академический проект, 1999. – 239 с.
61. Кратохвил С. Психотерапия семейно-сексуальных дисгармоний. Пер. с чешск. – М.: Медицина, 1991. – 336 с.
62. Маданес К. Стратегическая семейная терапия. – М.: Независимая фирма «Класс», 1999. – 272 с.
63. Мэй Р. Искусство психологического консультирования / Пер. с англ.- М.: Класс, 1994.- 144 с.
64. Мэй Р. Любовь и воля: Пер. с англ.- М.: Рефл-бук; К.: Ваклер, 1997.- 384 с.
65. Минухин С., Фишман Ч. Техники семейной терапии: Пер. с англ.— М.: Класс, 1998.— 304 с.
66. Минухин Сальвадор, Фишман Чарльз. Техники семейной терапии. Пер. с англ. – М.: Независимая фирма «Класс», 1998. – 304 с.
67. Мягер В.К. Мишина Т.М. Семейная психотерапія: Руководство по психотерапии. Л., 1979. – 215 с.
68. Навайтис Г. Семья в психологической консультации. – М.: Московский психолого-социальный институт; Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 1999. – 224 с.
69. Нельсон-Джоунс Р. Теория и практика консультирования. - СПб, 2000. - 464 с.
70. Обозов Н. Н. Психологическое консультирование (методическое пособие). – Санкт-Петербург: Санкт-Петербургский государственный университет. Ассоциация лекторов. Центр прикладной психологии,1993.- 49 с.
71. Перлз Ф. С. Опыты психологии самопознания (практикум по гештатьттерапии): Пер. с англ.- М.: Гиль-Эстель, 1993.- 240 с.
72. Перлз Ф. Гештальт-семинары: Гештальт-терапия дословно. – М.: Институт общегуманитарных исследований, 1998. – 325 с.
73. Петровская Л. А. Теоретические и методические проблемы социально-психологического тренинга. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1982. –168 с.
74. Польстер И. Обитаемый человек: Терапевтическое исследование личности: Пер. с англ.- М.: Класс, 1999.- 240 с.
75. Психотерапевтическая энциклопедия /Под общей редакцией Б. Д. Карвасарского. – СПб: Питер Ком, 1999. – 752 с.
76. Пэпп П. Семейная терапия и ее парадоксы: Пер. с англ.— М.: Класс, 1998.— 288 с.
77. Райх В. Анализ личности / Пер. С.Ю. Романюк, Т.В. Русина, Я.Л. Шапиро. - М.; СПб.: КСП+; Ювента, 1999. - 332 с.
78. Ридчарсон Р. Сила семейных уз. Руководство по психотерапии в помощь семье. – СПб., 1994. – 245 с.
79. Роджерс К. О групповой психотерапии. – М.: «Гиль-Эстель», 1993. – 224 с.
80. Саймон Ричард. Один к одному: Беседы с создателями семейной терапии. Пер. с англ. – М.: Независимая фирма «Класс», 1996. – 224 c.
81. Сатир В. Как строить себя и свою семью. Пер. с англ. - М.: Педагогика-Пресс, 1992. - 192 с.
82. Сатир Вирджиния. Семейная терапия и NLP. –М.: Институт общегуманитарных исследований, 1999. – 180 с.
83. Сахакиан У.С. Техники консультирования и психотерапии. Тексты. / Ред. И сост. У.С. Сахакиан. Пер. с англ. – М.: Апрель Пресс, Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2000. – 624 с.
84. Семиченко В.А, Заслуженюк В.С.. Психологія та педагогіка сімейного спілкування., К-«Веселка» 1998р. – 230 с.
85. Семья в психологической консультации: Опыт и проблемы психологического консультирования / Под ред. А.А.Бодалева, В.В.Столина. - М.: Педагогика, 1989. - 208 с.
86. Семейная психотерапия. Хрестоматия. Составители: Эйдемиллер Э.Г., Александрова Н.В., Юстицкис В. – СПб: Питер, 2000. – 512 с.
87. Семинар с Милтоном Г. Эриксоном: Уроки гипноза (редакция и комментарии Дж. Зейга). – М.: Независимая фирма «Класс», - 225 с.
88. Символдрама. Сборник научных трудов/ Под. ред. Я.Л. Обухова и В.А. Поликарпова. – Минск.: Европейский гуманитарный университет, 2001. – 416 с.
89. Смехов В.А. Опыт психологической диагностики и коррекции конфликтного общения в семье// Вопросы психологии. – 1985. - №4. – С. 83 – 92.
90. Социология. Учебник для высших учебных заведений. М., 1995. Луман Н. Тавтология и парадокс в самоописаниях современ¬ного общества // Социо-логос. М., 1991. – 430 с.
91. Спиваковская А.С. Психотерапия: игра, детство, семья. Том 2. – ООО Апрель Пресс, ЗАО Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2000. – 464 с.
92. Столин В.В. Некоторые принципы психологического консультирования// Семья и личность. Тезисы докладов Всесоюзной конференции в г. Гродно. – М.: Отделение психологии и возрастной физиологии АПН СССР, 1981. – С. 58 – 65.
93. Тревога и тревожность/ Сост. И общ. ред. В.М. Астапова. – СПб: Питер, 2001. – 256 с.
94. Фромм А. Азбука для родителей. Пер с англ. - Л.: Лениздат, 1991. - 319 с.
95. Хейли Дж. Терапия испытанием. — М.: Независимая фирма “Класс”, 1998. – 320 с.
96. Черников А.В. Интегративная модель системной семейной психотерапевтической диагностики. М.: 1997. – 180 с.
97. Шерман Р., Фредман Н. Структурированные техники семейной и супружеской терапии: Руководство. - М.: Класс, 1997. - 336 с.
98. Фейдимен Д., Фрейгер Р. Карл Роджерс и клиент-центрированная терапия // Хрестоматия по гуманистической психотерапии / Составитель – М. Папуш. – М.: Институт общегуманитарных исследований, 1995. – С. 16 – 85.
99. Флоренская Т. А. Диалог как метод психологии консультирования (духовно ориентированный подход)// Психологический журнал. – 1994. - №5. - Т.15. –С. 44-55.
100. Хейли Д. Терапия испытанием. Необычные способы менять поведение. - М.: Независимая фирма «Класс», 1998 –208 с.
101. Хеллингер Б. Порядки любви: Разрушение семейно-системных конфликтов и противоречий. – М.: Издательство Института Психотерапии, 2001. – 400 с.
102. Хилл Р. Современные тенденции в теории семьи // Соци¬альные исследования. М., 1970. Вып. 4.- с.76-89.
103. Эдгар Д., Глезер X. Семья и интимность. Семейная "карьера" и реконструкция личной жизни // Международный жур¬нал социальных наук. 1994. № 3.
104. Эйдемиллер Э.Г. Юстицкис В. Психология и психотерапия семьи. – Л.: Медицина, 1990. – 192 с.
105. Этические стандарты для терапевтов, работ. в обл. супружеского и семейного консультирования./ Журнал пратикующего психолога. - Выпуск 2, 1996. - С. 118 - 124.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
700
Скачать бесплатно 19659.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.