У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Ідеал інтелігенції народників і його вплив на сучасне учительство.
Количество страниц 63
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19670.doc 
Содержание Зміст
Вступ 3
Розділ 1. Народництво: суть, представники, основні проблеми.
1.1 Російська інтелігенція в очах народників: суть і видатні представники 6
1.2 Ходіння інтелігенції в народ: основні проблеми 11
Розділ 2. Вивчення в російській історії соціології проблеми інтелігенції: ідеал інтелігенції, основні проблеми 24
Розділ 3. Сучасне учительство: ідеали, проблеми, професійна діяльність 29
Розділ 4. Актуальність ідеалу інтелігенції народників для сучасного учительства 41
Розділ 5. Дослідження (анкетування на тему - наскільки в свідомості самих вчителів живі ідеї народників, їх уявлення про учительство) 43
Висновок 59
Література 62

Вступ
Підвищення соціального і культурного статусу педагогічної діяльності стає одним з головних завдань російської системи освіти. Модернізація освіти, її об'єктивний вплив на розвиток суспільства зумовили пошук нового ідеалу вчителя. Не знижується також гострота проблеми збереження цілісності національної системи професійної освіти і забезпечення стабільності її розвитку на основі регульованої еволюції. Ідеал педагога-професіонала, компетентного і здатного орієнтуватися в конкретній ситуації, що уміє творчо підходити до вирішення педагогічних завдань, - ось образ вчителя у народників. Проте він і зараз також актуальний.
Успішне рішення цієї задачі можливе за умови безперервного розвитку особистої і професійної культури педагога, його здібності бачити педагогічні проблеми в контексті соціокультурних змін, що передбачає нерозривний зв'язок і наступність ідеалу вчителя з минулого в майбутнє.
У сучасних соціальних умовах помітно загострилися протиріччя між:
існуючою практикою педагогічної освіти готувати вчителя-предметника і необхідністю розвитку особи майбутнього педагога як суб'єкта професійної діяльності, формування його професійного інтересу до своєї майбутньої діяльності і відповідних професійно-особистісних якостей, як це було у народників;
освітніми можливостями формування професійного інтересу до педагогічної діяльності у майбутніх сільських вчителів, що впливають на формування загальнопедагогічних уявлень, і відсутністю зразків, які мали місце в XIX столітті;
зростаючим числом випускників педагогічних спеціальностей і незначною кількістю випускників, що приступили до роботи в освітніх установах.
Однією з основних причин неефективності педагогічної освіти є відсутність системи змісту, методів і організаційних форм, що забезпечують формування професійного інтересу студентів вузу до майбутньої професійної діяльності. В той же час, можна стверджувати, що в науці склалися певні теоретичні передумови, що створюють умови для вирішення виявлених протиріч в практиці вищої педагогічної освіти, наприклад шляхом використання плюсів і мінусів ідеалу, що склався в образі вчителя у народників.
Проте, в науково-практичних дослідженнях недостатньо розроблена система формування ідеалу вчителя у педагогічних працівників.
Отримані дані дозволили сформулювати проблему, яка полягає в розробці і науковому обґрунтуванні дидактичної системи формування нового ідеалу вчителя на основі образу вчителя у народників. Що і дозволило визначити тему дослідження.
Мета дослідження – розробка і наукове обґрунтування системи формування ідеалу вчителя у народників і його межі в сучасному образі вчителя.
Об'єкт дослідження – система уявлень про вчителя у народників.
Предмет дослідження – система формування ідеалу вчителя у народників.
Мета, предмет дослідження визначили необхідність постановки наступних завдань:
1. Узагальнити теоретичний і експериментальний матеріал по темі дослідження і уточнити поняття «ідеал вчителя в народників».
2. Виявити специфіку змісту і структурні компоненти педагогічної діяльності в розумінні народників.
3. Розробити і науково обґрунтувати дидактичну систему поетапного формування нового ідеалу вчителя сьогодні.
Теоретико-методологічну основу дослідження склали: філософські дослідження ідей системно-структурного підходу (В.Г. Афанасьєв, В.П. Кузьмін, В.А. Черкасов і ін.); теорія формування професійних педагогічних умінь (О.А. Абдулліна, І.Т. Огородніков, В.А. Сластенін, Л.Ф. Спірін, Н.М. Яковлєва та ін.); вчення про взаємозв'язок педагогічної теорії і практики (В.І. Журавльов, В.В. Краєвський, В.М. Полонський і ін.); теорія про суть професійного інтересу (Б.Г.Ананьєв, Г.Д. Бабушкін, І.Ф. Гербарт, Л.А. Гордон, С.П. Крягжде, А.К. Маркова, А. Осін, С.Л. Рубінштейн і ін.); теорія поетапного формування розумових понять і дій (П.Я. Гальперін, Н.Ф. Тализіна і ін.); концепції формування особи вчителя (Б.Г. Ананьєв, В.А. Крутецький, Н.В. Кузьміна, А.Н. Леонтьєв, А.К. Маркова, Л.М. Мітіна, А.В. Петровський, В.А. Сластенін, А.І. Щербаков і ін.); загальнофілософські принципи (єдність свідомості і діяльності; особистісно-діяльний; розвитку суб'єкта через діяльність).
Для вирішення поставлених завдань і перевірки початкових положень використовувалися наступні методи: міждисциплінарний аналіз філософської, педагогічної, психологічної літератури з проблеми дослідження; синтез і узагальнення наукових поглядів на проблему формування ідеалу вчителя у народників; педагогічне моделювання та інші соціологічні методи.
Список литературы Список літератури:
1. Sereeny S. Teachers, politics, and the peasant community in Russia, 1895 - 1918 // School and society ш Tsarist and Soviet Russia. N. Y. 1993. P. 121.
2. Базарный, Б. Проблема / Б. Базарный // Педагогический вестник.– 1996.– № 3–4.
3. Белозерцев, Е.П. К.Д. Ушинский и русская школа / Е.П. Белозерцев.– М., 1994.– С. 3–13.
4. Богуславский, М. Сиреневый туман российского образования / М. Богуславский // Педагогический вестник.– 1995.– № 11.
5. Вересов/7РШ. 1904. Хэ 5 - 6, отд. П. С. 51-74.
6. Декларация прав ребенка // Начальная школа.– 1995.– № 20.
7. Дубовенко Г. Воскресные чтения в сельской школе II Мир Божий. 1895. Хе 2. С. 161 -174.
8. Е.С. Воспоминания сельской учительницы/У РШ. 1902. Хэ 5-б, отд. I. С. 30—41: Круглое А.В. Из быта сельских учительниц /У Женское образование. 1879. Хэ 1.C.43.
9. Зимняя, И.А. Педагогическая психология / И.А. Зимняя.– Ростов н/Д., 1997.– Ч. III.– Гл. 2.– § 5.– С. 202–203.
10. Карась Я. Школьное товарищество РШ. 1897.ХаЗ.С. 100-116.
11. Карась Я. Школьное товарищество. Из записок народного учителя РШ. 1897. Хэ 3. С. 100-103.
12. Кениг, Ю.В. Проблема активизации деятельности студентов в процессе обучения на современном этапе / Ю.В. Кениг // Актуальные вопросы содержания и методики преподавания учебных дисциплин в педагогическом вузе: Сб. ст.– Сургут, 1996.– С. 31–33.
13. Конвенция о правах ребенка // Педагогический вестник.– 1995.– № 10.
14. Максимов ЕД. Школа жизни /.•' Русская школа (далее — РШ). 1893. Хэ 7. С. 75 - 97; № 8. С. 227 - 245; Хэ 10. С. 278 - 310.
15. Могильнер М Мифология «подпольного человека». М., 1999. " Максимов ЕД. Шкала жизни РШ. 1893. Хэ 7. С.76.
16. Назарьев В.Н. Из воспоминаний встреч и переписки 70-х годов /У Вести. Европы. 1898. Т. 2, кн. 4. С. 661-712.
17. О.Н. Год в сельской школе РШ. 1905. Хэ 5 - б. отд. I. С. 51 - 76. 12 Е.С. Воспоминания сельской учительницы РШ. 1902. Хэ 5 — 6. С.30.
18. Основа национальной безопасности. Парламент России обсуждает проблемы образования // Народное образование.– 1997.– № 7.– С. 4–15.
19. Попечители моей школы РНУ 1906. № 7 - 8. С. 174 -179.
20. Портнов, М. Долой перегрузки / М. Портнов // Педагогический вестник.– 1995.– № 10.
21. Портнов, М. Пора разобраться / М. Портнов // Педагогический вестник.– 1995.– № 11.
22. Рувинский, Л. Только очень совестливые, мудрые и добрые педагоги / Л. Рувинский // Педагогический вестник.– 1996.– № 3–4.
23. Сластенин, В.А. Педагогика / В.А. Сластенин и др.– М., 1998.– Разд. I.– Гл. 2.– С. 35–36; 56–59.
24. Спасем духовное и физическое здоровье детей // Педагогический вестник.– 1995.– № 7.
25. Университетское педагогическое образование: проблемы и перспективы развития // Изд-во Мордовск. ун-та, 1995.– Гл. 1.– [§ 5].– С. 27–32.
26. Успешное обучение // Педагогический вестник.– 1996.– № 1–2.
27. Учитель в меняющемся мире // Учительская газета.– 1996.–
№ 41.– С. 6–7.
28. Филатова A.B. Воспоминания учительницы. М., 1929. С. 7 - 8.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
1620
Скачать бесплатно 19670.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.