У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Роль соціального працівника при роботі з дітьми-сиротами і дітьми, що залишилися без піклування батьків
Количество страниц 77
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19674.doc 
Содержание Зміст
Вступ 3
Розділ 1. Стан дітей-сиріт та заходи по їх підтримці
1.1. Стан дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, в сучасній Росії 7
1.2.Опіка і піклування як спільні технології соціальної роботи 12
1.3. Методологічні основи дослідження соціальних систем 16
Розділ 2. Основні напрямки соціальної роботи з дітьми-сиротами та дітьми, що залишилися без піклування батьків
2.1. Соціально-педагогічна діяльність з прийомною сім’єю 23
2.2. Соціально-педагогічна діяльність в установах державного піклування 31
2.3. Особливості медико-соціальної роботи з дітьми-сиротами і дітьми, що залишилися без піклування батьків 39
2.4. Інститут соціального захисту в системі життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, на прикладі Нижегородській обл. 43
Розділ 3. Робота з влаштування в родину (на патронатне виховання) дитячого будинку № 19 м. Москви
3.1. Види і форми патронатного виховання і влаштування, що використовуються в дитячому будинку № 19 48
3.2. Тренінг патронатних вихователів (його зміст, цілі і функції) 55
3.3. Обстеження (відвідини) сім'ї кандидата в патронатні вихователі і планування влаштування дитяти в сім'ю кандидатів 60
3.4. Професійний супровід патронатної сім'ї після влаштування в неї дитини 68
Розділ 4. Загальні статистичні дані і аналіз результатів дитячого будинку №19 м. Москви 70
Висновок 76
Список літератури 77

Вступ
Актуальність теми дослідження. Актуальна потреба суспільства в життєвлаштуванні дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, пов'язана не лише з тим, що певна частина батьків не виконує свої функції по відношенню до рідних дітей, але і з тим, що суспільство не повною мірою виконує свої обов'язки по відношенню до дітей даних категорій. Без підтримки держави і суспільства діти-сироти і діти, що залишилися без піклування батьків, не здатні вирішити проблему життєвлаштування самостійно. Під життєвлаштуванням в даному дослідженні розуміється створення дітям-сиротам і дітям, що залишилися без піклування батьків, нормальних умов для фізичного, психічного і духовного розвитку, захист їх прав і законних інтересів в заміщаючій сім'ї (сім'ї усиновителя, опікунській приймальні або патронатній сім'ї) або державній установі для дітей, що залишилися без піклування батьків. У Росії життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, розвиток його родинних форм почало розглядуватися як серйозна соціальна проблема, що вимагає втручання провідних соціальних інститутів і громадських організацій, лише на початку 90-х рр. минулого століття.
Визнання вітчизняними соціологами, педагогами, психологами і фахівцями сфери соціального захисту населення життєвлаштування важливим суспільним завданням зумовило спроби наукового осмислення життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків. Продовжується пошук шляхів вирішення даної проблеми: виявляються позитивні і негативні ефекти колективного виховання, аналізуються можливості і переваги, за загальним визнанням експертів, родинних форм життєвлаштування (усиновлення або удочеріння, опіки або опікування, прийомної сім'ї патронатного виховання).
У організації різних форм життєвлаштування беруть участь такі соціальні інститути, як освіта, охорона здоров'я, соціальний захист і сім'я. Створена правова основа, в суспільстві усвідомлена важливість вирішення проблеми життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, проте у сучасному російському суспільстві не робиться досить дієвих заходів по оптимізації даного процесу. Особливо, на наш погляд, слід зазначити майже повну відсутність виразних взаємозв'язків між учасниками процесу життєвлаштування. Іншими словами, відсутність системного підходу до процесу життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, перешкоджає його реалізації, зокрема, використанню інноваційних форм родинного життєвлаштування.
Суть проблеми, що розглядається в даній дипломній роботі, полягає в невідповідності між наявністю цілого ряду соціальних інститутів, що функціонують у сфері життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, з одного боку і відсутністю їх інтеграції в ефективну систему життєвлаштування, з іншого.
Звертаючись до генезису концепції системного підходу, слід зазначити, що родоначальниками спільної теорії систем були А.А. Богданов і Л. фон Берталанфі. Значний вклад у визначення феномену «система» привніс Т.Парсонс - творець системно-функціональної школи в соціології. Раніше соціальні системи, як системи, що утворюються станами і процесами соціальної взаємодії між суб'єктами, що діють, вивчалися Е.Дюркгеймом. Н.Луман в теорії систем досліджує стосунки між системою і навколишнім середовищем, вирішує проблему комплексності, приводить поняття елементу, як нерозкладної далі єдності, що функціонує для системи. В середині 80-х рр. минулого століття в соціології теорію систем правил почали вивчати Т.Бернс і Е.Флем.
У вітчизняній соціологічній і філософській думці поняттю системи приділяли увагу такі учені, як А.А.Маліновський, В.Н.Садовський, А.І.Уємов, М.Н.Руткевіч та інші.
Ряд російських дослідників акцентує увагу на деяких негативних наслідках перебування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, в державних установах. У роботах В.К.Зарецького, М.О.Дубровської, М.О.Ослон, А.Б.Холмогорової, І.Ф.Дементьєвої, Л.Я.Оліференко обґрунтовується, що в рідній або заміщаючій сім'ї виховання і розвиток дитяти відбувається успішніше, ніж в установах. Питання, що стосуються різних родинних форм життєвлаштування дітей, що залишилися без піклування батьків, розглядаються Ж.Захаровою, А.Дзугаєвою, Я.Ю.Васильевою, А.М.Нечаєвою, Л.Ю.Міхеєвою і іншими авторами.
Об'єктом дослідження є роль соціального працівника у життєвлаштуванні дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків.
Предметом вивчення виступає функціонування соціальних інститутів в системі життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків.
Мета дипломної роботи – виявити функції і взаємозв'язки соціальних інститутів в системі життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків.
Дана мета передбачає вирішення наступних завдань:
- освітити методологічні основи дослідження життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, як системи;
- сформувати концептуальну модель системи життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків;
- провести аналіз соціальних інститутів освіти, охорони здоров'я, сім'ї, соціального захисту і їх елементів у функціонуванні системи життєвлаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків;
- сформулювати практичні рекомендації по вдосконаленню роботи служби по влаштуванню в сім'ю (на патронатне виховання) дитячого будинку №19 м. Москви
Структура дипломної роботи складається з вступу, трьох розділів, висновку, списку використаної літератури.
Список литературы Список літератури:
1. Конституция Российской Федерации (принята на всенародном голосовании 12 декабря 1993 г.). -М.: Гарант, 2007.
2. Семейный кодекс РФ от 29 декабря 1995 г. N 223-ФЗ (с изм. и доп. от 15 ноября 1997 г., 27 июня 1998 г., 2 января 2000 г.), -М.: Гарант, 2007.
3. Андриенко Е.В. Социальная психология: Учеб. Пособие для студ. высш. пед.учеб. Заведений / Под ред. В.А. Сластенина. – М.: Издательский центр «Академия», 2000.
4. Беспалов Ю. Ф. Семейно-правовое положение ребенка в Российской Федерации. Владимир, 2003.
5. Байбородова Л.В. и др. Концепция организации воспитательной деятельности с детьми-сиротами. Яр.: МАПН, 2003. – 29 с.
6. Беляков В. В. Сиротские детские учреждения России: Истор. очерк.. — М.,1993.
7. Брутман В. Социальное сиротство: по пути отчаяния/ Народное образование, № 9-10, 1999.
8. Василькова Ю.В., Василькова Т.А. Социальная педагогика: Курс лекций: Учеб. пособие для студ. пед. вузов и колледжей. — М.: Издательский центр «Ака¬демия», 1999. — 440 с
9. Воскобойникова С. А. Нет чужих детей: Раздумья о проблемах со¬врем, сиротства: Кн. для учителя. — М., 2004.
10. Дети социального риска и их воспитание. Учебно-методическое пособие/ Под науч. ред. Л.М. Шипициной. – СПб: Издательство «Речь», 2003. – 144 с.
11. Дзенушкайте С. А. Наш дом: Из опыта работы. — М., 2000.
12. Егошина В.Е., Ефимова Н. В. Из истории призрения и социального обеспечения детей в России. — М., 2005.
13. Иванова Н. П., Заводилкина О.В. Дети в приемной семье. - М.: Дом, 2003.
14. ЛихановА.А. Дети без родителей: Кн. для учителя. — М., 2000.
15. Лишенные родительского попечительства: Хрестоматия / Ред.-сост. В. С. Мухина. — М., 2003.
16. Маханько А.М., Иванюк Н.А. Особенности социализации воспитанников интернатных учреждений. Пособие. - Мн.: РУМЦ ФВН, 2004. – 409 с
17. Нечаева А. М. Охрана детей-сирот в России: (История и современ¬ность). — М., 2004.
18. Нечаева А. М. Россия и ее дети (ребенок, закон, государство). М., 2000.
19. Олиференко Л. Я. Социально-педагогическая поддержка детей группы рис¬ка: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Л.Я. Оли¬ференко, И.Ф.Дементьева. — М: Издательский центр «Академия», 2006. — 256 с
20. Очерки о развитии детей, оставшихся без родительского попечения /"Под ред. М. Н. Лазутовой. — М., 2001.
21. Озеров В.А. Детская беспризорность и безнадзорность как один из факторов угрозы национальной безопасности России//Право и образование. 2002. N 1.
22. Проблемы социального сиротства. Смагина Л.И., Воднева А.К., Глухова Н.М. и др.; под общей редакцией Л.И. Смагиной. – Мн., ГДП «Спектр-диалог», 2004. – 104 с.
23. Раннее социальное сиротство: Учебно-метод. пособие (медико-соци-ально-психологические проблемы). — М., 2003.
24. Рыбинский Е. М. Сиротливое детство России. Что делать? — М.,
2003.
25. Социальная педагогика: Курс лекций: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Под общ. ред. М.А. Галагузовой. — М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2004. — 416 с.
26. Шохина Л.Н. Правовые основы государственной поддержки детей-сирот, "Гражданин и право", N 1, январь 2002 г.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
2160
Скачать бесплатно 19674.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.