У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Методика розвитку сили засобами атлетичної гімнастики в тренажерному залі
Количество страниц 65
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19684.doc 
Содержание Зміст
Вступ 3
Розділ I. Розвиток сили у школярів засобами атлетичної гімнастики в тренажерному залі 9
1.1. Фізіологічні основи атлетичної гімнастики 9
1.2. Методика розвитку сили засобами атлетичної гімнастики в тренажерному залі 34
1.3. Фізичний розвиток дітей 14-16 років 49
Розділ II. Завдання, методи, організація, результати дослідження та рекомендації 54
2.1. Завдання дослідження 54
2.2. Характеристика методів дослідження 54
2.3. Організація дослідження 54
2.4. Аналіз результатів проведеного дослідження 56
2.5. Методика розвитку сили засобами атлетичної гімнастики в тренажерному залі у дітей в 14-16 років 60
Висновок 63
Бібліографія 65

Вступ
Актуальність теми
Атлетичну гімнастику, як систему вправ з обтяжуючими вправами з важкими предметами ще в IV столітті до нашої ери відносили до природних рухів. У змаганнях цього періоду брали участь лише ті атлети, хто міг підняти масивний вантаж, що лежав на головному майдані Афін. Древні римляни розробили і спеціальні вправи з предметами для розвитку мускулатури, поєднуючи їх з гімнастичними і акробатичними елементами.
Древні медики (II-I вік до нашої ери) вперше відзначили і лікувальні властивості силових вправ для розробки суглобів, регулювання дихання, укріплення ослаблених м'язів. У керівництві для студентів-медиків і лікарів пропонувалося використання в оздоровчих цілях рухів тіла з обтяженням.
У період, що відноситься до закінчення XIX і початку XX століть, починають видаватися численні посібники, у яких описувалися системи розвитку тих або інших м'язових груп з використанням гир різної ваги, гантелей, обтяжених палок.
Автори і видавці, даючи гучні і ефектні назви своїм книгам і брошури: "Найвірніший засіб для накачування м'язів", "Секрети грації і витонченості", - гарантували миттєвий успіх.
У цей період виникає особливий інтерес до сильних людей, що мають гіпертрофовану мускулатуру, здатних на цирковій арені демонструвати публіці роздуті "кулі-біцепси".
Незабаром на арену вийшли дійсно сильні борці, гирьовики, розривателі ланцюгів і піднімателі тягарів. Почали проводитися численні чемпіонати борців і гирьовиків, що дозволило познайомитися з істинно міцними сильними атлетами. Нам добре відомі імена Івана Піддубного, Петра Крилова, Івана Заїкіна, Олександра Засса, Івана Лебедєва і ін.
Зародження атлетичної гімнастики в Росії як системи вправ з обтяженнями заради зміцнення здоров'я, виправлення недоліків статури і постави пов'язано з ім'ям лікарки Крайового В.М. У 1885 році в Петербурзі ним був організований "Кружок любителів атлетики", який свою роботу будував на принципах поєднання природних рухів (ходьба пішки, біг) із спеціально підібраними вправами для рук, ніг і тулуба, з використанням загартовуючих процедур.
Через 12 років відкривається Петербурзьке атлетичне товариство, реорганізоване в 1898 р. у Петербурзьке велосипедно-атлетичне товариство. Окрім чоловічих змагань по силовому спорту, в Росії почали проводитися і жіночі чемпіонати. Враховуючи великий інтерес народу до силового спорту, став видаватися двотижневий ілюстрований журнал атлетики і спорту "Геркулес", девізом якого був актуальний і сьогодні заклик: "Кожна людина може і має бути сильною". У 1903 р. виходить книга російського атлета Євгенія Сандова "Тілобудівництво", в якій описувалися вправи з гантелями, виконані за принципом поступового зростання навантаження.
У подальші роки, роки після революції атлетична гімнастика, як і раніше, вважається важливим засобом фізичної культури.
Один з найвідоміших діячів спортивної науки професор І.М.Черкізов - Сераїні писав: "Атлетична гімнастика - це один з найбільш ефектних засобів, що всесторонньо впливають на людський організм. Велика кількість вправ і можливість тонко дозувати навантаження робить цей важливий засіб оздоровлення доступним для людей різного віку. А естетична сторона атлетичної гімнастики наближає її до справжнього мистецтва".
Знаменитий дослідник російської мови В.І. Даль в "Тлумачному словнику живої великоруської мови" записав: "Атлет - здоров'як, силач, богатир..." Це зумовлює спрямованість занять атлетичною гімнастикою: у першу чергу повинні вирішуватися завдання по забезпеченню здоров'я, а вже потім - сила і статура.
Атлетичну гімнастику в нашій країні сьогодні можна умовно розділити на два направлення - масово-оздоровче і спортивне, кожне з яких має свої характерні риси і особливості.
Спрямованість атлетичної гімнастики можна віднести до однієї з різновидів гімнастики з переважним вмістом в заняттях силових вправ з використанням стандартних гімнастичних снарядів, обтяження, різних тренажерів. Вона направлена на зміцнення здоров'я, досягнення більш високого рівня загально фізичної підготовленості підлітків, молоді і людей середнього віку. У цьому сенсі атлетична гімнастика покликана суттєво змінити статуру тих, що займаються, формуючи гармонійно розвинену атлетичну фігуру, сприяти розвитку рухової працездібності , гнучкості і спритності.
Атлетична гімнастика, узявши на озброєння засоби основної гімнастики, дістала прекрасну можливість для вдосконалення спритності, координації, швидкісних якостей атлетів. Освоєння техніки великої кількості вправ на основних гімнастичних снарядах, в акробатиці може в значному ступені збагатити вміст тренування, зробивши його цікавішим, надасть можливість використовувати в справі свою силу, гнучкість і координацію. Причому, значна кількість гімнастичних вправ на снарядах, пов'язана з проявом сили, має прикладний характер, що при нагоді може знайти своє вживання в трудовій побутовий або воєнній обстановці.
Головне, що робить основну гімнастику найбільш пригідною для занять атлетизмом - це:
1. За допомогою гімнастичних вправ можна здійснити вибіркову (локальну) дію на м'язи.
2. Гімнастичні вправи дозволяють легко дозувати навантаження за рахунок зміни кількості повторень режиму м'язової роботи (швидко, повільно), а також вибору варіанту виконання вправи (простий, складний), залежно від підготовленості і самопочуття тих, що займаються.
3. Є можливість використовувати власну вагу, як обтяження.
4. При труднощах в освоєнні вправ можливе розчленовування їх на простіші складові елементи.
5. Освоїти фізично або технічно складну гімнастичну вправу, що представляє інтерес для атлета, можна, використовуючи проводку по руху, допомога в найбільш важких частинах руху.
Спортивне направлення в атлетичній гімнастиці направлене на забезпечення підготовки атлетів до виступу на змаганнях і досягнення в ході їх максимально можливого результату. У нашій країні змагання по атлетичній гімнастиці проводяться по двох видах: силове триборство і атлетичне позування (обов'язкова і довільна програми).
Окрім широко відомої назви "культуризм", спортивний атлетизм все частіше сьогодні називають терміном вже звичним на Заході -"бодібілдинг" (англ. - тілобудівництво).
Фахівці вважають бодібілдинг дуже важким видом спорту і виділяють найголовніше: тренування, харчування і позування. Таким чином, раніше всього - розвиток м'язів, а потім демонстрація того, чого досяг спортсмен, в артистичному виконання. Для демонстрації краси тіла сучасному атлетові необхідна пластичність, емоціональність і музичність.
Сьогодні спортивне направлення атлетичної гімнастики в країні переживає нове народження - після довгих років замовчування і напівлегального існування воно знайшло право на життя.
Природне прагнення людей до фізичної досконалості, до оздоровлення спонукає фахівців в області фізичного виховання вести пошук нових засобів і методів досягнення цих цілей. Відомі і добре зарекомендовані види і форми гімнастики традиційно залишаються в арсеналі випробуваних засобів радянської фізичної культури. Проте ряд причин обумовлює поява нових, нетрадиційних видів рухової активності в масовому фізкультурному русі, у тому числі і таких, як атлетична гімнастика.
У старшому шкільному віці (15—17 років) поряд з вдосконаленням спритності, прудкості і гнучкості необхідна спеціальна систематична робота (особливо з хлопцями), направлена на розвиток сили і різних проявів витривалості. Особливої значущості набувають різні вправи з обтяженням.
Численні дослідження доводять, що заняття підлітків атлетичною гімнастикою сприяють формуванню статури, розвитку силових якостей, виправленню і вдосконаленню постави, корекції статури, підвищенню рівня рухової активності. В процесі силової підготовки підлітків використовується велика кількість методів, у тому числі і ізометричний, проте думки фахівців з його вживання суперечні. Одним з достоїнств ізометричного методу є можливість направлено діяти на будь-яку групу м'язів при необхідному вугіллі в суглобі. Річ у тому, що при динамічній роботі максимальне зусилля (при необхідному вугіллі в суглобі) може виявитися, як правило, лише на долі секунди. У деяких вправах це взагалі неможливо, бо снаряд за інерцією проходить ті положення, в яких напруга м'язів дала б найбільший ефект. При ізометричному же тренуванні можна точно фіксувати кут в суглобі, при якому необхідно проявити максимальне зусилля. На думку деяких фахівців (Л.С.Дворкін, 2005 і ін.) при виконанні вправи в ізометричному режимі значно покращується концентрація свідомості на працюючих м'язах, що дуже важливо при роботі з початкуючими атлетами і підлітками. В той же час ряд дослідників відмічають другорядність ізометричного методу в силовій підготовці. Недостатність і суперечність рекомендацій по методиці виконання ізометричних вправ у підлітків і визначило актуальність даного дослідження. Вимагають уточнення питання про кількість підходів, час напруги працюючих м'язів, кількість тренувань на тиждень. Особливо це важливо при силовій підготовці у підлітків, оскільки у них ще не повністю сформовані функціональні системи і опорно-руховий апарат.
Проблема дослідження полягає у вирішенні протиріччя між необхідністю використання силових вправ, виконуваних за допомогою ізометричного методу і відсутністю конкретних методичних рекомендацій по складанню тренувальних комплексів для розвитку силових якостей в дітей14 –16 років.
Мета дослідження: розробити і експериментально перевірити методику силової підготовки підлітків при заняттях атлетичною гімнастикою.
Об'єкт дослідження: процес силової підготовки підлітків 14-16 років.
Предмет: особливості методики силової підготовки підлітків при заняттях атлетичною гімнастикою.
Завдання:
- розгледіти фізіологічні основи атлетичної гімнастики;
- визначити методику розвитку сили засобами атлетичної гімнастики в тренажерному залі;
- розгледіти фізичний розвиток дітей 14-16 років;
- визначити завдання дослідження;
- представити характеристику методів дослідження;
- розгледіти організацію дослідження;
- провести аналіз результатів проведеного дослідження;
- представити методику розвитку сили засобами атлетичної гімнастики в тренажерному залі у дітей в 14-16 років.
Гіпотеза:
Комплексне використання в силовій підготовці підлітків ізометричного і повторного методу в співвідношенні 50:50 буде ефективнішим для розвитку силових якостей, чим використання лише методу повторних зусиль.
Новизна дослідження полягає в розробці і апробації методики занять підлітків атлетичною гімнастикою з використанням ізометричного методу.
Практична значущість полягала в розробці практичної рекомендації по використанню ізометричного методу, методу повторних зусиль і комбінованого методу у підлітків тих, що займаються атлетичною гімнастикою.
Список литературы Список літератури:
1. Атлетизм. Выпуск 7. — НПО «Инспорт», МОГИФК. - Рязань. — 2006.
2. Бачинский А. Система специализации // Культуризмом к здоровью, силе,красоте. М. Яблонский и др. - Братислава, «Шпорт», 2005.
3. Бельский И.В. Системы эффективности тренировки. Армреслинг. Бодибилдинг. Бенчпресс. Пауэрлифтинг.- Минск: «ООО Вида – Н».-2002.-356 с.
4. Вейдер Д., Строительство тела по системе Джо Вейдера.- М. Физкультура и спорт, 1992.-112 с.
5.Воробьев А. Н. Тяжелоатлетический спорт. (Очерки по физиологии и спортивной тренировки) – М.: ФКиС, 2007.
6. Воробьев А.Н., Сорокин Ю. К. Анатомия силы. - М : Физкультура и спорт, 2007.
7. Воробьев А.Н., Роман Р.А. Методика тренировки Тяжелая атлетика : Учеб. Для ИФК под ред. А.Н. Воробьева .- М : Физкультура и спорт, -2003.
8. Дворкин Л.С. Тяжёлая атлетика: учебник для вузов/ Л.С. Дворкин; 1-я и 2-я гла-вы – Л.С. Дворкин, А.П. Слободян.- М.: Советский спорт, 2005. – 600 с.
9. Захаров Е. Н., Карасев А. В., Сафонов А. А. Энциклопедия физической подго-товки. – М.: Лептос, 2004.
10. 3ациорский В.М. Физические качества спортсмена. - М.,: Физкультура и спорт, 2003.
11. Кеннеди Р. Крутой культуризм. – М.: Терра-спорт, 2000.
12. Кеннеди Р. Базовые программы для массивных мышц. – М.: Терра-спорт, 2000.
13. Керони С., Ренпен Э. Формирование тела со свободными отягощениями. – М.: Терра-спорт, 2000.
14. Курысь В.Н. Основы силовой подготовки юношей. –М.: Советский спорт, 2004. – 264 с.
15. Мазниченко В.Д. Обучение движениям / двигательным действиям / Теория и методика физического воспитания : Учеб. Для ИФК под ред. Л.П. Матвеева и А.Д. Новикова. Т.1. - М.: Физкультура и спорт, 2006.
16. Ментцер М. Супер тренинг. — М., Медио спорт, 2007.
17. Платонов В.Н. Нагрузка, утомление, восстановление и адаптация в спортивной тренировке / Теория спорта. Под ред. В.Н. Платонова /. -Киев : Вища школа, 2007.
18. Плеханов В. Н. Возьми в спутники силу. – М.: ФиС, 2008.
19. Стюарт М. Р. Думай. Бодибилдинг без стероидов! – М.: Уайдер спорт, 2007.
20. Уайдер Д. Так тренитуются звезды - М.: Уайдер спорт. - 2004.
21. Уайдер Д. Бодибилдинг фундаментальный курс. – М.: Уайдер спорт - СУ, 2003.
22. Физиология человека / Под ред. Васильевой В.В. — М., Ф и С. — 2004.
23. Фредерик К. Х. Всестороннее руководство по развитию силы. Красноярск, 2002.
24. Хартманн Ю., Тюннеманн X. Отбор упражнений / Современная силовая трени-ровка. -Берлин; «Шпорт - ферлаг» ,2003.
25. Шапошников Ю. В. Хочу стать сильным. – М.: Русская книга, 2002.
26. Шестопалов С. Физические упражнения. — Ростов-на-Дону, "Проф-Пресс", 2000.
27. Шестопалов С. Физические упражнения. — Ростов-на-Дону, "Проф-Пресс", 2001.
28. Юшкевич Т.П., Васюк В.Е.,Буланов В.А. Применение технических средств в обучении и тренировке спортсменов. - Минск : «Полымя» , 2007.
29. Ягодин В.В. Атлетическая гимнастика для подростков. Екатеринбург: изд-во УралГос. пед. Ун-т. 2005.-111 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
2160
Скачать бесплатно 19684.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.