У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Використання тренажерів для вдосконалення техніки водіння автомобіля
Количество страниц 87
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19687.doc 
Содержание Зміст
Вступ 3
1 Літературний огляд дослідження проблеми використання автомобільних тренажерів в процесі підготовки водіїв 6
2 Мета, завдання, методи і організація дослідження ефективності використання автомобільного тренажера для навчання водіння
2.1 Поняття види і автомобільного тренажера як засобу
для підвищення ефективності процесу підготовки водіїв 17
2.2 Основи методики навчання водінню на автомобільному тренажері 23
2.3 Завдання і методи дослідження по використанню тренажерів
для вдосконалення техніки водіння автомобіля 36
2.4 Практичне дослідження навчально-тренажерного
комплексу ОТКВ-2 54
2.5 Формування координаційних здібностей в
системі контраварійної підготовки автогонщиків за допомогою автомобільних тренажерів 74
Висновки 81
Список літератури 84

Вступ
Однією з основних причин аварійності на автомобільному транспорті є недостатня професійна майстерність водіїв. Аналіз дорожньо-транспортних подій показує, що неправильні і неузгоджені дії водіїв в більшості випадків викликані помилками в оцінці дорожньо-транспортних ситуацій і прогнозі їх подальшого розвитку. Якщо говорити про ситуації, які виникають під час спортивних ралі на трасах, то вони мають набагато більш напружену обстановку і вимагають від спортсменів-раллістів максимум концентрації, злагодженості і автоматизму в діях.
Досягнення успіху в автомобільному спорті тісно пов'язане з максимальним проявом фізичних, психологічних, інтелектуальних і особистих якостей спортсменів. Специфічні вимоги діяльності змагання обумовлюють особливості підготовки гонщиків.
Справжній автоспортсмен — людина дисциплінована, така, що володіє відчуттям відповідальності, уміє аналізувати складні ситуації, робити правильні висновки, і, головне, що віртуозно володіє своєю машиною. Процес формування автоспортсмена – тривалий і складний, що вимагає великої практики участі в змаганнях, причому, форсувати його практично неможливо. Автоспортсмен повинен уміти робити одночасно багато справ. Незалежно від того, чи входить його автомобіль в поворот або здійснює якийсь маневр на прямолінійній ділянці, у думках водій безперервно розраховує майбутню траєкторію руху і швидкість, встигає прогнозувати можливі критичні відхилення, чуйно контролює поведінку машини. Одночасно, в підсвідомості, весь час напоготові комплекс прийомів, що дозволяють миттєво нейтралізувати будь-яке відхилення від оптимального режиму при виникненні критичної ситуації.
Залежно від того, яким набором стереотипів управління машиною володіє гонщик, як мало часу потрібно йому для того, щоб вивести автомобіль в критичній ситуації, і визначаються стиль і клас їзди спортсмена. Стиль гонщиків високого класу перш за все відрізняють раціональна точність плавність і м'якість кожного руху.
Друга особливість, властива майстрам високого класу,— це неспішність і лаконічність в управлінні автомобілем. А досягається вона здатністю миттєво оцінювати ситуацію, прогнозувати її і заздалегідь готуватися до потрібних дій. Слід підкреслити, що лише при повному автоматизмі в роботі з органами управління і умінні прогнозувати свої дії, автоспортсмен зможе досягти того рівня, який стане трампліном для подальшого вдосконалення майстерності.
Серед питань, пов'язаних з підготовкою автогонщиків високої кваліфікації, найширше і глибоко досліджені особливості взаємодії автопілоту з автомобілем. Так, у зв'язку із специфікою управління автомобілем в умовах тренувань і змагань, у ряді досліджень (Е.Г. Сингуринді, 1986; Е.С. Циганков, 1995, 1999; К.Н. Огарко, Е.С. Циганков, 1998; А.Н. Голосай, 2004 і ін.) показано, що технічно-інформаційні взаємини в системі «людина – автомобіль» складають один з вирішальних компонентів підготовленості водіїв, включаючи автораллістів.
У літературі неодноразово підкреслювалося, що підвищення рівня майстерності гонщиків тісно пов'язане з вдосконаленням таких важливих складових, як фізична, психологічна і технічно-тактична підготовленість (Е.Г. Сингуринді, 1980; Б.І. Худойназаров, 1992; Є.М. Бариєников, 1994; Н.А. Потапова, 1999; В.В. Московських, 2004; В.А. Прусов, 2005).
У останні два десятиліття в спеціальній і науково-методичній літературі обговорюються питання підвищення кваліфікації і майстерності гонщиків за допомогою вживання інноваційних тренажерних комплексів (В.А. Плахтиєнко, Ю.М. Блудов, 1983; Д.Д. Донський, 1995; А.В. Родіонов, 2001 і ін.).
Крім того, у ряді досліджень автори вказують на необхідність використання автосимуляторів і гоночних тренажерів в тренувальній діяльності висококваліфікованих спортсменів, що дозволяє довести до автоматизму дії на трасах і реакції на непередбачені аварійні ситуації. Проте в спеціальній літературі по підготовці гонщиків ралі ці питання обговорюються в недостатній ступені.
Серед широкого круга питань підготовки висококваліфікованих спортивних гонщиків авторалі також недостатньо вивчені питання побудови тренування і контролю фізичних і психічних здібностей спортсменів і вплив на рівень майстерності водія гонщиків таких чинників, як використання в процесі підготовки до ралі автомобільних тренажерів.
Таким чином, недостатня вивченість і розробка низки важливих запитань вдосконалення підготовки автогонщиків ралі, зв'язаних із застосуванням автомобільних стимуляторів і гоночних тренажерів, обумовлювала актуальність вибраної теми дослідження.
Одне з важливих направлень по зниженню показників аварійності є вдосконалення методів навчання гонщиків – це невикористаний резерв підвищення майстерності водіння шляхом вдосконалення навчальних методик і вживання при навчанні водінню сучасних комплексних автомобільних тренажерів.
Пропоновані в роботі заходи щодо впровадження в процес підготовки спортивних гонщиків автотренажерів і симуляторів і їх використання в практиці навчання направлені на підвищення майстерності водія, запобігання небезпечній і аварійній поведінці учасників ралі і підвищення безпеки руху. Автотренажери оснащені стандартними органами управління, їх програмне забезпечення дозволяє навчати і стажувати водіїв і спортивних гонщиків на автомобілях з різним типом приводу (передній, задній або повний), по сухому асфальту або льоду, вдень або вночі .
Навчання на автотренажері на початковому етапі підготовки водія і гонщика дозволяє сформувати основні навики управління автомобілем, які закріплюються на рівні підсвідомості. Після такого тренінгу спортивний гонщик в змозі бачити і аналізувати ситуацію на трасі, прогнозувати її розвиток з максимальною ефективністю.
Існуючі методи оцінки професійної підготовки водіїв автомобілів припускають, що в процесі навчання автомобіль і середовище залишаються незмінними і непов’язаними з кількісними характеристиками рівня навченої людини. Але в процесі навчання разом із зміною організації дій людини змінюється організація функціонування автомобіля. Одночасно змінюється характер сприйняття людиною навколишнього середовища. Спочатку середа сприймається поелементно, потім функціональними групами і, врешті-решт, симультанно, тобто в цілому. Всі ці зміни не знаходять відображення в існуючих методах оцінки рівня професійної підготовки людини. Це приводить до значних помилок при вирішенні завдань управління процесом навчання і прогнозування його результатів.
У роботі був проведений аналіз рівня розробленості проблеми використання автомобільних тренажерів для підготовки спортивних гонщиків і водіїв, дослідження наявних автотренажерів як на вітчизняних ринках, так і на світових. Проведено дослідження ефективності використання автомобільних тренажерів для вироблення у гонщиків навиків контраварійного водіння, застосовані методи статистичного аналізу для дослідження груп автогонщиків на етапі навчання.
Список литературы Список літератури:
1. Федеральный закон от 10.12.1995 № 196-ФЗ (ред.. от 01.12.2007) «О безопасности дорожного движения» (принят ГД ФС РФ от 15.11.1995).
2. Постановление Правительства РФ от 23.10.1993 N 1090 (ред. от 27.01.2009) «О Правилах дорожного движения».
3. Постановление Правительства РФ от 20 февраля 2006 г. N 100 «О федеральной целевой программе «Повышение безопасности дорожного движения в 2006 - 2012 годах».
4. Указ Президента Российской Федерации «О дополнительных мерах по обеспечении безопасности дорожного движения» от 15 июня 1998 года № 711.
5. Актуальные проблемы дорожного движения. Специальный выпуск//Аналитический вестник Совета Федерации ФС РФ, № 19 (336), 2007)
6. Гаврилов Э.В., Ярещенко Н.В., Сирота В.М. Модель учебного процесса по подготовке водителей // Вестник ХНАДУ. – Харьков: Изд. ХНАДУ, 2002.
7. Гаврилов Э.В., Линник И.Э., Сирота В.М. Эргономическое обеспечение организации дорожного движения // Коммунальное хозяйство городов. – К.: Техніка, 2004.
8. Горбачев М. Г. Как правильно управлять автомобилем. омастерстве пилотирования и секретах активного стиля вождения - М.: РИПОЛ классик, 2008.
9. Горбачев М. Г. Экстремальный автотренинг. - М.: РИПОЛ классик, 2007.
10. Гордеев А. Дорожно-транспортные происшествия // Авто Дело. -2003.
11. «За рулём», журнал, М., издательский центр «За рулём», № 8`01, 2 и 4`02.
12. Елисеева, С.А. Оценка перцептивных возможностей водителя в критических ситуациях / С.А. Елисеева, А.В. Уткин. Конгресс «Общественное развитие и общественная информация», IV Международный форум по информатизации. - М. 1995.
13. Интенсивный курс вождения автомобиля. – К.: изд. Арий, 2007.
14. Кузнецов Е С , Болдин А П, Власов В М Техническая эксплуатация автомобилей - М Наука, 2001.
13. Кузнецов А.А. Оптимизация психофизической подготовленности автогонщиков ралли высокой квалификации. // Вестник спортивной науки. – М.: Издательство «Советский спорт», 2007. - № 3.
14. Макаров В.А., Сирота В.М., Дугельный В.Н. Исследование ситуаций, вызывающих нарушение курсовой устойчивости движения автомобиля и подготовка водителей к этим ситуациям на автотренажере // Автомобильный транспорт. – Харьков: Изд. ХНАДУ, 2001. – Вып. 7.
15. Матвеев Л.П. О природе и системе принципов, регламентирующих деятельность по физическому воспитанию // Теория и практика физ. культуры. 1990, № 2
16. Потапова Н. Систематизация работы штурмана в автомобильном ралли / Потапова Н. // Человек в мире спорта: Новые идеи, технологии, перспективы : Тез. докл. Междунар. Конгр. - М.: 1998. - т. 1.
17. Сабодахо, С. В. /- За рулем легкового автомобиля: /Сабодахо, С. В. , -Патриот, 1990.
18. Сальников В.А. Возрастное и индивидуальное в структуре спортивной деятельности. Монография. Омск, 2000.
19. Сильянов, В.В. Моделирование транспортного потока для оценки уровня аварийности и эффективности мероприятий по организации и безопасности дорожного движения / В.В. Сильянов, А..В. Уткин // Транспорт: наука, техника, управление. – 2007. - № 7.
20.Сильянов, В.В. Российско-шведский проект дистанционного образования по безопасности дорожного движения (ТесhTrans) (особенности технологии обучения): Известия Международной академии наук высшей школы / В.В. Сильянов, А.В. Уткин, К. Асп. – 2007. - № 2 (40).
21. Тимовский А. А. Основы безопасного управления дорожными транспортными средствами.: Учеб.пособие – 2-е изд., перераб. и доп. - К.: А.С.К., 2006.
22. Уткин, А.В. Тенденции развития безопасности дорожного движения в регионах России / А.В. Уткин // Транспорт: наука, техника, управление. - 2007. - № 9.
23. Цыганков Э.С. Профессиональная подготовка водителей. М.: Школа Водителя, 2006.
24. Цыганков Э.С. Теоретико-методические основы подготовки автомобилистов к действиям в критических ситуациях.- М.: РГАФК, 1999.
25. Цыганков Э.С. Высшая школа водительского мастерства: Учеб. для студентов вузов. - М.: Транспорт, 1995.
26. Цыганков, Э. С., Зудин, В. Н., Аиндинова, Ф. Р. Автотранспортная психология: Концепция активной безопасности водителя /Э. С. Цыганков, В. Н. Зудин, Ф. Р. Аиндинов.//Юридическая психология. -2007. - № 4.
27. Чернышева С. Г. Зрение и вождение транспорта // Физиология человека. - 1993. - Том 19. - № 1.
28. Чмиль В. П. Краткий курс подготовки водителя. Особенности ПДД европейских стран.– СПб.: Алфамер Паблишинг, 2006.
29. Шадриков В.Д., Дружинин В.Н. Развитие и диагностика способностей. - М.: Наука, 1991
30. World report on road traffic injury prevention, Всемирный доклад о предупреждении дорожно-транспортного травматизма Перевод с английского. Под редакцией: Марджи Педен, Ричарда Скарфилда, Дэвида Слита, Динеш Мохан, Эднана А. Хайдера, Эвы Джараван и Колин Мазерс. -Москва, «Весь мир», 2004.
31. Silyanov V. Mathematical model of the driver’s eye-movements mechanism under a curvilinear motion. 13th World Congress of the International Association for Accident and Traffic Medicine. Abstracts. San - Paulo, Brazil. May 16th to 20th , 1994.
32. Safe and Quick Clearance of Traffic Incidents. TRB’s National Cooperative Highway Research Program (NCHRP) Synthesis 318. 2003.
33. Road safety: impact of new technologuies. Paris, Organization for economic co-operation and development, 2003.
34. Target Risk. Dealing with the danger of death, disease and damage in everyday decisions. Gerald J.S. Wilde First edition (1994.)
35. Utkin A.V. Divergence as a cue for visual control of the vehicle motion. Journal of traffic medicine, Supplement. 1993, Vol.21, N 3.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
2160
Скачать бесплатно 19687.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.