У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Староруський іконопис
Количество страниц 42
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 19697.doc 
Содержание Зміст
Вступ 3
Розділ I. Історія староруського іконопису 6
1.1 Російське церковне мистецтво 6
1.2 З історії староруського іконопису: XV-XVI ст. 10
Розділ II. Фарби староруського іконопису 13
Розділ III. Дорогоцінний убір староруських ікон 24
3.1 Походження убору ікони і богослов’я IV-X століть 24
3.2 Морфологія убору ікони 27
3.3 Прикрашені ікони в староруських текстах 34
Висновок 36
Список використаної літератури 39
Додаток 41

Вступ
Актуальність дослідження. Староруський іконопис - видатне явище світового мистецтва, частина дорогоцінної спадщини нашої національної культури, одне з яскравих свідоцтв духовного і художнього генія Росії. Починаючи з X століття - часу прийняття Руссю християнства як державної релігії - тисячі храмів століття за століттям прикрашалися дорогоцінними мозаїками, стінними розписами і іконами із зображеннями релігійних сюжетів на теми історії життя Христа, Богоматері апостолів і численних послідовників християнського учення - проповідників, аскетів - ченців і мучеників за віру. Якнайдавніші центри мистецтва - Київ, Владимир, Новгород, Псков, Твер, Москва - залишили нам безконечну різноманітність місцевих пам'ятників живопису XI-XV століть, головним чином ікон, деколи вельми різних по стилю, але завжди єдиних як за змістом, так і по своїх ідейних основах. Це внутрішня їх єдність поступова, паралельно з об'єднанням Російської держави під егідою Москви, привело в XVI-XVII століттях до складання цілісного національного художнього канону, що втілився в староруській іконі, канону, традиція якого в значній мірі продовжувала зберігатися і пізніше - в XVIII-XIX століттях, ставши з початку ХХ століття об'єктом численних досліджень, зроблених істориками культури Древньої Русі. Саме в результаті їх спільних зусиль надзвичайне художнє багатство образної системи ікони, її естетична цінність і спочатку закладений в ній загальнолюдський ідеал краси і високого гуманізму стали надбанням сучасності.
Вивчення староруських ікон привело до значних досягнень у вітчизняній науці про мистецтво. В наші дні досліджуються не лише стилістична своєрідність і техніко-технологічні особливості ікон, але також їх образний зміст; пам'ятники розглядаються в широкому художньому, богословському і історичному контекстах. Проте нині ікона як об'єкт професійного аналізу історика мистецтва або релігійного філософа - це перш за все виконане фарбами зображення. Небагато древніх частин дорогоцінного убору храмової або будинкової ікони - оклад і підвісні прикраси, що дійшли до нас, покрови-убруси, підвісні пелени, завіси, різного роду кіоти - сприймаються незалежно від живопису як витвори так званого прикладного мистецтва. Їх зазвичай вважають лише історичними нашаруваннями, не пов'язаними з авторським задумом твору живописного.
Багато хто переконаний, що відношення до ікон лише як до творів релігійного живопису, що безумовно має право на існування, все ж не дає справжнього уявлення про їх духовне і художнє значення в історії середньовічної культури. Наблизитися до такого уявлення можна, лише вивчаючи ікони як цілісні витвори літургійного мистецтва, а зовсім не лише живопис, і одночасно як пам'ятники іконошанування певної епохи.
Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є розгледіти і проаналізувати староруський живопис різних історичних періодів.
Для досягнення мети дослідження в роботі поставлені і вирішені наступні основні завдання:
1. Розгледіти російське церковне мистецтво;
2. Проаналізувати історію староруського іконопису : XV-XVI ст.;
3. Вивчити фарби староруського іконопису;
4. Розгледіти походження убору ікони і богослов’я IV-X століть;
5. Розгледіти прикрашені ікони в староруських текстах.
Об'єкт і предмет дослідження. Об'єктом дослідження є ікона - як живий художній організм. Предметом дослідження є мистецтво староруського іконопису.
Структура, об'єм і зміст роботи визначені цілями і завданнями дослідження. Робота складається з вступу, трьох розділів, що містять п'ять параграфів, висновку і списку використаної літератури.
Список литературы Список літератури:
1. Адамчик, В. В.Русское искусство.-М.: Изд-во «АСТ», 2005.
2. Алпатов, М. В.Краски древнерусской иконописи.- М.:Изд-во «Изобраз. Искусство», 1994.
3. Бобров Ю.Г.Основы иконографии древнерусской живописи.-СПб.: Мифрил, 1995
4. Бралгин Е.Ю.Символика цвета как проявление условности древнерусской иконописи.-Бийск: БПГУ, 2005.
5. Бьянки, Э.Богословие красоты//Церковь и время.-№ 4.-2005.
6. Бялик Валентина М. Путешествие в мир русской живописи.-М.: Изд-во «Арт-Родник», 2002.
7. Величко, Н. К. Роспись.-М.: Изд-во «АСТ-ПРЕСС», 1999.
8. Володина, Н.В.Роль культового искусства в духовной жизни современной России//Социально-гуманитарные знания.-№1, 2003.
9. Головина, О.Свет и светопись: новый путь представления шедевров древнерусского искусства//Обсерватория культуры.-№2.-2007.
10. Громова, Е.Б. История русской иконографии .-М.: Изд-во «Индрик», 2005.
11. Касаткина, Т.Пространство картины и икона в пространстве.-Новый мир.-№5, 2007.
12. Князева Л.П.Иконопись Палеха.--М.: Изд. группа «Прогресс», 1994.
13. Красилин М.История иконописи, VI-XX века: Истоки. Традиции. Современность.-М.: Изд-во «АРТ-БМБ», 2002.
14. Лазарев В.Н. Русская иконопись.От истоков до начала XVI века.-М.: Изд-во «Искусство», 2004.
15. Любимов Л.Д. Искусство Древней Руси.-М.: Изд-во «Просвещение», 1996.
16. Любимов, Л. Д. История мирового искусства. Древний мир. Древняя Русь. Западная Европа.-М.: Изд-во «АСТ», 2007.
17. Любимов, Л. Д.Искусство Древней Руси.-М.: Изд-во «АСТ», 2004.
18. Майоров Н.История русской живописи. Иконопись.-М.: Изд-во «Белый город», 2006.
19. Маточкин, Е. П.Николай Рерих: мозаики, иконы, росписи, проекты церквей.-Самара: Агни, 2005.
20. Муратов, П. П. Древнерусская живопись. История открытия и исследования.-М.: Изд-во «Айрис-Пресс», 2005.
21. Онаш Конрад.Иконы.-М.: Изд-во «Интербук-бизнес», 2001.
22. Орлова, Н.Г.Иконопись.-М.: Изд-во «Белый город», 2004.
23. Полякова О.А. Шедевры русской иконописи XVI-XIX веков.-М.: Изд-во «Арт-Родник», 1999
24. Рамо-Поки, Г.Техника росписи икон.-Ростов н/Д: Феникс, 2004.
25. Рогов, А.Русская иконопись//Роман-газета XXI век.-№8.-1999.
26. Соловьев, В. М.Русская культура. С древнейших времен до наших дней.-М.: Изд-во «Белый город», 2004.
27. Софронова, М.Н. Становление и развитие живописи в Западной Сибири в XII-начале XV веках/-Барнаул: 2004.
28. Стерлигова И.А. Драгоценный убор древнерусских икон XI-XIV веков.-М.: Изд-во «Прогресс-Традиция», 2000.
29. Трубецкой, Е. Н.Умозрение в красках. Вопрос о смысле жизни в древнерусской религиозной живописи//Человек и история в русской религиозной философии и классической литературе, 2008.
30. Яковлева Н.А. Русская икона.-М.: Изд-во «Белый город», 2002.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
2160
Скачать бесплатно 19697.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.