У нас уже
242733
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
Система заходів запобігання банкрутству підприємства (на прикладі діяльності підприємства гірничодобувної промисловості ВАТ "Ніжинський ГЗК " Кварцит")
Количество страниц
123
ВУЗ
КНЕУ
Год сдачи
2010
Бесплатно скачать
19907.doc
Содержание
ЗМІСТ
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1. Економічна сутність банкрутства підприємств 7
1.1. Поняття неплатоспроможності та банкрутства підприємств 7
1.2. Економічна характеристика діяльності підприємства ВАТ Ніжинський ГЗК “Кварцит” 12
1.2.1. Організаційно-виробниче забезпечення та технологія виробництва продукції в ВАТ “ГЗК “Кварцит” 16
1.3. Причини та суб’єкти банкрутства підприємств,види банкрутства 24
1.4. Сутність та методи антикризового фінансового управління 31
1.5. Зміст механізму фінансової стабілізації підприємства при загрозі банкрутства 37
РОЗДІЛ 2. Методологія здійснення аналізу банкрутства підприємства, та його санації 44
2.1. Оцінка ймовірності банкрутства підприємства 44
2.2. Оцінка фінансового стану підприємства 52
2.3. Аналіз санації підприємств в Україні 54
2.4. Ліквідаційна процедура, як заключний етап процедури банкрутства 66
2.5. Аналіз фінансово-господарської діяльності ВАТ "Ніжинський "ГЗК Кварцит" 73
РОЗДІЛ 3. Шляхи вирішення проблем банкрутства в Україні 83
3.1. Основні напрямки запобігання банкрутству 83
3.2. Методи прогнозування банкрутства 91
3.2.1. Використання системи формалізованих та неформалізованих критеріїв 96
3.2.2. Оцінка і прогнозування показників задовільності структури балансу 98
РОЗДІЛ 4. Охорона праці на підприємстві 103
4.1. Теоретичні аспекти охорони праці на підприємстві 103
4.2. Охорона праці на ВАТ "ГЗК "Кварцит" 105
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ 110
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 115
ДОДАТКИ 118
АНОТАЦІЯ ДО БАКАЛАВРСЬКОЇ РОБОТИ 123
ВСТУП
В умовах формування і становлення ринкових відносин без банкрутства не обходиться. Воно поширене не лише в країнах, що розвиваються, а й у державах із розвинутими ринковими відносинами. Тому така тема, як банкрутство, на сьогоднішній день є досить актуальною.
Актуальність полягає в тому, що велика частина новостворених підприємств, і навіть тих, які працюють вже тривалий час, банкрутують через ті, чи інші причини. Вони не в змозі сплачувати податки, що є негативним явищем для держави.
Тому предметом дослідження цієї роботи є сучасні проблеми банкрутства, зміст банкрутства та методи здійснення санації підприємств.
Проблеми визнання суб'єктів господарської (підприємницької) діяльності банкрутами насамперед обумовлюються здійсненням в Україні с початку 90-х років широкого спектру економічних перетворень, покликаних забезпечити перехід від застарілих адміністративно-командних до сучасних ринкових методів регулювання відносин товаровиробників усіх форм власності як між собою, так і з державою. Визнаючи об'єктивну потребу у таких реформах, держава при цьому приймає на себе зобов'язання встановлювати єдині для усіх умови здійснення підприємницької (господарської) діяльності без свого безпосереднього втручання у неї. Надаючи підприємцям повну свободу в виборі форм та напрямків їх роботи, вона разом з тим знімає з себе будь-яку відповідальність за конкретні її результати, що було притаманно соціалістичній економіці. Проте це не означає, що з боку держави не здійснюватиметься контроль за повним додержанням встановлених нею правил, насамперед за виконанням підприємствами та фізичними особами передбачених для них законом обов’язків та договірних зобов'язань. Перехід до нових форм та методів державного впливу на економічні відносини у суспільстві викликав необхідність запровадження в Україні такого правового механізму, який би встановлював якісно нові засади відповідальності усіх суб'єктів підприємницької діяльності як за позитивні підсумки їх роботи, та і за негативні, в тому числі й за заподіяні при цьому збитки.
За часів соціалістичної економіки підприємства-порушники чинної фінансової дисципліни практично не відчували на собі наслідків своєї безгосподарності. Якщо внаслідок тих чи інших причин вони поставали перед відсутністю коштів для сплати боргів, то держава знаходила можливість їх прощати, навіть на шкоду інтересам інших товаровиробників та всього суспільства. Ще не забулися численні постанови про погашення боргів підприємств агропромислового комплексу, “ефективність” діяльності яких на родючих ґрунтах та в відносно не поганих природо-кліматичних умовах викликала подив усього цивілізованого світу. Проте до них, навіть тих, що формально не належали до державного сектору економіки, не застосовувалися заходи майнового впливу.
В сучасних умовах Україна, яка успадкувала не тільки неефективні методи управління господарством, а й незбалансовану економіку, зорієнтовану на екстенсивне використання її природних багатств, розвиток енергомістких виробництв та підприємств військово-промислового комплексу, не могла продовжувати цю хибну практику, яка розбестила чимало господарських керівників. Більш прийнятим для держави шляхом вирішення проблеми своєчасного погашення боргів підприємств стало визнання у судовому порядку господарюючих суб'єктів, неспроможних своєчасно виконати свої зобов'язання перед контрагентами або державою, банкрутами.
Наукова розробленість проблем визнання суб'єктів підприємницької діяльності банкрутами з наведених причин є низькою і тому обумовлює їх актуальність.
Метою випускної роботи є дослідження причин банкрутства підприємств, можливість запобігання виникненню кризового стану та виявлення шляхів його вдосконалення.
Головними завданнями роботи, що випливають з цієї мети, є:
- проведення аналізу фінансового стану збанкрутілих підприємств;
- виявлення причин, через які вони банкрутують;
- оцінка можливості усунення виявлених причин;
- аналіз ефективності застосування можливих форм санації.
Об’єктом дослідження є ВАТ “Ніжинський ГЗК “Кварцит” та його фінансовий стан. Предметом дослідження являються методи санації та поведінка підприємств, що знаходяться у тяжкому фінансовому стані, а також показники, що його характеризують.
Інформаційну базу дослідження даної теми склали: Закон України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, Закон України “Про господарські товариства”, Закон України “Про підприємства в Україні”, Кодекс України та інші законодавчі акти, статті періодичних видань, методичні вказівки та роз'яснення Президії Вищого арбітражного суду України, а також статистичні матеріали Держкомстату України.
Список литературы
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
Розглянувши вище викладені матеріали, зробивши їх аналіз, можна зробити наступні висновки.
Серед найгостріших проблем сучасної української економіки - зволікання із застосуванням процедури банкрутства щодо - підприємств-боржників. Ця проблема спричинена не лише інерцією застарілого мислення, а й низкою об'єктивних факторів, зокрема недосконалістю відповідної правової бази.
Передумови банкрутства - це взаємодія цілого ряду факторів. Одні з них є зовнішніми по відношенню до підприємства (економічні, політичні, демографічні), на які воно практично не може впливати. Інші фактори мають внутрішній характер, як правило, безпосередньо залежать від організації роботи на самому підприємстві. Банкрутство підприємств є наслідком одночасного впливу на нього усіх цих факторів.
Аналіз причин, які призводять до тяжкого фінансового стану “кандидатів” у банкрути, показує що у більшості випадків воно стає можливим саме через не досить компетентне керівництво їх діяльності.
Пошук шляхів оздоровлення неспроможних підприємств (банкрутів) та запобігання банкрутству, займає одне з провідних місць у сучасній господарській практиці. Головне у цьому пошуку - це кваліфіковане дослідження причин, які породжують банкрутство.
Характерними ознаками фінансової кризи підприємств є скорочення попиту на його продукцію і, як наслідок, зниження обсягів виробництва; зростання заборгованості постачальникам, держбюджетові та банкам; затримка з виплатою заробітної плати своїм працівникам.
Безперечно, активної участі кредиторів у фінансовому оздоровленні можна очікувати тільки в тому разі, якщо в результаті санації та збереження підприємства-боржника вони матимуть повніше задоволення своїх вимог, ніж у разі його ліквідації. Кредитори можуть зважитися на матеріальний ризик в обміні на майбутню участь у прибутках даного підприємства, в обмін на обумовлений пакет акцій боржника або на надію отримати ринок збуту своєї продукції (джерело постачання сировини для свого виробництва) тощо.
Охарактеризовані, в цій роботі джерела фінансування санації найчастіше зустрічаються у вітчизняній та зарубіжній практиці фінансового оздоровлення підприємств. Звичайно, ми розповіли про децентралізовані фінансові джерела. Державна фінансова підтримка вважається антиринковим методом санації і застосовується у виняткових випадках. Наголосимо, для кожного конкретного випадку фінансової неспроможності підприємства слід добирати прийняті форми санації з урахуванням причини кризи, санаційні спроможності, наявності санаторіїв та внутрішніх резервів тощо.
В умовах становлення ринкових відносин важливого значення набуває регулююча роль держави у формуванні відносин власності. Для цього слід мати відповідну законодавчу базу.
При застосуванні попереднього законодавства для того, щоб господарський суд прийняв рішення про фінансову неплатоспроможність або про загрозу її виникнення, кредиторам достатньо подати судовим органам інформацію щодо фінансового і майнового стану боржника. Розгляд справ, як правило, затягується на кілька місяців. Унаслідок, як свідчить досвід, кредитор не рідко сам опиняється у становищі банкрута. Адже найчастіше виявляється, що відшкодувати його витрати нічим, оскільки часто основні фонди боржника фізично і морально зношені, обігових коштів не має, доходи від реалізації майна мізерні.
За нинішньої практики господарський суд визнає підприємство банкрутом попри те, що його санація ще не проводилася, або незважаючи на незгоду кредитора з умовами її проведення. Щоправда, кредитори, які одночасно є й ініціаторами визнання підприємства банкрутом, здебільшого взагалі не зацікавлені у проведенні санації боржника. Вихід один - банкрутство. Проте нині господарські суди досить обережно підходять до прийняття такого рішення. Тож для того, щоб триматися “на плаву”, підприємства починають скорочувати чисельність працівників, зменшують кількість робочих днів тощо. А відтак зменшуються надходження до бюджету. Сума так званих безнадійних боргів зростає.
Не вживаються й альтернативні заходи впливу, наприклад, розірвання контрактів із керівниками підприємств, які мають недоїмку і яким загрожує банкрутство.
Результати аналізу свідчать, що відсутність у нашій країні санаторів обумовлена недосконалістю податкового, фінансово-кредитного, цінового і митного законодавства, а також відсутністю закону про санацію та банкрутство підприємств. Розв'язання цих питань, зокрема, створення інституту санаторів, які б мали змогу здійснювати санацію різними методами, сприятиме подоланню кризи, прискоренню економічної стабілізації і поліпшенню фінансового стану підприємств.
Застосування механізму банкрутства шляхом санації, реструктуризації або ліквідації підприємств-боржників сприятиме прискоренню відновлення виробництва, більшій продуктивності економічного потенціалу країни.
Отже, проаналізувавши діяльність підприємства ВАТ "ГЗК"Кварцит" в умовах господарювання ринкової економіки слід відмітити, що підприємство в цілому ефективно використовує грошові кошти, виробничі запаси, трудовий потенціал та основні засоби. Підприємство в достатній кількості забезпечене основними засобами, постійно поновлюють і вводять нові і більш ефіктивні, що дає можливість забезпечити безперебійний технологічний процес і випустити високоякісну продукцію, яка є високоякісною і конкуретоспроможною на ринку попиту і пропозиції і в кінцевому результаті дає можливість отримувати позитивний фінансовий результат, тобто одержання прибутку від фінансово-господарської діяльності підприємства.
Аналізуючи основні фінансово господарські показники, результатом яких є збільшення об’ємів реалізації продукції, збільшення видобутку сировини та рентабельності підприємства, зменшення собівартості товарної продукції. Аналіз структури майна підприємства показує, що підприємство в достатній кількості забезпечене активами і має можливості розраховуватись по зобов’язаннях.
Аналіз динаміки та структури запасів протягом аналізуємого періоду свідчить про збільшення запасів, питома вага яких припадає на виробничі запаси, які придбані підприємством для споживання при видобутку та виготовленні продукції.
Провівши аналіз ліквідності та ділової активності підприємства можна сказати, що наявного власного капіталу підприємства достатньо для покриття витрат і проведення розрахунків по зобов’язаннях та створення фонду резерву та розвитку підприємства.
Таким чином, підприємство може "швидко" реагувати на зобов’язання, тобто здійснювати розрахунки в короткостроковому періоді, так як по всіх показниках ліквідності підприємства маємо результативні показники діяльності і має можливості отримати прибуток від фінансово-господарської діяльності
Всі показники оцінки ділової активності взаємопов’язані між собою, тобто кожний послідуючий арифметично пов’язаний з попереднім. Отже, в процесі діяльності підприємство має можливості прискорити рух капіталу та отримувати максимальну його віддачу нарощуючи прибуток, про що свідчить аналіз ділової активності підприємства за аналізуємий період, тобто результатом є позитивність отриманих даних при обрахунках.
Аналізуючи показники фінансової стійкості підприємства ВАТ “ГЗК”Кварцит”, можна відмітити, що коефіцієнт автономії в 2007 році у порівнянні з 2006 роком збільшився, що характеризує дане підприємство, як незалежне від позикових джерел.
Коефіцієнт фінансової залежності зменшився, що показує, яка сума загальної вартості майна припадає на 1 гривню власних коштів. Коефіцієнт маневреності власних засобів зменшився, що характеризує ступінь зменшення мобільності власних засобів підприємства. Коефіцієнт маневреності власного капіталу зменшився, що характеризує зменшення мобільності власного капіталу. Коефіцієнт фінансової стабільності збільшився, що характеризує збільшення власного капіталу у відношенні до залученого. Коефіцієнт співвідношення залученого і власного капіталу зменшився, що характеризує зменшення залученого капіталу.
Отже, слід відмітити, що підприємство працює стабільно про що свідчать стійкий фінансовий стан підприємства, ліквідність підприємства, активність і можливість швидко реагувати на зобов’язання сторін та прибутковість підприємства.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Конституція України від 28 червня 1996 року.
2. Закон України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом “ від 30.06.1999 року
3. Закон України “Про банки та банківську дьяльність “
4. Закон України “Про господарські товариства “ від 19.09.1998 року №1576
5. Закон України “Про підприємства в Україні” від 27.03.91 року №887-345.
6. Указ Президента України “Про утворення агенства з питань запобігання банкру підприємств та організацій” від 17.06.96 року №435/96.
7. Положення про агенство з питань запобігання банкрутству підприємств та організацій;- затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.1996 року №990.
8. Положення про реєстр неплатоспроможних підприємств та організацій;-затверджене постановою Кабінеету Міністрів України від 25.11.1996 року.
9. Роз”яснення Президії Вищого арбітражного суду України “Про деякі питання практики застосування Закону України “Про банкрутство “.
10. Арбітражний процесуальний кодекс України.
11. Цивільний кодекс України.
12. Методичні рекомендації Національного банку України “Щодо застосування комерційними банками Закону України “Про банкрутство” від 21.07.1994 року №23012/105.
13. Реструктуризація та банкрутство в Україні.-Посібник для ліквідаторів та розпорядників майна:-Проект за сприяння Агенції США з міжнародного розвитку.
14. Бланк І.А.Основи фінансового менеджменту.-Київ:Ельга,Ніка-Центр, 1999 рік.
15. Тітов М.І. Банкрутство: матеріально-правові та процесуальні аспекти.-Харків:-Консум,- 1997 рік.
16. Банкрутство: вихід чи безвихідь?// Баланс.-2000.-№11.
17. Професійні банкрути //Бізнес.-1999.-1 лютого.
18. Ліквідаційна процедура в провадженні по справі про банкрутство//Бізнес.-1997.-№24.
19. Банкрутство і шляхи його подолання // вісник Національного банку України.-1999.-№29.
20. Банкрутство// Вісник податкової служби України.-1999.-№29.
21. Про закон, що “лікує хворі підприємства “// Вісник податкової служби України.-1999.-№38.
22. Підприємство оголошене банкрутом: як бути зі сплатоюподатків, зборів та інших обов”язкових платежів// все про біхгалтнрськиц облік.-2000.-№24.
23. Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом// Все про бухгалтерський облік.-1999.-№119.
24. Ліквідація підприємств з ініціативи власника//Все про бухгалтерський облік.-1999.-№16.
25. Для підприємств, що ведуть боротьбу за існування: альтернатива ліквідації в рамках процедури банкрутства// Голос України.-1998.-24 листопада.
26. Оцінка платоспроможності підприємств//Економіка, фінанси, право.-1998.-№9.
27. Про реструктуризацію підприємств//Економіка України.-1999.-№2.
28. Прогнозування ймовірності банкрутства на основі Z-рахунку Альтмана//Економіка України.-1999.-№12.
29. Про проблему банкрутства підприємств//Економіка України.-2000.-№2.
30. Ліквідація підприємств, як складова процесу приватизації//Закон і бізнес.-2000.-№9.
31. Практика застосування процедури банкрутства до боржників//Закон і бізнес.-2000.-№10.
32. Результати через досвід//Українська інвестиційна газета.-2000.-№13-14.
33. Українські підприємства успішно конкурують. Що допомагає їм виграти в конкуренції //Українська інвестиційна газета.-2000.-№15.
34. Рішення до змін.Професіональність дій//Укоаїнська інвестиційна газета.-2000.-№16.
35. Банкрутство в системі державного регулювання//Науковий вісник.-1999.-№1.
36. Рятувальний круг для боржників//Посередник.-1999.-№24.
37. Правове регулювання банкрутства в Україні//Працяі зарплата.-1999.-№1-№3.
38. Фінансові джерела санації підприємств//Фінанси України.-1999.-№9.
39. Правове регулювання банкрутства в Україні//Юридичний вісник.-1999.-№6.
40. Банкрутство: відоме і невідоме//Юридичний вісник.-1999.-№37.
41. Банкрутство і санація з точки зору законодавства//Юридичний вісник.-1999.-№37.
42. Дещо про банкрутство підприємств//Юридичний вісник.-2000.-№17-№18.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
750
Скачать бесплатно
19907.doc
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
25.03.24
Іміджування в процесі функціонування державної влади
25.03.24
Політичний імідж як складова публічної взаємодії
25.03.24
Методологія сучасних іміджевих досліджень
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.