У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Особливості формування гендерної ідентичності у дівчат в юнацькому віці
Количество страниц 36
ВУЗ
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ
ЗМІСТ 2
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. Теоретичні аспекти досліджуваної проблематики 5
1.1. Психологічні особливості підліткового віку 5
1.2. Проблеми гендерної ролі і тендерного стереотипу у сучасному суспільстві 7
1.3. Теоретичні засади і особливості формування гендерної ідентичності у дівчат в юнацькому віці 10
РОЗДІЛ 2. Практичне дослідження особливостей формування гендерної ідентичності у дівчат в юнацькому віці 12
2.1. Обґрунтування психологічного дослідження особливостей формування гендерної ідентичності у дівчат в юнацькому віці 12
2.2. Розробка та проведення діагностичного дослідження 16
2.3. Аналіз та інтерпретація результатів дослідження 18
РОЗДІЛ 3. Шляхи покращення умов формування гендерної ідентичності у дівчат в юнацькому віці 24
3.1.Планування та проведення психологічної корекції 24
3.2. Аналіз та інтерпретація контрольного експерименту 25
ВИСНОВКИ 29
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 31
ДОДАТКИ 34
Додаток 1. Тренінг «Програма формування фемінного стилю поведінки в дівчат юнацького віку» 34



ВСТУП
Актуальність теми. Ідеологічно до поняття андрогінії примикає поняття гендер. І те й інше припускає "викорінення стереотипів ієрархічності, дискримінації, асиметрії і позначає принципово новий, сучасний підхід до інтерпретації суспільних і особистих проблем". У довідкових виданнях по філософії поняття гендер визначається як термін, уведений феміністами з метою виділення соціального аспекту розходження статей.
Якими б не були людські суспільства, – примітивними чи розвинутими, осілими чи кочовими, класовими чи докласовими, войовничими чи миролюбними, багатими чи бідними, – усіх їх об’єднує незаперечний факт наявності в соціальній структурі двох найбільших категорій людей – чоловіків і жінок, а також те, що в культурі суспільства є сукупність ідей, ставлень, норм, мо¬делей поведінки, традицій, які передаються від покоління до по¬коління, ціннісних уявлень про те, якими повинні бути чоловіки та жінки, які соціальні статуси посідати, які соціальні ролі віді¬гравати.
Метою даної роботи є дослідження особливостей формування гендерної ідентичності у дівчат в юнацькому віці.
Об'єктом даної роботи є підліток як учасник відносин.
Предметом даної роботи є особливостей формування гендерної ідентичності.
Для отримання необхідних результатів на емпіричному та теоретичному рівнях були застосовані такі методи дослідження, як абстрагування, аналіз та синтез, гіпотеза та припущення, історично-порівняльний метод.
Вивчення проблем підліткового віку, яким присвячені праці М.А. Алемаскіна, Л.С. Виготського, Л.І. Казміренко, І.С. Кона, М.В. Кости-цького, О.Є. Лічка, В.М. Оржеховської, К.О. Савонько, С.А. Тарарухіна, Д.І. Фельдштейна та ін. свідчить, що підлітковий вік, насичений бурхливими біологічними зрушеннями і, як наслідок, сповнений протиріччями, невпевненістю та прагненням довести свою приналежність до світу дорослих, зумовлює формування відчуття незахищеності, „відкритості” перед негативними зовнішніми впливами.
Доцільність поглибленої, комплексної розробки зазначеної проблеми обумовлюється, насамперед, особливою складністю самого об’єкта дослідження. Проблема також полягає, на наш погляд, в тому, що зусилля педагогів та психологів лише незначною мірою впливають на статистику.
Практичне значення отриманих результатів роботи полягає у тому, що в ній сформульований ряд конкретних пропозицій щодо вдосконалення національного законодавства, які можуть бути використані в процесі впливу на підлітків у процесі формування їх гендерної ідентичності.
Список литературы ВИСНОВКИ
Узагальнення результатів нашого дослідження дало можливість сформулювати загальні висновки:
Теоретичний аналіз соціально-психологічних чинників статеворольової ідентифікації особистості дав змогу розробити методологічний підхід, що найбільш адекватно відповідає завданням дослідження. Як такий нами використовується особистісно-гендерний підхід, в основі якого покладено принципи: а) об’єктивності, паритетності, цілісності у вивченні та розвитку статеворольової ідентифікації особистості; б) розвитку гендерної свідомості і самосвідомості у діяльності, що необхідно для правильного розуміння прояву та розвитку „Я-концепції” особистості, освоєння нею статевих ролей; в) наступності, який передбачає послідовність у передачі гендерних знань молоді, їх адекватність віковим можливостям дитини, поступове розширення інформаційного гендерного поля, в якому авторитет джерела інформації (батьки, педагог, психолог, лікар) є важливою умовою нормального психосексуального розвитку особистості; г) гендерного паритету при створенні підручників, за яким необхідною умовою є „формула рівності”, що передбачає партнерство та паритетні можливості жінок і чоловіків як суб’єктів змін у соціальних, економічних і політичних процесах; д) збереження природної доцільності статевооптимальних та біологічно доцільних властивостей статевої належності особистості. Вивчення соціально-психологічних чинників дозволяє на основі даного підходу дослідити особливості процесу становлення статеворольової ідентифікації підлітків і розкрити умови, необхідні для їх гармонійного розвитку з урахуванням особистісно-гендерного підходу. В результаті проведення соціально-психологічного тренінгу було зафіксовано позитивний вплив корекційної роботи на рівень розвитку відповідної статеворольової ідентифікації.



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание. - М.: Прогресс, 1986. – 420 с.
2. Берн Ш.П. Гендерная психология. – СПб.: Нева, 2001. – 320 с.
3. Вікова та педагогічна психологія: навч. Посіб. /О.В.Скрипченко., Л.В.Волинська, З.В.Огороднійчук та ін. – К.: Просвіта, 2001. – 416 с.
4. Бондаровська В.М. Тендерний паритет у сім’ї: соціально-психологічні засади // Формування тендерного паритету в контексті сучасних соціально-економічних перетворень: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м.Київ, 5-7 грудня 2002 р.). – К.: Державний інститут проблем сім’ї та молоді, 2002.
5. Вейнингер О. Пол и характер: Принципиальное исследование: Пер. с нем. - М.: Терра, 1992. - 480 с.
6. Говорун Т. В., Кікінежді О.М. Стать та сексуальність: Психологічний ракурс. - Тернопіль: Нова книга - Богдан, 1999. - 383 с.
7. Говорун Т.В., Кікінежді О.М. Гендерна психологія. Навч.посібник. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2004. – 248 с.
8. Горностай П. П. Социализация личности и психологические роли // Теоретические и прикладные вопросы психологии (материалы юбилейной конф-ии "Ананьевские чтения-97".-Вып.3.- Ч.1.-СПб, 1997.- С. 325-330.
9. Горностай П.П. Диагностика и коррекция ролевых конфликтов // Журнал практического психолога.- 1999.- N 1.- С. 44-51.
10. Горностай П.П., Васьковская С.В. Теория и практика психологического консультирования: Проблемный подход. - Киев: Наукова думка, 1995. - 128 с.
11. Городнова Н.М. Статеворольова соціалізація підлітків в сучасній школі: Неперервна професійна освіта: теорія і практика // Наук.-методичн. журнал. – 2001. – № 3. – С. 56–63
12. Джонсон Р. А. Она. Глубинные аспекты женской психологии: Пер. с англ. Х.: Фолио; М.: Ин-т общегуманит. исслед. 1996. - 124 с.
13. Каширская И. К. Социально-психологический анализ основных источников информации и процесс гендерной социализации. // Вопросы психологии. 2003. №6. С. 56 – 63.
14. Клецина И.С. Гендерная социализация: учебное пособие. - СПб.: Изд-во РГПУ им. А.И. Герцена, 1998. – 240 с.
15. Киппер Д. Клинические ролевые игры и психодрама: Пер. с анг. - М.: Независ. фирма "Класс", 1993. - 222 с.
16. Кон И.С. Психология половых различий // Вопросы психологии – 1981. - №2 - С. 47-57.
17. Кон И. С. Социология личности. - М.: Политиздат, 1967. - 383 с.
18. Кроник А.А., Кроник Е.А. В главных ролях: Вы, Мы, Он, Ты, Я: Психология значимых отношений. - М.: Мысль, 1989. - 204 с.
19. Коробанова О.Л. Психологические особенности ролевого общения учащихся юношеского возраста. - Автореф. ... канд. психол. наук. - К., 1992. - 24 с.
20. Кон И. С. Психология ранней юности. М.: Просвещение, 1989. – 255 с.
21. Костюк Г.С. Свідомість і діяльність людини // Психологія. Підручн. для педагогічних вузів. – К., 1968. – 365 с.
22. Кочарян А.С. Личность и половая роль: Симптомокомплекс маскулинности/фемининности в норме и патологии.- Х.: Основа, 1996. – 127 с.
23. Лопухова О.Г. Психологический пол личности: адаптация диагностической методики//Прикладная психология. – 2001. - №3. – С. 25-28.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
100





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.