У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название МЕТОДИКА РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ 9-Х КЛАСІВ НА УРОКАХ ФІЗИКИ
Количество страниц 55
ВУЗ
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………….2
РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ……………………….7-21
1.1 Теоретичні передумови дослідження креативності учнів………...7
1.2 Структура творчого мислення…………………………………….…9
1.3 Проблемне мислення на уроках фізики……………………………11
1.3.1 Типи проблемних ситуацій…………………………………….…13
1.4 Дивергентне мислення………………………………………………13
1.5 Формування критичного мислення учнів 9-х класів у процесі навчання…………………………………………………………………………15
1.6 Конвергентне мислення…………………………………………..…17
1.7 Рефлексія та методи її розвитку……………………………………18
Висновки до розділу I……………………………………………………21
РОЗДІЛ II. МЕТОДИКА РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ 9-Х КЛАСІВ НА УРОКАХ ФІЗИКИ……………………………23-44
2.1 Методичні основи навчально-виховної діяльності для формування і розвитку творчих здібностей дев’ятикласників під час вивчення елементів кінематики………………………………………………………………………..23
2.2 Загальна процедура експериментального дослідження……………24
2.2.1 Обґрунтування вибору комплексу діагностичних методик для вивчення творчих здібностей…………………………………………………..25
2.2.2 Організація та умови проведення дослідження…………………..27
2.3 Результати констатуючого експерименту (до проведення системи розвивальних занять з фізики)………………………………………………….28
2.4 Зміст системи розвивальних занять для учнів 9 класів на уроках фізики та методичні рекомендації щодо використання розробленої системи…………………………………………………………………………...35
2.5 Результати формуючого експерименту (після проведення системи розвивальних занять з фізики)…………………………………………………42
Висновки до розділу II…………………………………………………..44
ВИСНОВКИ……………………………………………………………..45
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………..47
ДОДАТКИ
Додаток А. Порівняльний аналіз рівня оригінальності за методиками П. Торренса та С. Медніка в 9-А та 9-Б класі до проведення розвивальних занять з фізики…………………………………………………………………………..50
Додаток Б. Порівняльний аналіз рівня оригінальності за методикою П. Торренса та С. Медніка в 9-А та 9-Б класі після проведення розвивальних занять з фізики…………………………………………………………………..51
ДОДАТОК В. Стимульний матеріал до методики П. Торренса………52
ДОДАТОК Г. Стимульний матеріал до методики С. Медніка……..…53
ДОДАТОК Д. Кросворд до теми «Кінематика»………………………..54


ВСТУП
Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті поставила перед педагогами ряд завдань, основною метою яких є створення умов для розвитку й самореалізації кожного громадянина України як особистості та формування покоління, здатного навчатися впродовж життя, створювати та розвивати цінності громадянського суспільства.
Відповідно до поставлених завдань набувають нового значення проблеми розвитку пізнавального інтересу, творчих здібностей учнів, активізації навчально-пізнавальної діяльності, самостійності, організації самоконтролю, практичного застосування здобутих знань.
З розвитком науки та техніки знання людства все глибше проникають у мікросвіт, який неможливо побачити. На уроках фізики зустрічаються не спостережувані об’єкти та явища, що ускладнює їх вивчення. Тому перед педагогами виникає завдання унаочнити ці явища, пояснити їхній зміст і застосування на практиці. Без творчого підходу дану проблему розв’язати неможливо. Тому проблема формування та розвитку творчих здібностей учнів є актуальною в сучасній педагогіці.
Як засвідчує вивчення спеціальної психолого-педагогічної літератури, проблема розвитку творчих здібностей взагалі та на уроках фізики зокрема, останнім часом викликає значний інтерес у дослідників. У наукових працях вітчизняних і зарубіжних вчених аналізуються різні підходи до вивчення креативності учнів, фактори розвитку та ін. Проте спроби дослідження проблеми розвитку творчих здібностей учнів хоч і мають велику історію, все ж не привели до формування єдиної системи.
Об’єкт дослідження — процес навчання елементам кінематики учнів 9 класів на уроках фізики.
Предмет дослідження – методика розвитку творчих здібностей учнів 9 класів.
Список литературы ВИСНОВКИ
В роботі представлено теоретичне узагальнення та наукове бачення розв’язання проблеми розвитку творчих здібностей учнів на уроках фізики та виявлення шляхів вдосконалення методики розвитку творчого мислення й дають підставу для таких висновків:
1. Аналіз психолого-педагогічної літератури дав змогу уточнити понятійну сутність та розкрити особливості змісту творчого мислення, креативності, творчих здібностей, та творчості зокрема.
2. Констатуючий експеримент, проведений у Рубанівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1, засвідчив, що учні 9-х класів мають переважно середній рівень розвитку творчих здібностей.
3. Залучення до навчального процесу завдань і вправ для розвитку творчих здібностей учнів на основі аналогій, моделей, віртуального експерименту підвищило наочність навчання в експериментальному класі, що, в свою чергу, сприяло кращому засвоєнню учнями навчального матеріалу з фізики, підвищився інтерес учнів до різних видів дослідницької діяльності, до самостійної роботи, зросла кількість учнівських самостійних неординарних розв’язків складних завдань, підвищився рівень креативних здібностей учнів.
4. У процесі реалізації пошукового й формуючого експерименту було:
• створено та апробовано систему розвивальних занять.
• науково доведено, що методичні прийоми, способи й засоби навчання, засновані на системі аналогій, моделей, мислених експериментів, перетворюють процес вивчення елементів кінематики учнями 9-х класів на уроках фізики в цікавий дослідницький процес; роблять його наочним і доступним; раціоналізують сприймання складних тем, розділів шкільного курсу фізики й тим самим полегшують усвідомлення змісту багатьох фізичних процесів та їх закономірностей; розвивають логічне та образне мислення, творчу уяву; покращують рівень знань учнів; сприяють індивідуальному розвитку творчих здібностей особистості й можуть використовуватися в старших класах.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
120





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.