У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОХОДНОЇ ЧАСТИНИ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
Количество страниц 127
ВУЗ Львівський ун-т
Год сдачи 2010
Содержание ВСТУП
Розділ І. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОХОДНОЇ ЧАСТИНИ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
1.1 Суть і зміст місцевих бюджетів
1.2 Джерела утворення місцевих бютжетів
1.3 Нормативно-правові основи місцевих бюджетів
Розділ ІІ. АНАЛІЗ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
2.1 Структура місцеіого бюджету
2.2 Формування місцевого бюджету
2.3 Організація контролю за надходженням коштів у місцевий бюджет
Розділ ІІІ. НАПРЯМКИ УДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОХОДНОЇ ЧАСТИНИ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
3.1 Удосконалення контролю за доходною частиною місцевих бюджетів
3.2 Виявлення резервів збільшення доходної частини місцевих бюджетів
3.3. Зарубіжний досвід місцевого самоврядування у збільшенні доходної частини місцевих бюджетів
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Список литературы ВИСНОВКИ
Основи фінансового забезпечення функціонування місцевого самоврядування закріплені Основним Законом України. Так, у ст. 142 Конституції зазначається, що фінансовою основою місцевого самоврядування, окрім іншого, є доходи місцевих бюджетів. Надзвичайно важливим є положення Конституції про те, що держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування. Крім того зазначено, що витрати органів місцевого самоврядування, які виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою. Закон України “Про місцеве самоврядування” визначає два джерела доходів місцевих бюджетів: власні та закріплені (загальнодержавні податки, збори та інші обов'язкові платежі). Окрім цього, деталізуючи положення статті 143 Конституції, передбачається, що у доходній частині місцевого бюджету окремо виділяються доходи, необхідні для виконання власних повноважень, і доходи, необхідні для забезпечення виконання делегованих законом повноважень органів виконавчої влади.
Місцевий бюджет може складатися із загального та спеціального фондів. Загальний фонд місцевого бюджету включає всі доходи, що не мають спеціального призначення і спрямовуються на фінансування, як правило, поточних видатків установ і закладів, які утримуються за рахунок відповідного бюджету. Спеціальний фонд місцевого бюджету призначається для фінансування заходів за рахунок конкретних видів надходжень. У складі спеціального фонду можуть створюватися місцеві цільові фонди згідно з законодавством. Розподіл місцевого бюджету на загальний та спеціальний фонди визначається рішенням про місцевий бюджет, яке приймає представницький орган місцевого самоврядування.
Таким чином, місцеві бюджети є важливою економічною категорією і в цій якості виконують у фінансовій системі держави розподільчу, контрольну, регулюючу та стимулюючу функції. Місцеві бюджети становлять фінансову основу місцевого самоврядування і забезпечують виконання самоврядних функцій місцевих громад.
Ефективність виконання функцій місцевого самоврядування, спрямованих на надання членам громади суспільних благ значною мірою залежить від наповнення бюджету доходами. Ці процеси забезпечуються як державою, так і органами місцевого самоврядування й виконавчої влади в частині залучення закріплених законом як загальнодержавних, так і власних доходів. Отже, органи місцевого самоврядування та виконавчої влади є прямо зацікавлені у використанні всіх резервів для максимального залучення коштів до бюджету.
Проте на практиці результати контрольних заходів свідчать про численні фінансові порушення в умовах дефіциту бюджетних ресурсів, викликані економічними та політичними перетвореннями в державі. Отже, необхідність комплексних ревізій місцевих бюджетів зумовлена недостатнім рівнем забезпечення законного та ефективного використання бюджетних коштів, усунення виявлених ревізіями фінансових порушень, низьким рівнем внутрішньогосподарського (управлінського) та внутрішнього фінансового контролю за збереженням майна, використанням бюджетних коштів.
Поряд з цим необхідність таких ревізій пояснюється також проблемами з наповненням доходної частини бюджетів. Водночас мета таких ревізій - не тільки контроль за використанням бюджетних ресурсів, а й комплексна оцінка роботи органів місцевої влади у сфері фінансів, їх спроможності забезпечувати життєдіяльність усього господарства території, ощадливо використовувати наявні фінансові ресурси та вишукувати додаткові джерела наповнення бюджету.
Контроль за бюджетним процесом місцевих органів самоврядування відповідними нормативними документами покладено на державну контрольно-ревізійну та податкові служби України, а також на органи Державного казначейства. Результати перевірок свідчать, що на фоні загального покращення ситуації з виконанням місцевих бюджетів, зменшення заборгованості із заробітної плати в бюджетній сфері, скороченні дебіторської та кредиторської заборгованостей, на жаль, недоліки фіксуються на всіх етапах бюджетного процесу.
Зокрема, при складанні проектів бюджетів територіальні органи влади замість упровадження принципів Бюджетного кодексу України щодо повноти, обґрунтованості та ефективності використання коштів, як правило, орієнтуються на досягнутий рівень отриманих фінансових ресурсів за 2-3 попередні роки. Такий підхід не передбачає мобілізацію до бюджетів додаткових надходжень місцевих податків і зборів. Крім того, діючі принципи формування доходної частини бюджетів не стимулюють місцеві органи влади до вишукування додаткових джерел власних надходжень.
З огляду на це у даній роботі даються рекомендації особливу увагу приділяти визначенню резервів наповнення місцевого бюджету, а саме місцевим зборам та неподатковим надходженням (від оренди землі, операцій з майном тощо) через закріплені за відповідними управліннями й відділами місцевої ради й виконкому повноваження з планування, контролю за надходженнями місцевих зборів та неподатковими надходженнями (наявність рішень щодо запровадження місцевих зборів, затверджених положеннями, розмірів їх ставок, плану приватизації майна, інформації про його виконання ін.).
Проведене дослідження теоретичних і практичних засад наповнення місцевих бюджетів в умовах розширення бюджетних прав органів місцевого самоврядування дало можливість сформулювати низку узагальнень, висновків та пропозицій.
1. Вирішення стратегічних завдань реформування процесу наповнення місцевих бюджетів в умовах розширення бюджетних прав органів місцевого самоврядування відповідно до зобов’язань, взятих Україною перед Європейським співтовариством, та основних засад адміністративної реформи у державі можливе, на думку автора, за умови комплексного розв’язання таких найважливіших загальнодержавних проблем: внесення відповідних коректив та забезпечення якісного виконання заходів, пов’язаних із проведенням адміністративно-територіальної реформи; оптимальний розподіл фінансових повноважень між центром і регіонами та фіскальна децентралізація; запровадження практики стратегічного бюджетного планування і прогнозування регіонального розвитку у тісному взаємозв’язку із загальнодержавним бюджетним плануванням і прогнозуванням.
2. Створення дієвої системи бюджетного моніторингу, яка базуватиметься на достовірній усесторонній аналітичній базі стосовно наявної дохідної бази, фінансових можливостей та усіх каналів руху бюджетних коштів. Такий моніторинг, на думку автора, дасть можливість органам державної виконавчої влади, місцевого самоврядування проводити систематичне спостереження за станом наповнення всіх бюджетів і використання бюджетних коштів на відповідних територіях, оцінювати рівень міжбюджетних відносин, результати роботи представницьких та виконавчих органів місцевого самоврядування стосовно зміцнення власної дохідної бази та покращення стану справ щодо виконання податкових зобов’язань, мобілізації податкових і неподаткових надходжень.
3. Важливою загальнодержавною проблемою, без вирішення якої, на думку автора, неможливо реформувати процес наповнення місцевих бюджетів, є оптимізація розподілу фінансових повноважень між центром і регіонами та фіскальна децентралізація. Ця проблема включає комплекс взаємозв’язаних між собою питань, зокрема: формулювання з боку держави чіткого переліку функцій, прав, обов’язків, відповідальності, які у законодавчому порядку закріплюються безпосередньо за вищими органами державної влади та управління, регіональними владними структурами, а також органами місцевого самоврядування кожного рівня окремо; забезпечення територіальної справедливості в оподаткуванні; перетворення територіальних громад із об’єктів у суб’єкти розвитку; зміна підходів держави до розподілу доходів і видатків між державним, регіональними і місцевими бюджетами; реформування місцевого оподаткування; удосконалення міжбюджетних відносин.
5. На основі проведеного дослідження пропонується переглянути принципові підходи до розподілу податкових і неподаткових надходжень між окремими ланками бюджетної системи. До місцевих податків слід відносити: податок на доходи фізичних осіб; збори за спеціальні використання природних ресурсів, зокрема, збір за спеціальне використання місцевих ресурсів та користування земельними ділянками лісового фонду, збір за спеціальне використання водних ресурсів та збір за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту, платежі за користування надрами, плату за землю; податки на власність.
6. З метою збільшення обсягів власних надходжень та їхньої частки у доходах місцевих бюджетів, на думку автора, доцільно:
6.1. Створити умови для розширення податкової бази адміністративно-територіальних форсувань. Для цього необхідно:
6.2. Розширити перелік місцевих податків і зборів, збільшити їх кількість принаймні до 40, при цьому щонайменше 8-10 місцевих податків і зборів мають бути обов’язковими для якнайшвидшого впровадження.
6.3. Введення місцевих екологічних податків і зборів, окремих місцевих акцизів, податків на цінні папери, на приріст капіталу, за організацію гастрольної діяльності, за розміщення офісів у центральній частині міста або у приміщеннях, що відносяться до історичних пам’яток архітектури, зборів на прибирання й освітлення вулиць, утилізацію сміття і побутових відходів, зборів на впорядкування парків, скверів, зон відпочинку, кладовищ.
З метою удосконалення міжбюджетних відносин і попередження споживацьких настроїв окремих органів місцевого самоврядування і небажання шукати додаткових резервів зростання власних доходів автор вважає доцільним при організації міжбюджетних відносин використовувати інструменти стимулювання економічного зростання адміністративно-територіальних формувань, зацікавлювати органи місцевого самоврядування у збільшенні власних податкових і неподаткових надходжень.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
490





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.