У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Спільна діяльність старших дошкільників як чинник їх соціального розвитку
Количество страниц 70
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20347.doc 
Содержание Вступ
Розділ І Особливості розвитку особистості дітей дошкільного віку
1.1 Специфіка формування психічних процесів у дошкільників
1.2 Розвиток емоцій, мотивів і самосвідомості дітей дошкільного віку
1.3 Розвиток життєвого світу дошкільника
1.4 Криза семи років
1.5 Гра як провідна діяльність старших дошкільників
1.6 Роль казки і малювання у процесі розвитку особистості дошкільника
Висновки до розділу І
Розділ ІІ Специфіка соціального становлення дошкільників
2.1 Особливості спілкування дошкільників з дорослими
2.2 Відносини дошкільника з однолітками
2.3 Спільна діяльність дошкільників як чинник їх соціального розвитку
Висновки до розділу ІІ
Розділ ІІІ Експериментальна частина
Висновки до розділу ІІІ
Висновки
Список використаної літератури




Актуальність теми. Дошкільне дитинство - це унікальний період в психічному розвитку дитини, джерелом якого виступає навколишній світ і людський досвід в їх нерозривній єдності. Розвиваючись як особистість дитина формується і розкривається в стосунках з оточуючими людьми, пізнає світ через свої дійові зв'язки з ним.
Відділення дитини від дорослого до кінця раннього віку створює передумови для створення нової соціальної ситуації розвитку. У чому ж вона полягає? Уперше дитина виходить за межі свого сімейного світу і встановлює стосунки зі світом дорослих людей. Ідеальною формою, з якою дитина починає взаємодіяти, стає світ соціальних відносин, що існують у світі дорослих людей.
Ідеальна форма, як вважав Л.С. Виготський, це та частина об'єктивної дійсності (більш висока, ніж рівень, на якому знаходиться дитина), з якою вона вступає в безпосередню взаємодію; це та сфера, у яку дитина намагається ввійти. У дошкільному віці цією ідеальною формою стає світ дорослих людей.
За словами Д.Б. Ельконіна, тут дошкільний вік обертається як навколо свого центру, так і навколо дорослої людини, її функцій та завдань. Дорослий тут виступає в узагальненій формі, як носій суспільних функцій у системі суспільних відносин (дорослий - батько, лікар, водій і т.п.).
Протиріччя цієї соціальної ситуації розвитку Д.Б. Ельконін бачить у тому, що дитина є членом суспільства, поза суспільством вона жити не може, основна її потреба - жити разом з оточуючими людьми, але це здійснити в сучасних історичних умовах неможливо: життя дитини проходить в умовах опосередкованого, а не прямого зв'язку зі світом.
Для того, щоб визначити, як же здійснюється зв'язок дошкільника з навколишнім світом, необхідно розкрити особливості психічного формування особистості дитини, позначити новоутворення даного віку, окреслити особливості провідного виду діяльності і впливів різних методів і методик на життєтворчість і самореалізацію дітей старшого дошкільного віку.
В сучасній гуманістичній психології вважається, що основні особистісні досягнення дитини цього віку стосуються двох груп діяльності: справжня (реалізація життєво-важливих функцій) і моделююча (ігрова, образотворча, конструктивна).
Провідним видом діяльності дошкільного дитинства є гра. Саме в грі закладається фундамент для формування образу соціального світу. Гра та спілкування з дорослими і ровесниками є факторами соціального розвитку дитини, механізмами прилучення її до соціально-культурних норм взаємовідносин людей в суспільстві.
В спільній ігровій діяльності (а рольова гра є колективною, соціальною) діти навчаються узгоджувати свої дії, критично відноситися до партнерів по грі, а потім і до себе, активно засвоюючи норми людських взаємовідносин. Під час виконання спільної діяльності визначається соціальний статус дитини, завдяки диференційованим стосункам з ровесниками розвивається контрольна функція свідомості (подвійна позиція контролю себе та інших), складається динамічна система уявлень про саму себе, яка досить адекватно відображає ціннісну сферу дитячій особистості.
Таким чином, саме в спільній діяльності старших дошкільників засвоюється мотиваційний бік людської діяльності, формуються "внутрішні етичні інстанції", здатність контролювати та регулювати свої вчинки, передбачати їх наслідки, виникає супідрядність мотивів, в ієрархії яких на перший план виступають мотиви морального змісту. Саме в цьому віці за висловом Запорожець В.О. "закладається особистість", тому є актуальним вивчення особливостей спільної діяльності старших дошкільників як чинника їх соціального розвитку.
Отже, актуальність теми дипломної роботи полягає в необхідності дослідження особливостей соціального розвитку дітей старшого дошкільного віку через розкриття специфіки спільної діяльності дітей.
Наукова новизна дипломної роботи полягає в розкритті особливостей спільної діяльності дітей старшого дошкільного віку як фактору їх соціального розвитку.
Об'єктом дослідження є соціальний розвиток старшого дошкільника.
Предмет дослідження - особливості соціального розвитку старшого дошкільника в умовах спільної діяльності.
Мета дипломної роботи полягає в розкритті особливостей соціального розвитку старшого дошкільника в умовах спільної діяльності.
Відповідно до зазначених об’єкту, предмету та мети дослідження ми повинні виконати ряд наступних завдань:
• Зробити повний теоретико-методологічний аналіз положень та напрацювань відомих психологів минулого та сучасності;
• Виявити особливості розвитку особистості дитини у старшому дошкільному віці;
• Розкрити специфіку спільної діяльності старших дошкільників;
• З'ясувати вплив спільної діяльності старших дошкільників на їх соціальний розвиток;
• Розробити рекомендації щодо врахування особливостей соціального розвитку дошкільників (для вихователів та батьків).
Методика дипломної роботи. В процесі написання дипломної роботи використовувалися такі методи як: теоретичне (аналіз літератури) та емпіричне (спостереження, тестування) дослідження, аналіз і синтез, узагальнення і систематизація.
Структура дипломної роботи. Дипломна робота складається із вступу, 3 розділів, висновків до кожного розділу, висновків і списку використаної літератури.

Список литературы
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
210
Скачать бесплатно 20347.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.