У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Вплив індивідуального уявлення про організаційну культуру підприємства на мотивацію робочого персоналу
Количество страниц 73
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20366.doc 
Содержание Вступ 3

Розділ І. Теоретичні основи мотивації 6

1.1.Поняття та значення уявлення 6

1.2.Роль уявлення про організаційну культуру в мотивації персоналу 11

1.3.Мотивуючі чинники, принципи впливу на мотивацію людей 28

Розділ ІІ. Організаційно-методичні засади психологічного дослідження процесів впливу уявлення про організаційну культуру в мотивації персоналу 49

2.1. Методи та методики вивчення процесів мотивації 49

2.2. Процедури та етапи дослідження 52

Розділ 3 Аналіз результатів дослідження процесів впливу уявлення про організаційну культуру в мотивації персоналу. 55

Розділ 3 Аналіз результатів дослідження процесів впливу уявлення про організаційну культуру в мотивації персоналу. 55

3.1. Аналіз стану та основних особливостей процесів мотивації персоналу 55

3.2. Рекомендації щодо покращення мотивації робочого персоналу 67

Висновок 72

Список використаної літератури 74




Актуальність теми дослідження. Основна діяльність людини – це праця, що займає, як мінімум, третину дорослого самостійного життя. Ряд етапів трудового життя людини охоплює більш ранні і пізні періоди його життя (вибір професії, трудове і професійне навчання, передача трудового досвіду в родині, використання професійної допомоги інших людей). Стає очевидним, що праця, а отже, і всі питання з нею пов'язані мають велике значення для будь-якої людини і завжди знаходяться в полі уваги. Результати, досягнуті людьми в процесі роботи, залежать не тільки від знань, навичок і здібностей цих людей. Ефективна діяльність можлива лише при наявності у працівників відповідної мотивації, тобто, бажання працювати. Позитивна мотивація активує здібності людини, звільняє її потенціал, негативна мотивація гальмує прояв здібностей, перешкоджає досягненню цілей діяльності.

В умовах ринкової економіки досягнення успіху в конкурентній боротьбі залежить від якості управління, а ефективне вирішення стратегічних і тактичних завдань організації потребує залучення висококваліфікованих спеціалістів. З огляду на нинішню ситуацію в Україні, розглядаючи особливості економічного і функціонального розвитку її структур, можна дійти висновку, що час мотивації, заснованої лише на грошовому заохоченні, поступово йде в минуле. Тому так необхідні сьогодні знання та вдосконалення існуючих моделей мотивації.

Вибір даної теми обумовлений тим, що саме вдосконалення мотиваційного механізму розвитку вітчизняних підприємств заслуговує особливої уваги, оскільки від його якості залежить успіх роботи корпорації. Необхідність дослідження цих питань зумовлена можливістю покращення результатів господарчої діяльності підприємств України за рахунок ефективного управління мотивацією їх персоналу, що й обумовило актуальність вибору теми дослідження.

Метою роботи є вивчення впливу індивідуального уявлення на мотивацію робочого персоналу.

Завдання:

Проаналізувати наявні теоретичні моделі і уявлення про корпоративну культуру

Проаналізувати наявні теоретичні моделі мотивації персоналу

Визначити провідні фактори виникнення уявлень про корпоративну культуру

Визначити зв’язок між уявленнями про корпоративну культуру і рівнем мотивації персоналу

Провести емпіричне дослідження впливу уявлення про корпоративну культуру на зниження або підвищення мотивації

Побудувати модель типів уявлень про корпоративну культуру

Об’єктом дослідження виступають особливості уявлення про організаційну культуру у постійних працівників.

Предмет дослідження – вплив уявлення про організаційну культуру на мотивацію робочого персоналу.

Вибірка дослідження – персонал підприємства та ефективність його мотивації.

Гіпотеза дослідження – розкрити поняття уявлення про організаційну культуру підприємства, що включає в себе позитивний розвиток цінностей, підвищує мотивацію працівника. Якщо уявлення включають негативний розвиток корпоративної культури то виключення чи заміщення таких цінностей занижує мотивацію працівника.

Теоретичну та методологічну основу дослідження становлять наукові праці з даної проблеми вітчизняних і закордонних вчених. У процесі дослідження використовувалися загальнонаукові методи абстракції, аналізу та синтезу, порівняння; економіко-статистичні методи збору та обробки інформації вибірковий, групування, середніх та відносних величин; економіко-математичні методи.





Структура організаційної культури є складною і багатогранною категорією. Залежність організаційної культури від розміру та сфери діяльності підприємства, характеру внутрішнього середовища та зовнішнього оточення, цілей існування та інших чинників обумовлює унікальність складових організаційної культури. Матеріали проведених досліджень надають можливість сформулювати і визначити два основних підходи до розгляду і формування організаційної культури.

Перший підхід можливо визначити як структурний. Під структурним підходом представляємо сукупність важливих для підприємства системних відносин субкультур, визначених за принципами економічної та соціальної доцільності для підприємства. Другий підхід можливо визначити як атрибутивний, в якому структурні елементи культури відокремлюються від форм проявів культури.

Частіше за все в проаналізованих роботах немає чіткого розподілу між атрибутами, формами прояву культури та її основними елементами, науковці досить часто підмінюють одні поняття іншими, ототожнюють сутність визначеного структурного і атрибутивного розмежування складових організаційної культури, що не є коректним. Визначення чіткого розподілу структурного і атрибутивного підходів є необхідним для оптимального розподілу часу та цільових функцій і програм керівників в процесі формування і розвитку організаційної культури. Від чіткого розмежування складових від атрибутів і форм прояву організаційної культури залежить програма і швидкість дії підприємства в процесі формування організаційної культури.

При формуванні підходів до визначення сутності та структури організаційної культури вагомим є практичний досвід діяльності підприємств. Тому з метою об’єктивного формування структури організаційної культури автором було проведено спеціальне дослідження з встановлення структури організаційної культури підприємств.

Більшість фахівців мають думку, що складові організаційної культури мають все ж структурний характер, а не атрибутивний. Такий підхід обумовлений тим, що атрибути культури, такі як норми, цінності, мова, ритуали, уніформа та інші, притаманні будь яким складовим елементам культури та підприємствам. Проте саме елементи організаційної культури мають певні особливості і елемент унікальності через індивідуальність підприємств (розмір, характер продукції, ринки збуту, соціальну спрямованість).

Формування організаційної культури – тривалий процес, вплив на який завжди носить опосередкований характер і вимагає від керівництва організації достатньо глибокої рефлексії з приводу особливостей своєї організації, її історії. При формування організаційної культури можливе поява і більшої кількості складових організаційної культури, залежно від відмітних характеристик підприємства

Вивчення проблеми організаційної культури за допомогою кількісних методик ускладнюється тим, що організаційна культура важко піддається кількісній оцінці як надто складне якісне утворення, тому в нашому дослідженні повної емпіричної репрезентації організаційної культури, зрозуміло, не було досягнуто, що є подальшою перспективою для дослідницької роботи.
Список литературы 1. Бєсєдін М.О. Основи менеджменту. Підручник/ М.О.Бєсєдін, В.М.Нагаєв. - К.: Центр навч. літ., 2005. – 496 с.

2. Білорус Т.В. Система мотивації праці та її вплив на кадровий потенціал підприємства // Вісник Українського державного університету водного господарства та природокористування. – 2006. – Вип.2. – с.18.

3. Богоявленська Ю.В. Економіка та менеджмент праці: Навч. посіб./ Ю.В.Богоявленська, Є.І.Ходаківський.- К.: Кондор, 2005. – 332 с.

4. Великий тлумачний словник сучасної української мови/ Уклад. і голов. ред. В. Г. Бусел. – К.: Ірпінь: ВТ “Перун”, 2001. – 1440 с.

5. Гевко І.Б. Операційний менеджмент: Навч. посіб./ І.Б.Гевко.- К.: Кондор, 2005. – 228 с.

6. Гончаров В. В. В поисках совершенства управления: Руководство для высшего управленческого персонала: Опыт лучших промышленных фирм США, Японии и стран Западной Европы М.: МНИИПУ, 1996.- 752 с.: ил.

7. Гордієнко В. 1. Організаційна культура професійно-освітнього середовища // Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. Т. 33. – Видавничий дім ?KM Академія?, 2004. - С . 55-60.

8. Гордієнко В. І. Аналіз методів дослідження організаційної культури професійно-освітніх середовищ // НАУКОВІ ЗАПИСКИ. Том 47. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. – К., 2005

9. Горенко Д. Вартість робочої сили в системі мотивації та стимулювання // Галицькі контракти від 14.08.2006

10. Дафт, Ричард. Менеджмент / Пер. с англ. – СПб: Питер, 2001. – 832 с.

11. Дубич К.В. Основи теорії управління та менеджменту: Навч. посіб./ К.В.Дубич, О.Г.Кірічок, В.К.Процюк.- К.: Пектораль, 2005. – 104 с.

12. Зайчикова Т. В. Особливості прояву та детермінанти синдрому “професійного вигоряння” у педагогічних працівників // Актуальні проблеми психології. Том І.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія: Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С. Д., Карамушки Л. М. – К.: Міленіум, 2003. – Ч.9. – 156 с. – С. 103 – 108.

13. Карамушка Л. М. Дослідження актуальних проблем психології управління та організаційної психології у період трансформаційних процесів в Україні (До 10-річчя лабораторії психології управління) // Актуальні проблеми психології. Том І.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія: Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С. Д., Карамушки Л. М. – К.: Міленіум, 2003. – Ч. 9. – 156 с. – С. 91 – 100.

14. Клайн П. Справочное руководство по конструированию тестов. Введение в психометрическое проектирование: Пер. с англ.-К.: ПАН ЛТД, 1994.-284 с.

15. Клокар О.О. Оцінка рівня та особливості мотивації трудової діяльності різних професійно-кваліфікаційних груп працівників корпорацій // Львівський вісник. – 2006. – Вип.4. – с.118.

16. Козак Н. Мотивація персоналу щодо досягнення стратегічних цілей организації // Персонал. – 2003. – №6. – с.41.

17. Колєсніков Г.А. Концепція сучасної організаційної культури управління виробничих підприємств. Луцьк. ВІЕМ. 1997.

18. Кулик С. М. Дослідження психологічних особливостей професійної адаптації вчителів //Актуальні проблеми психології. Том І.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія: Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С. Д., Карамушки Л. М. – К.: Міленіум, 2003. – Ч.9. – 156 с. – С. 108 – 110.

19. Липатов С. А. Организационная культура: концептуальные модели и методы диагностики // Вестник Московского университета. - Сер. 14. Психология. - 1997. - № 4 . - С . 55-65.

20. Мазур Н.О. Мотивація і стимулювання персоналу: теоретичні аспекти // Вісник Рівненського державного технічного університету. Економіка. – 2005. – Випуск 1(14). – с.37.

21. Майэр Э. Контроллинг как система мышления и управления: Пер с нем. Ю.Г. Жукова и С.Н. Зайцева. – М.: Финансы и статистика, 1993. – 96 с.

22. Маллинз, Лори. Менеджмент и организационное поведение: Учеб.-практ. пособие / Пер. с англ. Т. Цеханович и др. – Мн.: Новое знание, 2003. – 1039 с.

23. Маркарян Э. С. Локальные особенности культуры и экологическая адаптация – Вестник АНСССР.- 1981.- №1.- С. 111 – 117.

24. Мартиненко М.М. Стратегічний менеджмент: Підручник. - К.: Каравела, 2006. – 320 с.

25. Мельник П.В., Філоненко М.М., Гацька Л.П., Кошарська Н.Е.

Менеджмент: Навч. посібник. – Ірпінь: Академія ДПС України, 2001. – 154 с.

26. Менеджмент персоналу: Навч. пос. / В.М.Данюк. - К.: КНЕУ, 2005. – 398 с.

27. Мескон М.Х., Альберт М. Основы менеджмента: Пер.с англ. - М.: Дело, 1998.

28. Орлова Э. А. Введение в социальную и культурную антропологию. - М.: Изд-во МГИК, 1994. – 346 с.

29. Осовська Г.В. Основи менеджменту: Підручник/ Г.В.Осовська, О.А.Осовський.- 3-е вид., перероб. і допов.- К.: Кондор, 2006. – 664 с.

30. Оучи В. Теория “Z”. Методы организации производства. Японский и американский подходы: Пер. с англ.- М.: Экономика, 1984.- 183 с.

31. Паньковець В. Л. Проблема професійного стресу менеджерів освітніх організацій // Актуальні проблеми психології. Том І.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія: Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С. Д., Карамушки Л. М. – К.: Міленіум, 2003. – Ч.9. – 156 с. – С. 126 – 130.

32. Попов Д. Мотивация руководителей // Управление компанией. – 2006. – №5. – с.17.

33. Робінс С., Де Ченцо Д. Основи менеджменту / Пер. з англ. А. Олійник та ін. – К.: Основи, 2002. – 671 с.

34. Рюттингер Р. Культура предпринимательства.- М.: Дело, 1992.- 178с.

35. Серкіс Ж. В. Організаційна культура школи: методика діагностики // Актуальні проблеми психології: Т.1.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія. - Київ: Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - 2001, випуск 1. - С. 240 – 245.

36. Серкіс Ж. В. Про організаційну культуру закладу освіти // Практична психологія та соціальна робота. - № 9 – 10. – 2002. – С. 4 – 9.

37. Серкіс Ж. В. Проблеми управління організаційною культурою // Теоретико-методологические проблемы совершенствования психологической подготовки менеджеров. Сб. научных трудов. Приложение к научному журналу «Персонал», №1 (55) – Киев, 2000. – С. 190 – 192.

38. Серкіс Ж. В. Технологія формування і розвитку організаційної культури закладу середньої освіти // Актуальні проблеми психології. Том І.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія. - Київ: Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України, 2002, частина 6.- 304 с. - С. 140.

39. Скрипко Т.О. Менеджмент: Навч. посіб./ Т.О.Скрипко, О.О.Ланда.- К.: Центр навч. літ., 2006. – 176 с.

40. Управление персоналом: Учебник для вузов / Под ред. Т. Ю. Базарова, Б. Л. Еремина. - М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998.- 423 с.

41. Управление современной компанией: Учебник / Под. ред. Б. Мильнера и Ф. Лииса. – М.: ИНФРА - М, 2001. – 586 с.

42. Філь О. А. Конкурентноздатна управлінська команда освітньої організації: розуміння практичними психологами сутності феномену, структури, принципів взаємодії // Актуальні проблеми психології. Том І.: Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія: Зб. наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / За ред. Максименка С. Д., Карамушки Л. М. – К.: Міленіум, 2003. – Ч.9. – 156 с. – С. 136 – 140.

43. Хекхаузен X. Мотивация и деятельность: В 2-х т. T.I. - М.: Мир, 1986.

44. Ховард К., Коротков О. Принципы менеджмента: управление в системе цивилизованного предпринимательства: Учеб. пособие. - М.: Инфра-М, 1996. - 224с

45. Хорошильцева Н. Исследование структуры мотивации специалистов при построении системы оплаты труда // Корпоративный менеджмент. – 2007. – №6. – с.19.

46. Черваньов Д. Менеджмент: Підручник. - К.: Вид.-поліграф.центр, 2001. – 853 с.

47. Шекшня С.В. Управление персоналом. Учебно-практическое пособие. - М.: Бизнес - школа Интел- Синтез, 1996. – 300с.

48. Шершньова З.Є. Стратегічне управління:Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц./ З.Є.Шершньова, С.В.Оборська, Ю.М.Ратушний. - К.: КНЕУ, 2001. – 232 с.

49. Шибалкин Ю.А.. Основы управления персоналом. Учебное пособие. — М.: МГИУ, 1998. — 241 с.

50. Шилов С. Роль службы управления персоналом в осуществлении организационных изменений // Персонал-Микс. – 2006. – №3. – с.25.

51. Шкардун В., Ахтямов Т. Методи оцінки мотивації в організації // Маркетинг. – 2006. – №3. – с.79.

52. Шокун В.В. Основи менеджементу: Навч. посіб. для дистанц. навч./ В.В.Шокун, Т.І.Пішеніна.- К.: Ун-т Україна, 2005. – 340 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
547
Скачать бесплатно 20366.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.