У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Психологічні особливості сприймання емоційної та раціональної реклами
Количество страниц 76
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20371.doc 
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП 3

РОЗДІЛ І ТЕОРЕТИЧНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ СПРИЙМАННЯ РЕКЛАМНОЇ ПРОДУКЦІЇ 8

1.1. Психологічні особливості сприймання людиною інформації 8

1.2. Реклама як засіб психологічного впливу 19

1.3. Психологічні підходи до сприймання емоційних та раціональних рекламних звернень 29

Висновки до розділу І 48

РОЗДІЛ ІІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ СПРИЙМАННЯ ОСОБИСТІСТЮ ЕМОЦІЙНОЇ ТА РАЦІОНАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ 50

2.1. Методологічна основа дослідження 50

2.2. Аналіз та інтерпретація результатів 57

Висновки до розділу ІІ 71

ВИСНОВКИ 73

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 77

ДОДАТКИ 81





Актуальність. Як психологічний феномен, реклама виникла наприкінці XIX — на початку XX ст. Емпіричні (засновані на досвіді) дослідження в галузі психології реклами були започатковані в країнах Західної Європи та США. Значних результатів у цій галузі досягли німецькі вчені. На початку XX ст. психологи, які вивчали проблеми реклами, своїм завданням вважали забезпечення реалізації товарів і послуг засобами науки. Основні зусилля вони зосереджували на вивченні психічних процесів і використанні методів психологічного впливу з метою пробудити інтерес до товару і спонукати до його придбання.

Якісно новий етап у розвитку реклами (початок 50-х років XX ст.) пов'язаний з переходом економіки до «ринку покупця», для якого характерні переважання пропозиції над попитом, широкі можливості покупця щодо вибору потрібного йому товару. Ця тенденція в економіці вплинула на розвиток психології реклами, яка трактується як галузь знання, яка вивчає психічні процеси, що сприяють взаємодії рекламодавця і споживача з метою ефективного задоволення попиту останнього.

Сучасна психологія реклами вивчає психологічні особливості не тільки споживача, а й рекламодавця, який через різноманітні суб'єктивні причини може припускатися серйозних помилок у рекламуванні продукції, послуг, що призводить до нерозуміння чи неприйняття реклами. Тому рекламну діяльність розглядають як форму діалогу між рекламодавцем і споживачем, невід'ємними атрибутами якого є такі соціально-психологічні компоненти, як зворотний зв'язок, взаєморозуміння, які впливають на ефективність реклами. Сучасна реклама не впливає на волю споживача, а підсилює потребу, допомагає йому зробити вибір.

Це у новому ракурсі висвітлює проблему етики рекламодавця, його відповідальності за достовірність рекламної інформації, коректність способів донесення її до споживачів реклами, а відповідно — й рекламованого товару.

Загалом реклама переслідує такі цілі: доведення до відома споживачів інформації про існування певних товарів і послуг, можливості отримання їх за певною ціною та ін.; стимулювання роздумів про товари і послуги з наведенням аргументів на їх користь (раціональна реклама); стимулювання відчуття потреби в конкретних товарах, послугах (асоціативна реклама).

Рекламна діяльність потребує певних знань, умінь і навичок. Для створення дійової реклами потрібні знання з психології сприймання, психології особистості, соціальної та етнічної психології. Водночас реклама є продуктом культури, оскільки відтворює традиції, культуру, звичаї, норми поведінки, ціннісні орієнтації народу.

Отже, як ми вказали для реклами важливі психологічні особливості людей, які її сприймають. Тому для маркетингових досліджень значної ваги набирає дослідження особливостей сприймання людиною рекламних звернень різних форматів: усного, письмового, телевізійного.

Дослідження особливостей сприймання людини надзвичайно важлива проблема для психологів, а із розвитком індустрії реклами, і для маркетологів також. Адже маючи на меті привернути увагу до рекламованого продукту, збільшити рівень продажів своїх товарів чи послуг, рекламодавець, перш за все, бажає вплинути на сприйняття людини – майбутнього покупця.

В залежності від мети та категоріальних ознак самої реклами із всього різноманіття рекламних видів на сприйняття людини більше всього впливає раціональна та емоційна реклама. Ці види рекламного звернення тісно контактують із свідомістю та розумом, емоціями людини і на цій основі впливають на її рішення та шляхи оптимізації її життєдіяльності.

Отже, обираючи відповідний вид реклами (емоційний чи раціональний) з метою привернути увагу майбутнього споживача, і вплинути на його бажання придбати товар чи скористатись послугою, рекламодавець повинен враховувати психологічні особливості сприймання людиною реклами.

Таким чином, тема дипломної роботи «Психологічні особливості сприймання емоційної та раціональної реклами» є актуальною та потребує детального вивчення.

Об’єктом дослідження є психологічні особливості людського сприймання інформації оточуючого світу.

Предмет дипломної роботи – особливості сприймання людиною емоційної та раціональної реклами.

Мета роботи – розглянути психологічні особливості сприймання людиною інформації з оточуючого світу та дослідили специфіку сприймання емоційної та раціональної реклами.

Завдання дослідження:

1. Проаналізувати сучасний стан розробки проблеми сприймання як пізнавального процесу у науково-методичній літературі та сформулювати на цій основі вихідні теоретичні засади дослідження;

2. Уточнити психологічні особливості сприймання людиною інформації оточуючого світу, вказати властивості та закономірності цього процесу;

3. З’ясувати специфіку особливості емоційної та раціональної реклами, обґрунтувати основні психологічні особливості сприймання цих видів реклами;

4. Провести емпіричне дослідження, проаналізувати його результати та зробити висновки про особливості сприймання людиною-майбутнім споживачем товарів чи послуг емоційної та раціональної реклами.

Гіпотеза дослідження полягає у припущенні, що сприймання емоційної реклами значно відрізняється від сприймання раціональної реклами рядом особливостей, до яких входять стать, особливості емоційної та пізнавальної сфери особистості.

Методологічна база дипломної роботи ґрунтується на наступних дослідженнях науковців:

• Проблемам пізнавальних процесів особистості, у тому числі й сприйманню, присвятили свої праці видатні науковці Крайг Г., Кулагіна І.Ю., Колюцький В.Н. Кашапов Р.Р., Логвіненко А.Д., Немов Р.С., Рогов Є.І., Степанов О.М., Трофімов Ю.Л. та інші;

• Особливості визначення та розгляду рекламної діяльності та різновидів реклами досліджують Ананич М.І., Бартер Г., Вікентьєв І.Л., Ворошилов В.В., Миронов Ю.Б., Крамар Р.М., Лук’янець Т.І., Примак Т.О., Ромат Є.В., Тимофєєв М.І., Титов А.Б., Упоров В., Яновський А. та інші;

• У працях Журавлева А.Л., Зазикіна В.Г., Китова А.І., Боковикова А.К., Мокшанцева Р.І., Орбан–Лембрик Л.Е., Самигина С.І., Столяренко Л.Д., Шмориної Е, Щокіна Г.В. розкриваються психологічні особливості впливу рекламодавця на сприймання людини;

• Проаналізувавши праці Акімової М.К., Гуревича К.М., Лебедева А.Н. Боковикова А.К., Крилова А.А., Маничева С.А., Рогова Є.І., Трофімова Ю.Л., Ямпольського Л.Т. та інших, ми отримали банк методик для діагностики особливостей сприймання людною реклами.

При написанні дипломної роботи ми використовували такі загальнотеоретичні методи: структурно-функціональний аналіз та теоретичний аналіз науково-психологічних джерел, спостереження, опис, аналіз і синтез, узагальнення і систематизація.

Також ми застосували експериментально-діагностичні методики:

• «Розпізнання емоцій по виразу обличчя»;

• Опитувальник «Думка про текстову рекламу» (власна розробка);

• Самооцінка емоційного стану (із використанням шкали диференційних емоцій К.Ізарда);

• Методика діагностики типу емоційної реакції на дію стимулів оточуючого середовища В.В.Бойко.

Апробація основних положень наукової роботи здійснювалася на VI Всеукраїнській науковій конференції студентів – молодих вчених «Молодь, освіта, наука, духовність» (Секція «Психологічні проблеми самореалізації студентської молоді»). За темою дипломної роботи опубліковані тези «Психологічні особливості емоційної та раціональної реклами».

Структура дипломної роботи. Дипломна робота складається із вступу, 2 розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків і списку використаних джерел, який містить 64 найменування. Робота містить 1 схему, 4 діаграми, 6 таблиць, 6 додатків. Загальний обсяг роботи 79 сторінок.





У наш час зростання інформаційних технологій значно зростає у роль психології у різних прикладних областях дослідження. На сьогоднішній день психологія значно сприяє розвитку рекламної індустрії, дозволяє вивчати поведінку рекламодавця та покупця, визначає шляхи впливу на споживачів. Важливою проблемою для дослідження маркетологів та психологів є сприймання людиною рекламних звернень, розрізнення особливостей сприймання та розуміння емоційної та раціональної реклами.

Відповідно до актуальності теми дипломної роботи ми розкрили особливості сприймання людиною інформації, яка надходить до неї з оточуючого світу, вказали, що сприймання є однієї з найголовніших сторін пізнання особистості. Сприймання як пізнавальний процес характеризується розумінням сукупності сприйманого предмету чи явищі, воно допомагає розуміти взаємозв'язки оточуючої дійсності. Сприймання є складним процесом отримання інформації з оточуючого світу, її переробки, тлумачення та напрацювання відповідної реакції у вигляді активності чи неактивності. Результатом сприймання є цілісний образ предмета чи явища, а саме сприймання є стимулом до реакції на побачене.

Також ми зсували, що сприймання залежне від досвіду людини, її знань, потреб, інтересів, установок, спрямованості. Критерієм істинності сприймання є практична діяльність, це пояснюється тим, що сприймає оточуючу інформацію конкретна людина. Тому в образі сприймання проектуються її ставлення до об'єкта, бажання, почуття, інтереси, досвід. Таке відображення отримало назву апперцепції, яке надає сприйманню активного характеру.

Досліджуючи особливості сприймання, ми усвідомили, що механізмом його є умовні рефлекси, які утворюються в корі великих півкуль при дії на органи чуття предметів як комплексних подразників.

Також ми дослідили властивості сприймання, до яких відносяться предметність, цілісність, структурність, константність і осмисленість, і з’ясували, що сприймання можна класифікувати за різними ознаками. Залежно від форми існування матерії сприймання класифікують на такі різновиди: простору, часу і руху.

Розкриваючи важливість сприймання людиною оточуючого світу та інформації, яка надходить від нього, ми вказали на значний вплив на життя та діяльність особистості реклами. Ми вказали на значення реклами в житті людини, та розкрили особливості її впливу на свідомість особистості.

Досліджуючи рекламу як важливий чинник інформації в сучасному світі, ми вказали на визначення, розкрили її види та методи пред’явлення. Сама класифікація реклами, яку ми розглянули, широко охоплює такі критерії, як: вид, способи передачі інформації, метод розповсюдження, характер емоційного впливу, спосіб передачі, характер взаємодії, предмет реклами, суб’єкт рекламування, цілі, інтенсивність, тип рекламодавців, форма використання носіїв реклами товару тощо.

Ми з’ясували, що процес сприйняття реклами взагалі складається з двох стадій — зосередження уваги та тлумачення (інтерпретації) інформації.

Розглядаючи особливості сприймання реклами, ми з’ясували, що за впливом на свідомість споживача її можна розділити на емоційну та раціональну, які торкаються емоцій людини, або звертаються до її розуму.

Також варто зазначити, що розподіл реклами на суто раціональну та емоційну досить умовний, оскільки немає чіткої межі цими видами реклами, і вони обидві задіюють розум та емоції споживача, хоча і різній мірі.

Важливим є акцент на різниці сприймання людей в силу їх відмінностей досвіду, емоційності, розуміння оточуючого світу, особистісних та професійних надбань. Так, різні люди реагують на рекламу по-різному, можна лише констатувати той факт, що емоційна реклама набагато частіше залучає увагу споживачів, а раціональна – усвідомленіше сприймається та краще запам’ятовується.

Маючи на меті дослідження психологічних особливостей сприймання емоційної та раціональної реклами, ми обрали групу із 20 осіб різного віку та соціального статусу, у кількості 10 чоловіків та 10 жінок. Для проведення обрали 4 фрагменти емоційної та раціональної телереклами та 4 листівки поштової реклами емоційного та раціонального спрямування.

При здійсненні дослідження ми користувалися такими методиками: «Розпізнання емоцій по виразу обличчя»; Опитувальник «Думка про текстову рекламу»; «Самооцінка емоційного стану»; «Методика діагностики типу емоційної реакції на дію стимулів оточуючого середовища В.В.Бойко», детально розкривши особливості їх проведення.

Проаналізувавши результати, отримані в ході дослідження за вказаними методиками, ми зрозуміли, що:

• Емоційна реклама спрямована на залучення уваги та емоції, а раціональна має на меті залучення розуму людини, і вже потім емоцій. Перегляд емоційної реклами викликав в опитаних здебільшого інтерес, подив і радість, переважно серед жінок; перегляд раціональної реклами викликав серед опитаних у більшій мірі інтерес, радість, подив, горе, страх, здебільшого у чоловіків;

• Ми з’ясували особливості вибірковості сприймання опитуваних людей, зокрема чоловіків. Вони сприймають краще той матеріал, який вважають корисним та важливим, а жінки більше зацікавлені емоційною рекламою та повідомленнями розпродажів та скидок і бонусів;

• Також дослідивши результати методик, ми довідалися, що чоловіки активно сприймають дійсність та свідомо сприймають її, а жінкам притаманне легке відношення до життя та емоційне сприймання оточуючої інформації.

Отже, можна зробити висновок, що раціональна реклама має більше переваг для довгострокового впливу на людину. А емоційна реклама, викликавши почуття радості й оптимізму, стимулює людей чинити під впливом емоцій та настрою.

Досліджуючи особливості сприймання емоційної та раціональної реклами ми помітили такі відмінності у сприйманні чоловіків та жінок: особливістю сприймання жінок є надмірна емоційність та довіра до більшості рекламованих товарів та послуг; чоловіки реагують тільки на потрібну та важливу інформацію.

Також в ході індивідуальних бесід із студентами чоловічої та жіночої статі вдалося встановити таку закономірність: жінки наголошували, що у наш складний час не варто збільшувати частку раціональної реклами, адже і так життя важке, і телевізійні новини кожного дня діють на психіку людини дуже агресивно, тому варто полегшити сприймання реклами, залучаючи більше емоційної реклами; а чоловіки навпаки наголосили на збільшенні раціональної реклами, оскільки людина живе в світі, наповненому реклами, і може втратити відчуття реальності, якщо її оточуватиме переважно красива реклама про гарне життя. Студенти вказали, що варто задуматися про сьогодення та майбутнє і реально розраховувати на свої сили та не вірити оманливим рекламам щасливого життя. Майже всі опитані вказали на важливість раціональної реклами у час фінансово-економічної кризи і вказали на необхідність доведення до свідомості важливості покупки.

Отже, узагальнюючи результати, отримані в ході дослідження особливостей сприймання емоційної та раціональної реклами, можемо стверджувати, сприймання самого рекламного звернення людиною залежить від таких показників: мета звернення (довгострокова, короткострокова, мета збільшити продажі, мета проінформувати про щось тощо); соціальні, демографічні та гендерні особливості аудиторії майбутніх споживачів товарів чи послуг; фінансове становище можливих покупців; рівень їх емоційності та особливості обробки інформації, яка надходить з оточуючого світу тощо.

Таким чином, на сьогоднішній день дуже гостро стоїть питання врахування всіх особливостей сприймання для збільшення ефективності та оптимізації дії рекламного звернення на майбутнього споживача товарів ч послуг. Отже, створюючи рекламу, емоційну чи раціональну, рекламодавцю варто врахувати всі вказані особливості сприймання людиною рекламних звернень.
Список литературы 1. Алдер Хэрри НЛП: современные психотехнологии. – СПб.: Питер, 2000. – 160 с.

2. Амблер Т. Практический маркетинг. – СПб: Питер, 1999. – 400 с.

3. Ананич М.И. Основы рекламной деятельности. – Учебное пособие, Изд. 2 – е, переработанное и дополненное. – Новосибирск, 2001. – 87с.

4. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг: учебник для вузов. – М.: Экономика, 1999. – 703 с.

5. Бандурка А.М., Бочарова С.П., Земменская Е.В. Психология управления. – Харьков: ООО «Фортуна – пресс», 1998. – 464 с.

6. Бартер Г. Эффективная реклама: Путеводитель для мелких предприятий. – М.: Прогресс, 1991. – 280 с.

7. Бландел Р. Эффективные бизнес – коммуникации: принципы и практика в эпоху информации. – СПб.: Питер, 2000.

8. Васютин В. Як створюються легенди // Експрес. – 2000. – 6 – 13 квітня.

9. Викентьев И.Л. Приемы рекламы. – Новосибирск: ЦЭРИС, 1993. – 144 с.

10. Ворошилов В.В. Рекламоведение: методические указания. – СПб.: «Питер», 2001. – 332с.

11. Гайдук Д. Электронный вариант «директ мейл» // Бизнес информ. – 1997. – № 20. – С. 12 – 14.

12. Головин С.Ю. Словарь практического психолога. – Минск, 2001. – 564 с.

13. Голубков Е Н. Маркетинговые коммуникации. – М.: Финпресс, 2000. – 342 с.

14. Гуревич К.М. Что такое психологическая диагностика. – М., 2001. – 436 с.

15. Дайновський Ю.А. Маркетингові прийоми. – К.: А.С.К., 1998. – 112 с.

16. Дейян А. Реклама. – М.: Прогресс, 1993. – 176 с.

17. Денисон Д., Тоби Л. Учебник по рекламе. – Минск: СЛК, 1996. – 320 с.

18. Журавлев А.Л. Психология управления. – М., 2002. – 342 с.

19. Зазыкин В.Г. Психология в рекламе. – М..: ДатаСторм, 1992. – 291с.

20. Зазыкин В.Г., Чернышев А.П. Менеджер: психологические секреты профессии. – М., 2003. – 165 с.

21. Китов А.И. Психология управления. – М., 1999. – 521 с.

22. Корнєв М.Н., Коваленко А.Б. Соціальна психологія: Підручник. – К., 2003. – 342 с.

23. Королько В.Г. Основи паблік рилейшнз. – М.: Рефл – бук, К.: Ваклер, 2000. – 526 с.

24. Кохтев Н.Н. Реклама: искусство слова. Рекомендации для составителей рекламных текстов. М.: Изд – во МГУ, 2004. – 296с.

25. Крайг Г. Психология развития. – СПб.: Изд. «Питер», 2001. – 892 с.

26. Кулагина И.Ю., Колюцкий В.Н. Возрастная психология: Полный жизненный цикл развития человека. Учеб пособие для студентов высших учебных заведений. – М.: ТЦ Сфера, при участии «Юрайт», 2002. – 462 с.

27. Курс практической психологии / Автор – сост. Р.Р.Кашапов. – Ижевск., 1997. – 448 с.

28. Лебедев А.Н. Боковиков А.К. Экспериментальная психология в российской рекламе. – М.: Academia, 1995. – 342 с.

29. Логвиненко А.Д. Психология восприятия: Учеб – метод пособие. – М., 2001. – 287 с.

30. Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент Навч. посібник. — 2 – ге вид., доп. — К.: КНЕУ, 2003. — 440 с.

31. Максименко С.Д. Загальна психологія: Навчальний посібник. – вид. 2 – е, перероблене та доповнене. – К.: «Центр навчальної літератури», 2004. – 292 с.

32. Мангутов И.С., Уманский Л.И. Организатор и организаторская деятельность. – СПб., 2001. – 312 с.

33. Маркетинг: основи теорії і практики / Вачевський М.В., Вачевський О.М., Стасишин Б.О. та ін. – Львів: Каменяр, 1999. – 223 с.

34. Миронов Ю.Б., Крамар Р.М. Основи рекламної діяльності. Навчальний посібник. – Дрогобич: Посвіт, 2007. – 108 с.

35. Мокшанцев Р.И. Психология рекламы: Учебное пособие. – М.: Инфра – М, 2007. – 452 с.

36. Мокшанцев Р.И. Психология рекламы. – М.: Инфра – М, Новосибирск: Сибирское соглашение, 2000. – 230 с.

37. Немов Р.С. Психология: Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений: В 3 кн.– 4 – е изд. – М.: ВЛАДОС, 2001. – 608 с.

38. Норіцина Н.І. Маркетингова політика комунікацій: Курс лекцій. – К.: МАУП, 2003. – 120 с.

39. Орбан–Лембрик Л.Е. Психологія управління: Навчальний посібник. – К., 2006. – 568 с.

40. Орбан–Лембрик Л.Е. Соціальна психологія: Навчальний посібник. – К., 2005. – 448 с.

41. Основы психологической диагностики: Учебное пособие / Под ред. К.М. Гуревича, М.К. Акимовой. – М., 2003. – 392 с.

42. Практикум по общей, эксперименталной и прикладной психологии / В.Д. Балин, В.К. Гайда / под ред. А.А. Крылова, С.А. Маничева. – 2 – е изд., доп. и перераб. – СПб., 2007. – 560 с.

43. Примак Т.О. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством. – К.: Експерт, 2001. – 387 с.

44. Примак Т.О. Маркетингові комунікації. – К.: Ельга, Ніка – Центр, 2003. – 300 с.

45. Психодиагностика: Учебное пособие / Под ред. Е.С. Романовой. – СПБ.: Питер, 2006. – 400 с.

46. Психологический словарь/ Под ред. В.П. Зинченко, В.Г. Мещерякова. – 2–е изд., перераб. и доп. – М.: Педагогика–Пресс, 1999. – 562 с.

47. Психологія: Підручник / За ред. Ю.Л. Трофімова. – 2 – ге вид., стереотип. – К., 2000. – 562 с.

48. Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. – М., 2004. – 384 с.

49. Ромат Е.В. Реклама. – СПб.: Питер, 2001. – 496 с.

50. Самыгин С.И., Столяренко Л.Д. Психология управления: Учебное пособие. – Ростов н/Д.: Феникс, 1997. – 512 с.

51. Симонов П. В. Теория отражения и психофизиология эмоций. — М., 2003. – 452 с.

52. Степанов О.М., Фіцула М.М. Основи психології і педагогіки: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. пед. заклад. – К.: «Академія», 2003. – 548 с.

53. Тимофеев М.И. Все о рекламе. – М.: РИА – холдинг, 1995. – 264с.

54. Титов А.Б. Реклама: Учебное пособие. – СПб.: Изд – во СПбУЭФ, 2001. – 299с.

55. Уперов В. Реклама: ее сущность, значение, историческое развитие и психологические основы и средства. – СПб.: Гермес. Торговля и реклама, 1994. – 232с.

56. Управление персоналом. Словарь – справочник / по ред.А.М. Петрика. – М., 2003. – 448 с.

57. Уэллс У., Бернет Дж., Мориарти С. Реклама: принципы и практика. – СПб.: Питер, 1999. – 736 с.

58. Фролов С.С. Школа молодого управленца. – М., 2003. – 346 с.

59. Хміль Ф.І. Менеджмент: Підручник. – К.: Вища шк., 2005. – 351с.

60. Хромов Л.Н. Рекламная деятельность: искусство, теория, практика. – Петрозаводск, 1994. – 312 с.

61. Шморина Е. Психологические аспекты рекламы // Рекламные технологии. – 1999. – № 4. – С. 4 – 10.

62. Щекин Г.В. Практическая психология менеджмента. – К.: МЗУУП, 1993. – 156с.

63. Ямпольский Л.Т. Анализ структуры связей шкал личностных опросников в рекламе// Вопросы психологии. – 1999. – № 2. – С. 90—99.

64. Яновский А. Влияние на потребителей с помощью непрямой рекламы // Маркетинг. – 1998. – № 6. – С. 123 – 128.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
570
Скачать бесплатно 20371.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.