У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Маркетингова діяльність малого підприємства
Количество страниц 120
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20382.doc 
Содержание ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1.ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ НА ПІДПРИЄМСТВІ 5
1.1. Сутність маркетингової діяльності на підприємстві 5
1.2 Склад та підходи до розробки стратегії маркетингової діяльності 8
1.3. Взаємозв’язок елементів маркетингової діяльності та їх вплив на ефективність функціонування підприємства 13
1.4. Стратегія розвитку малого підприємства 29
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТОВ «МІКРОТЕХ» 40
2.1. Маркетингова характеристика підприємства 40
2.2. Дослідження позиції ТОВ «Мікротех» на локальному ринку 61
2.3. Аналіз ринкового оточення підприємства як передумови удосконалення маркетингової діяльності 64
РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА 92
3.1. Пропозиції щодо підвищення ефективності маркетингової діяльності в галузі просування продукції ТОВ «Мікротех» 92
3.2. Оцінка економічної доцільності реформування системи маркетингового управління просуванням проектів інформатизації ТОВ «Мікротех» 105
ВИСНОВКИ 116
ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 120
ДОДАТКИ



Питання формування і реалізації конкурентної стратегії підприємства з врахуванням особливостей національної економіки, розробки методів аналізу ринку і конкурентоспроможності продукції, формування і реалізації довгострокових конкурентних переваг продукції українських товаровиробників як в межах країни, так і особливо на зовнішніх ринках є дуже актуальним напрямком наукових досліджень та практичних розробок. Центральним поняттям, що виражає сутність ринкових відносин є поняття конкуренції (competition). Конкуренція - це найважливіша ланка всієї системи ринкового господарства. Стимулом, що спонукає людину до конкурентної боротьби, є прагнення перевершити інших. Предметом конкурентного суперництва на ринках є частки ринку, контрольовані тими чи іншими товаровиробниками. Конкурентна боротьба - це динамічний процес. Він сприяє ліпшому забезпеченню ринку товарами. В якості засобів в конкурентній боротьбі для поліпшення своїх позицій на ринку компанії використовують, зокрема, якість виробів, ціну, сервісне обслуговування, асортимент, умови поставок і платежів, рекламу. Метою цього дослідження є визначення напрямків поліпшення конкурентного становища та підвищення конкурентоспроможності підприємства в умовах ринку за рахунок удосконалення його маркетингової діяльності Предметом дослідження є маркетингова діяльність малого підприємства. Об’єктом дослідження обране ТОВ «Мікротех». Завданнями дослідження є: - визначення сутності маркетингової діяльності малих підприємств шляхом узагальнення поглядів різних вчених та дослідників; - узагальнення теоретичних поглядів на напрямки реалізації маркетингової діяльності малого підприємства; - проведення комплексного аналізу результативності діяльності малого підприємства; - дослідження ринкового оточення малого підприємства та надання маркетингової характеристики його конкурентів, споживачів й постачальників; - визначення конкурентної позиції малого підприємства й формулювання висновків про позитивні та негативні фактори впливу на неї; - узагальнення підходів щодо підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємства в сучасних умовах України; - формулювання пропозицій щодо підвищення ефективності маркетингової діяльності малого підприємства за рахунок зміцнення його ринкового становища та зростання конкурентоспроможності; - оцінка ефективності запропонованих заходів та їх впливу на результативність малого діяльності підприємства. У роботі були використані результати наукових досліджень як вітчизняних, так і закордонних учених, що спеціалізуються на розгляді проблем керування і стратегічного планування. Найбільш вагомий внесок таких учених як И.Ансоф, С.Паркінсон, П.Кохно, Н.Г.Любимов. В дипломній роботі використовувалася законодавча база України станом на 1.05.2007 р. В ході роботи були використані методи економіко-математичного аналізу та синтезу, порівнянь, прогнозування.




Основою ефективної діяльності підприємства в умовах ринкових відносин є розробка економічної стратегії його розвитку. Конкурентна стратегія як важлива складова загальноекономічної стратегії підприємства покликана визначити головні аспекти управління конкурентоспроможністю продукції з урахуванням якомога більшої кількості чинників, що випливають з конкурентного характеру діяльності підприємства. Аналіз господарської діяльності підприємства неможливий без глибокого вивчення процесів формування конкурентних переваг продукції, яку воно випускає, внаслідок того, що в умовах ринкової економіки конкурентоспроможність товару виступає одним із основних засобів управління ефективністю виробничих процесів. Сучасні напрямки управління конкурентоспроможністю продукції базуються на управлінні її ціною та якістю як важливими складовими маркетингової сфери діяльності підприємства. Управління ціною продукції здійснюється з огляду на конкретний ринок збуту. Як було зазначено за результатами проведеного дослідження, ТОВ «Мікротех» є одним з лідерів вітчизняного ринку комп’ютерної техніки. Ємність ринку електропобутової техніки та побутової електроніки на Україні сягає близько 5 млрд. грн. Основними тенденціями ринку є: поступове поглинання великими мережами менших конкурентів; перехід операторів ринку до більших форматів; активне входження на ринок нових видів продукції; поступове зниження цін на продукцію та швидка доступність інновацій тощо. До основних конкурентів ТОВ „Юнитекс” слід віднести: • Група компаній «Фарлеп», що працює в дев’яти містах переважно сходу України. Акції компанії належали 41 фізичній особі, у тому числі 35% акцій володів голова ради директорів корпорації «Індустріальний союз Донбасу». • Мережа групи компаній «Оптима». • Citius, «И.П.С.», «НТЦ Енергія», «Енран Телеком». Згідно схеми позиціонування комп’ютери ТОВ „Юнитекс” знаходяться на перетині осі найвищої якості. Продукція підприємства є високотехнологічною за строком експлуатації, комплексністю обслуговування, для них характерна достатня швидкість обробки та ергономічність. Згідно оцінки комплексних показників конкурентоспроможності із 274 балами знаходиться на другому місці. Компанія має певні переваги над конкурентами за такими показниками: швидкість доставки товарів, кваліфікація збутового персоналу, наявність каналів розподілу. Головними напрямками підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку комп’ютерної та офісної техніки є: ? використання свої переваги на підставі оптових продаж нових видів продукції; ? збільшення обсягів випуску і збуту продукції, використовуючи високу конкурентоспроможність продукції в області цінового і якісного показників (ціна на 7-7 % нижче середньоукраїнської ціни на аналогічну продукцію); ? розширення роздрібної фірмової торгової мережі, як стратегічного каналу збуту продукції, з метою одержання підвищеного прибутку в результаті роздрібної торгової націнки; ? використання вільних потужностей для розширення асортименту найбільш рентабельної і продукції, що користується попитом, з метою одержання вільних оборотних коштів. На підприємстві не здійснюється повномасштабне управління проектами, відсутній систематизований, наскрізний всеохоплюючий документообіг, не реалізована система планування надання послуг замовникам, неефективно функціонує система розподілу повноважень та обов’язків між персоналом під час реалізації певних проектів або надання послуг замовникам. У зв’язку з цим вважаємо за доцільне визначити пріоритетні напрямки реформування системи маркетингового управління наданням послуг в галузі програмного забезпечення та інформатизації. По-перше, задля удосконалення системи маркетингового управління в межах ТОВ „Мікротех” необхідно визначити перелік послуг, продуктів та проектів, які може запропонувати підприємство клієнтам (замовникам), не тільки, виходячи з наявних можливостей, але й з урахуванням існуючого, але не використаного потенціалу, а також майбутніх можливостей, які з’являться у підприємства завдяки реінжинірингу бізнес-процесів на ньому та удосконаленні системи управління. По-друге, виходячи зі спрямованості діяльності ТОВ „Мікротех” на надання консалтингових та проектних послуг в галузі інформатизації, на підприємстві необхідно впровадити одну з ERP-систем на базі Microsoft Dynamics NAV з подальшим розповсюдженням досвіду її використання серед клієнтів (замовників). По-третє, удосконалення системи управління діяльністю ТОВ „Мікротех” з надання послуг в галузі інформатизації на основі ERP-систем дозволить значно формалізувати усі бізнес-процеси, що відбуваються на підприємстві, що призведе до удосконалення розподілу повноважень між співробітниками підприємства та конкретними виконавцями певних проектів завдяки чіткій структуризації робіт за будь-яким проектом. Реінжиніринг системи управління ТОВ „Мікротех” на базі запропонованого у дослідженні підходу до управління реалізацією проектів інформатизації на замовлення клієнтів, вимагає змін в організаційній та функціональній структурі підприємства. На наш погляд, більш доцільною з точки зору функцій, що виконуються окремими співробітниками підприємства та з огляду на специфіку діяльності ТОВ „Мікротех” в галузі впровадження проектів інформатизації, є матрична структура. Її головною перевагою є можливість гнучко маневрувати за рахунок перерозподілу консультантів між проектами, а також залучати допоміжних спеціалістів (це підвищує якість роботи і забезпечує максимальну швидкість виконання завдань при мінімальних витратах ). За результатами розрахунків було доведено, що впровадження системи проектного управління у маркетингову діяльність підприємства може призвести до отримання додаткового чистого прибутку у розмірі 4600,3 тис.грн. у наступному році. При цьому відбуватиметься зростання розміру середньомісячної заробітної плати усіх категорій персоналу ТОВ «Мікротех», у тому числі й співробітників відділу маркетингу – у середньому на 118,81 грн./міс. Впровадження нового підходу до обслуговування клієнтів та налагодження систем інформатизації бізнесу призведе у підсумку до суттєвого зміцнення ринкового становища підприємства та підвищення його конкурентоспроможності.
Список литературы 1. Алешина И.В. Маркетинг для менеджеров: Учеб. пособие. — М. : ФАИР-ПРЕСС, 2003. — 456с. 2. Амблер Т. Маркетинг и финансовый результат. Новые метрики богатства корпорации / П.Н. Мальцев (пер.с англ.). — М. : Финансы и статистика, 2003. — 248с. 3. Анурин В. Ф., Муромкина И. И., Евтушенко Е. В. Маркетинговые исследования потребительского рынка: Уникальный отечественный опыт:Учеб. пособие для студ. вузов, обучающихся по спец. 061500 - Маркетинг. — СПб. : Питер, 2004. — 269с. 4. Арутюнян С.С. Фінансовий механізм зовнішньоекономічної діяльності: Навчальний посібник. - О.: ОРІДУ, 2006. - 168 с. 5. Архипов В.Е. Маркетинг. Техника создания спроса. — М. : Вершина, 2005. — 300с. 6. Балабанова Л.В., Германчук А.Н. Коммерческая деятельность: маркетинг и логистика / Донецкий гос. ун-т экономики и торговли им. Михаила Туган-Барановского. — Донецк : Издательство ДонГУЭТ им. М.Туган-Барановского, 2003. — 230с. 7. Близнюк С.В. Маркетинг в Україні: Проблеми становлення та розвитку / Міжрегіональна академія управління персоналом. — 2. вид., випр. і доп. — К. : Політехніка, 2004. — 400с. 8. Бондаренко И.В., Дубницкий В.И. Менеджмент - корпоративный, маркетинг, информационный, антикризисный: Справоч.-информ. пособие для специалистов, науч. работников и предпринимателей / Донецкий экономико-гуманитарный ин-т; Донецкий гос. ун-т управления. — Донецк : ООО "Юго-Восток, ЛТД", 2004. — 140с 9. Брагин Д.А., Баширов И.Х., Лазебник Р.М.. Маркетинг товара: Учеб. пособие / Донецкий гос. ун-т экономики и торговли им. М.Туган-Барановского. — Донецк : ООО "Юго-Восток, ЛТД", 2005. — 255с. 10. Буров А.С. Международный маркетинг: Учеб. пособие для студ. вузов, обуч. по спец. "Коммерция" и "Маркетинг". — М. : Издательско-торговая корпорация "Дашков и Ко", 2004. — 283с. 11. Вершинин А.П. Внешнеэкономическое право. Введение в правовое регулирование внешнеэкономической деятельности: Краткий учеб. курс. - М.: НОРМА-Инфра-М, 2001. - 256 с. 12. Гоголь Г.П. Міжнародний маркетинг: Навч. посіб. для студ. вищих навч. закл. України всіх форм навч. напряму "Економіка і підприємництво" (менеджмент) / Національний ун-т "Львівська політехніка". — Л. : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004. — 147с. 13. Голомша Н. Є. Маркетинг послуг: Підручник.- К.: Центр навчальної літератури, 2003.- 192 с. 14. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: Теория, методология и практика. – М.: Финпресс, 2002. – 416 с. 15. Гончаров В.Д.. Маркетинг в пищевой промышленности и торговле. — М. : ДеЛи принт, 2001. — 146с. 16. Дроздова Г.М. Менеджмент внешнеэкономической деятельности предприятия: Учеб. пособие. - Донецьк: ДонГАУ, 2001. - 154 с. 17. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств: Підручник для вузів / І.В. Багрова, Н.І. Рєдіна, В.Є. Власюк, О.О. Гетьман; За ред д-ра екон. наук, проф. І.В. Багрової. - К.: Центр навчальної літератури, 2004. - 580 с. 18. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств: Підручник для вузів / І.В. Багрова, Н.І. Рєдіна, В.Є. Власюк, О.О. Гетьман; За ред д-ра екон. наук, проф. І.В. Багрової. - К.: Центр навчальної літератури, 2004. - 580 с. 19. Зовнішньоекономічна діяльність: теорія і практика сучасного менеджменту: Монографія / Л.В. Батченко, Г.М. Дроздова, В.В. Дятлова, О.Г. Ткаченко та ін.; Під заг. ред. Л.В. Батченко. - Донецьк: ДонДУУ, 2005. - 244 с. 20. Зовнішньоекономічна діяльність: теорія і практика сучасного менеджменту: Монографія / Л.В. Батченко, Г.М. Дроздова, В.В. Дятлова, О.Г. Ткаченко та ін.; Під заг. ред. Л.В. Батченко. - Донецьк: ДонДУУ, 2005. - 244 с. 21. Зозулев А.В. Промышленный маркетинг: стратегический аспект: Учеб. пособие для студ. вузов. — Х. : Студцентр, 2005. — 328с. 22. Кардаш В. Я. Маркетингова товарна політика: Навчально-мето¬дичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. – К.: КНЕУ, 2000. 23. Карпов В.А, Кучеренко В.Р. Маркетинг: прогнозування кон'юнктури ринку: Навч. посіб.. — 2-ге вид., випр. і доп. — К. : Знання, 2003. — 284с. 24. Карпова С.В. Международный маркетинг: Учеб. пособие для студ., обуч. по спец. "Мировая экономика". — 2-е изд., перераб., доп. — М. : Экзамен, 2005. — 287с. 25. Кириченко О.А. Менеджмент зовнішньо-економічної діяльності: Навч. посібник. - 3-є вид., перероб. і доп. - К.: Знання, 2002. - 384 с. 26. Крикавський Є.В., Чухрай Н.І. Промисловий маркетинг: Підручник для студ. екон. спец. / Національний ун-т "Львівська політехніка". — 2. вид. — Л. : Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2004. — 472с. 27. Кузьмін О.Є. Бюджетування зовнішньоекономічної діяльності підприємства: Навчальний посібник / О.Є.Кузьмін, О.Г.Мельник, Л.С.Ноджак; Нац. ун-т "Львівська політехніка". - Л.: Нац. ун-ту "Львівська політехніка", 2006. - 352 с. 28. Лазебник Л.Л. Правове регулювання зовнішньоекономічної діяльності / Л.Л.Лазебник, О.Д.Данілов. - Ірпінь: Національна академія ДПС України, 2005. - 158 с. 29. Маркетинг предприятий пищевой промышленности: Учеб. пособие / Институт проблем рынка и экономико-экологических исследований НАН Украины / Б.В. Буркинский (ред.). — О., 2002. — 538с. 30. Маркетинг: Стратегии, с которыми побеждают / Алена Мальцева (сост.). — К. : Издательский Дом "Максимум", 2006. — 314с. 31. Международное регулирование внешнеэкономической деятельности / Д.П. Александров, А.В. Бобков, С.А. Васьковский и др.; Под ред. В.С. Каменкова. - М.: Из-во деловой и учеб. лит-ры, 2005. - 800 с. 32. Минизберг Г., Альстрэнд Б., Лэмпел Дж. Школы стратегий: Пер. с англ./Под ред.Ю.Н.Каптуревского. – СПб.: Питер, 2002. – 336 с. 33. Мировая экономика и внешнеэкономическая деятельность / Под общ. ред. М.И. Плотницкого, Г.В. Турбан. - Минск: ООО "Современная школа", 2006. - 664 с. 34. Моисеева Н.К. Международный маркетинг Учебное пособие. – М.: Внешторгиздат, 2002. – 360 с. 35. Мокров Г.Г., Дронов Р.И. Маркетинг в сфере внешнеторговой деятельности: Учеб. пособие. — М. : Юркнига, 2004. — 303с. 36. Наумова Л.М. Прикладной маркетинг в деятельности фирмы: Учеб. пособие. — М. : Элит, 2004. — 204с. 37. Николайчук В.Е, Белявцев М.И. Промышленный маркетинг: Учеб. пособие. — Донецк : ООО ПКФ "БАО", 2004. — 383с. 38. Павленко А.Ф., Войчак А.В. Маркетинг: Підручник / Київський національний економічний ун-т. — К. : КНЕУ, 2003. — 246с. 39. Перерва П.Г., Тимофєєв В.М., Погорєлов М.І, Гаврись О.М., Ларка М.І. Економіка і маркетинг виробничо-підприємницької діяльності: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Національний технічний ун-т "Харківський політехнічний ін-т" / Петро Григорович... Перерва (ред.). — Х. : НТУ "ХПІ", 2004. — 639с 40. Пілюшенко В.Л., Смерічевський С.Ф., Борзенков С.В.. Міжнародний маркетинг: Навч. посібник / Донецький держ. ун-т управління. — Донецьк : ВІК, 2004. — 235с. 41. Полторак В. А. Маркетинг: Навчальний посібник.- Тернопіль: Астон, 2004.- 136 с. 42. Попов В.М., Ляпунов С.І., Муртузалієва С.Ю. Менеджмент и маркетинг бизнеса в международных компаниях. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 384 с. 43. Портер М. Стратегія конкуренції / К.: Основи, 2002. – 390 с. 44. Ринок технологічної продукції України. Спецвипуск. // Інвестгазета, №18, 2005. 45. Салливан М, Эдкок Д. Маркетинг в розничной торговле: Секреты успеха магазина XXI века / А.А. Романов (пер.с англ.). — СПб. : Издательский дом "Нева", 2004. — 381с. 46. Святненко В. Ю. Маркетинг: Навч.-метод. комплекс / Інститут післядипломної освіти. Економічний факультет Київського національного ун-ту ім. Тараса Шевченка. — К., 2002. — 189с 47. Скибінський С.В. Маркетинг: Підручник / Київський національний економічний ун- т; Укоопспілка; Львівська комерційна академія. — К. : КНЕУ, 2005. — 568с. 48. Стоун М, .Бонд Э., Блейк Э., Дейвис Д., Моффетт Т. Прямой и интерактивный маркетинг: Пер. с англ.. — Д. : Баланс Бизнес Букс, 2005. 49. Ткаченко Л. В. Маркетингові дослідження: Навчальний посібник.- К.: Центр навчальної літератури, 2003.- 387 с. 50. Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг: Учебн. – М.: Бизнес – школа "Интел-Синтез", 2002. – 640 с. 51. Циганкова Т.М. Методологічні принципи оцінювання потенціалу міжнародної діяльності підприємства//Вчені записки: Наук. Збірник. – Вип. 1/Відп. Ред. В.С. Савчук. – К.: КНЕУ, 2004. – С. 128-133.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
900
Скачать бесплатно 20382.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.