У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Процедура реєстрації-обліку зовнішньоекономічних договорів (на прикладі підприємства)
Количество страниц 80
ВУЗ КНЕУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20391.doc 
Содержание Вступ 3
Розділ 1. Теоретико-методологічні основи реєстрації-обліку зовнішньоекономічних угод 6
1.1. Законодавча та нормативна база для процедур реєстрації обліку зовнішньоекономічних договорів 6
1.2. Особливості процедури реєстрації-обліку зовнішньоекономічних договорів 9
1.3. Основні процедури реєстрації-обліку зовнішньоекономічних договорів 18
Розділ 2. Аналітичний розділ 26
2.1. Загальна характеристика об‘єкту дослідження 26
2.2. Аналіз організації управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства 43
2.3. Аналіз ефективності управління реєстрацією зовнішньоекономічних угод 50
Розділ 3. Конструктивний розділ 56
3.1. Шляхи та основні заходи удосконалення реєстрації обліку зовнішньоекономічних угод 56
3.2. Пропозиції щодо спрощення процедури обліку-реєстрації зовнішньоекономічних договорів 67
Висновки 76
Список використаної літератури 83
Додатки 86


Міжнародне економічне співробітництво є одним з головних чинників впливу на рівень розвитку економіки кожної окремої країни і світового прогресу в цілому. Складовим елементом такого співробітництва є зовнішньоекономічна діяльність суб’єктів господарювання різних країн. Згідно із законодавством суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності в Україні можуть бути фізичні та юридичні особи; об’єднання фізичних, юридичних, фізичних і юридичних осіб; структурні одиниці іноземних суб’єктів господарської діяльності; спільні підприємства за участю суб’єктів господарської діяльності України та іноземних суб’єктів господарської діяльності тощо. Для них важливим є знання особливостей комерційних операцій та правил укладання контрактів, сучасних підходів до управління зовнішньоекономічною діяльністю, які базуються на економічному обґрунтуванні кожної операції чи проекту, оцінці ефекту і ефективності їх здійснення. Особливим етапом здійснення зовнішньоекономічної операції є реєстрація-облік зовнішньоекономічної угоди в Міністерстві економіки України. До 2006 року кожне підприємство, що здійснювало зовнішньоекономічні операції мало реєструвати договори із зарубіжними партнерами у відповідних державних органах. В 2006 році тільки по декільком видам зовнішньоекономічних договорів потрібно проводити державну реєстрацію і здійснення обліку (реєстрації) зовнішньоекономічних договорів (контрактів), оскільки втратили чинність нормативні документи, які регулювали дане питання: Указ Президента України від 07.11.94 № 659 «Про облік окремих видів зовнішньоекономічних договорів (контрактів) в Україні» та постанова KМ України від 25.01.95 № 50 «Про порядок розподілу коштів, отриманих від суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності України за здійснення обліку (реєстрації) зовнішньоекономічних договорів (контрактів)». Але із зменшенням обсягів договорів, що потрібно реєструвати, швидкість їх обробки в державних органах не змінилась. Саме тому підприємства, які здійснюють зовнішньоекономічні операції з товарами, договори по яким потрібно реєструвати, відчувають незручності при проведенні комерційних операцій із-за великих термінів реєстрації договорів в Міністерстві економіки України. Актуальність теми дипломної роботи пояснюється тим, що для більшості підприємств процедура реєстрації зовнішньоекономічного договору займає неприпустимий термін, від чого з‘являються ризики розірвання контрактів зарубіжними партнерами, або несвоєчасне здійснення зобов‘язань за договором і фінансових санкцій іноземному партнеру. Знання у сфері зовнішньоекономічної діяльності набуваються в процесі вивчення теоретичних положень та розв’язання задач цієї проблематики, в процесі ознайомлення з досвідом роботи вітчизняних та іноземних партнерів, викладених у працях дослідників проблеми організації контрактної діяльності підприємств. Особливу цінність для розгляду питань організації контрактної діяльності становлять праці таких дослідників, як В.В.Покровська, Б.І.Синецький, Л.П.Дашков, А.В.Бризгалін, С.Н.Захарова, В.В.Козик, І.І.Дахно, М.І.Дідківський та інших авторів. Метою даної роботи є дослідження процедури реєстрації (обліку) зовнішньоекономічних договорів. Для досягнення поставленої мети роботи були поставлені наступні завдання: - дослідити законодавчу та нормативну базу для процедур реєстрації обліку зовнішньоекономічних договорів; - визначити особливості процедури реєстрації-обліку зовнішньоекономічних договорів; - дослідити основні процедури реєстрації-обліку зовнішньоекономічних договорів; - навести загальну економічну характеристику об‘єкту дослідження; - провести аналіз організації управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; - провести аналіз ефективності управління реєстрацією зовнішньоекономічних угод; - навести шляхи та основні заходи удосконалення реєстрації обліку зовнішньоекономічних угод; - надати пропозиції щодо спрощення процедури обліку-реєстрації зовнішньоекономічних договорів. Предметом дослідження виступає процедура обліку-реєстрації зовнішньоекономічних договорів. Об‘єктом дослідження виступає ТОВ „Транзас Україна”. Одним з видів діяльності компанії є експорт металобрухту. При підготовці роботи широко використовувалися результати науково-дослідних розробок та теоретичних досліджень, що їх проводили як вітчизняні, так й зарубіжні фахівці, нормативно-правові акти, статті періодичного друку та дані обліку і звітності досліджуваного підприємства. Найбільш широко в межах роботи будуть використані методи економіко-математичного аналізу, статистичні методи, методи порівнянь та прогнозування.



В результаті проведеного дослідження можна зробити наступні висновки. В першому розділі роботи було досліджено законодавче регулювання та процес обліку-реєстрації зовнішньоекономічних договорів в Україні. Відповідно до Закону України «Про зовнішньоекономічну ді¬яльність», одним із органів державного регулювання було Мініс¬терство зовнішньоекономічних зв'язків України, але на сьогодні його функції виконує Міністерство економіки України та Мініс¬терство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України. Органи місцевого управління зовнішньоекономічною діяльністю здійснюють реєстрацію суб'єктів зовнішньоекономічної дія¬льності (як суб'єктів господарської діяльності) та контролюють функціонування суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності на національному рівні. Адміністративне регулювання зовнішніх зв'язків здійснюється за допомогою таких важелів, як реєстрація суб'єктів зовнішньоекономічних зносин, реєстрація зовнішньоекономічних контрактів, розробка системи нетарифного регулювання зовнішньо¬економічних зв'язків, митне регулювання, оперативне регулю¬вання зовнішньоекономічної діяльності. Система реєстрації зовнішньоекономічних контрактів в Україні функціонує з 1994 р. Обов'язковій реєстрації підлягають експортні контракти за товарними позиціями, що є основ¬ними статтями доходу України (карбамід, козеїн, метали, дере¬вина); з українськими товарами, стосовно яких міжнародними угодами передбачено добровільне обмеження експорту з ме¬тою попередження демпінгу; українські товари, що попали під антидемпінгові розслідування; українські товари, імпорт яких в інші держави милується і ліцензується за законами цих дер¬жав; товари, експорт яких здійснюється за бартерними опера¬ціями. Орган реєстрації розглядає подані документи впродовж 20-и днів, починаючи віддати звернення за реєстрацією. Згідно Наказу Міністерства економіки № 505 від 15.12.2005 р. „Про порядок реєстрації (обліку) зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на здійснення експортних операцій з брухтом чорних металів” затверджено Інструкцію про порядок заповнення інформаційної картки реєстрації зовнішньоекономічного договору (контракту), Інструкцію про порядок заповнення картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) Ця Інструкція визначає єдиний порядок оформлення інформаційної картки реєстрації зовнішньоекономічного договору (контракту) (далі - інформаційна картка) і розрахована на суб'єктів підприємницької діяльності України. Для реєстрації зовнішньоекономічного контракту (договору) на експорт брухту чорних металів суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності України подає Мінекономіки такі документи: 1) супровідний лист; 2) інформаційну картку зовнішньоекономічного контракту (договору) за формою, встановленою Мінекономіки; 3) оригінал зовнішньоекономічного контракту (договору) з усіма діючими на дату подання додатками, специфікаціями, додатковими угодами та іншими документами, які є невід'ємними частинами контракту (договору), та його завірену копію; 4) копію свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності; 5) копію витягу з торговельного, банківського або судового реєстру про реєстрацію іноземного суб'єкта господарської діяльності або копію його реєстраційного посвідчення, виданого компетентним органом іноземної держави; 6) лист-погодження Мінпромполітики; 7) документ, що підтверджує оплату послуг з реєстрації зовнішньоекономічного контракту (договору). Картка реєстрації-обліку зовнішньоекономічного контракту (договору) та оригінал зовнішньоекономічного контракту (договору) видаються заявникові або інший уповноваженій особі. В другому розділі роботи було проведено аналіз процесу реєстрації договорів ЗЕД на підприємстві ТОВ „Транзас Україна”. На ринку СНГ компанія „Транзас Україна” виробляє та поставляє радіонавігаційного обладнання і систем зв‘язку для ново побудованих судів. Разом із такими видами діяльності підприємство ще налагодило експорт металобрухту. Зрозуміло, що в процесі своєї діяльності підприємство співпрацює із багатьма судоремонтними заводами, де може закупити металобрухт. А так як діяльність компанії відбувається на міжнародних ринках, знайти покупців на вторинну сировини виявилося не складною задачею. Таким чином, однією із зовнішньоторгівельних операцій ТОВ „Транзас Україна” став експорт металобрухту. Для організації зовнішньоекономічних операцій на підприємстві ТОВ „Транзас Україна” виділено окремий підрозділ – відділ ЗЕД. На менеджера департаменту іншої реалізації покладаються наступні обов‘язки: - зв‘язки із зовнішніми партнерами; - відбір заявок на купівлю-продаж металобрухті - укладання контракту на експорт металобрухту - облік-реєстрація зовнішньоекономічних договорів на експорт металобрухту у відділ нетарифного регулювання Міністерства економіки України; - контроль за виконанням угоди. Після отримання оціночного листа з позитивними висновками всіх підрозділів і вартістю продукції ВВЗ готує проект контракту згідно із законодавством України та типовими формами контрактів. Проект контракту погоджується з керівниками визна¬чених служб ТОВ „Транзас Україна” (юридичної, фінансової, економічної, збуту, мит¬ного оформлення та ін.), які вносять у разі необхідності зауважен¬ня і візують його за допомогою листа погодження. Після цього проект контракту надходить до директора з маркетингу і керів¬ництва ТОВ „Транзас Україна”. Наступним етапом є відправлення контракту закор¬донному Замовникові та погодження всіх пунктів з ним, яке може відбуватися у вигляді нарад та зустрічей із Замовником, листуван¬ня, обміну електронними та факсимільними повідомленнями. Процедура погодження закінчується підписанням контракту з обох сторін. Після проходження цих етапів контракт необхідно зареєструвати у відділі нетарифного регулювання Міністерства економіки України. Менеджер Департаменту іншої реалізації відділу ЗЕД проводить укладання, і відповідно їх реєстрацію в державних органах, близько 5-7 контрактів на місяць. Контракти менеджер Департаменту іншої реалізації підготовляє за допомогою текстового редактора MS Word. Звичайно для підготовки нового контракту використовується шаблон старого контракту, що дозволяє менеджеру зекономити час на заповненні реквізитів власного підприємства. На укладання та реєстрацію кожного договору менеджер витрачає близько 35 днів. З них, 2 дні йде на складання першої версії договору (пересилка реквізитів, домовленості про обсяги партії, ціни і т.д.), 5 днів на переписку між партнерами про узгодження різних пунктів контракту. Далі менеджер очікує оригіналу контракту, його або надсилають поштою, або приїжджає уповноважена особа з фірми-покупця для підписання. На подання на реєстрацію контракту менеджер витрачає близько одного робочого дня: за цей день він складає всі необхідні документи , робить потрібні копії, заповнює інформаційні картки і очікує прийому у Міністерстві економіки. Найбільшу долю часу – 57% або 20 днів – відбувається розгляд поданої заяви на реєстрацію контракту. Згідно Наказу № 505 Міністерства економіки України орган державної реєстрації розглядає документи, подані згідно з пунктом 5 цього Положення, протягом 20 календарних днів починаючи з дати фіксації у журналі обліку державної реєстрації договорів (контрактів). За результатами розгляду орган державної реєстрації приймає рішення про реєстрацію договору (контракту) або про відмову у ній. В третьому розділі роботи були наведені шляхи удосконалення процесів реєстрації-обліку зовнішньоекономічних договорів. Для здійснення ефективної контрактної діяльності ТОВ „Транзас Україна” організації роботи з реєстрації договорів має приділятися особлива увага. В роботі запропоновано виділити наступні компетенції менеджера по реєстрації договорів та провести атестацію менеджера Департаменту іншої реалізації відділу ЗЕД ТОВ „Транзас Україна” на відповідність даним вимогам. Кваліфікаційні вимоги до менеджера Департаменту іншої реалізації відділу ЗЕД мають бути наступними: повна вища освіта напряму підготовки "Менеджмент" (магістр, спеціаліст) без вимог до стажу роботи; або повна вища освіта (спеціаліст, магістр), стаж роботи за фахом - не менше 2 років та післядипдомна освіта за напрямом "Менеджмент". В роботі наведено оцінки проведеної атестації рівня професійних знань менеджера Департаменту іншої реалізації відділу ЗЕД ТОВ „Транзас Україна”. За результатами проведеного дослідження можна рекомендувати частіше відряджати менеджера Департаменту іншої реалізації відділу ЗЕД на відповідні конференції або тренінги по напрямку його роботи. Це надасть можливість набути менеджером додаткових знань і набути досвіду. Атестацію знань і ефективності роботи пропонується проводити раз на 1-2 роки. Але слід зазначити, що не завжди строки реєстрації договорів залежать від компетенції співробітника ТОВ „Транзас Україна”. Затримка строків може бути і спричинена Міністерством. Саме тому підприємства наражається на певні ризики у своїй діяльності, як наприклад збільшення курсу валюти за час реєстрації договору, або затримка реєстрації призвела до виставлення фінансових санкцій, штрафу зі сторони покупця. В роботі розглянуто ризики, які можуть виникати в результаті контрактної діяльності на основі аналізу укладеного контракту з постачальником. Для зменшення ризику найголовнішим є точність у змісті статей контракту, тому цьому питанню приділяється першочергова увага. Етапи управління ризиками в ЗЕД для підприємства ТОВ „Транзас Україна” мають бути наступними: 1. Створення бази для прийняття рішення про допус¬тимість конкретного ризику в ЗЕД. 2. Оцінка ризиків в ЗЕД. 3. Ознайомлення з оцінкою ризиків покупців. 4. Розробка методів урахування ризиків та їх наслідків. 5. Оперативне регулювання ризиків на основі своєчас¬ної інформації. 6. Створення методів зменшення ризиків. Важливу роль в ефективності управління контрактною діяльністю на підприємстві, зокрема і такого її етапу як реєстрація (облік) зовнішньоекономічних договорів відіграє узгодженість законодавчого регулювання та досконалість нормативної бази. Здійснення зовнішньоекономічних операцій регламентується численними законодавчими та нормативними актами, виконання яких є обов’язковим для всіх суб’єктів ЗЕД. При перевезенні товарів через митний кордон України слід керуватися Митним кодексом України. Удосконалення законодавства відіграє значну роль у ефективності здійснення контрактної діяльності підприємств. 5 квітня 2001 р. ВРУ прийняла Закон України "Про Митний тариф України" №2371–ІІІ, що набув чинності з 1 липня 2001 року. Новий Митний тариф побудований на базі Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, яка відповідає Гармонізованій системі опису та кодування товарів версії 1996 р. та Комбінованій номенклатурі ЄС, налічує більш ніж 10 000 тарифних ставок і дає можливість введення для національних цілей деталізації товарів на рівні 9 та 10 знаків. Для здійснення ЗЕД ТОВ „Транзас Україна” приведення українського законодавства до європейського має важливе значення, оскільки основні країни-контрагенти є членом Євросоюзу і узгодження системи опису та кодування товарів зменшує плутанину у їх визначенні. Основною причиною затримкою виконання договорів з постачання металобрухту ТОВ „Транзас Україна” є великі терміни реєстрації договорів в Міністерстві економіки України. Для вирішення цього питання можна запропонувати використання інформаційних технологій в роботі Міністерства та створення спеціальної інформаційної системи щодо обліку зовнішньоекономічних договорів. У розділі наведено характеристику інформаційної технології реєстрації - обліку зовнішньоекономічних договорів (контрактів) АРМ «Зовнішторгконтракт», що розроблено НВО «Міськситемотехніка». Призначення системи – автоматизація робіт управління зовнішньоекономічних зв’язків та міжнародного співробітництва щодо ліцензування імпорту та укладання зовнішньоекономічних договорів (контрактів) суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності. АРМ забезпечує автоматизацію робіт за двома напрямками: ? реєстрація-облік зовнішньоекономічних договорів (контрактів); ? реєстрація-облік та видача ліцензій на імпорт товарів. Використання даної системи рекомендується для всіх державних установ, які проводять реєстрацію зовнішньоекономічних договорів в Україні.
Список литературы 1. Господарський кодекс України від 16 січня 2003 р. // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2003. – № 18, № 19-20, № 21-22. – ст. 144. 2. Митний кодекс України вiд 11 липня 2002 року № 92-IV. Чинний з 01 січня 2003 року // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2002. – № 38-39. – ст. 288. 3. Цивільний кодекс України: Коментар. Видання друге із змінами за станом на 15 січня 2004 р. – Х.: ТОВ “Одіссей”, 2004. 4. Закон України "Про зовнішньоекономічну діяльність" від 16 квітня 1991 р. // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 1991. – № 29. – ст. 377. 5. Інкотермс. Офіційні правила тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати. – Видання МТП № 560. Введені в дію з 01.01.2000 р. 6. Наказ Міністерства економіки України "Про порядок реєстрації та обліку зовнішньоекономічних договорів (контрактів)" № 136 від 29.06.2000. 7. Наказ Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України "Про затвердження Положення про форму зовнішньоекономічних договорів (контрактів)" від 06.09.2001 р. № 201. 8. Положення "Про форму зовнішньоекономічних договорів (контрактів)". Затверджене наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 6 вересня 2001 р. № 201. // Офіційний вісник України. – 2001. – № 39. 9. Постанова Кабінету Міністрів України і Національного банку України "Про типові платіжні умови зовнішньоекономіч¬них договорів (контрактів) і типові форми захисних застережень до зовнішньоекономічних договорів (контрактів), які передба¬чають розрахунки в іноземній валюті" від 21.06.1995 р. № 444. 10. Постанова Кабінету Міністрів „Порядок реєстрації зовнішньоекономічних контрактів (договорів) на здійснення експортних операцій з металобрухтом” № 155 від 15 лютого 2002 року 11. Наказ Міністерства економіки „Про порядок реєстрації (обліку) зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на здійснення експортних операцій з брухтом чорних металів” № 505 від 15.12.2005 р. 12. Багрова І.В. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств. Підручник для вузів. – Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 580 с. 13. Богун В.П. Зовнішньоекономічні контракти: окремі питання теорії та практики укладання // Вісник вищого арбітражного суду України. – 2000. – №1. – С. 149–151. 14. Бутинець Ф.Ф. та ін. Облік і аналіз зовнішньоекономічної діяльності. Підручник для студентів вищих навчальних закладів, 2-ге видання, доп. і перероб. – Житомир: ПП „Рута”, 2001, с. 562 15. Віднійчук–Вірван Л.А. Міжнародні розрахунки і валютні операції: Навчальний посібник. – Львів: "Магнолія Плюс", 2005. – 214 с. 16. Георгіаді Н.Г., Передало Х.С., Князь С.В. Основи зовнішньоекономічної діяльності: Навчальний посібник. – Львів: НУ „Львівська Політехніка”, 2006. – 512 с. 17. Герасимчук В. Т. Стратегічне управління підприємством. – Київ: Основи, 2003. – 254 с. 18. Гребельник І.І. Основи зовнішньоекономічної діяльності: Підручник. 3–тє вид., перероб. і доп. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 430 с. 19. Дахно І.І. Зовнішньоекономічна діяльність: Навчальний посібник. – К.: ЦУЛ, 2006. – 316 с. 20. Дахно І. І. Міжнародна економіка: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / І. І. Дахно. – 2-ге вид., випр. і допов. –К.: МАУП, 2006. – 248 с. 21. Дідківський М.І. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства: Навч. посіб. – К.: Знання, 2006. – 462 с. 22. Захаров С.Н. Эффективность внешнеэкономического комплекса. – М.: Экономика, 1988. – 191 с. 23. Кириченко О., Кавас І., Ятченко А. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності. – К.: Фінансист, 2004. – 634 с. 24. Козик В.В., Панкова Л.А., Карп’як А.С., Григор’єв О.Ю., Босак А.О. Зовнішньоекономічні операції і контракти. – К.: Либідь, 2004. – 607 с. 25. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г., Ноджак Л.С. Основи зовнішньоекономічної діяльності: теоретичні і прикладні аспекти: Навчальний посібник. – Львів: НУ ”Львівська Політехніка”, 2006. – 612 с. 26. Луць В.В. Контракти у підприємницькій діяльності: Навч. посібник, вид. 2–Ге, стер. – К.: Юрінком Інтер, 2001. – 556 с. 27. Основи митної справи в Україні: Навч. посіб. / За ред. П.В.Пашка. – К.: Знання. 2004. – 732 с. 28. Покровская В.В. Международные коммерческие операции и их регламентация. Внешнеторговый практикум. – М.: ИНФРА, 1996. – 326 с. 29. Розенберг М. Г. Контракт международной купли – продажи. Современная практика заключения. Разрешение споров. – М.: Международный центр финансово – экономического развития, 1996. – 656 с. 30. Рум’янцев А.П., Рум’янцева Н.С. Зовнішньоекономічна діяльність: навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури. 2004. – 384 с. 31. Ющенко В.А., Міщенко В.І. Управління валютними ризиками: Навчальний посібник. – К.: Товариство "Знання", КОО, 1998. – 444 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
600
Скачать бесплатно 20391.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.