У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название МЕХАНІЗМИ ФІНАНСОВОГО ПЛАНУВАННЯ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОЮ ЕКОНОМІКОЮ
Количество страниц 270
ВУЗ ДОНЕЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УПРАВЛІННЯ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20578.doc 
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП 4

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФІНАНСОВОГО ПЛАНУВАННЯ В
СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОЮ ЕКОНОМІКОЮ НА РІВНІ БАГАТОГАЛУЗЕВОГО ХОЛДИНГУ
1.1. Багатогалузевий холдинг як ефективне об’єднання підприємств
національної економіки
1.2. Загальні засади бюджетування в системі фінансового планування 19
1.3. Теоретико-методичні основи фінансового планування в системі бюджетування на підприємстві
1.4. Оцінка існуючої системи фінансового планування національної економіки на рівні багатогалузевого холдингу
Висновки по розділу 1 55

РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
2.1. Уніфікована методика операційного бюджетування в системі управління вітчизняними підприємствами
2.2. Оптимізація формування єдиної аналітичної структури даних 79
2.3. Механізми фінансового планування діяльності підприємств національної економіки
Висновки по розділу 2 113

РОЗДІЛ 3. МЕХАНІЗМИ ФІНАНСОВОГО ПЛАНУВАННЯ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОЮ ЕКОНОМІКОЮ НА ПРИКЛАДІ БАГАТОГАЛУЗЕВОГО ХОЛДИНГУ
3.1. Механізм фінансового планування багатогалузевого холдингу 115
3.2. Розробка механізму формування ефективного багатогалузевого
холдингу
3.3. Впровадження планування податкових відрахувань як важливий елемент фінансового планування
Висновки по розділу 3 163
ВИСНОВКИ 166
ДОДАТОК А 171
ДОДАТОК Б 175
ДОДАТОК В 190
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 254

ВСТУП


Актуальність теми. Досягнення макроекономічної стабілізації представляється реальним при активних діях нових ринкових суб'єктів – різного роду бізнес-альянсів, і насамперед – холдингових компаній, що утворюються сьогодні як при розукрупненні державних підприємств, так і при об'єднанні підприємств малого і середнього бізнесу. Підставу до того дають принципи їх організаційної побудови і нові форми діяльності. Специфіка транзитивної економіки, з одного боку, і новизна холдингової практики – з іншого, вимагають ретельнішого вивчення даної проблематики з тим, аби зробити їх діяльність найбільш ефективною з точки зору потреб суспільного розвитку. Слід зазначити, що для вивчення цього питання потрібно дослідження зарубіжної практики, досвіду діяльності вітчизняних холдингових компаній, питання організаційної побудови і методів керування. При цьому об'єктивна необхідність запозичення чужого досвіду діяльності холдингових компаній має бути поєднана з її адаптацією до вітчизняних умов.
Об'єднання такого типу (холдингові структури) мають ряд переваг: підприємства, що входять до їх складу можуть розраховувати на велику частку ринку, а значить і на частковий його контроль; можливе швидке вирішення питань фінансування учасників за рахунок концентрації ресурсів холдингу і їх перерозподілу між його підрозділами; існують можливості оптимізації оподаткування; забезпечується ефективніше керування кожним підприємством системи. У цілому холдинг є впорядкованою і керованою структурою за рахунок концентрації управління низкою підприємств з єдиного центру (головній компанії).
У зв'язку з цим особливо гостро стоїть проблема керування подібними утвореннями, які включають різнопрофільні і різногалузеві підприємства. Зокрема, найважливішою проблемою є планування діяльності холдингових структур, одним з інструментів якого є бюджетування. Бюджетування може дати порівнянну картину функціонування групи на будь-який плановий період (найчастіше – тиждень, декаду, місяць), і створює передумови для своєчасного ухвалення необхідних управлінських рішень, причому не за фактом виникнення проблем, як це робиться часто, а запобігаючи їх появі, своєчасно вживши відповідних заходів.
Перевага бюджетування для холдингових структур полягає в тому, що воно дозволяє планувати майбутню діяльність підприємств за всіма статтями доходів і витрат. Якщо на підприємстві відсутнє бюджетне керування, то воно може вносити корективи до своєї діяльності лише тоді, коли подія вже сталася, тобто запобігти негативним наслідкам неможливо. Використання ж бюджетування дозволяє керувати діяльністю холдингу на підставі випереджальних планових даних і постійно контролювати їх відповідність процесам, що реально відбуваються. Впровадження системи бюджетування на всіх об'єктах холдингу надасть їм інструмент планування своєї діяльності за заданими головним підприємством параметрами, що дозволить уніфікувати систему планування і звітності господарюючих суб'єктів і одержувати порівнянну картину діяльності об'єднання.
Проблемами фінансового планування в системі управління національною економікою в різний час займалися вчені України, країн СНД і далекого зарубіжжя, однак питання бюджетування на рівні багатогалузевих холдингів не достатньо широко були розкриті в літературі.
На думку багатьох фахівців і керівників об'єднань, загальне бюджетування і фінансовий контроль діяльності підприємств холдингів (особливо багатогалузевих) – досить трудомісткий процес. Багатогалузевий холдинг має суттєвий недолік – низький ступінь керованості контрольованими бізнесами, кожен з яких має свої особливості і специфіку. Тому планування і контроль діяльності багатогалузевих холдингів є складнішим процесом ніж управління групою крупних, але однорідних структур. Проте на даний момент загального вирішення проблеми бюджетування для багатогалузевих холдингів не існує, багато в чому у зв'язку з відсутністю єдиної (уніфікованої) технології бюджетування його підрозділів.
Це свідчить про актуальність дослідження даної проблеми і її зростаючу роль у зв'язку з розвитком вітчизняної економіки, що і зумовило вибір теми даної дисертаційної роботи, дозволило сформулювати основну ціль і визначити завдання, вирішення яких необхідне для її досягнення.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дана робота виконана в Донецькому державному університеті управління Міністерства освіти і науки України згідно з планами науково-дослідних робіт. Основою для написання дисертаційної роботи послужило дослідження проблем планування і оцінки фінансового стану підприємства, що є складовою частиною теми «Оцінка ефективності використання ресурсів підприємствами Донецького регіону» (номер державної реєстрації 0100U003073, 2005-2008 рр.). У рамках даної теми автором розроблено механізми планування та контролю фінансового стану і надані рекомендації щодо постановки завдань системи бюджетування на підприємствах холдингу, результати яких суттєво впливають на управління національною економікою.
Мета і завдання дослідження. Метою дослідження дисертаційної роботи є розробка теоретичних положень і методичних підходів щодо удосконалення механізмів фінансового планування в системі управління національною економікою.
Для досягнення мети в дисертаційній роботі поставлені і вирішені такі завдання:
дослідити економічну суть багатогалузевого холдингу як ефективного об’єднання підприємств в національній економіці;
проаналізувати передумови фінансового планування на підприємствах методом бюджетування;
розробити теоретико-методичні основи фінансового планування в системі бюджетування на підприємстві;
дослідити існуючу систему фінансового планування національної економіки на рівні багатогалузевого холдингу;
удосконалити уніфіковану методику операційного бюджетування в системі управління вітчизняними підприємствами;
оптимізувати формування єдиної аналітичної структури даних;
сформулювати механізм фінансового планування діяльності підприємств національної економіки;
запропонувати механізм фінансового планування багатогалузевого холдингу;
розробити механізм формування ефективного багатогалузевого холдингу;
обґрунтувати додаткові можливості управління багатогалузевим холдингом.
Об'єкт дослідження – процеси планування в системі національної економіки.
Предмет дослідження – теоретико-методичні підходи до фінансового планування в системі управління національною економікою.
Методи дослідження. У ході аналізу існуючих підходів до бюджетування холдингових структур і виявлення проблем здійснення даного процесу проведено вивчення наукових праць вітчизняних і зарубіжних учених, теоретиків і практиків з даного питання, які є теоретичною основою виконаної роботи, а також законодавчих документів вищих управлінських органів: Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів, Державного комітету промислової політики України.
Методологічну основу проведення досліджень склали такі методи: системного аналізу і узагальнення (при обґрунтуванні суті і місця бюджетування в системі управління багатогалузевим холдингом і формуванні методики консолідації бюджетів); порівняння (при дослідженні трактування термінів «бюджетування», «холдинг», формуванні єдиної аналітичної структури даних); методи статистичних угрупувань, економіко-математичного, логічного, порівняльного аналізу (при обробці, узагальненні і аналітичній оцінці первинних фактичних матеріалів); економіко-математичного моделювання (при розробці механізму формування ефективного багатогалузевого холдингу і системи планування податкових відрахувань).
Наукова новизна отриманих результатів. Основний науковий результат полягає в теоретичному обґрунтуванні і вирішенні задачі щодо управління національною економікою на рівні багатогалузевих холдингів за допомогою удосконалення механізмів фінансового планування. До найбільш істотних результатів, що мають наукову новизну, відносяться такі:
вперше:
запропоновано механізм бюджетування багатогалузевого холдингу, що базується на уніфікації процедури планування і контролю діяльності всіх його підрозділів, та механізм планування податкових відрахувань підприємств багатогалузевого холдингу, побудованого на застосуванні запропонованого механізму бюджетування;
удосконалено:
механізм операційного бюджетування підприємства на основі уніфікації процедури планування кожного учасника холдингу і забезпечення формування зведених бюджетів діяльності;
аналітичну структуру даних при плануванні і фактичному обліку, в основу якої покладений принцип єдиного методу їх відображення в аналітичному обліку для цілей бюджетування;
методичні рекомендації, що забезпечують консолідацію планової інформації до зведених бюджетів учасників холдингу;
методичні підходи до оцінки фінансового потенціалу підприємств при формуванні багатогалузевого холдингу з використанням інтегрального показника, заснованого на використанні методів багатовимірного статистичного дослідження;
дістало подальшого розвитку:
систематизація багатогалузевих холдингових структур з виявленням переваг і напрямів подальшого підвищення їх ефективності;
категорійний апарат планування – термін «бюджетування», що адаптований для управління багатогалузевими холдингами;
систематизація існуючих моделей бюджетування окремих господарюючих суб'єктів на основі виявлення сфери їх оптимального використання в процесі управління;
оцінка ролі бюджетування в системі управління багатогалузевим холдингом, що полягає в координації взаємозв'язків учасників групи і контролі їх господарювання, раціональному використанні внутрішніх ресурсів об'єднання, встановленні єдиних форматів планування і звітності його складових ланок, забезпеченні менеджерів кожного підприємства і керівництва холдингу своєчасною інформацією для прийняття управлінських рішень.
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що розроблені в дисертаційній роботі теоретичні положення щодо формування уніфікованого в рамках багатогалузевого холдингу механізму бюджетування, методика побудови єдиної аналітичної структури даних, рекомендації щодо вдосконалення методики планування податкових відрахувань доведені до рівня практичних пропозицій, які сприяють удосконаленню механізмів фінансового планування, методів управління і поліпшенню функціонування багатогалузевих холдингів, а також підприємств, що входять до їх складу. Практичне значення отриманих результатів дослідження і їх використання в практиці діяльності господарюючих суб'єктів підтверджене довідками: ВАТ «Укрпідшипник» (№10/1513 від 06.12.2007р.), ТОВ «КОЗ «Омфал» (№755 від 07.12.2007р.), ЗАТ «Артемівський машинобудівний завод «Вістек» (№ 15/12 від 05.06.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Результати дослідження, висновки і рекомендації, які викладені в дисертаційній роботі, отримані автором самостійно шляхом вивчення, аналізу і узагальнення теоретичної бази і практичного досвіду діяльності вітчизняних підприємств. У дисертації використані практичні матеріали з бюджетування багатогалузевого холдингу. З переліку праць, виданих у співавторстві, в дисертації використана частка, що є особистим внеском автора і відбита в списку опублікованих робіт.
Апробація результатів дисертації. Основні результати дисертаційного дослідження доповідалися й одержали схвалення на конференціях: IV міжнародній науковій конференції студентів і молодих учених (23-24 травня 2003 року,
м. Донецьк); Міжнародній науково-практичній конференції „Дні науки - 2005”
(17-25 квітня 2005 року, м. Дніпропетровськ); III міжнародній науково-практичній конференції “Новини наукової думки - 2007” (1-15 листопада 2007 року,
м. Пшемисль); II міжнародній науково-практичній конференції “Перспективні розробки науки і техніки – 2007” (16-30 листопада 2007 року, м. Пшемисль);
III міжнародній науково-практичній конференції «Наука і освіта без кордонів – 2007» (16-27 грудня 2007 року, м. Софія); IV міжнародній науково-практичній конференції «Наука і освіта – 2008» (3-15 січня 2008 року, м. Софія);
IV міжнародній науково-практичній конференції «Ключові аспекти наукової діяльності – 2008» (15-31 січня 2008 р., м. Прага).
Публікації. Основні положення і результати дослідження опубліковані у 22 наукових роботах, з яких: 14 статей (8 – у фахових виданнях), з них 5 – у наукових журналах, 9 – у збірниках наукових праць, 8 публікацій – в матеріалах конференцій. Загальний обсяг публікацій 9,25 д.а., з яких особисто автору належить 8,25 д.а.

Список литературы ВИСНОВКИ


У дисертації поставлено і вирішено актуальне наукове завдання, яке полягає в теоретичному обґрунтуванні, розробці і впровадженні механізмів фінансового планування в системі управління національною економікою на рівні багатогалузевих холдингів.
Результати дисертаційного дослідження дають можливість зробити такі висновки:
1. Обґрунтовано, що в національній економіці холдингові структури є однією з найбільш складних та часто використовуваних структур управління об'єднанням підприємств. Ефективність функціонування холдингових структур в значній мірі зумовлює ефективність всієї національної економіки. Переваги холдингових структур з економічної точки зору полягають у впорядкованій і більш керованій структурі; можливості контролювати велику частку ринку; контролі економічного ланцюжка бізнесу; розподілі витрат між підприємствами, оптимізації прибутку оподаткування, скороченні інших видів втрат, економії коштів за рахунок використання спільних підрозділів, отримання послуг від інших підприємств холдингу на пільгових умовах; можливості акумулювати і перерозподіляти кошти всередині системи.
2. У процесі узагальнення і аналізу існуючих вітчизняних і зарубіжних точок зору на сутність, цілі і завдання бюджетування встановлено, що бюджетування дозволяє управляти роботою господарюючого суб'єкта, як комплексного механізму, одержувати «прозору» картину його функціонування, координувати і спрямовувати діяльність структурних підрозділів на задоволення інтересів підприємства і його власників, а також планувати фінансовий результат, контролювати грошові кошти і отримувати комплексну оцінку діяльності об'єднання як суб'єкта національної економіки. Воно сприяє зміцненню фінансової дисципліни на підприємстві і, передусім, підвищенню відповідальності керівників різних рівнів управління за фінансові результати, досягнуті очолюваними ними структурними підрозділами. Бюджетування допомагає вибрати найбільш перспективні сфери застосування інвестицій і є основою осмисленої реструктуризації підприємства, оптимізації його структури капіталу (активів).
3. Вибір оптимальної бюджетної моделі на етапі розробки фінансової і бюджетної структур дозволяє підприємству не тільки зберегти час і зменшити витрати, але і отримати максимальний результат в найкоротші терміни. Основною проблемою бюджетування є відсутність єдиної методики, придатної для застосування на будь-якому підприємстві, незалежно від видів його діяльності. Це також є однією з причин, що вимагають розвитку даного напряму галузі науки про національну економіку.
4. Доведено, що для сучасного багатогалузевого холдингу, як суб'єкта національної економіки, бюджетування є системою узгодженого управління його підрозділами. Використання бюджетування в холдингу дозволить вирішити задачі координації взаємозв'язків учасників групи і контролю їх господарювання, раціонального використання внутрішніх ресурсів об'єднання, встановлення єдиних форматів планування і звітності його складових ланок, забезпечення менеджерів кожного підприємства і керівництва холдингу своєчасною інформацією для прийняття управлінських рішень, спрямованих на запобігання і усунення несприятливих ситуацій, а також дасть можливість скоротити час і зусилля, необхідні для приведення до порівнянного результату планових показників різнорідних напрямів діяльності і отримати консолідовану картину функціонування холдингу в цілому.
5. Обґрунтовані методи формування єдиного механізму бюджетування кожного підрозділу і запропонований механізм бюджетування багатогалузевого холдингу дозволяють уніфікувати процедури планування і контролю діяльності всіх структурних бізнес-одиниць, а також дають можливість своєчасно ухвалювати управлінські рішення в області фінансових результатів, грошових потоків, активів і зобов'язань холдингу, планування податкових відрахувань.
6. Механізм управління багатогалузевим холдингом базується на операційному бюджетуванні підприємства шляхом уніфікації планування формування зведених бюджетів діяльності всіх учасників холдингу. Формування єдиної аналітичної структури даних на кожному підприємстві системи забезпечує повну релевантність, оперативність управлінських рішень, направлених на досягнення зіставності планової і фактичної (звітної) інформації з метою забезпечення оперативного контролю виконання планів і створення необхідної основи для прийняття управлінських рішень, спрямованих на стабілізацію, підвищення стійкості і покращання економіки кожного суб'єкта господарювання, і як наслідок, всієї національної економіки.
7. Управління багатогалузевим холдингом передбачає консолідований підхід при складанні зведених бюджетів підрозділів холдингу. Це забезпечує отримання необхідних даних для своєчасної діагностики і управління економікою кожного суб'єкта господарювання, дає можливість превентивно оцінювати фінансовий стан, результат діяльності, платоспроможність, що вже на момент попереднього планування і аналізу дозволяє приймати певні управлінські рішення щодо оптимізації господарської діяльності кожного учасника об'єднання і організовувати роботу так, щоб максимально поліпшити його економічний стан.
8. Аргументовано механізм консолідації зведених бюджетів підприємств у рамках структурних бізнес-одиниць і всього холдингу. Використання наведених форм консолідованого бюджетування доходів і витрат, рухи грошових коштів і балансових даних дозволяє керівництву одержувати оперативну інформацію про поточну діяльність і майбутній стан кожного підприємства, підрозділу і холдингу в цілому, що робить можливим здійснення постійного контролю за їх економічним станом, виявлення резервів і їх перерозподіл усередині системи, своєчасну координацію діяльності і організацію роботи в цілях стабілізації і підтримання економіки кожного учасника і всієї групи. У результаті впровадження запропонованого механізму бюджетування багатогалузевого холдингу з'являється можливість оцінити ліквідність і платоспроможність конкретного напряму бізнесу і холдингу, величину його зобов'язань по відношенню до зовнішнього для нього середовища, а також розмір заборгованості середовища відносно даного бізнесу або холдингу в цілому.
9. Холдингові структури є невід'ємною частиною національної економіки України, тому проблема формування ефективного холдингу є актуальним питанням в умовах розвитку економіки. Для вирішення даної проблеми було запропоновано використати інтегральний показник як чинник оцінки фінансового потенціалу підприємств при формуванні багатогалузевого холдингу. Методологічною основою формування інструменту оцінки фінансового потенціалу склали методи багатомірного статистичного аналізу (кластерний аналіз, дискримінантний аналіз). Внаслідок комплексного статистичного дослідження була одержана модель оцінки фінансового потенціалу підприємства з метою формування ефективного багатогалузевого холдингу.
10. Вдосконалено механізм планування податкових відрахувань підприємств, реалізація якої дозволяє формувати дані про податкові зобов'язання суб'єкта господарювання за підсумками бюджетування і дасть можливість оптимізувати платежі до бюджету. У результаті впровадження наведеного механізму в управлінні підприємством з'являється інструмент завчасного прогнозування оподатковуваного прибутку і суми податкових платежів, що дозволяє регулярно планувати величину відрахувань до бюджету, знизити трудомісткість планування, забезпечувати наявність грошових ресурсів для своєчасності погашення своїх податкових зобов'язань, уникати негативних ситуацій і штрафних санкцій у разі прострочення платежу, що становить особливий інтерес в рамках національної економіки.
11. Можливості запропонованих механізмів управління багатогалузевими холдингами дозволить забезпечити подальший розвиток існуючих методів управління і контролю з метою підвищення ефективності функціонування і оперативного прийняття управлінських рішень. З погляду перспектив розвитку національної економіки як рекомендації виділені такі напрями оптимізації діяльності в рамках структурних бізнес-одиниць і холдингу, які дозволять підвищити ефективність роботи об'єднання: управління грошовими ресурсами (з метою перерозподілу вільних ресурсів між учасниками системи в разі виникнення потреб у фінансуванні); управління ПДВ з метою оптимізації платежів до бюджету в рамках об'єднання. Сформульовані методи координації взаємодії підприємств по виділених напрямах на рівні окремих напрямів (структурних бізнес-одиниць), а також холдингу в цілому. Це дозволить забезпечити чіткий механізм управління, спрямований на підвищення ефективності функціонування системи.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50
Скачать бесплатно 20578.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.