У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
Количество страниц 2009
ВУЗ ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ імені Михайла Туган-Барановського
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20614.doc 
Содержание ЗМІСТ

Стор.
ВСТУП
3
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ
ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА

1.1. Управління персоналом в системі менеджменту підприємства 11
1.2. Стратегічний підхід до управління персоналом підприємства 24
ВИСНОВКИ З РОЗДІЛУ 1 39
РОЗДІЛ 2 ДОСЛІДЖЕННЯ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ
ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
2.1. Дослідження інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом
42
2.2. Діагностика процесу стратегічного управління персоналом підприємства
59
2.3. Оцінка якості стратегічного управління персоналом підприємства 80
ВИСНОВКИ З РОЗДІЛУ 2 107
РОЗДІЛ 3 ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО
УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
3.1. Комплексна система стратегічного управління персоналом 111
3.2. Стратегічне управління персоналом підприємства на основі маркетингу
129
ВИСНОВКИ З РОЗДІЛУ 3 152
ВИСНОВКИ 156
ДОДАТКИ 160
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 215



ВСТУП


Актуальність теми. Сучасні ринкові умови господарювання, які характеризуються невизначеністю, динамічністю, ризикованістю, підвищенням інтенсивності конкурентної боротьби обумовлюють зміщення акцентів уваги на персонал підприємства, що стає основою забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Персонал є стратегічним ресурсом підприємства, який вимагає пошуку нових механізмів управління ним для забезпечення результативності його роботи в довгостроковій перспективі. Виходячи з цього, особливої актуальності набуває вивчення можливостей ефективного управління персоналом підприємства, що зумовлює необхідність формування системи стратегічного управління персоналом, яка б забезпечувала конкурентоспроможність та життєздатність конкретного підприємства.
У сучасній економічній літературі значна увага приділяється управлінню персоналом. Це відображено в роботах Балабанової Л.В., Борисової О.А., Весніна В.Р., Волгіна В.В., Воробйової О.К., Гончарова В.М., Десслера Г.,., Єгоршина О.П., Журавльова П.В., Захарової О.В., Кібанова А.Я., Колот А.М., Крушельницької О.В., Кулапова М.М., Лукашевича В.В., Лутай Л.А., Мамед-Заде Г.А., Маслова Є.В., Мельничук Д.Г., Михайлової Л.І., Моргунова Є.Б., Родкіної Т.А.,Садєкова А.А.,Сардак О.В., Сухарева С.А., Шубіна О.О. та інших вчених. Проте, проблеми використання стратегічного підходу до управління персоналом сучасними вченими вивчено недостатньо, існуючі підходи і методики не враховують специфіку українського менталітету, а розроблені стратегії управління персоналом часто мають безсистемний характер.
Отже, існує об’єктивна необхідність обґрунтування концептуальної основи стратегічного управління персоналом підприємства на основі комплексного, системного підходу, що обумовлює актуальність теми дисертації, її цільову спрямованість і зміст.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Роботу виконано відповідно до комплексного плану науково-дослідних робіт Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського: держбюджетна тема Д 2004-12 "Методологічні підходи і методика аналізу інфраструктури ринку праці в контексті маркетингової концепції" (номер держреєстрації 0104U005212, 2003-2006 рр.; особисто розроблено методику аналізу інфраструктури ринку праці на основі маркетингу); держбюджетна тема Д 2007-8 "Розробка науково-методичних рекомендацій щодо вивчення дисциплін ОКР "бакалавр" в умовах кредитно-модульної системи навчання" (особисто розроблено рекомендації до теми "Мотивація трудової поведінки і стимулювання праці" науково-методичних рекомендацій щодо вивчення дисципліни "Соціологія праці").
Результати, що отримано у дисертації використовувались при виконанні 10 госпдоговірних тем, серед яких найбільш важливими є такі: № 97/2005 "Розробка науково-методичних рекомендацій з управління дисциплінарними відносинами на підприємстві" (номер держреєстрації 0106U003146, 2004-2005 рр.; особисто розроблено систему мотивації персоналу у контексті забезпечення дисципліни праці); № 109/2005 "Розробка науково-методичних рекомендацій щодо управління персоналом в умовах маркетингової орієнтації" (особисто розроблено методику діагностики процесу управління персоналом у підприємстві); № 161/2006 “Розробка науково-методичних рекомендацій з вимірювання стану дисципліни праці та її впливу на оптимізацію рівня порушень” (номер держреєстрації 0106U008863, 2005-2006 рр.; особисто розроблено методику оцінки якості управління персоналом підприємства); № 216/2006 "Розробка науково-методичних рекомендацій з обґрунтування стратегії управління дисципліною праці на підприємстві" (номер держреєстрації 0107U001517, 2006-2007 рр.; особисто розроблено маркетингові стратегії управління персоналом підприємства).
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є розробка шляхів удосконалення комплексної системи стратегічного управління персоналом та наукових, методичних і практичних рекомендацій щодо підвищення результативності стратегічного управління персоналом підприємства.
Для досягнення встановленої мети у дисертаційній роботі сформульовано і вирішено такі завдання:
 визначення теоретичних засад управління персоналом в системі менеджменту підприємства;
 визначення теоретичних аспектів стратегічного управління персоналом підприємства;
 дослідження інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом підприємства;
 діагностика процесу стратегічного управління персоналом підприємства;
 оцінка якості стратегічного управління персоналом підприємства;
 розробка комплексної системи стратегічного управління персоналом;
 розробка рекомендацій щодо вдосконалення стратегічного управління персоналом на основі маркетингу.
Об’єктом дослідження є процес стратегічного управління персоналом підприємства в умовах ринкової економіки.
Предметом дослідження є теоретико-методологічні та прикладні питання щодо механізму стратегічного управління персоналом торговельного підприємства.
Методи дослідження. Теоретичною, методологічною та інформаційною базою дослідження є : Закони та нормативні акти України; наукові розробки сучасних вчених з проблем управління персоналом, менеджменту, стратегічного управління, маркетингу, ринкової економіки; статистична і бухгалтерська звітність торговельних підприємств.
Вирішення встановлених у дисертації завдань було здійснено з використанням наступних методів: загальнонаукові методи: аналогія, системний підхід (для розробки системи стратегічного управління персоналом підприємства), формалізація (для розробки моделі оцінки якості стратегічного планування діяльності щодо управління персоналом, моделі оцінки якості стратегічного управління персоналом підприємства тощо); економіко-статистичний аналіз: табличний (для представлення результатів розрахунків), порівняння (для оцінювання якості стратегічного управління персоналом підприємств); маркетингові методи: матричний метод (для розробки матриці "якість інформації/якість комунікацій в системі стратегічного управління персоналом", матриці "ступінь забезпеченості процесу наймання персоналу/ступінь використання джерел наймання персоналу" тощо); методи експертних оцінок (для оцінки доцільності організаційної структури підприємства, оцінки інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом підприємства тощо). У процесі проведення дослідження використовувались сучасні комп’ютерні технології.
Наукова новизна одержаних результатів. У дисертації викладено концептуальні основи стратегічного управління персоналом підприємства в умовах ринкової економіки та запропоновано нові наукові рішення, основні з яких полягають у наступних теоретичних, методологічних та методичних розробках.
Вперше:
розроблено модель оцінки якості стратегічного управління персоналом за такими показниками: коефіцієнт якості інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом, ступінь забезпеченості процесу наймання персоналу, ступінь використання джерел наймання персоналу, якісний рівень персоналу, результативність трудової адаптації персоналу, ступінь використання системи мотивації персоналу, рівень розвитку персоналу, рівень розвитку корпоративної культури підприємства, використання якої забезпечить прийняття обґрунтованих управлінських рішень щодо вдосконалення стратегічного управління персоналом.
Удосконалено:
комплексну систему стратегічного управління персоналом підприємства (КССУПП) за рахунок зміни її структури і складових: система інформаційно-комунікаційної підтримки, що охоплює підсистеми інформаційної та комунікаційної підтримки; система реалізації процесу стратегічного управління персоналом, яка включає підсистеми стратегічного планування, стратегічної організації та стратегічного контролю діяльності управління персоналом; система забезпечення конкурентоспроможності стратегічного управління персоналом, яка складається з таких підсистем: корпоративної культури, розвитку персоналу та мотивації персоналу. КССУПП являє собою сукупність взаємопов’язаних систем, ефективне функціонування яких забезпечує конкурентоспроможність управління персоналом у довгостроковій перспективі;
методичні підходи до діагностики процесу стратегічного управління персоналом: модель оцінки якості стратегічного планування діяльності з управління персоналом (за рахунок додавання показника якості розробки стратегічних цілей з управління персоналом), модель оцінки доцільності організаційної структури управління (за рахунок її доповнення такою складовою, як ступінь необхідності проведення змін в організаційній структурі управління), модель оцінки забезпеченості процесу наймання персоналу (за рахунок врахування вагомості відповідних складових забезпечення процесу наймання персоналу).
Дістало подальший розвиток:
понятійно-категоріальний апарат, у якому на відміну від існуючого розглядається: управління персоналом визначено як процес розробки і здійснення системи організаційних, соціально-економічних та культурних заходів щодо забезпечення ефективного використання трудового потенціалу кожного працівника підприємства; стратегічне управління персоналом – як багатогранний процес, спрямований на оптимізацію кадрової політики і забезпечення на цій основі конкурентоспроможності підприємства в довгостроковій перспективі; стратегічне управління персоналом на основі маркетингу – як процес розробки, реалізації і контролю маркетингових програм у сфері управління персоналом, спрямованих на забезпечення стабільності і задоволеності колективу підприємства та досягнення на цій основі довгострокових цілей підприємства;
модель оцінки якості інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом за рахунок використання таких показників: забезпеченість інформацією, рівень використання джерел інформації, коефіцієнт якості інформації, коефіцієнт якості застосування інформаційних технологій, доцільність комунікативної поведінки керівника, коефіцієнт якості комунікацій,використання якої сприяє вдосконаленню інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом;
модель оцінки якісного рівня персоналу, яка включає такі елементи: аналіз ставлення персоналу до праці, аналіз рівня знань і досвіду роботи, аналіз організаторських здібностей персоналу, аналіз уміння працювати з людьми, аналіз уміння працювати з документами та інформацією, аналіз уміння своєчасно приймати та реалізовувати рішення, аналіз здатності персоналу розробляти і впроваджувати інновації, аналіз морально-етичних рис характеру персоналу,впровадження якої буде забезпечувати підвищення якісного рівня персоналу підприємства.
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що теоретичні положення дисертації доведені до рівня конкретних методик та рекомендацій щодо вдосконалення стратегічного управління персоналом підприємства. Найбільшу практичну цінність мають: модель оцінки якості стратегічного управління персоналом,модель оцінки якісного рівня персоналу, модель оцінки якості інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом, матриця "якість інформації/якість комунікацій в системі стратегічного управління персоналом", матриця "ступінь забезпеченості процесу наймання персоналу/ступінь використання джерел наймання персоналу".
Пропозиції, що розроблені в дисертації, впроваджено в практику діяльності підприємств, що підтверджено відповідними актами: ЗАТ "Донецький ЦУМ" (акт № 1 від 5.08.2008р.), ТОВ "Обжора" (акт № 7 від 29.07.2008р.), ПП "Каверин" (акт № 2 від 29.07.2008р.), ВАТ ТК "Маяк" (акт від 4.08.2008р.), ТОВ "Амстор" (акт від 20.06.2008р.), ЗАТ "Фірма Юг" (акт від 3.09.2008р.).
У дисертаційній роботі автором розроблено 20 комп'ютерних програм щодо дослідження стратегічного управління персоналом підприємства у середовищі Microsoft Office Excel, використання яких дозволить полегшити прийняття обґрунтованих стратегічних рішень щодо управління персоналом підприємства.
Результати, що отримано в дисертації, можна використовувати (частина вже використовується) в навчальному процесі при викладанні наступних дисциплін: "Управління персоналом", "Менеджмент персоналу", "Основи менеджменту", "Соціологія праці", "Стратегічне управління", а також при виконанні курсових, дипломних і магістерських робіт.
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаною науковою працею, в якій викладено наукові ідеї автора, авторський підхід до розробки основних наукових положень. Наукові положення, висновки і рекомендації, що виносяться на захист, одержані автором самостійно.
Апробація результатів дисертації. Основні положення дослідження доповідались та обговорювались на 13 науково-практичних конференціях, у т.ч. на п’яти міжнародних конференціях: "Актуальні проблеми і перспективи розвитку економіки України" (м. Алушта, 2004 р.), "М.І.Туган-Барановський – видатний вчений-економіст. Спадщина і новації" (м. Донецьк, 2005 р.), "Проблемы и перспективы сотрудничества между странами юго-восточной Европы в рамках ЧЕС" (м. Донецьк, 2006 р.), "Пріоритетні напрямки розвитку змішаної економіки" (м. Київ, 2007 р.), "Динаміка наукових досліджень" (м. Дніпропетровськ, 2008 р.); двох Всеукраїнських конференціях: "Фінансово-економічні проблеми розвитку регіонів України" (м. Тернопіль, 2004 р.), "Українська наука ХХІ століття" (м. Київ, 2008 р.); одній міжрегіональній конференції: "Організація самодостатності промислового регіону: проблеми ринку, економіки і бізнесу" (м. Луганськ, 2007 р.); п’яти конференціях професорсько-викладацького складу ДонНУЕТ за підсумками науково-дослідної роботи у 2004-2008 рр.
Публікації. За результатами проведеного дослідження опубліковано дев'ять статей та тези шістьох доповідей загальним обсягом 4,3 др. арк. (з них автору належить 4,3 др. арк.), у т.ч. дев'ять статей у фахових виданнях (3,5 др. арк.).
Структура роботи. Дисертація складається з вступу, 3-х розділів, висновків, списку використаних джерел із 117 найменувань і 21 додатку (обсягом 55 сторінок). Текстова частина займає 159 сторінок машинописного тексту, містить 39 таблиць (обсягом 49 сторінок) і 34 рисунка (обсягом 20 сторінок).
Список литературы ВИСНОВКИ


У дисертаційній роботі здійснено узагальнення теорії у сфері управління персоналом та запропоноване нове вирішення наукового завдання щодо використання стратегічного підходу до управління персоналом підприємства. Це буде сприяти підвищенню ефективності стратегічного управління персоналом:
1. Система управління персоналом складається з 6 підсистем: підсистеми забезпечення процесу управління персоналу, підсистеми маркетингу персоналу, підсистеми розвитку персоналу, підсистеми мотивації персоналу, підсистеми управління комунікаціями, підсистеми створення і розвитку корпоративної культури.
2. Управління персоналом – це процес розробки і здійснення системи організаційних, соціально-економічних та культурних заходів щодо забезпечення ефективного використання трудового потенціалу кожного працівника підприємства. Стратегічне управління персоналом підприємства – це багатогранний процес, спрямований на оптимізацію кадрової політики і забезпечення на цій основі конкурентоспроможності підприємства у довгостроковій перспективі. Стратегічне управління персоналом на основі маркетингу визначено як процес розробки, реалізації і контролю маркетингових програм у сфері управління персоналом, спрямованих на забезпечення стабільності і задоволеності колективу підприємства та досягнення на цій основі довгострокових цілей підприємства. Процес стратегічного управління персоналом підприємства складається з трьох основних етапів: стратегічне планування діяльності щодо управління персоналом (передбачає встановлення стратегічних цілей щодо управління персоналом і розробку кадрової стратегії); стратегічна організація діяльності щодо управління персоналом (передбачає проведення стратегічних змін); стратегічний контроль діяльності щодо управління персоналом (передбачає здійснення оцінки ділових якостей персоналу і оцінки ефективності стратегічного управління персоналом).
3. Результати проведених досліджень інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом за розробленою моделлю (за такими показниками: забезпеченість інформацією, рівень використання джерел інформації, якість інформації, якість застосування інформаційних технологій, доцільність комунікативної політики керівника, якість комунікацій) за допомогою розроблених нами комп’ютерних програм свідчать про те, що висока якість інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом притаманна лише підприємствам сегменту D (2,8 бали), а підприємствам інших сегментів – середня (сегменту S – 2,3 бали, сегменту A – 2,3 бали, сегменту W – 1,9 бали).
4. Результати діагностики процесу стратегічного управління персоналом, проведеної у розрізі основних його етапів з використанням розроблених відповідних комп’ютерних програм, показали, що висока якість стратегічного планування діяльності щодо управління персоналом притаманна для підприємств сегменту D (2,7 бали), для підприємств інших сегментів – середня (сегменту S – 2,1 бали, сегменту A – 2,1 бали, сегменту W – 1,8 бали). Високий ступінь доцільності організаційної структури управління притаманний підприємствам сегментів D і S (2,8 бали і 2,5 бали відповідно), а для підприємств сегментів A і W – середній (2,3 бали і 2,2 бали відповідно). Високий ступінь використання методів управління персоналом характерний тільки для підприємств сегменту D (2,6 бали), а для підприємств інших сегментів – середній (сегменту S – 2,3 бали, сегменту A – 2,3 бали, сегменту W – 2,0 бали). При цьому найкращим чином використовуються адміністративні методи управління персоналом. Висока якість системи оцінювання ділових якостей персоналу характерна для підприємств сегменту D (2,6 бали), а для підприємств інших сегментів – середня (сегменту S – 2,1 бали, сегменту A – 2,1 бали, сегменту W – 1,8 бали). Це свідчить про те, що якісна оцінка ділових якостей персоналу сприяє покращенню конкурентної позиції підприємства.
5. Аналіз якості стратегічного управління персоналом у підприємствах за рекомендованою моделлю (за такими показниками: коефіцієнт якості інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом, ступінь забезпеченості процесу наймання персоналу, ступінь використання джерел наймання персоналу, якісний рівень персоналу, результативність трудової адаптації персоналу, ступінь використання системи мотивації персоналу, рівень стратегічного розвитку персоналу, рівень розвитку корпоративної культури підприємства) за допомогою розроблених комп’ютерних програм показав, що високу якість стратегічного управління персоналом мають лише підприємства сегменту D (2,6 бали), а підприємства інших сегментів – середню (сегменту S – 2,2 бали, сегменту A – 2,2 бали, сегменту W – 2,0 бали).
6. Комплексна система стратегічного управління персоналом підприємства – це сукупність взаємопов’язаних систем, ефективне функціонування яких забезпечить конкурентоспроможність системи управління персоналом у довгостроковій перспективі. Комплексна система стратегічного управління персоналом підприємства складається з трьох систем: системи інформаційно-комунікаційної підтримки (охоплює підсистеми інформаційної та комунікаційної підтримки); системи реалізації процесу стратегічного управління персоналом (включає підсистеми стратегічного планування, стратегічної організації та стратегічного контролю діяльності щодо управління персоналом); системи забезпечення конкурентоспроможності стратегічного управління персоналом (складається з таких підсистем: корпоративної культури, розвитку і мотивації персоналу). Для кожної системи розроблено відповідні підсистеми та їх елементи.
7. Стратегічне управління персоналом на основі маркетингу – це процес розробки, реалізації і контролю маркетингових програм у сфері управління персоналом, спрямований на забезпечення стабільності і задоволеності колективу підприємства та досягнення на цій основі довгострокових цілей підприємства. Основними етапами процесу стратегічного управління персоналом на основі маркетингу є: аналіз якості інформаційно-комунікаційного забезпечення стратегічного управління персоналом; аналіз і удосконалення процесу наймання персоналу; аналіз результативності трудової адаптації персоналу та її удосконалення; оцінка якісного рівня персоналу; аналіз та удосконалення системи мотивації персоналу; аналіз та удосконалення системи розвитку персоналу; розвиток корпоративної культури підприємства.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Акмаева Р.И. Стратегическое планирование и стратегический менеджмент : учеб. пособ. / Р.И. Акмаева. – М. : Финансы и статистика, 2006. – 208 с.
2. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф – СПб. : Питер Ком, 1999. – 416 с.
3. Балабанова Л.В. Зв’язки з громадськістю : навч. посіб. / Л.В. Балабанова, К.В. Савельєва. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2007. – 394 с.
4. Балабанова Л.В. Маркетинг : підруч. / Л.В. Балабанова. – [2-ге вид. перероб. і доп.]. – К. :Знання-Прес, 2004. – 645 с.
5. Балабанова Л.В. Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: стратегічний підхід : моногр. / Л.В. Балабанова, В.В. Холод. – Донецьк : ДонДУЕТ ім.М.Туган-Барановського, 2006. – 294 с.
6. Балабанова Л.В. Організація праці менеджера : підруч. / Л.В. Балабанова, О.В. Сардак. – Донецьк : ДонНУЕТ, 2008. – 480 с.
7. Балабанова Л.В. Управління персоналом : навч. посіб. / Л.В. Балабанова, О.В. Сардак. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2006. – 471 с.
8. Балабанова Л.В. Управление персоналом на основе маркетинга : моногр. / Л.В. Балабанова, Е.К. Воробьева. – Донецк : ДонГУЭТ, 2004. – 212 с.
9. Белінський П.І. Менеджмент виробництва та операцій : підруч. / П.І. Белінський. – К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 624 с.
10. Бєсєдін М.О. Основи менеджменту: оцінно-ситуаційний підхід (модульний варіант) : підруч. / М.О. Бєсєдін, В.М. Нагаєв. – К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 496 с.
11. Бланк И.А. Торговый менеджмент / И.А. Бланк. – К. : Украинско-Финский институт менеджмента и бизнеса, 1997. – 408 с.
12. Бойко И.И. Маркетинговые исследования (минимальный маркетинговый эксперимент) : учеб. пособ. / И.И. Бойко. – К. : Кондор, 2005. – 280 с.
13. Большаков А.С. Менеджмент : учеб. пособ. / А.С. Большаков. – СПб. : "Издательство "Питер", 2000. – 160 с.
14. Борисова Е.А. Оценка и аттестация персонала / Е.А. Борисова. – СПб. : Питер, 2003. – 288 с.
15. Боумэн К. Основы стратегического менеджмента / К. Боумэн ; [пер. с англ. под ред. Л.Г.Зайцева, М.И.Соколовой]. – М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1997. – 175 с.
16. Василенко В.А. Ситуаційний менеджмент : навч. посіб. / В.А. Василенко, В.І. Шостка. – К. : ЦУЛ, 2003. – 285 с.
17. Вачевський М.В. Маркетинг. Формування професійної компетенції : підруч. / М.В. Вачевський. – К. : ВД "Професіонал", 2005. – 512 с.
18. Вершигора Е.Е. Менеджмент : учеб. пособ. / Е.Е. Вершигора. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – М. : ИНФРА-М, 2003. – 283 с.
19. Веснин В.Р. Менеджмент : учеб. / В.Р. Веснин. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – М. : ТК Велби, Издательство Проспект, 2005. – 504 с.
20. Веснин В.Р. Практический менеджмент персонала : пособие по кадровой работе / В.Р. Веснин. – М. : Юристъ, 2001. – 496 с.
21. Виноградський М.Д. Менеджмент в організації : навч. посіб. [для студ. екон. спец. вузів.] / Виноградський М.Д., Виноградська А.М., Шканова О.М. – К. : "КОНДОР", 2002. – 654 с.
22. Виханский О.С. Менеджмент : учеб. / О.С. Виханский, А.И. Наумов. – М. : Гардарики, 2003. – 285 с.
23. Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент / А.В. Войчак. – К. : КНЕУ, 2002. – 268 с.
24. Волгин В.В. Управление персоналом малого предприятия (предупреждение проблем) : практ. пособие / В.В. Волгин. – М. : Издательско-книготорговый центр "Маркетинг", 2002. – 300 с.
25. Володькина М.В. Стратегический менеджмент : учеб. пособие. / М.В. Володькина. – К. : Знання-Прес, 2002. – 149 с.
26. Гаркавенко С.С. Маркетинг : підруч. / С.С. Гаркавенко. – К. : Лібра, 2002. – 712 с.
27. Генкин Б.М. Экономика и социология труда : учеб. [для вузов] / Б.М. Генкин – М. : ИНФРА-М, 2000.
28. Гетьман О.О. Економіка підприємства : навч. посіб. / О.О. Гетьман, В.М. Шаповал. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 488 с.
29. Глухов В.В. Менеджмент : учеб. / В.В. Глухов. – [2-е изд., испр. и доп.]. – СПб. : Издательство "Лань", 2002. – 528 с.
30. Гончаров В.М. Роль мотивації в системі управління персоналом / В.М. Гончаров, А.В. Черкасов. // Схід. – 2008. – № 4(88). – С. 69–73.
31. Гончаров В.М. Формування стратегії управління кадровим потенціалом. / В.М. Гончаров. // Рыночная экономика: современная теория и практика управления. – Одесса : Наука и техника, 2007. – Т.10, вып. 11. – С. 67–76.
32. Дафт Р.Л. Менеджмент / Р.Л. Дафт. – СПб. : Издательство "Питер", 2000. – 832 с.
33. Десслер Г. Управление персоналом : учеб. пособ. [для вузов] / Г. Десслер; [пер.с англ. Ю.В. Шленова]. – М. : Бином, 1997. – 431 с.
34. Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика / П. Дойль. – СПб. : Издательство “Питер”, 1999. – 560 с.
35. Должанський І.З. Конкурентоспроможність підприємства : навч. посіб. / І.З. Должанський, Т.О. Загорна. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
36. Економіка підприємства : навч. посіб. / за ред. А.В. Шегди. – К. : Знання, 2005. – 431 с.
37. Економіка та організація виробництва : підруч. / за ред. В.Г. Герасимчука, А.Е. Розенплентера. – К. : Знання, 2007. – 678 с.
38. Егоршин А.П. Управление персоналом : учеб. [для вузов] / А.П. Егоршин. –Нижний Новгород : НИМБ, 2003. – 720 с.
39. Журавлев П.В., Мировой опыт в управлении персоналом. Обзор зарубежных источников : моногр. / П.В. Журавлев, М.Н. Кулапов, С.А. Сухарев. – М. : Изд-во Рос. экон. акад., Екатеринбург : Деловая книга, 1998. – 232 с.
40. Забелин П.В. Основы стратегического управления : учеб. пособ. / П.В. Забелин, Н.К. Моисеева. – М. : Информационно-внедренческий центр “Маркетинг”, 1998. – 195 с.
41. Захарова О.В. Комплексна оцінка трудового потенціалу промислового підприємства / О.В. Захарова, А.О. Островська. // Управління розвитком : зб. наук. праць Харківського національного економічного університету. – 2006. – №4. – С. 86–89.
42. Захарова О.В. Обґрунтування умов ефективності використання персоналу промислових підприємств / О.В. Захарова. // Формування ринкової економіки : зб. наук. праць. Спец. вип. Управління людськими ресурсами: проблеми теорії та практики. – К. : КНЕУ, 2007. – Т.1, Ч. І. – С. 286–295.
43. Зуб А.Т. Стратегический менеджмент: теория и практика : учеб. пособ. [для вузов] / А.Т. Зуб. – М. : Аспект Пресс, 2002. – 415 с.
44. Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент : навч. посіб. / Г.І. Кіндрацька. – К. : Знання, 2006. – 366 с.
45. Кибанов А.Я. Управление персоналом: регламентация труда / А.Я. Кибанов, Г.А. Мамед-Заде, Т.А. Родкина. – М. : Экзамен, 2000. – 576 с.
46. Колот А.М. Мотивація персоналу : підруч. / А.М. Колот. – [2-ге вид., без змін]. – К. : КНЕУ, 2006. – 340 с.
47. Колпаков В.М.. Стратегический кадровый менеджмент : учеб. пособ. / В.М. Колпаков, Г.А. Дмитренко. – К. : МАУП, 2002. – Ч. І. – 280 с.
48. Котлер Ф. Маркетинг: Гостеприимство. Туризм : учеб. [для вузов] / Котлер Ф., Боуэн Дж., Мейкинз Дж. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2002. – 1063 с.
49. Крушельницька О.В. Управління персоналом : навч. посіб. / О.В. Крушельницька, Д.Г. Мельничук. – К. : "Кондор", 2003. – 296 с.
50. Крымов А.А. Вы – управляющий персоналом / А.А. Крымов. – М. : Вершина, 2006. – 320 с.
51. Лукашевич В.В. Управление персоналом (предприятий торговли и общественного питания) : учеб. пособ. [для учрежд. сред. проф. образ.] / В.В. Лукашевич. – М. : Деловая лит., 2001. – 253 с.
52. Лук'янченко Н.Д. Управління трудовим колективом в умовах трансформації економіки : моногр. / Н.Д. Лук'янченко, Л.А. Лутай, О.Ю. Сердюк. – Донецьк : ДонНУ, 2006. – 220 с.
53. Лутай Л.А. Методика измерения уровня социального развития коллектива и его влияние на формирование трудовоъ дисциплины / Л.А. Лутай // Социально-экономические аспекты промышленной политики. Управление человеческими ресурсами: государство, регион, предприятие : сб. науч. трудов. – Донецк : ИЭП НАН Украины, 2004. – Т. 2. – С. 311–319.
54. Лутай Л.А. Роль мотивації в управлінні дисципліною праці / Л.А. Лутай. // Менеджер. Вісник Донецького державного університету управління. – 2006. – № 1 (12). – С. 31–41.
55. Малхотра Н. Маркетинговые исследования и эффективный анализ статистических данных / Н. Малхотра. – К. : ООО "ТИД "Дс", 2002. – 768 с.
56. Манів З.О. Економіка підприємства : навч. посіб. / З.О. Манів, І.М. Луцький. – [2-ге вид.]. – К. : Знання, 2006. – 580 с.
57. Маркетинг менеджмент: новые решения : моногр. / [под ред. А.А. Шубина]. – Донецк : ДонНУЭТ, 2007. – 326 с.
58. Маркетинговий менеджмент : навч. посіб. / [під ред. д.е.н., проф., акад. АЕНУ Л.В. Балабанової]. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2002. – 290 с.
59. Маркова В.Д. Стратегический менеджмент : курс лекц. / В.Д. Маркова, С.А. Кузнецова. – М. : ИНФРА-М ; Новосибирск : Сибирское соглашение, 2001. – 288 с.
60. Маслов Е.В. Управление персоналом предприятия : учеб. пособие/ Е.В. Маслов. – М. : Новосибирск : ИНФРА-М, 1998. – 312 с.
61. Механизмы реализации основных принципов гуманизации труда и трудовой мотивации : моногр. [Гончаров В.Н., Радомский С.И., Радомская М.С., Додонов О.В.]. – Донецк : СПД Куприянов В.С., 2006. – 200 с.
62. Михайлова Л.І. Управління персоналом : навч. посіб. / Л.І. Михайлова. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 248 с.
63. Монди Уэйн Р. Управление персоналом / Монди Уэйн Р., Роберт М. Ноу, Шейн Р. Премо ; [пер. с англ. под ред. И.В. Андреевой, С.В. Кошелевой]. – СПб. : Издательский Дом "Нева", 2004. – 640 с.
64. Моргунов Е.Б. Управление персоналом: исследование, оценка, обучение : учеб. пособ. / Е.Б. Моргунов. – [2-е изд., перераб и доп.]. – М. : ООО "Журнал "Управление персоналом", 2005. – 550 с.
65. Мошек Г.Є. Менеджмент підприємства : підруч. / Мошек Г.Є., Гомба Л.А., Піддубна Л.П. – К. : Київський національний торговельно-економічний університет, 2002. – 371 с.
66. Нємцов В.Д. Стратегічний менеджмент : навч. посіб. / В.Д. Нємцов, Л.Є. Довгань. – К. : УВПК “Екс Об”, 2001. – 560 с.
67. Осипов В.І. Економіка підприємства : підруч. / В.І. Осипов. – Одеса : Маяк, 2005. – 720 с.
68. Основи економічної теорії : підруч. / [Ніколенко Ю.В. та ін.] ; за заг. ред. Ю.В. Ніколенка. – [3-є вид.]. – К. : ЦУЛ, 2003. – 540 с.
69. Основы управления персоналом / Самыгин С.И., Зайналабидов М.С., Макиев З.Г., Обухов Д.В. – Ростов н/Д : Феникс, 2001. – 480 с.
70. О’Шонесси Дж. Конкурентный маркетинг: стратегический подход / Дж. О’Шонесси ; [пер. с англ. под ред. Д.О. Ямпольской]. – СПб. : Питер, 2001. – 864 с.
71. Пелішенко В.П. Маркетинговий менеджмент : навч. посіб. / В.П. Пелішенко. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 200 с.
72. Планування діяльності підприємства : навч. посіб / [за ред.. В.Є. Москалика] – К. : КНЕУ, 2005. – 384 с.
73. Прокопчук Л.О. Стратегический менеджмент : учеб. [для вузов] / Л.О. Прокопчук. – СПб. : Издательство Михайлова В.А., 2004. – 511 с.
74. Редченко К.І. Стратегічний аналіз у бізнесі : навч. посіб. / К.І. Редченко. – Львів : “Новий Світ-2000”, “Альтаїр-2002”, 2003. – 272 с.
75. Садеков А.А. Стратегическое управление предприятием: управление изменениями : учеб. пособ. / А.А. Садеков, О.Ю. Гусева. – Донецк : ДонГУЭТ, 2005. – 203 с.
76. Сарапука Е.В. Качественные характеристики трудового потенциала / Е.В. Сарапука. // Вісник Донецького університету. Серія В. Економіка і право. – №1. – 2006. – С. 128–135.
77. Сарапука Е.В. Менеджмент знаний как одно из приоритетных направлений повышения качества трудового потенциала предприятия / Е.В. Сарапука. // М.І.Туган-Барановський – видатний вчений-економіст. Спадщина і новації : міжнар. наук.-практ. конф. : тези доп. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2005. – С. 145.
78. Сарапука Е.В. Трудовой потенциал как основная составляющая экономической безопасности государства / Е.В. Сарапука. // Проблемы и перспективы сотрудничества между странами юго-восточной Европы в рамках Черноморского экономического сотрудничества : междунар. науч.-практ. конф. : сб. науч. трудов. – Донецк : ДонНУ, 2006. – С. 212–219.
79. Сарапука Е.В. Формирование трудового потенциала в Украине / Е.В. Сарапука. // Актуальные проблемы и перспективы развития экономики Украины : междунар. науч.-практ. конф. : тезисы докл. – Алушта, 2004. – С. 103.
80. Сарапука О.В. Вплив менеджменту знань на трудовий потенціал підприємства / О.В. Сарапука // Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. пр. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2004 – Вип.16, Т. ІІ. – С. 129–136.
81. Сарапука О.В. Методика якісної оцінки трудового потенціалу / О.В. Сарапука. // Актуальные проблемы управления человеческими ресурсами и маркетингом в контексте стратегии развития Украины - Донецьк : ДонИЭП, 2007. – С. 398–406.
82. Сарапука О.В. Організаційно-економічний механізм системи керівництва трудовим потенціалом промислового підприємства з урахуванням ресурсної оптимізації / О.В. Сарапука. // Пріоритетні напрямки розвитку змішаної економіки : Вісник Київського національного університету технологій та дизайну – К. : Київський національний університет технологій та дизайну, 2007. – № 5 (37), Т. ІІ. – С. 184–191.
83. Сарапука О.В. Оцінка ефективності методів мотивації персоналу торговельних підприємств / О.В. Сарапука. // Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. пр. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2004. – Вип. 17, Т. ІІ. – С. 129–136.
84. Сарапука О.В. Професійне навчання безробітних: проблеми розвитку в Україні / О.В. Сарапука. // Організація самодостатності промислового регіону: проблеми ринку, економіки і бізнесу : міжрегіон. наук.-практ. конф.– Луганськ : Луганський інститут труда та соціальних технологій, 2007. – С. 275–280.
85. Сарапука О.В. Система планування кадрового потенціалу підприємств / О.В. Сарапука. // Фінансово-економічні проблеми розвитку регіонів України : Всеукр. наук.-практ. конф. : тези доп. – ТНУ, т.ІІ : Наука і освіта, 2004. – С. 196–197.
86. Сарапука О.В. Удосконалення управління трудовими ресурсами сучасних підприємств на основі кадрового маркетингу / О.В. Сарапука. // Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. праць – Вип., т.– Донецьк : ДонДУЕТ, 2003 – С. – .
87. Сарапука О.В. Управління змінами кадрової політики торгівельних підприємств в сучасних умовах / О.В. Сарапука. // Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. праць – Вип.17, т.ІІ – Донецьк : ДонДУЕТ, 2005. – С. – .
88. Смирнов Н.Н. Стратегический менеджмент / Н.Н. Смирнов. – СПб. : Питер, 2002. – 128 с.
89. Соловьев В.С. Стратегический менеджмент : учеб. / В.С. Соловьев. – Ростов н/Д : Феникс ; Новосибирск : Сибирское соглашение, 2002. – 448 с.
90. Спивак В.А. Организационное поведение и управление персоналом / В.А. Спивак. – СПб. : Издательство "Питер", 2000. – 416 с.
91. Стельмашенко О.В. Аналіз якості стратегічного планування діяльності щодо управління персоналом / О.В. Стельмашенко. // Динамика исследования – 2008 : междунар. науч.-практ. конф., 16-31 июл. 2008г. : тезисы докл. – София : "Бял ГРАД-БГ" ООД, 2008. – Т. 3. – С. 14–16.
92. Стельмашенко О.В. Дослідження інформаційно-комунікаційних аспектів стратегічного управління персоналом підприємства / О.В. Стельмашенко. // Українська наука ХХІ століття : Всеукр. наук.-практ. конф., 25-27 черв. 2008р. : тези доп. – К., 2008. – Ч.1. – С. 89–90.
93. Стельмашенко О.В. Комплексна система стратегічного управління персоналом підприємства / О.В. Стельмашенко. // Економіка: проблеми теорії та практики : зб. наук. пр. – Дніпропетровськ : ДНУ, 2008. – Вип. 241, Т. І. – С. 197–207.
94. Стребел П. Управленческие технологии внедрения инноваций / П. Стребел. // Управление трудовыми ресурсами : сб. стат. – www.i-u.ru
95. Томпсон А.А., мл. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации : учеб. [для вузов] / А.А. Томпсон, мл., А.Дж. Стрикленд ІІІ. – М. : ИНФРА-М, 2000. – 412 с.
96. Тренев Н.Н. Стратегическое управление : учеб. пособ. [для вузов] / Н.Н. Тренев. – М. : “Издательство ПРИОР”, 2002. – 288 с.
97. Управление организацией : учеб. / [под ред. Поршнева А.Г., Румянцевой З.П., Саломатина Н.А.]. – М. : ИНФРА-М, 2001. – 669 с.
98. Управление персоналом : учеб. [для вузов] / [под ред. Т.Ю. Базарова, Б.Л. Еремина]. – М. : ЮНИТИ, 2000. – 423 с.
99. Управление персоналом : учеб. пособ. / [под ред. Б.Ю. Сербиновского, С.И. Самыгина]. – М. : "Издательство Приор", 1999. – 432 с.
100. Управление персоналом в организации[Текст]: учеб.пособие для вузов/ А.К. Саакян [и др.].-СПб.: Питер,2001.
101. Управление персоналом в условиях социальной рыночной экономики / [под ред. Г. Шмидта]. – М. : Издательство МГУ, 1997. – 480 с.
102. Управління персоналом : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / М.Д. Виноградський. – К. : Центр навч. л-ри, 2006. – 504 с.
103. Управління персоналом фірми : навч. посіб. / [під ред.Крамаренко В.І., Холода Б.І.] – К. : ЦУЛ, 2003. – 272 с.
104. Уткин Э.А. Курс менеджмента : учеб. [для вузов] / Э.А. Уткин. – М. : Издательство “Зерцало”, 2000. – 448 с.
105. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент / Р.А. Фатхутдинов. – М. : Издательско-книготорговый центр “Маркетинг”, 2002. – 892 с.
106. Фатхутдинов Р.А. Стратегический менеджмент : учеб. [для вузов] / Р.А. Фатхутдинов. – М. : ЗАО "Бизнес-школа "Интел-Синтез", 1999. – 416 с.
107. Федосеев В.Н. Управление персоналом организации : учеб. пособ. / В.Н. Федосеев, С.Н. Капустин. – М. : Издательство "Экзамен", 2004. – 368 с.
108. Хміль Ф.І. Управління персоналом : підруч. / Ф.І. Хміль. – К. : Академвидав, 2006. – 488 с.
109. Хомяков В.І. Менеджмент підприємства / В.І. Хомяков. – [2-ге вид., перероб. і доп.]. – К. : Кондор, 2005. – 434 с.
110. Цветаев В.М. Управление персоналом / В.М. Цветаев. – СПб. : Питер, 2002. – 192 с.
111. Цыпкин Ю.А. Управление персоналом : учеб. пособ. [для вузов] / Ю.А. Цыпкин. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2001. – 446 с.
112. Шаповал М.І. Менеджмент якості : підруч. / М.І. Шаповал. – К. : Знання, 2006. – 471 с.
113. Швець І.Б. Обґрунтування витрат на професійне навчання та розвиток персоналу в умовах промислового підприємства / І.Б. Швець, О.В. Захарова, Т.С. Шульгіна. // Вісник Донбаської Державної машинобудівної академії : зб. наук. праць. – 2008. – № 2(12). – С. 290–295.
114. Швець І.Б. Оцінка ефективності використання трудових ресурсів / І.Б. Швець, О.В. Захарова. // Вісник Національного університету водного господарства та природокористування : зб. наук. праць. – Рівне : НУВГП, 2006. – Ч.1. – Вип. 4 (36). – С. 379–385.
115. Шершньова З.Є. Стратегічне управління : навч. посіб. / З.Є. Шершньова, С.В. Оборська. – К. : КНЕУ, 1999. – 384 с.
116. Шипунов В.Г. Основы управленческой деятельности: управление персоналом, управленческая психология, управление на предприятии : учеб. / В.Г. Шипунов, Е.Н. Кишкель. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – М. : Высшая школа, 2000. – 304 с.
117. SWOT-аналіз – основа формування маркетингових стратегій підприємства / [під ред. д.е.н., проф., акад. АЕНУ Л.В. Балабанової]. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2001. – 180 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20614.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.