У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ В ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВИХ ВІДНОСИН НА ПІДПРИЄМСТВІ
Количество страниц 185
ВУЗ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20618.doc 
Содержание ЗМІСТ
Вступ 3
Розділ 1. Теоретико-методологічні засади дослідження корпоративної культури на підприємстві
1.1. Теоретичні підходи до дослідження корпоративної культури 11
1.2 Структура корпоративної культури та її роль у розвитку соціально-трудових відносин 33
1.3 Методи оцінювання корпоративної культури на підприємстві 46
Висновки до 1-го розділу 65
Розділ 2. Оцінка процесів формування корпоративної культури на підприємстві
2.1 Діагностика корпоративної культури та оцінка її впливу на результати діяльності підприємства 68
2.2 Формування корпоративних цінностей як складової соціально-трудових відносин підприємства 89
2.3 Особливості формування корпоративної культури на вітчизняних підприємствах 103
Висновки до 2-го розділу 115
Розділ 3. Вдосконалення корпоративної культури на підприємстві

3.1 Основні напрями вдосконалення корпоративної культури на підприємстві 118
3.2 Розвиток соціального партнерства як чинника регулювання корпоративної культури 139
Висновки до 3-го розділу 161
Висновки 164
Додатки 169
Список використаних джерел 204
Довідки про впровадження
221

В С Т У П

Актуальність теми. Ринкові й соціальні перетворення в Україні не будуть успішними, доки докорінні зміни не відбудуться на мікроекономічному рівні, у ключовій – виробничій ланці. Здійснення таких радикальних заходів, як зміна форм власності, демонополізація економіки, створення ринкової інфраструктури, ще не означає автоматичного вирішення широкого кола проблем, пов’язаних із упорядкуванням діяльності підприємств. Потрібні рішучі дії, значні зусилля, ретельна організаційна робота для приведення виробничих відносин на мікрорівні у відповідність з макроекономічними перетвореннями. Важливою складовою системи забезпечення конкурентоспроможності підприємства має бути оптимізація соціально-трудових відносин, формування й подальший прогресивний розвиток корпоративної культури.
Корпоративну культуру як одну з ефективних сучасних форм управління досліджують у західній економічній літературі, починаючи з 1980-х років. Піонерами в цьому напрямі були Т. Пітерс, Р. Уотермен. Істотний внесок у дослідження цих проблем зробили І. Ансофф, М. Армстронг, П. Вейл, М. Грачов, Г. Даулінг, К. Камерон, Є. Капітонов, Ф. Котлер, Р. Кричевский, А. Маслоу, Б. Мільнер, Р. Рюттенгер, Г. Саймон, В. Співак та ін. Ряд учених досліджують особливості корпоративної культури в окремих країнах, що досить важливо для пошуку можливостей застосування теоретичних і прикладних розробок щодо формування корпоративної культури в межах національної економіки.
Дослідженню проблематики корпоративної культури присвячені роботи й українських вчених, а саме О.А. Грішнової, Г.А. Дмитренка, В.А. Євтушевського, А.М. Колота, Г.В. Назарової, О.Ф. Новікової, Л.Г. Панченка, С.Р. Пасєки, М.В. Семикіної, В.І. Скуратівського, Г.Л. Хаєта, А.В. Шегди та ін.
Досвід багатьох успішних підприємств свідчить, що використання принципів корпоративної культури дозволяє отримати високу ефективність виробництва та зайнятості, а також підвищити конкурентоспроможність. Разом з тим, слід підкреслити, що в умовах української економіки, з урахуванням особливостей її історичного минулого і сучасних проблем, ідеї корпоративної культури та відповідний розвиток соціально-трудових відносин ще не знайшли широкого практичного впровадження. Такий важливий чинник гармонізації виробничих відносин на вітчизняних підприємствах поки що не діє належним чином, і однією з основних причин цього є те, що теоретичні дослідження у царині корпоративної культури та її ролі в розвитку соціально-трудових відносин не набули системного характеру.
Актуальність, соціальна значимість і недостатня наукова розробленість питань розвитку та формування корпоративної культури як складової соціально-трудових відносин визначили вибір теми, мету та завдання дисертаційної роботи.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне дослідження виконано згідно з планом наукових досліджень кафедри теоретичної та прикладної економіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка і є складовою комплексної теми: «Розвиток внутрішнього ринку України в умовах глобалізації: закономірності та протиріччя» (шифр 01 БФ 040-01), розділ «Динаміка структури промислового виробництва в умовах глобалізації», в межах якої автором розроблено теоретико-методологічні засади управління корпоративною культурою на вітчизняних підприємствах.
Мета і завдання дослідження. Мета дисертаційної роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та розробці практичних рекомендацій щодо напрямів і методів удосконалення корпоративної культури для гармонізації соціально-трудових відносин та підвищення ефективності діяльності вітчизняних підприємств.
Досягнення цієї мети зумовило необхідність постановки та розв’язання комплексу завдань:
• дослідити еволюцію теорії корпоративної культури, розвинути і застосувати її основні положення для оцінки розвитку соціально-трудових відносин на підприємствах України;
• розвинути і впорядкувати основний категоріальний апарат дослідження корпоративної культури, методичні підходи до її оцінювання на мікроекономічному рівні й розробити конкретний інструментарій такого оцінювання;
• визначити характерні риси процесу формування корпоративної культури, проаналізувати її зміст і структуру, виявити й обґрунтувати її значення в діяльності вітчизняних підприємствах;
• виявити взаємозв’язок рівня корпоративної культури та соціально-економічних результатів діяльності підприємств;
• проаналізувати основні напрями та особливості формування корпоративної культури на підприємствах, дослідити чинники, що впливають на ці процеси, виявити основні позитивні та негативні тенденції її зміни в сучасних умовах;
• визначити роль соціального партнерства як одного з засобів регулювання корпоративної культури;
• розробити практичні рекомендації щодо основних напрямів регулювання корпоративної культури та оптимізації соціально-трудових відносин за допомогою корпоративної культури.
Об’єктом дослідження є процеси формування корпоративної культури в контексті розвитку соціально-трудових відносин на підприємстві.
Предметом дослідження є теоретичні та методичні засади оцінювання і вдосконалення корпоративної культури на підприємстві.
Методи дослідження. Загальною методологічною основою дослідження стали наукові напрацювання вітчизняних і зарубіжних вчених у царині розвитку соціально-трудових відносин, управління персоналом та формування корпоративної культури. Для досягнення мети роботи використано низку загальнонаукових і спеціальних методів дослідження, взаємопов’язаних та послідовно застосованих у процесі дослідження: історико-логічний метод використано при дослідженні становлення корпоративної культури, еволюції відповідного напряму економічної думки, міжнародного досвіду регулювання соціально-трудових відносин на підприємствах; класифікаційно-аналітичний метод – при дослідженні компонентів корпоративної культури, її типів, системи корпоративних цінностей; економіко-математичні методи – для оцінювання корпоративної культури та її впливу на результати діяльності підприємств; графічно-аналітичний метод – для наочної ілюстрації досліджуваних соціально-економічних явищ та процесів за допомогою рисунків та діаграм; кваліметричний метод – для виділення та класифікації властивостей корпоративної культури і встановлення взаємозв’язків між цими властивостями; метод ОСАІ (побудова профілів корпоративної культури) – для дослідження типів корпоративної культури на вітчизняних підприємствах; також були використані методи спостереження, інтерв’ю, анкетування, аналізу.
Інформаційною базою дослідження стали законодавчі та нормативні акти України з проблем відтворення та використання людського потенціалу, статистичні матеріали Державного комітету статистики України, наукові праці зарубіжних та вітчизняних авторів, матеріали науково-практичних конференцій, матеріали внутрішньої звітності та обстежень ряду виробничих підприємств.
Наукова новизна одержаних результатів. Наукові результати, що одержані автором і виносяться на захист, полягають у розробці теоретико-методичних засад дослідження процесу формування корпоративної культури на підприємстві та обґрунтуванні практичних рекомендацій щодо її вдосконалення. Наукова новизна цієї роботи полягає в наступному:


вперше:
- запропоновано методику і практично здійснено розрахунки впливу корпоративної культури на результати економічної діяльності підприємства за допомогою побудови моделі взаємозалежності між величиною прибутку та інтегральним показником корпоративної культури підприємства;
удосконалено:
- методику оцінювання корпоративної культури на підприємстві шляхом розрахунку інтегрального показника корпоративної культури, який включає показники значимості корпоративних цінностей, ефективності роботи та рівня організації виробничого процесу, колективізму і поваги до особистості, рівня задоволення співробітників від праці, зовнішніх проявів корпоративної культури, здорового способу життя; методика дозволяє проводити досить точні розрахунки показників в умовах обмеженої інформації й високої динаміки змін економічної ситуації;
- обґрунтування першочергових заходів, пріоритетних завдань та напрямів удосконалення механізму формування корпоративної культури на підприємствах шляхом: виявлення базових елементів корпоративної культури; визначення організаційних заходів забезпечення її розвитку; формування основних напрямів, цілей та стратегії оновлення корпоративної культури на підприємстві;
набули подальшого розвитку:
- тлумачення економічного змісту категорії «корпоративна культура» як складної та багатоаспектної системи цінностей, переконань, ділових принципів, норм поведінки, традицій, що стає важливим нематеріальним ресурсом підприємства, оскільки забезпечує соціальні зв'язки, комунікативно-інформаційне спілкування, гармонізує відносини між роботодавцями і найманими працівниками і, таким чином, суттєво впливає на ефективність діяльності та конкурентоспроможність підприємства;
- наукові уявлення про розвиток корпоративної культури та вдосконалення соціально-трудових відносин як взаємозалежні та взаємопосилюючі процеси, які дедалі сильніше впливають на конкурентоспроможність підприємства; корпоративна культура створює позитивне середовище, в якому соціально-трудові відносини удосконалюються та розвиваються, при цьому високий рівень корпоративної культури є результатом впорядкованих соціально–трудових відносин;
- базові закономірності та резерви використання соціального партнерства як важливого напряму вдосконалення корпоративної культури; теоретично обґрунтовано науково-практичні пропозиції щодо пріоритетних напрямів активізації його використання для усунення існуючих розбіжностей шляхом проведення переговорів і консультацій, узгодження питань соціально-економічної політики суб’єктами соціального партнерства, участі найманих працівників в управлінні виробництвом та ін.
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що основні положення, викладені автором у дисертації, доведено до рівня методичних розробок та прикладних рекомендацій. Вони призначені для використання при формуванні на підприємствах корпоративної культури та вдосконаленні соціально-трудових відносин. Наукові розробки автора використані ЗАТ «Трубосталь» при розробці та впровадженні програми вдосконалення соціально-трудових відносин (довідка №99 від 15.03.06); на підприємстві ВАТ «Київметробуд» – при впровадженні головних принципів корпоративної культури та покращенні моделі соціально-трудових відносин (довідка №131/2 від 21.03.06); на підприємстві ЗАТ «Дніпровуд» – при здійсненні заходів щодо покращення соціально-партнерських відносин між членами колективу підприємства та впровадженні основних принципів корпоративної культури (довідка №116-ОП від 16.07.06); Федерацією професійних спілок України – при підготовці пропозицій до законопроекту «Про соціальний діалог в Україні» (довідка № 49/01-22/1970 від 29.10.07).
Наукові розробки впроваджені також у навчальний процес економічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка (довідка № 511/281 від 19.09.2006 р.)
Особистий внесок здобувача. Дисертація є самостійно виконаною науковою працею, в якій викладено авторський підхід до головних принципів та методів формування корпоративної культури в процесі розвитку соціально-трудових відносин на підприємстві. Наукові положення, висновки і рекомендації, що виносяться на захист, одержані автором самостійно.
Апробація результатів дисертації. Матеріали проведеного дослідження апробовані в методичних розробках, рекомендаціях і пропозиціях, викладені у статтях, упроваджені в навчальний процес.
Основні теоретичні і практичні положення дисертаційної роботи доповідалися на міжнародних і вітчизняних науково-практичних конференціях, семінарах, зокрема на Міжнародній науково-практичній конференції «Перспективи і пріоритети розвитку людського капіталу в умовах глобалізації» (м. Харків, 2004 р.); IV-й Міжнародній науково-практичній конференції «Перспективи розвитку внутрішнього ринку промислових товарів в Україні» (м. Київ, 2004 р.); ІІ-й Всеукраїнській науково-практичній конференції «Економіка підприємства: проблеми теорії та практики» (м. Дніпропетровськ, 2005 р.); ІІІ-й Всеукраїнській конференції «Сучасні інформаційні системи і технології в економіці» (м. Запоріжжя, 2005 р.); Міжнародній науково-практичній конференції студентів і молодих вчених «Шевченківська весна. Сучасний стан науки: досягнення, проблеми і перспективи розвитку» (м. Київ, 2003 р.); Науково-практичній конференції «Структурні зрушення в промисловості України» (м. Київ, 2005 р.); Міжнародній науково-практичній конференції «М.Х. Бунге – видатний вчений, педагог, державник» (м. Київ, 2005 р.); Міжнародній науково-практичній конференції «Перспективи та пріоритети розвитку людського капіталу в умовах глобалізації» (м. Харків, 2006 р.); Міжнародній науково-практичній конференції «Управління людськими ресурсами: держава, регіон, підприємство» (м. Донецьк, 2006 р.); ІІІ-й Міжнародній науково-практичній конференції «Управління людськими ресурсами: проблеми теорії та практики» (м. Київ, 2007 р.), Міжнародній науково-практичній конференції «Управління персоналом у ХХІ столітті: кадрова політика, мотивація, оплата праці» (м. Полтава, 2007 р.), Міжнародній науково-практичній конференції «Людський розвиток в Україні: регіональні аспекти, сучасні проблеми, пріоритетні напрями» (м. Івано-Франківськ, 2008 р.).
Публікації. Основні результати проведених наукових досліджень висвітлені в 12 одноосібних наукових працях загальним обсягом 4,33 друк. арк., 8 із них опубліковано у наукових фахових виданнях, 4 – у збірниках матеріалів конференцій.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації запропоновано вирішення актуального науково-практичного завдання, яке полягає у подальшому розвитку теоретико-методологічних засад і розробці прикладних основ дослідження корпоративної культури в процесі розвитку соціально-трудових відносин на підприємстві. На цій основі здійснено наукове обґрунтування пріоритетних напрямів, способів удосконалення, основних принципів і методів оцінювання корпоративної культури на вітчизняних підприємствах. Результати проведеного дослідження дозволяють зробити висновки теоретичного і науково-практичного спрямування, основними з яких є:
1. Корпоративна культура має розглядатись як важливий нематеріальний ресурс, здатний істотно впливати на ефективність функціонування підприємства та формування його ринкової вартості. Корпоративна культура являє собою складну та багатоаспектну систему цінностей, переконань, ділових принципів, норм поведінки, традицій, яка забезпечує соціальні зв'язки, комунікативно-інформаційне спілкування, гармонізує відносини між роботодавцями і найманими працівниками. Корпоративна культура сприяє також більш ефективній адаптації організації до зовнішнього середовища, слугує дієвим механізмом інтеграції внутрішніх організаційних процесів. Головна роль корпоративної культури в організації полягає в тому, що вона допомагає згуртуванню колективу, формуванню почуття колективної відповідальності, а також підтримує баланс у соціально-трудових відносинах.
2. У роботі доведено, що розвиток корпоративної культури та вдосконалення соціально–трудових відносин на підприємстві – це взаємозалежні та взаємопосилюючі прогресивні процеси. Корпоративна культура створює позитивне середовище, в якому соціально-трудові відносини покращуються та розвиваються. Разом з тим, висока корпоративна культура є результатом упорядкованих соціально–трудових відносин, високої відповідальності їх сторін, розвиненого соціального партнерства.
3. У роботі запропонована методика оцінювання корпоративної культури на підприємстві шляхом розрахунку інтегрального показника корпоративної культури, який включає показники значимості корпоративних цінностей, ефективності роботи та рівня організації виробничого процесу, колективізму і поваги до особистості, рівня задоволення співробітників від праці, зовнішніх проявів корпоративної культури, здорового способу життя. Застосування запропонованих у роботі методів оцінки корпоративної культури та процесів її формування дозволяє: визначити тип корпоративної культури, який склався в організації; поліпшити інформаційно-аналітичне забезпечення процесів управління нею; знизити ступінь невизначеності та ризику при здійсненні процесів її формування і, таким чином, підвищити обґрунтованість та якість прийнятих управлінських рішень.
4. Запропонована в роботі методика і практично здійснені розрахунки впливу корпоративної культури на результати економічної діяльності підприємства за допомогою побудови моделі взаємозалежності між величиною прибутку та інтегральним показником корпоративної культури підприємства підтвердила сильний кореляційний зв’язок між рівнем корпоративної культури та фінансово-економічними результатами діяльності підприємства. Таким чином, доведено економічне значення розвитку корпоративної культури.
Проведена оцінка процесів формування корпоративної культури на вітчизняних підприємствах дозволила дослідити: вихідний стан корпоративної культури; напрямок необхідних її змін; основні мотиваційні фактори прогресивних змін корпоративної культури; ціннісні орієнтації різних категорій персоналу. На основі цього керівництву підприємств були надані рекомендації щодо вдосконалення корпоративної культури, а після їх апробації було розроблено Положення про корпоративну культуру підприємства.
5. Встановлено, що цінності організації є ядром корпоративної культури, на основі якого формуються норми, традиції та форми поведінки в організації.
Саме цінності, прийняті та задекларовані засновниками і найбільш авторитетними працівниками підприємства, найчастіше стають тією ключовою ланкою, від якої залежить згуртованість співробітників, формується єдність поглядів і дій, а, отже, забезпечується ефективне досягнення мети та цілей організації. Стосовно до корпоративної культури, цінності в роботі визначено як цільову і бажану подію, оскільки особистість завжди займає позицію оцінки стосовно всіх елементів зовнішнього середовища. Цінності в цьому випадку слугують стимулом, необхідною умовою для будь-якого типу взаємодії в системі соціально-трудових відносин.
6. Визначено, що система соціального партнерства є головним чинником регулювання корпоративної культури. Важлива роль соціального партнерства полягає в тому, що воно є особливим видом громадських відносин між різними соціальними групами, суб’єктами й сторонами, що мають суттєво відмінні, а в деяких випадках навіть протилежні, інтереси. Ці інтереси не можуть стати однаковими, проте в соціальному партнерстві можливе їх поєднання, узгодження, зба¬лансування задля успішної реалізації. В роботі обґрунтовані базові закономірності й резерви використання соціального партнерства як важливого напряму вдосконалення корпоративної культури, науково-практичні пропозиції щодо пріоритетних напрямів активізації його використання для усунення існуючих розбіжностей шляхом проведення переговорів і консультацій, узгодження питань соціально-економічної політики суб’єктами соціального партнерства, участі найманих працівників в управлінні виробництвом та ін.
7. З’ясовано, що формування корпоративної культури на вітчизняних підприємствах має свої особливості та відмінності. Особливості національної культури українців, незважаючи на деякі негативні риси, обумовлені історичним розвитком суспільства, характеризуються цілою низкою конструктивних рис української вдачі, тому це сприяє швидкому засвоєнню нормативних цінностей корпоративної культури. Докорінна зміна соціального і економічного життя, що відбулася в Україні на зламі тисячоліть, вимагає переходу до посилення ролі людини, особистої відповідальності й ініціативи. Доцільним є застосування у формуванні корпоративної культури прогресивного закордонного досвіду у творчому синтезі з науковими розробками вітчизняної економічної думки, кращими досягненнями теорії й практики радянського періоду, врахуванням історичних особливостей української ділової культури.
8. На основі результатів дослідження розроблено пропозиції стосовно вдосконалення формування корпоративної культури на підприємстві, що полягають у зміні системи винагород; впровадженні системи безперервного навчання; новій кадровій політиці; увазі до кожного робочого місця; побудові системи внутрішнього PR; активізації системи морального стимулювання; закріпленні організаційних традицій і порядків; широкому впровадженні корпоративної символіки.
9. У роботі визначено та обґрунтовано першочергові заходи, пріоритетні завдання та напрями удосконалення механізму формування корпоративної культури на підприємствах шляхом: виявлення базових елементів корпоративної культури; визначення організаційних заходів забезпечення її розвитку; формування основних напрямів, цілей та стратегії оновлення корпоративної культури на підприємстві. Для покращення формування корпоративної культури на підприємстві пропонується створення спеціальних корпоративних кодексів, проведення корпоративних заходів різного характеру, які дозволять згуртувати колектив і сформувати у співробітників почуття прихильності до свого підприємства; залучення зовнішніх консультантів, експертів, які розробляють програми по вдосконаленню корпоративної культури стосовно конкретної організації.
10. В основу управління формуванням корпоративної культури сучасних підприємств мають бути покладені певні базові передумови. Перша з них полягає в самому трактуванні сутності корпоративної культури. У даному дослідженні корпоративну культуру розглянуто як специфічний інтелектуальний ресурс, яким володіє організація, і який здатний зумовити виникнення унікальних конкурентних переваг підприємства та брати участь у створенні його ринкової вартості. Під процесом формування корпоративної культури як інтелектуального ресурсу економічної системи потрібно розуміти сукупність дій і заходів, спрямованих на забезпечення ефективного планування, організації та контролю процесів формування і розвитку корпоративної культури підприємства, а також мотивацію процесів її постійного вдосконалення. Метою управління корпоративною культурою є досягнення максимального результату від використання культурних факторів у процесі функціонування організації при раціональних витратах на ці цілі.
11. Зміни, які відбуваються останнім часом у діловому середовищі, вказують на необхідність побудови не просто сильних корпоративних культур, а гнучких, адаптивних, здатних у короткий строк пристосовуватися до зовнішніх умов. З огляду на залучення України до процесів глобалізації, а також у зв’язку з наростаючою фінансово-економічною кризою проблема корпоративної культури набуває особливого значення. Міцна корпоративна культура може і має стати тією основою, що допоможе не лише зберегти колектив підприємства в складні часи, але й набути особливих конкурентних переваг. Тому для подальшого ефективного розвитку національної економіки формування на підприємствах прогресивної корпоративної культури є необхідним фактором.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Авдеев В.И. Энциклопедический словарь по культурологии / Авдеев В.И., Арапов А.В., Выставкин А.В. и др. – М. : Центр, 1997. — 480 с.
2. Азгальдов Г.Г. О квалиметрии / Г. Азгальдов, Э. Райхман. – [под ред. А.Гличева]. — М. : Изд.–во стандартов, 1973. — 172 с.
3. Аксенов Е.А. Управление персоналом : учебник [для студ. вузов] / Аксенов Е.А., Базаров Т.Ю., Еремин Б.Л. и др.— М. : Банки и биржи, 1998. — 423 с.
4. Ансофф И.Д. Новая корпоративная стратегия / Ансофф И.Д. – СПб.: Питер КОМ, 1999. – 416 с.
5. Антонов В.Г. Корпоративное управление / Антонов В.Г., Крылов В.В., Кузьмичев А.Ю. – М. : ИНФРА-М, 2006. – 288 с.
6. Армстронг М. Стратегическое управление человеческими ресурсами / Армстронг М. – М. : ИНФРА-М, 2002. – 328 с.
7. Багракова А. Взаимовлияние внутренних коммуникаций и корпоративной культуры / А. Багракова // Управление человеческим потенциалом. – 2007. – №1.
8. Базаров Т.Ю. Управление кадрами / Т. Базаров, Б. Єремина. – М. : Юнити, 1998. – 112 с.
9. Базилюк А. Соціальне партнерство як засіб вирішення соціально–економічних проблем / А. Базилюк // Україна: аспекти праці. – 1997. –№1. – С. 22–25.
10. Бандурин А.В. Деятельность корпораций / Бандурин А.В. — М. : БУКВИЦА, 1999.— 600 с.
11. Битуева А.В. Особенности структурного строения ценностных ориентаций [Електронный ресурс] / А.В. Битуева // CREDO NEW : теоретический журнал. – 2000. – № 3(21). – Режим доступа к журн. : http://www.orenburg.ru/culture/credo/21/bityeva.html
12. Богиня Д.П. Основи економіки праці: навч. посіб. / Д. Богиня, О. Грішнова. – К. : Знання–Прес, 2002. – 313 с.
13. Бриджес У. Управление компанией в период структурных изменений / Бриджес У. ; [пер. с англ.]. – М. : Изд. дом. «Вильямс», 2007. – 208 с.
14. Брукинг Э. Интеллектуальный капитал: ключ к успеху в новом тысячелетии / Брукинг Э. ; [пер. с англ, под ред. Л. Ковачин]. – СПб. : Питер, 2001. – 265с.
15. Буртник Л. Партнерство як перспектива на шляху до розв'язання соціально–економічних проблем / Л. Буртник // Україна: аспекти праці. – 2002. – № 1. – С. 47
16. Бутко М. Регіональні складові соціального партнерства / М. Бутко, М. Мурашко // Економіка України. – 2001. – № 4. – С. 4–9.
17. Вейлл П.Д. Искуство менеджмента. Новые идеи для света хаотических изменений / Вейлл П.Д. – М. : Новости, 1993. – 245 c.
18. Веснин В. Р. Менеджмент персонала: [учеб. пособие для учащихся средне–спец. учеб. заведений] / Веснин В. Р. — М. : Элит – 2002. — 300 с.
19. Викентьев И. Л. Приемы рекламы и Public Relations: [215 примеров, 130 учеб. задач и 15 практ. прил.] / Викентьев И. Л. – 2. изд. – К. : Триз– Шанс, 1997. – 223с. – (Система профессиональных разработчиков, консультантов и преподавателей «Триз– Шанс»).
20. Випробування на профпридатність/ [Автора не зазначено] // Коммерсант-Гроші. – 1997. – № 37.
21. Виханский О.С. Менеджмент / О. Виханский, А. Наумов. – 4 – е изд. – М. : Экономист, 2005. – 669 с.
22. Воронкова А.Э. Стратегическое управление конкурентоспособным потенциалом предприятия: диагностика и организация / Воронкова А.Э. – Луганск: Изд–во Восточноукраинского нац. ун–та, 2000. – 315 с.
23. Вэри Р. Корпоративная коммуникационная система управления / Р. Вэри, Й. Уайт // Управление человеческим потенциалом. – 2006. – №4.
24. Гаврикова С. Механизм трасформации корпоративной культуры на разных этапах жизненного цикла организации / С. Гаврикова // Управление человеческим потенциалом. – 2006. – № 4.
25. Гайденко П.П. История и рациональность: Социология Макса Вебера и веберовский ренессанс / П. Гайденко, Ю. Давыдов. – М. : URSS, 2006. – 368 с.
26. Гандапас Р. Корпоративная культура: огнем и мечом [Електронный ресурс] / Р. Гандапас // Элитный персонал. – 2007. – № 14. – Режим доступа к журн. : http://www.e-personal.ru/article.php?id=4812
27. Голдман М. А. Менеджмент и устойчивый экономический рост [Електронный ресурс] / М. А. Голдман // Проблемы теории и практики управления. – 2001. – №4. — Режим доступа к журн. : http://www.uptp.ru /articles–all/articles3000.html?author=all
28. Гончаров П.К. Социальное государство: сущность, мировой опыт, российская модель / П. Гончаров // Социально–гуманитарное знания. – 2000. – № 2.
29. Гордон Л.А. Положение наемных работников в России в 90–х гг. / Л. Гордон // Социально–трудовые исследования. – 1997. – № 7. – С. 166
30. Гражданское общество или корпоративное общество? [Автор не указан] // Свободная мысль. – 1998. – № 9–12. – С. 118-127.
31. Грановская Р.М. Творчество и преодоление стереотипов / Р. Грановская, Ю. Крижановская. – СПб. : ОМ8, 1994. – 180 с.
32. Григорьев С.И. Основы неклассической социологии: Новые тенденции развития культуры социологического мышления на рубеже ХХ–ХХІ веков / С. Григорьев, А. Суббето. – М. : РУСАКИ, 2000. – 208 с.
33. Грішнова О.А. Економіка праці та соціально–трудові відносини: підручн. / Грішнова О. А . – К. : Знання, 2004. – 535 с.
34. Грошев И.В. Экономические реформы России сквозь призму российской ментальности / И. Грошев // Социально–гуманитарные знания. – 2000. – № 6. – С. 25–47
35. Грушин В.А. Возможность и перспективы свободы / В. Грушин // Вопросы философии. –1988. – № 5.– С. 12
36. Грэхем Х.Т. Управление человеческими ресурсами / Х. Грэхем, Р. Беннет ; [пер. c англ. Т.Базаров и др.]. – М. : ЮНИТИ, 2003. – 598 с.
37. Гуляєв В.В. Особливості соціального партнерства в Україні / В. Гуляєв // Соціальні пріоритети ринку праці в умовах структурної модернізації економіки : в 2 т. ; [зб. наук. праць за підсумками міжнар. наук.–практ. конф., 19-20 вер. 2000 р.] – К.: МПСП України, РВПС України НАН України, УІСД, 2000. – Т. 1. – С. 132–137.
38. Гусаров А.В. Определение миссии организации / А. Гусаров // Менеджмент в России и за рубежом. – 1999. – № 3.– С. 130–134
39. Даулинг Г.Д. Имидж фирмы: управление и оценка еффективности / Даулинг Г.Д. ; [пер с англ.]. – М.: ИНФРА–М, 2003. – 123 с.
40. Даулинг Г.Д. Репутация фирмы: создание, управление и оценка эффективности / Даулинг Г.Д. ; [пер с англ.]. — М. : ИНФРА–М, 2003.– 368 с.
41. Де–Маагд Дж.Р. Матричная форма организации управления. Организация управления производством в капиталистических странах / Де–Маагд Дж.Р. — М. : Прогресс, 1972. – 340 с.
42. Демб А. Корпоративне управління: Віч–на–віч з парадоксами / А. Демб, Ф. Нойбауєр ; [пер. з англ.]. – К. : Основи, 1997. – 302 с.
43. Джонс Д.К. Методы проектирования / Джонс Д.К. ; [пер. с англ. Т.Бурмистрова, И.Фриденберг]. –[2–е изд., доп.]. - М. : Мир, 1986. — 326 с.
44. Джонсон Дж. Корпоративная стратегия: теория и практика / Джонсон Дж., Шоулз К., Уиттингтон Р. – М. : Изд. дом. «Вильямс», 2007. – 800 с.
45. Достанко А. Корпоративизм, рыночная активность и культура управления / А. Достанко // Проблемы теории и практики управления. – 2001. – № 4.–С. 87–92
46. Доценко Е.Л. Психология манипуляции: феномены, механизмы и защита / Доценко Е.Л. – М. : ЧеРо, 1997. – 344 с.
47. Дракер П.Ф. Управление, нацеленное на результаты / Дракер П.Ф. ; [пер. с англ.]. – М. : Технологическая школа бизнеса, 1994. – 191 с.
48. Друкер П. Новые реальности: в правительстве и политике, в экономике и бизнесе, в обществе и мире / Друкер П. ; [пер. с англ.]. –М. : Брук Чембэер Интернэшнл, 1994. –380 с.
49. Друкер П.Ф. Практика менеджмента / Друкер П.Ф. ; [пер. с англ.]. –М. [и др.]: Издательский дом «Вильямс», 2000.–397 с.
50. Дюркгейм Э. О разделении общественного труда / Дюркгейм Э. ; [пер. с франц.]. – М. : Канон, 1996. –432 с.
51. Дятлов С.А. Управление персоналом / Дятлов С.А., Кубанов А.Я., Пихайло В.Т. – М. : Приор, 1998. – 512 с.
52. Ермолаев С.А. Естественно–научные методы и технические средства экспертного исследования: учеб. пособие / Ермолаев С.А., Мельников И.Н., Орлов Ф.П. – Саратов: СЮИ МВД Росии, 2000. — 152 с. – (Саратовский юридический ин–т МВД России).
53. Євтушевський В.А. Основи корпоративного управління: навч. посіб. [для студ. екон. спец.] / Євтушевський В.А. – К. : Знання–Прес, 2002. –317 с. – (КНУ ім. Тараса Шевченка; Інститут вищої освіти АПНУ).
54. Жуков В.І. Соціальне партнерство в Україні: навч. посіб. / В. Жуков, В.Скуратівський. – К. : Вид–во УАДУ, 2000. –200 с.
55. Задорожний Г.В. Соціальне партнерство – реальний шлях до відкритого суспільства / Задорожний Г.В., Коврига О.В., Смоловик В.В. – Х. : Харк. Ін-т бізнесу і менеджменту, 2000. – 192 с.
56. Зарецкая Е. Н. Деловое общение : в 2 т. / Зарецкая Е. Н. – М. : Дело, 2004.– Т.1. – 2004. – 696 с.
57. Заславская Т.И. Социальная структура современного росийского общества/ Т. Заславская // Общественные науки и современность. – 1997.– № 2. – С. 5-23
58. Зинченко Т.П. Как изменить работу чиновников: опыт консультирования / Зинченко Т.П. — Ростов–на–Дону: Ростиздат, 2000. — 224 с.
59. Ивин А.А. Введение в философию истории / Ивин А.А. — М. : Владос, 1997. – 288 с.
60. Ильин Е.П. Мотивация и мотивы/ Ильин Е.П. – СПб. : Питер, 2002. – 512 с.
61. История и культурология : учеб. пособие для студ. вузов / [Акулинич Т.В., Бойко М.И., Власова А.М. и др.]. – М. : Логос, 1999. – 368 с
62. Камерон К. С. Диагностика и изменение организационной культуры / К. Камерон, Р. Куинн ; [пер.с англ. А. Токарев ]. –СПб. : Питер, 2001. — 311с.
63. Капитонов А.Э. Корпоративная культура и РR / Капитонов А.Э. – М. : ИКЦ «МарТ», 2003.– 416 с.
64. Карлоф Б. Деловая стратегия: концепция, содержание, символы / Карлоф Б. ; [пер. с англ.]. — М. : Экономика, 1991. — 240 с.
65. Кицак Т.Г. Значення корпоративної культури в сучасній ринковій економіці / Т.Г. Кицак // Соціально–економічні аспекти промислової політики : [зб. наук. праць]. – Донецьк, 2006. – № 3. – С.318 – 324. – (НАНУ, Ін-т економіки промисловості).
66. Кицак Т.Г. Корпоративна культура як чинник конкурентоспроможності підприємства / Т.Г. Кицак // Теоретичні та прикладні питання економіки. – 2004. – №4 – С. 185 – 190.
67. Кицак Т.Г. Місія і цілі підприємства як орієнтир формування корпоративної культури / Т.Г. Кицак // Економіка підприємства: проблеми теорії та практики: ІІ Всеукр. наук.–практ. конф.: тези доп. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2004. – С. 23–24.
68. Кицак Т.Г. Моніторинг соціально–трудової сфери як інструмент регулювання і вдосконалення процесу соціально–трудових відносин на підприємстві / Т.Г. Кицак // Вісник Технологічного університету Поділля. – 2004р. – №6.– С. 229 – 232.
69. Кицак Т.Г. Основні напрями формування корпоративної культури на підприємстві / Т.Г. Кицак // Формування ринкової економіки : [зб. наук. праць]. –К. : КНЕУ, 2007. – №5. – С. 27–29
70. Кицак Т.Г. Особливості формування корпоративної культури на українських підприємствах / Т.Г. Кицак // Теоретичні та прикладні питання економіки. – 2006. – №10. – С. 27 – 29.
71. Кицак Т.Г. Розвиток корпоративної культури як умова ефективного використання людського капіталу підприємства/ Т.Г. Кицак // Перспективи та пріоритети розвитку людського капіталу в умовах глобалізації: міжнар. наук.–практ. конф., 19-20 тр. 2006 р. : тези доп. – Х. : ХБІ, 2006. – С. 57 – 60.
72. Кицак Т.Г. Розвиток системи корпоративних цінностей – передумова ефективної діяльності підприємства / Т.Г. Кицак // Теоретичні та прикладні питання економіки : [зб. наук. праць]. – 2005 р. – №7. – С. 285 – 290.
73. Кицак Т.Г. Роль корпоративних інформаційних систем у підвищенні ефективності управління кадровим потенціалом підприємства / Т.Г. Кицак // Сучасні інформаційні системи і технології в економіці : тр. всеукр. студ. конф.: тези доп.– Запоріжжя: ЗІЕІТ. – 2003 р. – С. 59–61.
74. Кицак Т.Г. Роль соціально–трудових відносин у процесі становлення ринкової економіки / Т.Г. Кицак // Актуальні проблеми підприємницької діяльності в Україні. – 2004. – №4. – С. 13 – 16.
75. Кицак Т.Г. Соціальне партнерство як метод регулювання корпоративної культури / Т.Г. Кицак // Вісник Технологічного університету Поділля. – 2004. – №4. – С.73 – 77.
76. Коллинз Д. Основные ценности или дальновидность Вашей компании/ Д. Коллинз, А. Поррас // Персонал. – 1998. – №1 – С. 92–100.
77. Колот А. М. Соціально-трудові відносини: теорія і практика регулювання : моногр. / Колот А. М. – К.: КНЕУ, 2003.– 230 с.
78. Колот А.М. Мотивація, стимулювання й оцінка персоналу : [навч. посібн.] / Колот А.М. – К. : КНЕУ, 1998. — 224 с.
79. Корпоративна культура організацій XXI століття : [зб. наук. праць за підсумками Всеукр. наук.-практ. конф., 15-16 тр. 2003 р.]. – Краматорськ: ДДМА, 2003. – 214 с.
80. Корпоративная культура и управление измерениями [Автор не указан]. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2007. – 192 с. – (Серия: Классика Harvard Business Review).
81. Котлер Ф. Новые маркетинговые технологии: Методики создания гениальных идей / Ф. Котлер, Триас де Без ; [пер. с анг.]. – СПб: Издательский Дом «Нева», 2004. — 192 с.
82. Красовский Ю.Д. Организационное поведение / Ю. Красовский. – М. : ЮНИТИ, 2007. – 527 с.
83. Кричевский Р. Л. Если Вы руководитель: Элементы психологии менеджмента в повседневной работе / Кричевский Р. Л. – [2–е изд., доп. и перераб.]. — М. : Дело, 1996. – 384 с.
84. Кудюкин П. А. Социальное партнерство или корпоративизм? (Социальная структура трудовых отношений в современной России) / П. Кудюкин // Вопросы экономики. – 1994. – №5. – С. 72.
85. Кузнецов И.Н. Корпоративная культура: учеб. пособ. / Кузнецов И.Н. – М. : Книжный Дом «Мисанта», 2006. – 304 с.
86. Лобанова Т. Принципы работы и корпоративная культура компании [Электронный ресурс] / Т. Лобанова // Кадровый вестник. – 2000. – №12. – Режим доступа к журн. : http://www.hrm.ru/db/hrm/5BF386C0F32B9102C 3256AAB00446D80/print/1/category.html
87. Льюис Р.Д. Деловые культуры в международном бизнесе. От столкновения к пониманию / Льюис Р.Д. ; [пер. с англ. Т. Нестик]. – [ Изд. 2-е.]. – М. : Дело, 2001. – 357 с.
88. Магун В. Трудовые ценности работающего населения / В. Магун // Вопросы экономики. – 1996. – №1. – С. 47–62.
89. Магура М. Организационная культура как средство успешной реализации организационных изменений [Электронный ресурс] / М. Магура //Управление персоналом. – 2002. – №1. – Режим доступа к журн. : http://www.hrm.ru/db/hrm/279963CA88692C9EC3256B3F003BC66E/category.html
90. Майминас Е. Российский социально–экономический генотип / Е. Майминас // Вопросы экономики. – 1991.– №1. – С. 131–141.
91. Маркс К. Капитал. Критика политической экономии : в 4 т. / К. Маркс. –М. : Политиздат, 1983. – . – Т.1: Процесс производства капитала. – 1983. – 905 с.
92. Маршалл А. Принципы экономической науки: в 3 т. / А. Маршалл ; [пер. с англ.]. – М. : Прогресс, 1993. – Т.1. – 1993. – 415 с.
93. Маслоу А. Психология бытия / А. Маслоу ; [пер. с англ.]. — М. : Рефл–бук, 1997. — 304 с.
94. Мерсер Д. ІВМ: Управление в самой преуспевающей компании мира / Д. Мерсер ; [ пер. с англ.]. – М. : Прогресс, 1991. – 453 с.
95. Мескон М.Х. Основы менеджмента / Мескон М.Х., Альберт М.Л., Хедоури Ф.Н. ; [пер. с англ.]. – М. : Дело, 2000. – 704 с. – (АНХ при Правительстве РФ).
96. Мильнер Б.З. Теория организации / Мильнер Б.З. – [3.изд., перераб. и доп]. – М. : ИНФРА–М, 2003. — 558 с.
97. Мильнер Б.З. Управление знаниями — вызов XXI века / Б.З. Мильнер // Вопросы экономики. – 1999. – №9. – С. 108–118.
98. Мірошниченко О.В. Розвиток соціально–трудового партнерства в Україні: методологія, методика аналізу, напрями вдосконалення / Мірошниченко О.В. – [відповід. ред. В.В. Онікієнко].– К.: Вид–во ТОВ “ПРИНТ–ЕКСПРЕС”. – 2003. – 187 с. – (РВПС України, УІСД).
99. Назарова Г. В. Формування та розвиток людського капіталу корпоративних підприємств / Назарова Г. В., Гавкалова Н. Л., Маркова Н. С. – Харків : Вид. ХНЕУ, 2006. – 240 с.
100. Назарова Г. В. Шляхи удосконалення професійного розвитку персоналу підприємства / Г. В. Назарова // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. – 2008. – №2 (27). – С. 150-154.
101. Назарова Г. В. Шляхи вирішення трудових конфліктів на підприємстві / Г. В. Назарова, А. А. Семенченко // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць Одеського державного економічного університету. – 2008. – Вип. 32. – С. 288-293.
102. Назарова Г.В. Управління організаційною культурою на основі соціального партнерства / Г. В. Назарова // Економіка та управління підприємствами машинобудівної галузі: проблеми теорії та практики : зб. наук. праць Національного аерокосмічного університету ім. Жуковського. – 2008. – № 2. – С. 23-35.
103. Новолодская Т.А. Философские проблемы социально-гуманитарного знания : учеб. пособ. / Т. Новолодская, В. Садовников. – СПб. : СПб ГУ ИТМО, 2008. – 206 с.
104. Ньюстром Д. В. Организационное поведение / Д. Ньюстром, К. Дэвис ; [пер. с. англ.]. – Спб. : Питер, 2000. – 448 с.
105. Основы менеджмента / [О.А. Зайцева, А.А. Радугин, К.А. Радугин, Н.И.Рогачева] ; под. ред. А.А. Радугина. – М. : Центр, 1997. — 432 с.
106. Основы управления персоналом / [Архипова Н.И., Бухалков М.И., Воронова С.Н., Генкин Б.М. ]. – М. : Высшая школа, 1996. – 383 с.
107. Оучи У. Методы организации производства: японский и американский подходы / У. Оучи ; [сокр. пер. с англ./ науч. ред. Б.З. Мильнер и И.С. Олейник]. – М.: Економика, 1984. – 186 с.
108. Паккард Д.В. Завоевание пространства: Как это делается у нас в Хьюлет Паккард / Паккард Д.В. ; [пер. с англ.]. – СПб.: Азбука–Терра, 1997. – 208 с.
109. Панченко Є.Г. Корпоративна культура та розвиток інтелектуального потенціалу українських підприємств в умовах перехідної економіки / Є.Г. Панченко // Питання економіки. – 2005. – № 7. – С. 37-45
110. Пасєка С.Р. Формування корпоративної культури в контексті розвитку підприємництва в Україні / С. Пасєка // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України [зб. наук. праць]. – 2004. –№ 11. – С. 211-217.
111. Пасєка С.Р. Корпоративна культура в системі факторів забезпечення конкурентоспроможності банків / С. Пасєка // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи ; [зб. наук. праць]. – 2006. – № 18. – С. 96-100.
112. Пасєка С.Р. Фактори формування корпоративної культури вітчизняних підприємств / С. Пасєка // Вісник Прикарпатського університету. – 2006. – №3. – С. 66-71. – (Серія Економіка)
113. Персикова Т.Н. Межкультурная коммуникация и корпоративная культура / Персикова Т.Н. – М. : Логос, 2007. – 224 с.
114. Питерс Т. В поисках еффективного управления (опыт лучших компаний) / Т. Питерс, Р.Уотермен ; пер. с англ. – М. : Прогрес, 1986. – 423 с.
115. Попов Ю.Н. Социальное партнерство как инструмент управления / Ю. Попов // Солидарность. – 1998. – № 5.
116. Про визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України з питань оплати праці: Закон України від 23.09.1994 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgiin/laws/main.cgi ?nreg=183%2F94% E2%F0
117. Про визнання такими, що втратили чинність, деяких положень Декрету Кабінету Міністрів України «Про оплату праці» : Закон України від 22.12.1994 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada. gov.ua/cgi-bin/laws/main.cg i?nreg=318%2F94-%E2%F0
118. Про внесення доповнення до статті 73 Кодексу законів про працю України : Закон України від 28.06.1996 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=256%2F96-%E2%F0
119. Про внесення доповнення до статті 67 Кодексу законів про працю України : Закон України від 27.01.1995 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=35%2F95-%E2%F0
120. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про оплату праці» : Закон України від 10.09.1996 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada. gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=357%2F96-%E2%F0
121. Про внесення змін до Кодексу законів про працю України : Закон України від 19.06.1997 [Електронний ресурс].– Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main .cgi?nreg=374%2F97-%E2%F0
122. Про внесення змін до окремих законів України щодо оплати праці : Закон України від 23.01.1997 [Електронний ресурс].– Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=20%2F97-%E2%F0
123. Про внесення змін і доповнень до Кодексу законів про працю України: Закон України від 05.07.1995 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua /cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=263%2F95-%E2%F0
124. Про внесення змін і доповнень, що стосуються трудового договору, до Кодексу законів про працю України : Закон України від 19.01.1995 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=6% 2F95-%E2%F0
125. Про внесення зміни і доповнення до законодавчих актів України стосовно накладення штрафу за порушення вимог щодо охорони праці : Закон України від 15.05.1996 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/ cgibin/laws/main.cgi ?nreg=196%2F96-%E2%F0
126. Про забезпечення виплати заробітної плати працівникам установ та організацій, що фінансуються з бюджету, та соціальних виплат населенню : Закон України від 13.12.1996 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua /cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=599%2F96-%E2%F0
127. Про колективні договори і угоди: Закон України від 01.07.1993 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=3356-12
128. Про оплату праці : Закон України від 24.03.1995 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgiin/laws/main.cgi?nreg =108%2F95-%E2%F0
129. Промышленная политика и международные отношения / [В. Агроскин, М.Горбань, А.Каптеров, и др.]. — Челябинск : Социум, 2005. – 520 с.
130. Пул М. Управление человеческими ресурсами / М. Пул, М. Уорнер ; [пер. с. англ.]. – Спб.: Питер, 2002. – 1200 с. – (Серия Бизнес-клас).
131. Радугин А.А. Введение в менеджмент: социология организаций и управление / А.А Радугин, К.А. Радугин. – Воронеж : Высшая школа предпринимателей, 1995. – 195 с.
132. Розенштиль Л. Организационная психология. Человек и организация /Л. Розенштиль, Д. Геберт. – Х. : Гуманитарний центр, 2006. – 624 с.
133. Рыбкин А. Корпоративная культура [Електронный ресурс] / Рыбкин А. // BIZ KIEV. – Режим доступу к журналу http://bizkiev.com/content/view/ 273/205/
134. Рюттенгер Р. Культура предпринимательства / Рюттенгер Р. – М. : ЭКОМ, 1998.– 448 с.
135. Саймон Г.У. Менеджмент в организациях / Саймон Г.У., Смитбург О.У., Томпсон В.А. – М. : Экономика, 1995. – 335 с.
136. Сбитнев А. Структура и мотивы формирования корпоративной культуры / Сбитнев А. // Менеджмент сегодня. – 2006 . – №4.
137. Семикіна М.В. Корпоративна культура підприємства як важіль економічного зростання та інноваційного розвитку / М.В. Семикіна // Социально-экономические аспекты промышленной политики. Актуальные проблемы управления человеческими ресурсами и маркетинга в контексте стратегии развития Украины ; [сб. науч. тр. в 3 т.]. – Донецк : Ин-т экономики пром-ти НАН Украины , 2007. – Т. 2. – 2007. – С.120-128.
138. Семикіна М.В. Корпоративна культура як альтернатива реалізації потенціалу людини на виробництві / М.В. Семикіна // ХХІ століття: альтернативні моделі розвитку суспільства: V міжнар. наук.-теорет. конф., 26 тр. 2006 р. – К. : Фенікс, 2006. – С. 164-166.
139. Семикіна М.В. Соціальні пріоритети працівника і система корпоративних цінностей підприємства / М.В. Семикіна // Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. – 2007. – № 9 (15). – С. 189 – 193. – (Част. 2).
140. Семикіна М.В. Управління інноваційним процесом підприємства на засадах формування позитивної корпоративної культури / М. Семикіна, О. Масленко // Проблеми економіки та управління, 2007. – № 579. – С. 549 – 554. – (Вісник Нац. Ун-ту «Львівська політехніка»).
141. Скуратовская Н. Инвестиции в культуру: влияние корпоративной культуры на финансовые показатели компании / Н. Скуратовская // Мотивация и оплата труда. – 2007. – № 1.
142. Смолякова Г. Игры, в которые играют люди, или корпоративная культура как инструмент мотивации / Г. Смолякова // Мотивация и оплата труда. – 2008. – № 2.
143. Соломанидина Т.О. Организационная культура компании : учеб. пособ. / Соломанидина Т.О. – М. : ИНФРА-М, 2007. – 624 с.
144. Соціологія: короткий енциклопедичний словник [уклад. В.Волович та ін.]. – К. : Укр. Центр духовної культури, 1998. – 736 с.
145. Спивак В. А. Корпоративная культура: теория и практика / Спивак В. А. – Спб. : Питер, 2001. – 352 с.
146. Спивак В. А. Организационное поведение и управление персоналом / Спивак В. А. – Спб. : Питер, 2000. – 416 с.
147. Спиркин А.Г. Философия: учеб. для студ. / Спиркин А.Г. – М. : Гардарики. – 2001. – 816 с.
148. Старостіна А. О. Ризик–менеджмент: навч. посіб. / А. Старостіна, В. Кравченко. – К. : Політехніка, 2003. –120 с.
149. Сухорукова М. Ценности как основной елемент организационной культуры / М. Сухорукова // Управление персоналом. –1999. – № 11. – С. 39.
150. Тевене М. Культура предприятия / М. Тевене ; [пер. с англ.]. – СПб. : Нева, 2003. – 124 c. – (Школа бизнеса).
151. Травин В.В. Основы кадрового менеджмента / В. Травин, В. Дятлов. – М.: Дело, 1995. — 336 с.
152. Тугаринов В.П. О ценностях жизни и культуры / Тугаринов В.П. – Л. : ЛГУ, 1960. – 156 с.
153. Українець С. Соціальне партнерство в Україні: перспективи законодавчого регулювання / С. Українець // Україна: аспекти праці. –1998.– № 2.– С. 23.
154. Управління інноваціями в сучасній організації / ред. В. Євтушевський.– К. : Нічлава, 2006. – 359 с.
155. Устинов А.Г. Эстетика труда и производства / А.Устинов, И. Юров. – М. : Высш. школа, 1988. — 118 с.
156. Филипенко А. Цивилизационные детерминанты украинской экономической модели / А. Филипенко // Экономика Украины. — 1994. —№4.— С. 11–19.
157. Фромм Э. Бегство от свободы / Фромм Э. ; [пер. с англ. ; ред. П. Гуревич]. – М. : Прогресс, 1990. — 272 с.
158. Хает Г.Л. Корпоративна культура: навч. посіб. / Хает Г.Л. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 403 с.
159. Хает Г.Л. Корпоративная культура и ценности человека / Г.Л. Хает, О.А. Медведева. –Краматорск: ДГМА, 2001. — 267 с.
160. Хает Г.Л. Управление мотивацией труда и оптимизация его среды / Г. Хает, А. Еськов.–Донецк: Ин–т экон. пром–сти НАН Украины, 2000.–553 с.
161. Хает Л.Г. Структура и взаимосвязь трудовых ценностей промышленных рабочих / Л.Г. Хает, О.Г. Солодухова, И.Г. Бондаренко // Продуктивность.–1999.– №3. — С. 42–45.
162. Черваньов Д.М. Менеджмент інвестиційної діяльності підприємств / Черваньов Д. М. — К. : Знання-Прес, 2003. – 622 с.
163. Черняк О.І. Системи обробки економічної інформації / Черняк О.І. – К. : Знання, 2006. – 330 с.
164. Шегда А.В. Менеджмент: навч. посібн./ Шегда А.В. – К.: Знання, 2006.– 645 с.
165. Шейн Э.Х. Организационная культура и лидерство / Шейн Э.Х. ; [пер. с англ.; ред. В. Спивак]. – СПб. : Питер, 2002. – 336 с.
166. Шихирев П.Н. Роль психологии и психологов в развитии общественных связей банка / П.Н. Шихирев // Вестник АРБ. – 1997. – № 36.
167. Щекин Г.В. Как эффективно управлять людьми: психология кадрового менеджмента / Щекин Г.В. — К. : МАУП, 1999. – 400 с.
168. Щербина С.В. Организационная культура в западной традиции: природа, логика формирования и функции / С.В. Щербина // Социологические исследования. – 1996. – № 7.– С. 47–55.
169. Эрхард Л. Благосостояние для всех / Эрхард Л. ; [ пер. с нем.]. – М. : Начала-Пресс. – 1991. – 335 с.
170. Юнг К.Г. Психологические типы / Юнг К.Г. ; [ пер. с нем.; ред. В. Зеленский]. – Минск: ООО «Попурри», 1998. — 656 с.
171. Bushardt S.C. Selecting a better carrot: organizational learning, formal rewards and culture—a behavioral perspective [web – resource ] / S.C. Bushardt, J.Lambert, D.L. Duhon // Journal of Organizational Culture, Communications and Conflict. – 2007. – Vol.6. – http://findarticles.com/p/articles/mi_m1TOT /is_2 11/ai_n25019027
172. Cameron K.S., Quinn R.E.Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based on the Competing Values Framework, 2005
173. Deal T., Kennedy A. Corporate Cultures, 2000
174. Kotter P., Heskett J.L. Corporate Culture and Performance, 1992
175. Kwantes C.T. Organizational culture fit and outcomes in six national contexts: an organizational level analysis [web – resource] / C.T Kwantes, S. Arbour, C. A. Boglarsky // Journal of Organizational Culture, Communications and Conflict. - 2007. – Vol.6. – http://findarticles.com/p/articles/mim1TOT is_2_11/ai n 25019029
176. Mallinger M. Climate versus Culture: Duality in the Consulting Intervention/ M. Mallinger, T. Walter / Presented at the Academy of Management, Denver, August 2001.
177. Mallinger M. The impact of corporate culture on business strategy [web – resource] / M. Mallinger, G. Rossy // Graziadio Business Report, 2007. – Vol. 10. – Issue 2. – http://www.themanager.org/Strategy/Trader_Joe_Corporate_ Culture_Strategy.htm
178. Mead M. Culture and Commitment. A Study of Generation Gap/ М. Mead. – London: The Bodley Head, 1970
179. Meyo E. The Human Problems of Industrial Civilization. N.Y., 1933
180. Ouchi, William G. THEORY Z. Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1981
181. Peters T., Waterman R. In Search of Excellence: Lessons from America’s Best-Run Companies, HarperCollins, 1982
182. Smirich L. Concepts of Culture and Organizational Perspective / L. Smirich // Administrative Science Quarterly. – 1983. – Vol. 28
183. Sorensen J. B. The strength of corporate culture and the reliability of firm performance [web – resource]/ J. B. Sorensen // Administrative Science Quarterly. – 2002. – Vol.3. – http://findarticles.com/p/articles/mim4035 is1_47/ai_87918557
184. The Cultures of Work Organizations / Harrison M. Trice, Janice M. Beyer, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1993, 528 p.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20618.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.